Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Så bra! Du har virkelig gjort en kjempejobb i dag! Det med treningen kommer seg etterhvert. stå på!

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thessie!

Hvor ofte har folk tenkt til å veie seg? Jeg tror jeg skal ha veiedag hver søndag. De gangene jeg har prøvd å slanke meg før, så har jeg veid meg daglig. Tror ikke det er noe lurt, for jeg mister bare motivasjonen hvis jeg ikke går ned noe fra dag til dag.

Er skikkelig spent på om jeg går ned noe den første uka, og eventuelt hvor mye.

Jeg har ikke vekt hos mamma, så må veie meg hos pappa. Så da blir det annenhver helg. Tror det er lurt å ikke veie seg for ofte ja. Man blir ikke en kilo lettere over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her! Skal begynne å trene for fult imorgen, så får vi se om jeg klarer å ha disiplin. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Hvor ofte har folk tenkt til å veie seg? Jeg tror jeg skal ha veiedag hver søndag. De gangene jeg har prøvd å slanke meg før, så har jeg veid meg daglig. Tror ikke det er noe lurt, for jeg mister bare motivasjonen hvis jeg ikke går ned noe fra dag til dag.

Er skikkelig spent på om jeg går ned noe den første uka, og eventuelt hvor mye.

Jeg tror heller ikke at det er lurt å veie seg daglig. Vekta varierer jo fra dag til dag, og noen dager har man mer vannvekt osv. eller man har spist mat som er tyngre. Og ser man at man har gått opp i vekt når man har spist sunt, er det veldig lett å miste motivasjonen og falle tilbake til gamle vaner.

Jeg kommer til å veie meg hver uke. Er ikke sikker på hvilken dag enda, men jeg tenker at søndag ikke er så dumt da det er i slutten av helgen hvor man ellers spiser mye dritt og drikker alkohol. Kanskje det holder motivasjonen oppe hele helga til å spise sunt og trene hardt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

I dag, har jeg trent styrke i 20 minutter, og løpt 5 km ute på 15 minutter. tar meg fri i morgen, og trener igjen om to dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sinnsykt morsomt å se på alle de stakkarene som kommer dettende

inn på studioet jeg trener på januar....de varer max en måned eller 2 også

ser du de aldri igjen :filer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så sinnsykt morsomt å se på alle de stakkarene som kommer dettende

inn på studioet jeg trener på januar....de varer max en måned eller 2 også

ser du de aldri igjen :filer:

Det er en måned eller to bedre enn ingenting det :filer:

De fleste går på med godt mot og faller av. Men da får vi bare motbevise dette da vet du ;) Selv har jeg alltid trent, men graviditet og bekkenløsning satte en effektiv stopper for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Det er så sinnsykt morsomt å se på alle de stakkarene som kommer dettende

inn på studioet jeg trener på januar....de varer max en måned eller 2 også

ser du de aldri igjen :filer:

Det er nok ikke et av nyttårsforsettene mine dette. Jeg har ville bgeynt å trene lenge, men har grunnet forskjellige omstendigheter ikke kunne begynne før nå i desember. Jeg trente også jvnlig før, og da klarte jeg å holde ut en del lengre enn en måned :sjokkert:

Så mitt råd til deg er å følge med på tråden og finne ut hvor feil du faktisk tar :) Og samtidig lære deg å ikke snakke nedlatende til andre. Jeg er ikke en stakkar, selv om jeg er overvektig og ønsker å gjøre noe med det :fy_fy:

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. :goodbye:

Vet ikke helt hva jeg veier nå (har ikke turt å veie meg etter jula...), men startet slankinga i november. Startvekta var 65 kg, og ønsket er 55 kg. Gikk ned noen kg, men fråtsing gjennom hele jula har dessverre ødelagt alt. :kjefte:

Men nå er det ingen nåde! Skal bli slank og fin! Er 158 høy og ønsker som sagt å komme ned til ca 55 kg. Har veiedag på fredager, da jeg har spisedag på lørdager, da jeg spiser en god middag og dessert. :gjeiper: Ligger på 1400-1500 kalorier og trener minst 4 dager i uka, både styrke og kardio.

