Gå til innhold

Har kun øvelseskjørt med automatgir - går det greit å ta lappen likevel?


Aviale

Anbefalte innlegg

Takker for flere svar :) Ja, har sett litt rundt på finn.no selv etter biler i den prisklassen, og om jeg finner en bra en klarer jeg kanskje å overtale foreldrene mine til å kjøpe en (før noen kan kommentere dette: broren min skal også ta lappen snart, og jeg betaler lappen selv, men jeg kommer sikkert til å bidra litt hvis vi kjøper).

Er klar over at jeg uansett får god nok opplæring av kjøreskolen, men jeg håper bare at jeg finner en bil jeg kan øve med før jeg begynner med kjøretimer. Har kjørt med manuelt gir 1 gang og det frister ikke akkurat å hoppe i det med kjøring i tettbygd strøk osv... :gjeiper:

Som jeg har skrevet før i denne tråden (må nesten si jeg er litt overrasket over hvor lite folk leser i en tråd før de svarer) så skal jeg uansett IKKE ha lappen med automat. Man kan kjøpe de fleste nye biler med automatgir, men jeg tror nok fortsatt det er en stund til manuelt og automatgir blir like vanlig. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Fortsetter under...

Skulle jeg prøvd å spare her, hadde jeg nok gått for innkjøp av en manuell bruktbil. En bil som starter og går, men snart må på eu kontroll, osv, gjerne rust og bulker som trekker prisen ned, ikke noe stort og fancy. Sjekk sånn som bremser og diverse sammen med en bilkyndig, sikkerhet må ikke gå på bekostning av innsparelse. Da kan du få bilen for rundt 5000,-. Den trenger ikke å registreres om du står på og lærer clutch og giring raskt, gjerne 2-3 uker etter kjøp før påkrav om reg., så må du betale forsikring fra 1. dag, men ikke for mer enn kanskje en måned. Så kan du levere bilen til vraking og få tilbake 3000,- og eventuelt selge deler fra den på finn, sånn som f.eks dekk og felger og annet som er brukbart, er du heldig så har du fått øvelseskjøringen nesten gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2012 den 18.21, Aviale skrev:
 

Tusen takk for utfyllende svar, Namine!

 

Med å leie en bil tenkte jeg på å evt få en av foreldrene mine til å leie bilen, men det spørs om de ville gått med på det ja :tongue: Jeg får jo selvsagt lært meg trafikkbiten uansett, men giringa er jo også veldig viktig når man kjører. Selv bestevenninna mi, som har øvelseskjørt hele tida siden hun ble 16, fikk av og til kommentarer fra kjørelæreren om at hun burde brukt et annet gir. Det gjør meg litt nervøs :forvirret:

 

Får kanskje se om jeg får lånt meg en bil av naboen eller noe, ellers er min eneste mulighet å kjøre med manuell girbil når vi reiser til besteforeldrene mine i påska (de bor langt, langt unna).

 

 

Bustenskjold: Jepp, jeg vet at det går an å ta lappen for automat, men det er en del dyrere (og kjempedyrt hvis jeg skal ta lappen med både automat og manuell) + en stor ulempe for meg resten av livet.

 

 

Noen flere?

Du får ikke leis bil for øvelseskjøring, dette står somregel ganske klart i vilkårene for leieavtalen. 

Anonymkode: ea3a3...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tigressa skrev:
 

Skulle jeg prøvd å spare her, hadde jeg nok gått for innkjøp av en manuell bruktbil. En bil som starter og går, men snart må på eu kontroll, osv, gjerne rust og bulker som trekker prisen ned, ikke noe stort og fancy. Sjekk sånn som bremser og diverse sammen med en bilkyndig, sikkerhet må ikke gå på bekostning av innsparelse. Da kan du få bilen for rundt 5000,-. Den trenger ikke å registreres om du står på og lærer clutch og giring raskt, gjerne 2-3 uker etter kjøp før påkrav om reg., så må du betale forsikring fra 1. dag, men ikke for mer enn kanskje en måned. Så kan du levere bilen til vraking og få tilbake 3000,- og eventuelt selge deler fra den på finn, sånn som f.eks dekk og felger og annet som er brukbart, er du heldig så har du fått øvelseskjøringen nesten gratis.

Bilen skal omregistreres innen 2 dager etter kjøp og du får ikke forsikring før bilen er omregistrert. Unngår du dette så vil du få dagsbøter på 150kr dagen. Ikke gi råd om ting du ikke har peiling på.

Anonymkode: ea3a3...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tråden er fra 2012...

Anonymkode: 0a700...b5d

Visst faen. Håper TS har fårt kjørt opp 😂

Anonymkode: ea3a3...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...