Rhiannon Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #541 Del Skrevet 15. januar 2013 I dag er skatten min tre uker gammel! Det skjer innmari mye og innmari lite på en gang her Vi har fortsatt ikke noe særlig søvnrutine; dagene går fint, Vegard sovner av seg selv i barnevogna. Må bare ta ut dunposen, for det er litt for varmt merker jeg... Han sover i den nå, og selv om den er åpen våkner han gjennomsvett. Så må finne en annen måte å gjøre det trangt for ham på. Han sovner ikke av seg selv i senga ennå, den er altfor åpen og rar for ham... Han liker ikke å ligge oppi der noe særlig, så for at han skal sove oppi der må han være i dyp søvn før han blir lagt. Det betyr mye våkenetter for mammaen... Men vi finner nok en ordning på det Helsesøster var her i forrige uke, og var strålende fornøyd med småen. Han hadde da lagt på seg en halv kilo siden vi dro fra sykehuset - altså på halvannen uke Og det til tross for at jeg fikk brystbetennelse forrige uke! Så det er ingen tvil om at han får i seg nok mat I tillegg la hun ham på magen på stellebordet, og lille helten min holdt hodet selv uten antydning til strev! Dama ble skikkelig overraska, hun hadde aldri sett lignende til tross for at hun hadde vært helsesøster i mange år :fniser: Vet jo at han er sterk, han holder hodet oppe og ser seg rundt når vi bærer ham på skuldra også Første uke hjemme med baby oppdaget vi at vi har insektinvasjon på vaskerommet.... Bittesmå kryp som dukket opp overalt! Vi har hatt dem før, fikk dem inn med en plastkasse vi kjøpte på Clas Ohlson i november. Vi vasket dem bort en gang, de kom tilbake en uke etter, vi satte kassen deres ut i minusgradene i noen dager og de forsvant igjen. De gangene fant vi dem bare på kassen.... Men plutselig var de i hyllene og på gulvet og i skittentøyet og i fuglematen og i dørkarmen. Så oppi tilvenningen med fersk baby i hus måtte gubben tilbringe størsteparten av dagene sine på vaskerommet, bevæpnet med radarspray og klorvann.... det mest irriterende var at vaskerommet var fullt av tøy som var rent, som jeg hadde tatt ut av skapene mine for å få plass til gravidklær. Alt sammen måtte vaskes på ny, og alt som sto påå vaskerommet måtte klores... Så nå står tørkestativet inne på rommet til Vegard, og skittentøyet bor på badet, og det rene tøyet bor på sofaen i stua. Kjipt! Og så måtte vi kjøpe nytt strykebrett. Foreløpig har gubben sprayet ned rommet tre ganger, og vasket over alle overflater med klor. Vi har funnet nye døde kryp to ganger etter spraying, men etter siste spray ser det ut til at vi begynner å få kontroll på det... Fant en haug av smådjevlene i en balje, skal sende dem inn til Rentokil for å få dem identifisert. Hvis vi finner flere i live må vi ha skadedyrsanering her. Det kjipeste er at vi nå ser oss nødt til å prioritere oppussing av vaskerom over fiksing av hagemur som holder på å rase ut over veien. Vaskerommet har gammel kledning med avispapir bak på to vegger, er styggredd for hvor mange kryp som kan gjemme seg inni der... Og det blir en dyr jobb som vi egentlig ikke har råd til nå, siden vi må ha inn både elektriker og rørlegger for å komme til kledningen. :sur: :sur: :sur: Merker at jeg er litt trøtt nå også, satt i stolen i stua hele natt med småen på fanget fordi han ikke sov tungt nok til å legges. Håper på en bedre natt i natt.... På det positive (og det er mye av det også!): - Vegard har så vidt begynt å nærme seg smiling Ser at følelsen er der, men ansiktsmusklene er ikke helt med ennå! - Neste uke skal vi på babykino og se Les Miserables En av mine yndlingsmusikaler, og jeg ville så gjerne se den på kino! - Pappaen til Vegard elsker ham over alt Masse godprat og synging og vugging og stasgjøring av lille skatt! Etter en litt nølende start tar han nå bleieskiftene på strak arm også - Jeg har gått ned 16 kilo siden siste svangerskapskontroll! 