Nuttapia Skrevet 15. oktober 2012 #441 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hurra for 31 uker, Rhiannon!! Men du, du er kanskje like stort stabeist som hesten du drog i? Nei, uff, jeg håper kiroprakteren knekker deg sammen igjen! Høres helt fælt ut å ikke kunne bevege seg! Merker selv etter en lang dag at det er vanskelig å snu seg i senga, men å ha det sånn som deg, høres ikke særlig ut!! Krysser fingra for at du får time fort som f..! Kos deg med sparketassen din! Hilser fra sparketassen min, som er kveldssparker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 15. oktober 2012 #442 Del Skrevet 15. oktober 2012 Morsomt med masse liv i mage Du må ikke dra i sta hester du nå vet du. Kanskje lurt å dra en tur til kiropraktor hvis det ikke blir bra, ikke godt å gå rundt med smerter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #443 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hurra for 31 uker, Rhiannon!! Men du, du er kanskje like stort stabeist som hesten du drog i? Nei, uff, jeg håper kiroprakteren knekker deg sammen igjen! Høres helt fælt ut å ikke kunne bevege seg! Merker selv etter en lang dag at det er vanskelig å snu seg i senga, men å ha det sånn som deg, høres ikke særlig ut!! Krysser fingra for at du får time fort som f..! Kos deg med sparketassen din! Hilser fra sparketassen min, som er kveldssparker Hehe, jeg er nok minst like sta ja Hadde jeg vært i toppform hadde han ikke vunnet så lett, for å si det sånn! Morsomt med masse liv i mage Du må ikke dra i sta hester du nå vet du. Kanskje lurt å dra en tur til kiropraktor hvis det ikke blir bra, ikke godt å gå rundt med smerter... Jeg fikk heldigvis time i dag Kiropraktoren bare lo av meg når jeg kom, sa at hester er skumle dyr Han sa at han merket at jeg var litt stiv på høyre side av bekkenet, men altfor løs på venstre. Så der hadde jeg røska løs noe skikkelig Så litt trykking og tøying i dag, og ny time i morgen. Men det var visst ikke noe permanent skade eller noe, han mente det kom til å gå over. Så det er jo fint Nå er jeg selvfølgelig dobbelt så øm som i morges da, siden han trykket så fælt i dag. Sånn kan det gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 18. oktober 2012 #444 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Jeg ville virkelig anbefalt deg manuell terapeut,da får du mykere behandling,f.eks strøm,som myker opp leddene Når er termin btw? Håper ryggen behandler deg fint resten av svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2012 #445 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ja, hvordan går deg med deg, Rhiannon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #446 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det går stadig framover med meg! Kiropraktoren fikk vekk halve vondten min på første timen, og jobbet med noen innmari stive og strukne muskler på andre timen på tirsdag. Og i går satte jeg meg inn bak rattet på en bil og rev opp hele greia igjen... Heldigvis på ingen måte like ille som på fredag, men nok til at jeg ikke fikk gjort tøyeøvelsene mine fordi det var så vondt. Så da vet jeg at jeg er skjør, og må være forsiktig med helt dagligdagse ting også I morgen skal naboen hjelpe meg å hente stellekommode!! Blir ordentlig deilig å få den i hus Må bytte knotter på den da, fordi knottene som var på var så innmari stygge, men det er enkelt å få til Og i dag var jeg på gamle jobben og hentet tre poser med småbarnstøy og en ammepute! Det er morsomt å få ting, selv om mye av det må ligge både ett og to år før det kan brukes I morges hadde vi et innmari tordenvær her... Det var rett over huset! Jeg er ikke redd for torden til vanlig, men i halvsøvne med lynet lysende inn vinduet ble jeg litt skeptisk gitt... Så da var det veldig greit å vite at vi er nede i en dump med skogkledde åser bak oss. Liten sjanse for at det slår ned her da Jeg holder på å lage julegaver for tida. Regner ikke med å være så veldig nyttig i desember, så målet er at mesteparten av juleforberedelsene skal være unnagjort innen advent Så kan jeg bare kose meg i juletida! Under to måneder til termin nå, samme hvordan