Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg og sambo planlagt sydentur i Juni. Da gikk det opp for meg at jeg virkelig må gå ned i vekt. Jeg har gått og snakket om det og småprøvd i flere måneder, men sydenturen ga meg et spark i ræva. Flere som vil gå ned til sommeren 2012? Så kan vi motivere hverandre :) Okei, nå skal jeg fortelle om meg selv og vekta mi som jeg har holdt skjult for nesten alle jeg kjenner. Jeg er 174 høy og sist jeg veide meg, var jeg 84 kg tung. Før jul.... Jeg skal prøve å få til en vektnedgang på 0,5 - 1kg i uka. Er det urealistisk? Da vil jeg isåfall veie mellom 64 kg og 74 kg når vi drar til syden. Herregud, det hadde vært fantastisk... Håper flere henger seg på, hvis ikke blir jeg skuffa! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SnowLeopard

Må du tenke på vekta da? Hvis du vil ha sommerkropp kan det jo lønne seg med litt styrke og mye trening, og da er det ikke sikkert du går så mye ned i vekt, men at du "bare" blir strammere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg gjerne på denne! (I anledning nyttårsforsetter og sånn!!)

Jeg er ganske lav, men veier ca. 64-65 kg, og ser mye sunnere ut når jeg veier mindre enn 60 kg. Så i utgangspunktet vil jeg gå ned 5 kg, men først og fremst vil jeg kunne løpe 5 (helst 10) km uten å dø ... ehm :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også som mål å få perfekt kropp til sommeren! :) Er 177 og veier 66 kg+-. Vil ned til 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowLeopard: Ja, jeg har tenkt til å måle meg også (rundt magen osv), men jeg kommer til å trene mest kondisjon, så jeg vil tro at jeg kommer til å gå ned en del i vekt.

Så bra flere blir med :D

Endret av Glasögon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med jeg også!:) Bare at for min del er sydenturen i april så jeg har litt kortere tid på meg. Er rundt 1,65 høy og veier 62 kilo, har ikke et eksakt tall jeg vil ned men vil stramme opp litt og generelt bli kvitt litt fett:)

Hvordan ser deres plan ut da? Min er prøve å holde meg unna søtsaker, ikke ta den ekstra porsjonen og ellers trene mye. Går mye på gruppetimer på treningssenteret, type aerobic, høypuls og styrke og tenker å fortsette med det. Vurderer å begynne med litt spinning også. Målet er trening minst 3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med!! Vil ikke MYE ned i vekt, men stramme opp, og ikke minst få kontroll over rutinene igjen etter jula. Har også lyst til å ha en kropp jeg trives skikkelig bra i til sommeren. Trives ok nå også, men drømmer om mer.

Veier ca. 62-63 tipper jeg. Har ikke veid meg i jula, men lå rundt 60 før, så det er vel omtrent der. Mistenker også at det har hopet seg opp litt vann pga andre rutiner som gjør at jeg glemmer å drikke og spise fast. Skal også ta mål av kroppen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Melder meg på hør. Jeg og mannen min skal også starte fra mandag av med ned i vekt til sommeren prosjektet.

Jeg er 1.67 og veide rett før jul 67 kilo. Har allerede gått ned ca 10 kilo. Vil helst ned til 60.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Jeg vil også være med. Er 1.64 høy, og veide i mars 76 kg. Veier nå ca. 66 kg., og skal ned til 62 før mars igjen. Føler jeg er godt på vei med kosthold og treningsrutiner, det eneste hinderet er at kroppen tydeligvis bestemmer seg for å få skader hver eneste gang jeg er godt i siget :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.64 og er 52 kg.

Vil få bort til fett på rompa og lårene generelt. Har noen strekkmerker, noe som tyder på at jeg har lagt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg og sambo planlagt sydentur i Juni. Da gikk det opp for meg at jeg virkelig må gå ned i vekt. Jeg har gått og snakket om det og småprøvd i flere måneder, men sydenturen ga meg et spark i ræva. Flere som vil gå ned til sommeren 2012? Så kan vi motivere hverandre :) Okei, nå skal jeg fortelle om meg selv og vekta mi som jeg har holdt skjult for nesten alle jeg kjenner. Jeg er 174 høy og sist jeg veide meg, var jeg 84 kg tung. Før jul.... Jeg skal prøve å få til en vektnedgang på 0,5 - 1kg i uka. Er det urealistisk? Da vil jeg isåfall veie mellom 64 kg og 74 kg når vi drar til syden. Herregud, det hadde vært fantastisk... Håper flere henger seg på, hvis ikke blir jeg skuffa! ;)

Jeg er med:) Har ny oppstart på bloggen min den 5.januar; http://purren.blogg.no/?c=1325360226

Kan være motiverende å føre en blogg, samt at det gir deg oversikt over fremgang, også får man jo så mye støtte^^, Men 0,5-1 kilo er realistisk:) Om man går ned for fort er det så mye enklere å legge det på seg igjen.