12 kilo forsvant på halvannen uke etter fødselen, og så fire til når jeg sjekket for noen dager siden fortsetter det sånn blir jeg storglad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling90 Skrevet 15. januar 2013 #542 Del Skrevet 15. januar 2013 Åh, hører ut som du storkoser deg!! Å det med go grunn!! Må være godt å ha lillegutt ute, å kunne bli kjendt med han! Får håpe dere ikke må styre på for mye med vaskerommet! Høres på ingen måte kjekt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 15. januar 2013 #543 Del Skrevet 15. januar 2013 Kjedelig med slike kryp, får håpe det ordner seg fort! Og så herlig med kiloene! Håper denne natten blir bedre, slitsomt med lite søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #544 Del Skrevet 22. januar 2013 Fire uker gammel i dag! Merker jeg er lite flink til å skrive her, men prøver å få til av og til i alle fall Baby er super! Vi sliter litt med døgnrytmen ennå, han er overbevist om at kveldsmat er rundt midnatt og leggetid er ca 0200. Så sover han gjerne til 7-8, og etter mat sover han noen timer til sliter med overtrøtte ettermiddager, men tror at hvis jeg blir flinkere til å legge ham når han viser at han er trøtt så går det seg til. Etter at jeg fikk brystbetennelse på venstre side for noen uker siden, har jeg mistet mye av produksjonen på den siden. Er litt plagsomt, for høyre side må jobbe mye hardere og blir fortere sprengt... Så er litt redd for å få betennelse på den siden også, siden han ikke får tømt det skikkelig. Men nå vet jeg i alle fall hva tegnene er Det er bikkjekaldt ute i dag, så vi holder oss inne. I morgen skal jeg til kiropraktor, og så skal vi innom gamle jobben min etterpå og hilse på blir kos med litt sosialisering, jeg merker at det blir mye bare meg og Vegard. Når gubben er på jobb hele dagen blir det lange dager med eneansvar men det går bra! Beste babyen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 22. januar 2013 #545 Del Skrevet 22. januar 2013 Hurra for 4 uker Så flinke dere er med legging! Det er jo sååå mange som sliter med det, har jeg inntrykk av. Seg selv som matstasjon har jeg ingen erfaringer ved enda, men har skjønt det slik at det er best å tømme puppen helt, eller så vil det bli betennelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #546 Del Skrevet 22. januar 2013 Hurra for 4 uker Så flinke dere er med legging! Det er jo sååå mange som sliter med det, har jeg inntrykk av. Seg selv som matstasjon har jeg ingen erfaringer ved enda, men har skjønt det slik at det er best å tømme puppen helt, eller så vil det bli betennelse? Hvis det er betennelse skal man tømme helt, hvis ikke er det mindre farlig. Baby lar alltid 10-20% være igjen ---- Jeg fant ut i dag at en kollega fra jobben min i Oslo døde for et år siden. Utrolig trist, selv om jeg ikke har snakket med henne på noen år... Hun var yngre enn meg! Så jeg spurte henne jeg fikk vite det av hvordan det skjedde. Det viser seg at hun falt fra balkongen i 4. etasje etter en fuktig lørdagskveld og slo seg i hjel! Og nå kjenner jeg at jeg er ordentlig sint på henne! Hun drakk alltid for mye når hun var ute, og hadde hun vært edru så hadde det ikke skjedd... For en utrolig teit måte å dø på! Og så fullstendig unngåelig! Er lei meg og sint på en gang over det kjenner jeg... Kjenner litt på bebreidelse også - så dårlig gjort av henne å forsvinne på den måten. Dumme, kjære, vakre, sprudlende, livsglade, fantastiske jenta.