man regner Var morsomt på jobben i dag, for hun ene kollegen mente jeg var diiiiger - like stor som henne på samme tid, og hun måtte ha keisersnitt med en unge på nesten fem kilo... Nesten telemarksrekord! Men andre kollegen kikket på meg og sa "du er jo ikke særlig stor ennå!" morsomt at jeg ser ut til å falle innenfor normalen i alle fall da. På mandag er det ny ultralyd! Blir spennende Så er det kiropraktortime etterpå, og så til legen for å ta blodprøver. Jeg tror jeg tar fri mandags kveld gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2012 #447 Del Skrevet 18. oktober 2012 Spennende med stellekommode! Altså, er jo umulig å sammenlikne disse magene, egentlig!! Noen er store, andre er små.. Mamma så på meg og mente at babyen kom til å blir stor!! Men jeg er jo helt normal på sf-målet, og jeg er normal/liten ellers i kroppen.. Så håper det er derfor han ser så stor ut! Når jeg ligger på ryggen, så kan jeg kjenne lillemann ganske godt - hvordan han ligger, lissom. Og tror ikke han er noe større enn det han skal være Sambo var 4,7 kg da han ble født.. Jeg var 3,5 eller no.. Får satse på at lillemann holder seg til det siste tallet der..! Hva slags julegaver lager du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #448 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg var også over fire kilo og ganske lang... så ut som om jeg var tre måneder gammel når jeg var tre dager gammel! Gubben var heldigvis mer normal Jeg har strikket ferdig et sjal og et par pulsvarmere, og brodert ett sett med små julesokker til å henge på treet. Holder på med et sett til Det er så koselig! Må slåss hardt mot fristelsen til å sette på julemusikk på full guffe, det er nok litt tidlig til det ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #449 Del Skrevet 20. oktober 2012 32 uker i dag I natt drømte jeg at de på ul (vi skal på mandag) hadde funnet ut at gutten var blitt så diger at de ville ta ham med keisersnitt med det samme. Vi snakker to måneder for tidlig.... Jeg spurte dem om det var så lurt, og ja, det var det visst. Så jeg fikk time til keisersnitt dagen etterpå. Vi fortalte ikke til noen, for regnet ikke med at de ville gjennomføre det. Men dagen kom, og min fullstendig ikke-helsepersonell kollega fikk ansvar for å løfte knott ut av magen mens jordmor sto og så på.... Og ut kom knott, men han var ei jente! 53 cm og 5.9 kilo! Jeg var glad de tok ham to måneder før da! Drømmen fortsatte med at gubben ringte sin mor for å fortelle, og måtte omtrent tvinge henne til å ikke komme på besøk med en gang. Og da jeg ringte min mor, fikk jeg følgende tilbakemelding: "jaha.... jeg er så hoven i føttene idag!" Da jeg våknet gav jeg småen i magen en streng formaning om å holde seg på normal babyvekt og ikke bli så diger, og komme ut som en normal unge til normal tid Så mye rart hodet kan få for seg! Var i stallen igjen i går. Det viser seg at bekkenet tåler stallbesøk, forutsatt at hestene er bundet i krysstau i gangen når jeg jobber med dem slik at de står stille. Jeg tåler ikke noen av de automatiske bevegelsene jeg er vant til å gjøre med hester som beveger seg rundt.... Men det ble mye klapping og kosing på dyra, og jeg kan jo gjøre stallarbeidet som ikke har direkte med hestene å gjøre så lenge det ikke er for tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. oktober 2012 #450 Del Skrevet 20. oktober 2012 Gratulerer med 32 uker idag, søte!! Hihi, for en drøm!! Blir vel flere rare drømmer ettersom man nærmer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 22. oktober 2012 #451 Del Skrevet 22. oktober 2012 hihihi herlig drøm:P Får håpe du ikke er sanndrømt da! Av og til drømmer jeg også sånne skrekkscenarioer om at babyen kom ut som en treåring og kunne snakke (drømt det mange ganger) eller at jeg plutselig var gravid og at vi kunne se gjennom magen min og der var det en liten indisk gutt i dress med store brune øyne som venta på å komme ut. det var litt freaky:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #452 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det er så snålt med sånne drømmer Jeg er ikke sanndrømt da, for gutten