Gleder meg til å trene og spise sunt igjen, og motiverende å gjøre det sammen med andre i samme båt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i "ned 5 kilo før jul"-tråden, og nå hopper jeg over hit :) Jeg er 166cm og har gått ned fra 68 til 62,7 kg, og skal gå ned til rundt 60 et sted, får se hvordan kroppen blir og hvor mye muskler jeg får :)

Målene mine er vektnedgang, styrkeøkning, få litt mer definerte muskler, klare alle styrkeøvelsene med svarte vekter (over 10 kgs manualer), styrke musklaturen rundt knærne så jeg kan forhindre flere skader... Og gjennomføre et løp til sommeren! :nigo: Jeg har aldri vært med på noe sånt før, så det blir gøy. Får se hvilken distanse det blir, kommer an på hvor god joggeform jeg klarer å komme i. Har ikke noe særlig bra kondis, akkurat.

Min trening består av jogging, både ute og på mølle, styrketrening (RYP), litt boksetrening og noen Jillian Michaels-videoer.

Jeg har veiedag på fredag, på morgenen, for fredag er som regel spisedagen min. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra "Ned fem kilo til jul"-tråden. Det klarte jeg. Men det var så fint å ha treningsmotivasjon og litt støtte i hverdagen, så hiver meg på denne tråden også!

Jeg starta på 68,5 (og har på det meste vært 68,8), og er 164 cm høy. Siden slutten av august har jeg gått ned til 61. Har vært innom 60,5, men nå har det vært en del eting i jula, så da var vekta ganske svingende.

Målet var i utgangspunktet seksti blank, men nå tenker jeg å nå litt under det, om ikke annet fordi det hadde vært fantastisk å se et femtall foran vekta, noe jeg ikke har sett siden jeg var tidlig i tjueåra. (er tredve nå). Men skal ikke lenger ned enn maks 58, for jeg vil beholde formene mine. Vil også stramme opp og få en kropp jeg trives godt med. Men merker hvor mye selvtilliten har vokst bare av å gå ned det jeg har gjort i høst. Før, da jeg nærma meg 70 kg løp jeg omtrent forbi speilet, og ingen plagg passa. Nå har jeg vel ikke en eneste bukse jeg ikke må bruke belte på. Men har bestemt meg for å ikke kjøpe nye bukser før jeg er ferdigslanka.

Jeg trener faktisk også med Jillian Michaels videoer, haha! Starta med "30 day shred", som var nok motivasjon og ga meg bra nok kondis til å orke å jogge ute. Så nå trener jeg andre Jillian-videoer og jogger. I tillegg skal jeg begynne på noen kampsportgreier jeg har gått på før. Har også blitt veldig flink til å spise sunnere og til å ligge rundt 1400-1500 i kalorier hver dag. Men har en etedag i uka. Da er alle slags middagsretter og alt mulig godteri lov. Det er motiverende å holde seg hele uka, og så kunne spise ALT. Og det føles som det hjelper meg å gå ned også. Jeg må kunne unne meg noe, ellers blir jeg demotivert og ender med å sprekke!

Kan ikke trene oftere enn annenhver dag pga utbrenthet, men nå føles det som jeg har kommet inni et ny livsstil. Hørte av en personlig trener en gang at man måtte holde på i tre mnd før man var sikra å kunne fortsette, og så langt ser det ut til å stemme.

I morra blir det første kampsportstime siden sommeren i fjor, det kan bli spennende! :fnise:

Håper vi klarer å motivere hverandre her inne, og at vi alle ser helt utrolig fantastiske ut til sommern!

