Gå til innhold

Tråden for oss som skal ta nynorskeksamen!

Sequax

Anbefalte innlegg

Ein gong visste eg ikkje om eg skulle skrive korleis eller kvifor, så da blei det kvissleis. :fnise:

:ler:

Korleis uttalast presensformen av "å skilje"? "skil" eller "shil" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk faktisk 6 på nynorskeksamen (sidemål) på videregående, og noe av grunnen til det tror jeg var at jeg skrev ekstremt konservativt nynorsk. Fikk tips om dette fra en norsklektor jeg kjenner som har vært sensor mange ganger. Grunnen er at mange sensorer ikke alltid gidder å slå opp og se om noe er tillatt på nynorsk... Kjipt, men sant, og det er vanskelig å finne ut av dette i etterkant. Jeg kladdet først hele teksten slik jeg trodde det var på nynorsk, så gikk jeg gjennom hele og slo opp alle ord jeg var i tvil om var tillatt, og byttet så ut til den mest konservative formen.

I tillegg vil jeg råde deg til å lese masse nynorsk litteratur og spesielt legge merke til setningsoppbyggingen, siden denne ofte kan være annerledes enn på bokmål.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

:ler:

Korleis uttalast presensformen av "å skilje"? "skil" eller "shil" ?

Det siste alternativet, på samme måte som du uttaler det i infinitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Bella! :vinke:

Eg treng ikkje å vite det, for eg skal jo bare skrive på eksamen, men er ein nyfiken, så er ein det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens nynorskord: KOLLSEGLING. Finn det ikkje i ordboka på nett ein gong, men rekner med at det tyder å kantre med seilbåt? :klo: Setninga er som følgjande: "Etter kollseglinga sumde (symje) jenta til lands."

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dagens nynorskord: KOLLSEGLING. Finn det ikkje i ordboka på nett ein gong, men rekner med at det tyder å kantre med seilbåt? :klo: Setninga er som følgjande: "Etter kollseglinga sumde (symje) jenta til lands."

Kullseiling på bokmål. Du får for stort vindpress på seilene, slik at båten kantrer/velter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kanskje du skulle investere i papirutgaver av ordbøker og ikke bare stole på at du finner alt på nettet? Dette ordet står i hvert fall i min utgave av Nynorskordboka fra Universitetsforlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har ønskt høyres ikkje rett ut! :sjenert:

Det er rett sjølv om du tykkjer det ikkje høyrast slik :).

For eigen del tykkjer eg "ønskje" læt som bastardmål. Sjølv seier og skriv eg "ynskje".

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...