Gå til innhold

Hunder gis bort på finn.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett flere som gir bort blant annet hunder på finn.no. En venn av meg ringte en gang for å "teste" de som gir bort om de har noen som helst form for sjekk eller spørsmål ang hvordan familie de er osv, men de spør ingenting. Det eneste de forteller deg er hvor en kan hente og når. Vet at det er mange som tar i mot "vanlige" hunder for å bruke som et bytte for å trene kamphunder til å drepe. Hvorfor? Burde det ikke være noe sjekk ang dette? Er så urettferdig at uskyldige hunder skal lide pga dette. Evt om det er noe sted man kan henvende seg for å forhindre dette?

Skrevet

Jeg også synes det er så synd at hunder gis bort, bl.a på finn. Folk gjør for lite research på dette med å ha hund og tar seg vann over hodet. Men du tar litt feil, er MANGE som passer på at bikkja får det bra i det nye hjemme sitt også.

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er synd at folk behandler dyr som en ting, men det er ikke noe du kan gjøre noe med. Da må du i så fall ta imot hundene og finne et hjem til de selv.

Ang det med hundekamper; har jeg aldri hørt om i Norge. Hadde dette vært vanlig hadde det blitt oppdaget for lenge siden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye trist under dyrekategorien på finn.no.

Det går vel an å rapportere annonser? Både til finn, og kanskje mattilsynet? Og dyrevernet?

Mener at jeg så det på et forum for katteoppdrett en gang. Der rapporterte de inn noen annonser for kattunger som gis bort for tidlig osv. Det er visstnok ganske vanlig at disse kattungene brukes som mat til slanger :/

Jeg husker ikke nøyaktig hvor man rapporterte, men du finner det sikkert om du leter litt. Det er jo en ting man som privatperson kan gjøre :)

AnonymBruker
Skrevet

Link en sak her i Norge som omhandler hundekamper, ts? Høres ut som om du har sett for mye på USA dyrepoliti serier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå får du det jo til å høres ut som "de som gir bort hunder på Finn" er en enhet, der det ikke finnes variasjoner. Jeg tror det må litt mer til for å komme med slike utsagn enn en telefonsamtale utført av kompisen din for å sjekke en (eller to-tre?) tilfeldige annonser.

Når det er sagt er det selvsagt ønskelig at omplasseringer går gjennom en slags kontrollør (som feks Dyrebeskyttelsen), og de fleste omplasseringer gjør jo det. Finn er absolutt ikke ideelt, men det er ofte enkelt, og noen hundeeiere vil nok føle at det er tryggest om de får velge den nye eieren selv (ikke alle som får dyr fra seriøse organisasjoner viser seg å være riktige, heller).

• Liker 1
Skrevet

Dette gjelder jo ikke bare hunder, men absolutt alle dyr som gis bort! Vi hentet en katt som vi fant på finn.no engang, og der sto det at katten var 12 uker. Etter katta hadde vært hos oss noen uker, så la jeg merke til at den aldri vokste, i forhold til den største katta vi hadde fra før. Så jeg ringte bort til hun vi hadde hentet den lille katten hos, for å spørre hvor mange uker hun var. Da svarte hun at hun var blitt født 24.august, og den dagen jeg ringte henne var det den 8.oktober. Tror dere klarer regnestykket selv :) Men slikt er en skam!

• 2 uker senere...
Skrevet

Har sett flere som gir bort blant annet hunder på finn.no. En venn av meg ringte en gang for å "teste" de som gir bort om de har noen som helst form for sjekk eller spørsmål ang hvordan familie de er osv, men de spør ingenting. Det eneste de forteller deg er hvor en kan hente og når. Vet at det er mange som tar i mot "vanlige" hunder for å bruke som et bytte for å trene kamphunder til å drepe. Hvorfor? Burde det ikke være noe sjekk ang dette? Er så urettferdig at uskyldige hunder skal lide pga dette. Evt om det er noe sted man kan henvende seg for å forhindre dette?

Har du noen kilder på det med kamphunder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...