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg henger meg på, jeg også. Jeg er 162 høy og veier nå 60 kilo, pleier til vanlig og ligge på 58-59 kg, men har lagt på meg I jula. Ønsker å gå ned til 52 kg, har litt ekstra fett på kroppen som jeg gjerne vil bli kvitt. Har tenkt litt på å melde meg inn I et trenings senter, men venter litt med det. Planen er å ligge på ca.1500 kalorier dagen og trene 4 ganger I uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til frokost spiste jeg to knekkebrød (et med ost og et med kalkunfilet) + et glass skummet melk. Etter treningen hev jeg i meg en banan. Middagen besto av en tallerken med kalkun, poteter og en dæsj mager kesam. Litt usikker på om jeg burde spise kveldsmat? :klo: Vet ikke helt hva jeg skal spise heller...

Dette høres ut som alt for lite mat. Du bør få i deg MINST 1500 kcal om dagen, gjerne litt mer om du trener. Går du under det risikerer du at vektnedgangen går saktere fordi kroppen tviholder på det den kan. Det vil også gå ut over ting som nattesøvn, energinivå, immunforsvar og mye annet. Ett av poengene med å slanke seg er vel også å bli sunnere og friskere, ikke bare å gå ned i vekt? :)

Også høres det ut som om du har litt lite frukt og grønt i kostholdet ditt. Om du er uvant med å spise sånt, så prøv å begynne i det små, det funker for mange. Et salatblad under kalkunpålegget og noen skiver agurk oppå. Et eple som dessert etter middag. Litt grønnsaker ved siden av middagen eller i sausen. Og så videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :)

Jeg var og med i en tidligere tråd, husker ikke hva den het, og den har falt ut av mine innlegg, så lenge siden er det. Da gikk jeg ned fra 82kg til nå 72kg :)

Jeg er bare 1.60 men kiloene sitter heldigvis fint fordelt ;) Uansett så skal jeg ned, men hvor mye får tiden og kroppen vise. Har et håp om 10kg til,det hadde vært helt fantastisk.

Jeg er forøvrig og fornøyd over å ha holdt vekten i ca et år, noe som beviser at jeg nå spiser og trener mer korrekt.

I det siste har jeg ikke trent annet enn å gå tur, men nå er det et nytt år og nye muligheter.

Gleder meg til å bli motivert av dere og denne tråden, forrige tråd hjalp meg enormt. Når man sier noe her så MÅ man jo nemlig holde seg til det ;)

Lykke til til både meg og dere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så typisk. Jeg har blitt syk, ligger her med feber og snørr fra en annen verden ;) Karma lissom! Men, fint lite jeg får gjort med det. Kan jo spise bra da, men var så utrolig motivert for trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, veide meg i morges og vekta stoppet på 66 kg - MØKK! Hadde håper jeg skulle ligge under 65, men den gang ei!

Så nå er jeg (riktignok bare såvidt) overvektig på den hersens BMI-skalaen.

Jaja, har trent mye det siste halve året, men i desember ble det veldig lite grunnet jobb. Nå er det opp på den forhatte tredemølla - det eneste som funker hvis jeg skal ned i vekt ...

Here we go!!!!!!!!

Endret av Kine28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra at så mange henger seg på! Men det er flere som har blitt syk. Har vært syk siden nyttårsaften, så blir ikke trening idag. Må på jobb ikveld, så vil ikke slite meg ut.. Håper jeg blir fort frisk!

Jeg veide meg idag. 85,6 kg, så det blir min startvekt. Har tenkt til å veie meg hver fredag. Min BMI er forresten 28, så er et stykke å gå før jeg kommer meg ned til normalvektig. Rart å tenke på at jeg engang hadde BMI på 18.

Uansett. Jeg har tenkt til å begynne å spise mye mer grønnsaker og frukt. Så skal jeg prøve å spise fisk - som jeg egentlig ikke liker. Skal lage mer mat fra bunnen av, oftere kylling, og mer grønnsaker/salat til middagen. Høres egentlig enkelt og godt ut å gjennomføre. Om det blir like enkelt i praktisk vet jeg ikke...

Endret av Glasögon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg er så misunnelig på dere som har tilgang til treningssenter og tredemølle! Jeg er så supermotivert for å jogge i utgangspunktet, men ikke ute når det er kaldt, det er glatt og jeg er forkjøla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...