Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Så flink du er, du har virkelig gått ned!

Teller du kalorier? hvor mye kalorier hver dag isåfall? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at hesten din har forkalkning, det er noe herk... hvillen kur går hun på nå? Håper aldri min får det... huffa.. Ønsker hun god bedring uansett! :) Også må jeg tilføye at du er kjempeflink! Følger med her inne, er bare ikke alltid like flink å svare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå har jeg ikke skrevet her på lenge! Beklager det! Jeg har hatt skikkelig internettproblemer. Har lånt søstera mi sin ipad noen ganger, men det har bare vært på dagtid, og da har jeg ikke prioritert kvinneguiden. Ellers har det vært bortimot umulig å komme seg online, og ikke har jeg smarttelefon heller.

I tilegg har jeg vært bortreist i langhelga forrige uke, sånn bare for å gjøre det enda mer styrete.

Men nå skal alt være i orden igjen! :-)

Har ikke fått trent så mye, men gikk i alle fall mye i miniferien (London), og selv om jeg var litt redd for å ha gått opp etter en stund uten trening har jeg faktisk gått ned 100 gram (som jeg vet ikke trenger å ha noe å si, men om ikke annet hjalp det i alle fall selvtilliten!). Også har jeg kjøpt mye treningstøy. Også ble det myyye gåing i London!

Så nå er jeg klar for en normal uke igjen, og for å kunne bruke masse tid på Kvinneguiden, hehe!

123Sport: Jeg telte kalorier fra slutten av januar til starten av mars (altså litt over 1 mnd). Da lå jeg på rundt 1500 hver dag, noen dager bare 1200 selv om jeg var mett, og på etedagen ble det over 3000! :gjeiper:

Men jeg fant ut at jeg bare blir sliten av å regne ut ting, så nå skal jeg heller bruke fornuften. Det var sånn jeg gikk ned i utgangspunktet. Lese kaloriinnhold på produkter, velge sunne alternativer og likevel få lov til å kose meg innimellom! :-)

Hvor er forresten du blitt av fra femkilos-tråden? :-)

Monroe: Hesten min går nå på noe som heter Vetrofen, et pulver hun får i maten, sammen med et annet pulver som heter Vetroflex, som hun har gått på lenge. Det ser ut til å ha virka på energien og på stivheten, for hun er mye mer ivrig, skvetter av ting og er litt mer til stede. Men hun er fortsatt halt. Mest når jeg rir, så nå er det mye leieturer. Forkalkningen er nok dessverre veldig kraftig. Men jeg tenker å kjøre ferdig den kuren hun går på nå, og så evt sprøyte opp igjen. Hun blir veldig bra av det. Selv om jeg grøsser litt med tanken på hva kortison kan gjøre med kroppen hennes i lengden. Men hun er jo gammel, så jeg må tåle at sånne ting skjer, dessverre. Bare håpe at jeg kan gjøre dagene hennes gode, glade og mest mulig smertefrie.

Så søtt at dere lurte på hvor det hadde blitt av meg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever. :hoppendeglad: Æsj, internetttrøbbel er irriterende. Godt å ha deg tilbake da. ;) Mye gåing gjør opp for trening da, så det gjør jo ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å lese videre her inne jeg...! :hoppe:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er!

I går var jeg i gang med kickboxinga igjen, og det var moro! Det var selvsagt slitsomt, med laaange kombinasjoner og høyt tempo. Men jeg klarte helt fint å gjennomføre, og jeg var ikke helt død etterpå heller. Jeg er glad jeg ikke har mista noe kondis, og for at jeg syns det var såpass moro.

Håper å få inn noen joggeturer iløpet av uka også. Er så mye mer fristende å løpe ute nå som jeg ikke trenger brodder og superundertøy!

Stortrives med det nye livet, og det er ganske rart å tenke på at i fjor sommer, altså for godt under et år siden, veide jeg 68.8 kg og hata å trene. Nå har jeg gått ned over ni kg og digger det. I tillegg har jeg gått fra å være en usunn latsabb til å velge fornuftig mat i langt større grad. Jeg trodde ikke det var mulig å endre så mye og i tillegg like det.

Har lyst til å melde meg på Iform-løpet i mai. Det er 5 eller 10 km, og siden jeg foreløpig vet jeg kan løpe minst 2 sammenhengende får det bli et mål å klare å løpe fem uten pause. Kanskje ikke så mye for mange av dere, men veldig stort for meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, juni mente jeg. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig tenkte at det var mai..!

Det er 16. juni her i Oslo. I Bergen er det 10. juni og i Stavanger 9. juni.

Bra å høre at ikke bare jeg syns fem kilometer er et mål i seg selv. Blir litt motløs noen ganger når folk er så utrolig flinke. Motivert blir jeg også, da! Men tenker at når folk klarer SÅ mye burde jeg klare det også. Men jeg vet jo at alle må begynne et sted! :-)

I dag var vi i byen og spiste både is på en iskafé og middag på Friday’s....! Men valgte en sunn rett, da. Likevel føltes det ikke så bra etterpå. Må vel få lov å kose seg litt også? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, juni mente jeg. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig tenkte at det var mai..!