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 22. januar 2013 #547 Del Skrevet 22. januar 2013 Åh, herlighet, så trist, Rhiannon!! Skjønner at du blir både sint og lei deg. Skjønner deg veldig veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #548 Del Skrevet 23. januar 2013 Åh, herlighet, så trist, Rhiannon!! Skjønner at du blir både sint og lei deg. Skjønner deg veldig veldig godt. Takk, søte --- I dag har jeg vært på besøk på gamle jobben og vist fram skatten veldig koselig! Godt å få sosialisere litt og øve på å dra ut alene med ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #549 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Seks uker i dag! Og forrige uke måtte vi opp i str 62 i klær han er ca 60 cm lang, og sist jeg veide ham for halvannen uke siden var han 5,5 kilo neste uke skal vi på helsestasjonen, er spent på hva de sier Var på min egen seksukerskontroll i går. Men legen gjorde ikke underlivssjekk, så jeg må bestille time til det i tillegg. Heldigvis fikk jeg klarsignal for å slutte med jerntablettene jeg har gått på siden fødselen! Sterke jerntabletter og hemorroider er en dårlig kombinasjon, så jeg gleder meg til jernet er ute av systemet Mor var her i helgen. Veldig rart å ha tre dager hvor jeg bare holdt babyen min selv når han skulle ha mat skiftet ikke en eneste bleie hele helga, og ikke trillet jeg vogna heller. Ble så jeg savnet ham når han satt i sofaen ved siden av meg I går endret Vegard språk. I stedet for å si fra forsiktig når han vil noe, skriker han så høyt lungene hans klarer... Jeg kan ikke unngå å lure på om det har med mors besøk å gjøre, at rutinene hans ble snudd så mye på at han ble litt stressa av det... Vi er jo ikke vant med en baby som skriker, så det er slitsomt! Så de neste dagene skal han få umiddelbar respons når han sier fra, så kanskje han blir tryggere igjen og skjønner at han ikke trenger å skrike. Endret 5. februar 2013 av Rhiannon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. februar 2013 #550 Del Skrevet 5. februar 2013 Store gutten!! Synes du tiden går fort? Synd han skriker slik da, får håpe den trenden snur seg fort. Stakkar lille! Kan innbilde meg at savnet etter babyen kan bli stort når man låner bort, ja. ♥Men sikkert deilig å få litt fri også, kan jeg tenke meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #551 Del Skrevet 6. februar 2013 Store gutten!! Synes du tiden går fort? Synd han skriker slik da, får håpe den trenden snur seg fort. Stakkar lille! Kan innbilde meg at savnet etter babyen kan bli stort når man låner bort, ja. ♥Men sikkert deilig å få litt fri også, kan jeg tenke meg! Tiden flyr ja! Og med nye framskritt og utvikling hver dag er det ennå tydeligere Jeg har fråtset i egg denne helgen, og det var nok det som gjorde lillegutt tullete på mandagen. Han hadde grønne flekker i avføringa tirsdag morgen. Etter det har han vært ved godt mot ---- I forhold til ny utvikling har vi brutt to nye barrierer i natt. Etter nattamming våkna gutten til i stedet for å sovne, og begynte å skravle med synlig og usynlig i senga si. I tillegg fikk han hikke... Etter et kvarters tid fant jeg ut at jeg skulle ta ham opp og bysse, og kjente at teppet hans hadde en våt flekk... Så da bar det ned for å skifte, bare for å finne ut at ungen er knusktørr og det bare var melkeflekker... Så da prøvde jeg å amme bort hikken. Det funka, men nå må jeg ned og skifte bleie på ham, for han laga noen voldsomme eksplosjoner her i sted håper han sovner etter det, for jeg er trøtt og vil legge meg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. februar 2013 #552 Del Skrevet 6. februar 2013 Hihi, lille søtingen! Baby-hikking er så herlig lyd Han tassen her har ikke hikket så mye i det siste, men når han først setter igang så varer det jo leeeenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #553 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg koser meg med baby for tida! Han smiler og ler, og vi får respons på lek og prat sovner til rimelig