var normal størrelse på ultralyden i dag og det var ingenting som tilsa at han kom til å bli en "megaloman unge" (legedamas ord, ikke mine ). Hun syntes alt så veldig bra ut, han ligger med hodet ned som han skal og er rette størrelsen og all ting. Fikk ikke noen bilder da, fordi han ligger såpass trangt nå at hun fikk ingen fin vinkel... Men vi fikk se et kinn og et øye og telle fingrene på høyre hånd! Så jeg er fornøyd Etter ultralyd var det kiropraktor, og etter kiropraktor var det blodprøver... Så totalt har jeg vel trasket rundt i sentrum i tre-fire timer i dag! Sliiiiten! Så nå blir det litt stillesitting på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 23. oktober 2012 #453 Del Skrevet 23. oktober 2012 Så bra at alt ser bra ut Det nærmer seg med stormskritt, Rhiannon!! Noen tanker om resten av tiden frem til fødselen er igang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #454 Del Skrevet 24. oktober 2012 Så bra at alt ser bra ut Det nærmer seg med stormskritt, Rhiannon!! Noen tanker om resten av tiden frem til fødselen er igang? Åhjelp, jeg prøver å ikke begynne å vente allerede nå Det er vanskelig når en ser ultralydbilder av en fiks ferdig unge! Hun viste ryggraden og ribbeina hans, og jeg fikk så hang til å stryke ham over ryggen at det var helt vondt Nå skal jeg hjem til mor og far for en uke neste uke, det blir koselig. Kommer til å savne gubben noe helt vanvittig, vi er stort sett aldri fra hverandre mange dager i strekk, men satser på jeg får det greit for det så det blir litt hilsing på slekt og venner! Ellers driver jeg og organiserer ting i bokhyller og stellebord og kommoder og skap, det tar litt tid det også når man må ha pustepause hver gang man har gått opp trappa Men det blir så bra! Var hos legen i dag til kontroll. Ny lege, siden fastlegen min er gått ut i pappaperm, så jeg var litt usikker. Men han var veldig flink! Kanskje litt lite vant med svangerskapskontroller, for han brukte litt tid på å sjekke hjertelyd og slikt. Men det så ut til at det bare betød at han var mer nøye Og da kan jeg jo ikke klage! Han måtte dobbeltsjekke symfyse-fundusmålet da. Han målte, og målte litt til, og dobbeltsjekket, og trykket både her og der, og så gikk han bort for å se på skjemaet mitt, og så kom han tilbake og målte mer. Han kom til at det var 35 cm nå, mot 27 cm på 28-ukers kontrollen... Det er en økning på 8 cm på 4 uker! Så da måtte han jo ringe rundt og sjekke og styre litt for å se om alt annet var normalt... Verdiene som ble notert for knotten på ultralyden på mandag var helt i gjennomsnittet, så jeg mistenker at han bare har litt stort svømmebasseng. Ellers så kan jo legen ha målt feil, men siden han sjekket to ganger er jeg litt usikker på det... Heldigvis skal vi til jordmor igjen om to uker, så da får vi målt igjen Men jeg er glad jeg hadde vært til ultralyd allerede, så jeg visste at han hadde det fint inni der, for ellers hadde jeg nok blitt ganske bekymra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 24. oktober 2012 #455 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hei hei..betryggende at du var på UL først da, så du ikke ble lettere forvirret av legen. Er ikke bare bare å måle symfyse heller, har prøvd selv jeg..hehe, men han burde jo kunne det Jeg veier meg hos legen og han hører på hjertelyd, og tar blodtrykket, så det er litt forskjellige rutiner... De to ukene fyker nok avgårde, spesielt hvis du skal reise i tillegg, så plutselig er det jm time, og da nærmer det seg! Superspennende! Prøvd å lese her inne når det er du har termin, men finner det ikke..:/ Kjenner til det å bli andpusten.., men hvordan er nettene dine da, og matlysst osv ? Endret 24. oktober 2012 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #456 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hei hei..betryggende at du var på UL først da, så du ikke ble lettere forvirret av legen. Er ikke bare bare å måle symfyse heller, har prøvd selv jeg..hehe, men han burde jo kunne det Jeg veier meg hos legen og han hører på hjertelyd, og tar blodtrykket, så det er litt forskjellige rutiner... De to ukene fyker nok