Gå til innhold

Når rydder dere ut jula?


mamma_mia

Anbefalte innlegg

Her forsvant jula i dag. Godt mulig at noen av naboene syns det er trist, men vi har hatt jula fremme siden midten av desember. Hos oss kommer adventsting frem til første advent, og så tar vi treet frem alt mellom en til to uker før jul.

Ja, så bryter det kanskje med tradisjonene, men for vår del har vi mer glede av treet FØR jul enn etter. Når nyttårsdaften først er forbi, er jula over for vår del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå feirer mannen og jeg jul hos familien på hjemstedet vårt, så det er ikke noe juletre eller særlig mye pynt i leiligheten, kun noen nisser og julelys her og der. Dette rydder vi nok bort i mårra. Jeg forstår ikke det med å ville la det stå til langt uti januar , jeg liker julen, men når nyttårsaften er forbi og man begynner i normalt gjenge igjen så er jo julen over!:) Magien, forventningene, stemningen. For meg hadde det i alle fall føltes rart å ha juletre og nisser stående stort lenger enn 2. nyttårsdag, det er på tide å gjøre rom for noe nytt, ikke dvele ved noe som er over!

Endret av muffeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss sitter det igjen litt det som skjer hos foreldrene. Der er det ofte snakk om å rydde ut trettende dag jul, men det blir som oftest tjue pluss. (Altså tjue dager etter julaften). Syns det er koselig med juletre, og det er jo fortsatt grønt og friskt, så er trist å pælme det ut når det fortsatt lever! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ryddet vekk alt bortsett fra treet idag! Det skal få stå litt til- men jula er veldig over for min del også nå, spesielt siden jeg ikke hadde no fin jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det da. Har ikke planlagt så langt. Jeg har faktisk hatt julepynt hengende i vinduet i 5 år. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula kommer nok til å være borte i leiligheten min innen helga. Juletreet ser veldig trist ut nå, så da er det nok på tide å få det ut. Så i løpet av de neste 2-3 dagene blir det å rydde bort litt og litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte så smått igår.

Kjøkkenhåndkle måtte til vask, og da hang jeg opp et vanlig et, det samme med gryteklutene.

På alle dørhåndtak har jeg hengt små hjerter som har hatt en tendens til og skli av, de tok jeg og ned igår.

Mulig stua og får en vanlig duk i løpet av dagen.

Men da holdet det fram til fredag.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss forsvant jula igår :( Trist, men en må bare bite i det sure eplet og komme seg videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi pynter ikke før lille julaften, men rydder likevel bort alt 1. januar eller siste dagen før hverdagen begynner. Har ikke julestemning lenger etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet vekk alt i går kveld, da jeg og samboer kom hjem fra svigerforeldrene hvor vi har vært siden julaften. Vi pyntet til jul i leiligheten vår 1.desember, så jeg var rimelig lei av all julepynten da vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av kommende helg, må se ann formen litt og planene om det blir fredag, lørdag eller søndag som blir ryddedagen.

Synes det er koselig med jul så blir litt tomt uten, men får finne frem en del nøytrale telysestaker slik at jeg fremdeles kan tenne masse lys når det er mørkt ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...