Det er 16. juni her i Oslo. I Bergen er det 10. juni og i Stavanger 9. juni.

Bra å høre at ikke bare jeg syns fem kilometer er et mål i seg selv. Blir litt motløs noen ganger når folk er så utrolig flinke. Motivert blir jeg også, da! Men tenker at når folk klarer SÅ mye burde jeg klare det også. Men jeg vet jo at alle må begynne et sted! :-)

I dag var vi i byen og spiste både is på en iskafé og middag på Friday’s....! Men valgte en sunn rett, da. Likevel føltes det ikke så bra etterpå. Må vel få lov å kose seg litt også? :-)

så flink som du har vært trenger du nok ikke bekymre deg stort ;) skjønner ikke hvordan man multisiterer, så jeg slenger bare svaret mitt her! tusen takk for svar btw=)

kanskje jeg burde begynne å bli litt aktiv i 5-kilos tråden, jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg ikke har skrevet noe som helst der :sjenert: det er jo en kjempebra motivasjonstråd!

uansett, bra du har kommet tilbake! og så er det ekstra motiverende for deg at du faktisk gikk ned i vekt i london, det er ikke ofte man greier det på en ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er påmeldings-fristen til den i Oslo? Hmm, kanskje jeg melder på meg og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er påmeldings-fristen til den i Oslo? Hmm, kanskje jeg melder på meg og.

Hør på dere da....! Super-womans :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink som du har vært trenger du nok ikke bekymre deg stort ;) skjønner ikke hvordan man multisiterer, så jeg slenger bare svaret mitt her! tusen takk for svar btw=)

kanskje jeg burde begynne å bli litt aktiv i 5-kilos tråden, jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg ikke har skrevet noe som helst der :sjenert: det er jo en kjempebra motivasjonstråd!

uansett, bra du har kommet tilbake! og så er det ekstra motiverende for deg at du faktisk gikk ned i vekt i london, det er ikke ofte man greier det på en ferie :)

Jaaa, jeg syns du burde bli aktiv i den tråden igjen, det er fint å få motivasjon fra de andre, og man føler seg kanskje litt forplikta til å fortsette også, når man vet andre følger med og man har noen å dele opp- og nedturer med. Også kan du få masse tips til sunn mat av frøken supersunn, Monroe! :-)

Multisitat: Du trykker på "multisitat"-knappen under hvert innlegg du vil sitere, og så på den store svarknappen nederst på siden. Da får du opp et nytt vindu med alle sitatene og kan svare innimellom dem!:-)

Ja, jeg er veldig glad for at jeg faktisk klarte å gå ned litt på turen, det hadde jeg ikke trodd.

Når er påmeldings-fristen til den i Oslo? Hmm, kanskje jeg melder på meg og.

Her står det om fristene, det blir dyrere jo senere man melder seg på.

https://secure.onreg.com/onreg2/front/step2.php?sessionname=2330e166fbe8e09b31841bb4628cde58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Glemte å si det, men 5 km var LENGE et stort mål for meg! Nå er ikke distansen et problem, men tempoet :) Klarer den ikke på 30 minutter, er mer 35-36 :) Så dette klarer du helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig motiverende å skulle være med på løp, og etter dagens joggeøkt er jeg ikke i tvil om at jeg klarer å løpe fem kilometer i ett til sommeren! I dag løp jeg nesten 6 kilometer. Og hele tre og en halv var i ett!!! Aldri i hele mitt liv klart å løpe så langt av gangen før!

Trodde først det var fire km, men så sjekka jeg på et kart og tegna opp løypa. Rett skal være rett! ;-)

Sist jeg satte rekord var det i underkant av to kilometer. Jogga rundt et vann i nærheten her.

Tallene (ifølge ipoden. SKAL få kjøpt med Nike pluss (Finner ikke plusstegnet på det amerikanske mac-tastaturet, mitt, tjihi), da blir det mer nøyaktig. Har kjøpt fine nye Nike-joggesko fordi jeg fikk så vondt av de dårlige jeg hadde).

Varighet: 40.48

Hastighet: 6.50/km

Distanse: 5.97 km (er nok litt mindre enn det)

Hadde også en hastighet underveis på 4,5!

Og så fant jeg ut noe gøy! Jeg har jo jogga der før! Så da kunne jeg se forbedring. Så jeg lette etter en tidligere økt med noenlunde samme distanse, som sannsynliggjør at det er der jeg har løpt.

15. november:

Varighet: 49.40

Hastighet: 8,43/km

Distanse: 5.70 km

Sååå jeg er supermotivert for å bli med på Iform-løpet og for å fortsette treninga. Tenkte å jogge på fredag også. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, glemte å si at Tiger Woods gratulerte meg med løpet, og sa jeg hadde completed my fastest mile yet!" eller noe i den dur. Ipoden har det på treningsprogrammet, en rekke kjendiser skryter av deg etter en gitt tid og distanse. Vet ikke helt hvor flink Mr Woods er til å løpe sjøl, men! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...