avgårde, spesielt hvis du skal reise i tillegg, så plutselig er det jm time, og da nærmer det seg! Superspennende! Prøvd å lese her inne når det er du har termin, men finner det ikke..:/ Kjenner til det å bli andpusten.., men hvordan er nettene dine da, og matlysst osv ? Det morsomme er at ul-dama også spurte hvordan jeg lå an på symfysemålet, så hun reagerte nok også på hvor stor jeg var. Men da hadde jeg ikke målt på en måned, så trodde jeg var normal Men trøster meg med at hun hadde sett det hvis det var noe å bekymre seg for, eller i alle fall sjekket veldig nøye! Termin er 17. desember, men håper han kommer før Eller i allefall ikke så lenge etter! Min mor fikk begge sine til termin, så jeg krysser fingre Jeg sliter med å finne en god sovestilling for tida... Tror nok noe av det er fordi det plutselig ble så kaldt ute også, og vi sover med vinduet oppe. Så jeg ligger litt på høyre side og litt på venstre og litt på ryggen og litt oppå dyna og litt under, og våkner veldig ofte... Kjedelig! Tror det kan ha en sammenheng med at magen plutselig er blitt så stor også - jeg pleide å sove på magen, men det går ikke lenger, så jeg sliter med å finne et godt alternativ. Men det går seg vel til I dag drar jeg til foreldrene mine i Stavanger! Blir en uke uten gubben og med masse slekt og venner i stedet Forhåpentligvis blir jeg ikke helt utslitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 26. oktober 2012 #457 Del Skrevet 26. oktober 2012 Kan melde om 3 grader,litt vind og opphold i stavanger Har jo åpnet nytt kjøpesenter på Tasta, skjer store ting i Stavanger Hehe Vi har termin samme dag da! wuhuu Men du har vel ikke planer om å føde her ?? Jeg sover med 2-3puter, bygger de godt opp,men det er fordi jeg havner på ryggen til pulsåren som går til baby,og da blir jeg kvalm.. Alltid spennende å se når de vil ut Bare det ikke er julaften,det ville vært trist synes jeg Men er jo ikke lenge igjen ..synes du tiden går fort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. oktober 2012 #458 Del Skrevet 28. oktober 2012 Skjønner at du ikke vil vente helt enda Men klart, nå går det jo fort! Kun 7 uker igjen. Kos deg masse på Stavangertur! Du blir sikkert bra bortskjemt av slekt og venner, tenker jeg Også er det jo sunt at kjærstene savner hverandre litt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #459 Del Skrevet 28. oktober 2012 Kan melde om 3 grader,litt vind og opphold i stavanger Har jo åpnet nytt kjøpesenter på Tasta, skjer store ting i Stavanger Hehe Vi har termin samme dag da! wuhuu Men du har vel ikke planer om å føde her ?? Jeg sover med 2-3puter, bygger de godt opp,men det er fordi jeg havner på ryggen til pulsåren som går til baby,og da blir jeg kvalm.. Alltid spennende å se når de vil ut Bare det ikke er julaften,det ville vært trist synes jeg Men er jo ikke lenge igjen ..synes du tiden går fort? Jeg har sagt hele tida at jeg ikke vil ha på julaften, men nå når det nærmer seg så innser jeg jo at jeg er villig til å ofre en julaften også hvis det er det som skal til Selv om det selvfølgelig hadde vært hyggeligere om han kom før jul! Tiden går egentlig greit fort syns jeg. ikke veldig treigt, ikke veldig flyr avgårde Så lenge jeg har det såpass bra som jeg har det skal jeg ikke klage! Jeg er bare i byen for ei uke, reiser hjem til Telemark på lørdag. Så fødsel blir på sykehuset i Telemark Jeg håper begge våre spirer kommer på termindato! ;jepp: Skjønner at du ikke vil vente helt enda Men klart, nå går det jo fort! Kun 7 uker igjen. Kos deg masse på Stavangertur! Du blir sikkert bra bortskjemt av slekt og venner, tenker jeg Også er det jo sunt at kjærstene savner hverandre litt også Bortskjemt ja! Men får ikke særlig med fred heller Magen skal klappes og strykes på hele tida! Men jeg skal ikke klage, får noen uker med fri før jul tenker jeg I går kjøpte vi bil! En svart opel zafira fra 2006 Koster 149000, så nå er vi fattige. Men vi har framkomstmiddel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. oktober 2012 #460 Del Skrevet 28. oktober 2012 Oooooh, nice!! Gratulerer så masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå