Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Joggetur med kickboxinga i dag. (De arrangerer noen joggeøkter i området om våren).

Det er en runde på ca 1.3 km. Løp fire runder,men måtte ha endel gåing på runde tre og fire. Det var MYE vanskeligere å løpe i ulendt terreng, spesielt oppoverbakke!! Jeg har jo løpt litt i skogen, men mest på grusveier og mye på flata. Så jeg klarte ikke å holde ut like lenge eller løpe like fort som på flata, men det var moro likevel.

Tror jeg holder meg til 5km på Iform, altså....

Likevel, jeg har kommet så utrolig langt fra der jeg var!

Men i dag skjedde det noe supert. Jeg har veiedag på fredager, og i dag viste det seg at jeg er i mål! Jeg veide 58.2! Jeg gikk ned 1kg den siste uka, utrolig nok, og nå har jeg gått ned 10.6 kg siden det meste jeg har veid. Det føles helt utrolig bra!

:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Awww, tusen takk!! :-)

Nå skal jeg bare fokusere på mer muskler, strammere og finere kropp, bedre kondis, sånne ting. Så det er mye igjen å jobbe med, men nå er i alle fall vektmålet nådd. Og det blir mange nye mål! :-)

Hvis noen i fjor sommer hadde sagt til meg at "i slutten av mars kommer du til å ha gått ned ti kilo og virkelig like å jogge", så hadde jeg ledd dem opp i trynet og tatt en sjokolade til! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å klare å gå ned en kilo på en uke??? du er flink!!! Og gratulerer(igjen...) for at du har nådd målet...!! I'm so happy for you!!! :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk, du er så snill og entusiastisk!! Måtte le av gratulasjonen på den andre tråden. ;-) Svarer på den i morra! :-) :klem:

Så denne uka har det blitt både joggerekord (onsdag) og vektrekord (idag). Da fortjener jeg kalorifylt etedag i morra, altså! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TUSEN takk, du er så snill og entusiastisk!! Måtte le av gratulasjonen på den andre tråden. ;-) Svarer på den i morra! :-) :klem:

Så denne uka har det blitt både joggerekord (onsdag) og vektrekord (idag). Da fortjener jeg kalorifylt etedag i morra, altså! :gjeiper:

Hihi :strix:

Jeopp! Gjett om!!!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg allerede spist vaffel og skolebolle, og gleder meg til smågodt foran tv’n i kveld. Også skal snart jeg og min kjære dra og kjøpe gatekjøkkenmat! :fnise:

Og nå har jeg meldt meg på Iform-løpet! Flere som skal? Skal få med meg kjæresten også, tenkte jeg! :-)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt moderator! Litt skummelt! Skjønner ikke akkurat noe særlig av det ennå, men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare blir man det helt uten videre?? Har ikke sittet meg inn i det der gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg allerede spist vaffel og skolebolle, og gleder meg til smågodt foran tv’n i kveld. Også skal snart jeg og min kjære dra og kjøpe gatekjøkkenmat! :fnise:

Og nå har jeg meldt meg på Iform-løpet! Flere som skal? Skal få med meg kjæresten også, tenkte jeg! :-)

Nomnom! Skolebolle er faktisk farlig godt... også kremen i midten.. mmm :hjerte: Lurer på om det er iform løp her hvor jeg bor! Det skal jeg jammen ta å sjekke opp! Kult om flere fra "tråden" ville ha vært med :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare blir man det helt uten videre?? Har ikke sittet meg inn i det der gitt :)

Man blir spurt. :-) Så følte meg litt beæret, hehe! Men tar en stund før jeg gjør noe ordentlig, da. Har ikke satt meg inn i ting ennå.

Iform-løpet er i Oslo, Bergen og Stavanger! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir spurt. :-) Så følte meg litt beæret, hehe! Men tar en stund før jeg gjør noe ordentlig, da. Har ikke satt meg inn i ting ennå.