tid hver kveld og vekker meg bare en gang per natt Herlig! Bilde av lille skatt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. februar 2013 #554 Del Skrevet 7. februar 2013 Hihi, så fin han er, Rhiannon Skjønner godt at du koser deg! Herlighet, jeg er såååå babysjuk nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #555 Del Skrevet 7. februar 2013 Hihi, så fin han er, Rhiannon Skjønner godt at du koser deg! Herlighet, jeg er såååå babysjuk nå! Haha, da er det jo en fordel at du er på overtid allerede, heller enn i uke 12 f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. februar 2013 #556 Del Skrevet 10. februar 2013 Hipp hurra med morsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 10. februar 2013 #557 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Oops, feilpost Endret 10. februar 2013 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #558 Del Skrevet 10. februar 2013 Hipp hurra med morsdagen Takk det samme, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #559 Del Skrevet 18. februar 2013 Leste denne i dag, og ble helt gråteferdig så må dele! Nok en real runde natt for søvnløse foreldre Som på et halvt års tid har blitt minst tjue somre eldre Nå går’e mest i gulping, i grimaser og i skills Til å lokke frem et latterhikst, istedenfor en pils Blågrå under øynene i slarkesexy truser En ung mors bekjennelser når frustrasjon beruser Trøst og byss og pupp og bønn går faen ikke inn Og jeg tenker for meg sjæl «nå ryker drittungen på finn» Så stilner gråten rolig i en smokkesymfoni Og evigheta tier der på brystkassa mi Og to små vakre øyne glir igjen, og alt jeg vet Er at hele verden nok en gang er fylt av kjærlighet Døgnrytme og kosestund og hvil og våkenti’ Du styrer skuta fint, jeg trives greit som meieri Det eneste jeg lurer på, en bitteitteliten bønn Om kanskje det går an å få en åttetimersøvn Du kanke mange triks enda, du ekke særlig stor men du er så veldig levende, du trenger ingen ord du gurgler og du bæbler og jeg skjønner hvor’u vil du er et herlig bøllefrø å være mamma til Om en liten stund skal du vel tegne på panelet Og jeg skal ramme inn så alle andre kan få se det om skrittene som tasses blir de siste tasseskritt Tenk på hvilken skatt en liten krusedull har blitt Tidsnok kommer det en tid hvor småttiser blir store Og ingen barnehender lager fettmerker på bordet Og alt jeg rydda opp i går det står fortsatt på plass Og dyna ligger strøken på sin ubrukte madrass Gulvene kan skinne blankt i timevis i strekk Og bråkeplastikkdingsene er i en søppelsekk Og gulosten, den står der den og oster seg i vater Og ingen små må tvinges til å spise små salater Det er så lett å si at tiden ikke strekker til Og at man ikke helt får gjort de tingene man vil Men oppvask trenger ikke hjelp til puss av første tann Og ingen støvkorn bryr seg om du synger nattasang La nå verden bare ligger utenfor og hvile sett deg ned med meg og se på veslepoden smile En vakker dag så står vi der og det som er det var Og vi vil savne alt det liv og kaoset vi har Nydelig, sant? Nå ligger Vegard i vogna ute og sover. Det er første gangen vi har parkert ham ute for duppen - det er så mye katter her at vi ikke har turt. Men nå ligger han ute med babycall og myggnett og sover søtt, og mora sitter inne med hjertet i halsen og nervene i helspenn det er en terskel som skal krysses det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 19. februar 2013 #560 Del Skrevet 19. februar 2013 Herlig hu dama,og bloggen hennes! Herlig bilde,herlig tid og snart vår Ang babycall,husk at det slår inn alt av andre callinger i nærheten! Ganske moro til tider det når du tror det er ditt barn,så er ditt helt stille når du sjekker Lykke til videre i mammaferden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå