Gå til innhold

Tråden for oss som skal ta nynorskeksamen!

Sequax

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Eg skal ta opp att nynorsk som privatist for å forbetre karakteren min. Eg gjekk ut av videregåande skule med ein sur treer i dette faget. Ein av grunnene til at eg ikkje fikk nokon karakter å skrive heim om er fordi eg aldri brukte tid på nynorsk, og derfor sit eg her med skjegget i postkassa i dag.

Eg håper å få veiledning fra dere som har nokre tips og råd å komme med, og eg blir veldig glad om dere rettar på nynorsken min. Det fyrste eg skal gjere er å kjøpe meg bokmål-nynorsk ordbok, siden ordforrådet mitt bokstaveleg talt suger... :gjeiper:

Nokon fleire som skal opp i nynorsk denne våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksus

Det heiter vel sidemål dersom det er sidemålet ditt? ;)

Kanskje det kan hjelpe deg å lese nokre bøker på nynorsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksus

Du kan sjølvsagt seie akkurat det du vil, men det korrekte er jo at dette er ein sidemålseksamen for deg. Ein sidemålseksamen for meg ville ha vore bokmål. Kanskje det berre er vanlegare for oss som har nynorsk som hovudmål å kalle sidemålseksamen for sidemål, har aldri høyrd nokon her snakke om bokmålseksamen. Skulle eg tatt eksamen i nynorsk hadde ikkje eg fått same eksamen som deg. Men dette vart jo berre pirk frå mi side, du seier akkurat det du vil ;)

Prøvde å søke opp nynorske romanar på bokkilden, her er ein link: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do?sok=nynorsk&order=DESC&side=0&fasett=genre^Romaner

Anna Gavalda er jo veldig populært, og Gunnhild Øyehaug sine bøker har eg hørt mykje fint om.

Du kan jo forsøke å berre skrive nynorsk her inne ei stund, for å få litt "feelingen" på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Eg skal ikkje ta nokon eksamen i nynorsk, men vart kåra til skulens beste nynorskbrukar då eg gjekk på vidaregåande skule. Så eg kan nok vere til hjelp om det skulle vere ynskjeleg. :nigo: (Men - det byrjar å verte nokre år sidan, så ein veit aldri, så det er mogeleg det snik seg med nokre feil hjå meg óg.)

For det fyrste - det heiter trear og ikkje treer på nynorsk. Viktig! :regler: Det er elles nokre andre feil i innlegget ditt, men kan hende det vert for brutalt å rette alt med ein gong?

Om du tykkjer det er morosamt å lese bøker, så vil eg framheve nynorskforfattaren Frode Grytten. Eller Lars Ove Seljestad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ut med bunnkarakter i nynorsk fra ungdomsskolen. Jeg måtte faktisk lære meg alt på nytt da jeg kom på videregående.

Mitt tips er å bruke ordlista flittig. Så flittig at du er drittlei og bare vil gå, men det fortsatt er 30 min igjen av tiden. På den måten sikret jeg meg en 5'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksus

Dersom eg skal kommentere skrivefeil her.. Det ser ut som om du har litt problem med å skilje er og ar-endingar, men det er det mange bokmålsbrukarar som har i nynorsk.

Av konkrete ordfeil, ikkje gramatikkfeil, så heiter det rettleiing, ikke veiledning, og det heiter dykk og ikkje dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk, alle sammen! Det er berre å rette meg; eg blir ikkje vonbroten av den grunn! Eg har allereie tatt til å skrive nynorsk her inne, og har tenkt til å gjere det (i hvert fall i daboka mi og i denne tråden)til eksamen er vel bestått.

Eg veit eg har en del feil når det gjeld -er og -ar-endingar, men det skal eg nok få retta på etter kvart.

Nok ein gong: takk for alle innspill! (kva er "innspill" på nynorsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksus

Alle saman, ikkje sammen. Innspill er innspel :)

Nynorske ord skal ikkje slutte med -else, det er ein god hugseregel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle saman, ikkje sammen. Innspill er innspel :)

Nynorske ord skal ikkje slutte med -else, det er ein god hugseregel.

Takk, Luksus! :klem:

*saman* *innspel*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk, alle sammen! Det er berre å rette meg; eg blir ikkje vonbroten av den grunn! Eg har allereie teke til å skrive nynorsk her inne, og har tenkt til å gjere det (i hvert fall i dagboka mi og i denne tråden)til eksamen er vel bestått.

Eg veit eg har en del feil når det gjeld -er og -ar-endingar, men det skal eg nok få retta på etter kvart.

Nok ein gong: takk for alle innspill! (kva er "innspill" på nynorsk) innspel

Nynorsk og bokmål kan ein jo slita med kven som helst, alt er jo lov no til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva meiner du, Best? :)

Kva eg meinar med at alt er lov?

Ein har meir valfridom i korleis ein brukar språket no, enn på 90-talet då eg sleit skulebenken. Eg tykkjer nynorsken har endra seg mykje dei seinare åra.

Dette er sjølvsagt mindre interessant for deg :)

Lukke til med eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Ein god hugseregel som eg lærte på skulen, var denne: an-be-het-else. Det vil seie at ein ikkje skal bruke forstavingane "an-" og "be-", og ikkje etterstavingane "-het" og "-else".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ganske god dreis på substantivbøyning på nynorsk, men skjønte aldri hvordan jeg kunne gjette hvilke verb som hadde hva slags ending. Så jeg skrev oppgaven min på annenhver linje i kladden, streket under alle verbene etterpå, og slo dem så opp og skrev ned riktig form for alle sammen på de blanke linjene. Gikk ut fra vgs med 6-er. :) Understreket eventuelle andre ord jeg var usikker på også, men det var mest verbene jeg slet med.

Jeg leste også korrektur, for det var mange ting jeg ikke registrerte mens jeg skrev, rene slurvefeil. Det blir ikke det samme å lese mens man finskriver, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...