Iform-løpet er i Oslo, Bergen og Stavanger! :-)

Stilig ;) Åå.. da kan jeg ikke, eller når er det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som skjer når man trenger nye moderatorer: De som allerede er moderatorere får komme med forslag på brukere som de har sett oppfører seg pent, og som har gode ting å tilføye forumet. Deretter stemmer alle moderatorene ja eller nei på brukerne som er nevnt. De som har fått flest stemmer blir informert og spurt.

:)

Lykke til som moderator, Rainbow! Det er IKKE en lett jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Grattis med ny "Jobb" :)

Jeg vurderer løpet, men må vente til jeg får vite om jeg skal på ferie akkurat da eller ikke :) Sier ifra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, jenter! Er litt skummelt, og kanskje ikke det lureste å gå løs på for en med utbrenthet og angst, men kanskje det er en bra utfordring også!:-)

Fint at jeg blir oppfatta som en som oppfører seg pent, da! Jeg pleier bare å forlate diskusjonen dersom noen sier noe frekt, så jeg gidder i alle fall ikke krangle.

Datoen i Oslo er 16. juni, husker ikke de andre i hodet. Sjekk Iform.nu (ikke .no)! Nå er det snart tid for kickboxing, så da får jeg surre rundt med moderatorgreier seinere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your'e a master, hohohohoho :lur:

Sender deg en PM snart jeg :) Så bra at du skal på kickboksing... selv er jeg for sliten for trening idag, så jeg får bare lytte til kroppen.. menmen, sånn er det ibland når ting skjer i livet :)

Det er så kjekt at du har nådd målet ditt! iiih :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra å lytte til kroppen sin, ja. Må ikke trene når du er sliten, det går bare dårlig.

Jeg hadde en kjempebra kickboxing-økt. Treneren fokuserte hardt på speed, så jeg er helt gelé i både armer og bein nå. Speed vil si at det ikke er noen kombinasjoner.

Det er tre ulike bokseteknikker og tre ulike sparketeknikker. Og så skal vi bare hamre løs med én og én så fort vi klarer til tida er ute. Vi hadde tjue sekunder med hver inkludert ti sekunders pustepause mellom.

Boksinga:

* Tjue sekunder uppercuts (bokse i magen - partneren holder to små puter i magen som man bokser i).

* Tjue sekunder hooker (partneren holder putene i hodehøyde vendt innover, så du bokser på hver side, omtrent som om du står og lener deg over en bardisk)

* Tjue sekunder rette støt (putene er i hodehøyde foran deg, rette armer).

Så var det tid for å holde puter for partneren, før ny økt, denne gangen spark.

Sparkinga:

* Tjue sekunder frontkick på hvert bein (stor pute holdt foran deg, sparke rett fram).

* Tjue sekunder sidekick på hvert bein (stor pute foran deg og du står sidelengs og sparker).

* Tjue sekunder roundkick på hvert bein (partneren holder puta på siden av kroppen sin, og man sparker med lissa på skoene inn på midten av puta mens man står sidelengs).

Etterpå var det ti sekunder med hvert spark i en siste runde, og så var det en slags mageliggende styrkeøvelse som var kjempeslitsom.

**

Veldig gøy! Men helt vanvittig slitsomt! Glemte astmamedisinen min (anstrengelsesastma). Likevel gikk det fint så lenge jeg huska å puste dyyypt når det var pause.

Og det er så morsomt å klare å gjennomføre ting nå. På sidekicken sto jeg faktisk og hoppa på det beinet jeg ikke sparka med, føltes som jeg fikk bedre fart. Folk som gjør det pleide jeg å glo oppgitt på og lure på hvordan de klarte det!! :hoppendeglad:

Nå som jeg er moderator får jeg jo ikke tid til å bare surre skikkelig rundt på Kvinneguiden lenger, og ikke har jeg lært meg noenting heller, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...