Må du tenke på vekta da? Hvis du vil ha sommerkropp kan det jo lønne seg med litt styrke og mye trening, og da er det ikke sikkert du går så mye ned i vekt, men at du "bare" blir strammere...

Er ikke dette en selvfølge egentlig? Det burde i alle fall være det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thessie!

Jeg er med! Trente jevnlig for tre år siden og gikk ned 15 kilo på bare et par måneder. Det var null problem å holde meg på den vekten helt til det skjedde store forandringer i livet for et år siden, så nå har jeg fått på meg alle kiloene igjenn.. Men trener 4-5 ganger i uken og satser på å gå ned igjen de kiloene jeg har lagt på meg. Tror ikke det blir noe problem dersom jeg holder meg til treningsplanen :)

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her! ( og er sikkert endel av 5 kilo ned til jul-gjengen som slenger seg med). Jeg er altså 173 høy og veier 59 nå, men går veldig mye opp og ned mellom 59 og 60, nå i jula er jeg nok på 60 men idag tok jeg meg i nakken og løp 65 min på mølla = 1 mil(10km) UTEN pause!!! :danser:

Jeg veide 65 i mai, så jeg har hittil gått ned mellom 5 og 6 kilo, og har tatt min tid til det. Var veldig motiverendes og være med i "5 kilo ned til jul" tråden og det er kjekt med treningskompiser! Så det er gøy å hoppe over på en fortsettelsestråd! Mitt mål nå er to kilo ned, altså til 57, og evnt til 55kg, men mitt mål er foreløpig 57 fordi jeg ikke er sikker på hvor min trivselsvekt er enda, så håper 57 er det, for jeg vil ikke miste noe mer former nå egentlig! Hvem glemte å finne opp punktslanking!??? :pisk:

Så, foreløppig 2 kg(pluss noen gram) ned da, er mitt mål til 1.april, og etter det, vil jeg stramme opp og slikt frem til sommeren.. jeg prøver å spise sunt og spiser bare godteri og den slagt om lørdagen, trener fem dager i uka nå, mye gruppetimer, men vil prøve å få til at jeg løper endel på mølla før noen av timene fordi jeg trenger litt ekstra trening for å gå ned. Har også en søt valp jeg må ta med meg på tur hver dag, så jeg har ihvertfall nok muligheter! :)

Trener også styrke hver dag jeg trener på gruppetimene, som vil si 4-5 dager i uken, så jeg blir ikke kjempelei meg om jeg ikke merker såååå mye på vekta, siden muskler veier endel. Ser det ihvertfall på meg selv!

Come one giiiiirls! Dette klarer vi !!!! :tommel:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Hyggelig og morsom tråd! :)

Er ikke kvinne da, og skal motsatt av dere. Skal legge på meg, og få litt muskler (mer definert). Slipper nok ikke unna kardio, da. Fra og med 1 januar, skal jeg begynne med gerilja. Har trent siden august. Følger med her :)

*rett inn i mine innlegg*

Håper 2012 blir et år hvor vi forfyller våre nyttårsforsetter ang.trening og hjelper hverandre. Latskap er fyfy! :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hyggelig og morsom tråd! :)

Er ikke kvinne da, og skal motsatt av dere. Skal legge på meg, og få litt muskler (mer definert). Slipper nok ikke unna kardio, da. Fra og med 1 januar, skal jeg begynne med gerilja. Har trent siden august. Følger med her :)

*rett inn i mine innlegg*

Håper 2012 blir et år hvor vi forfyller våre nyttårsforsetter ang.trening og hjelper hverandre. Latskap er fyfy! :nei:

Men sommerkropp er sommerkopp, så de som vil gå opp er jo like velkommen! Gøy med en som deg her inne og, at det ikke bare er vektnegang, men faktisk oppgang :)

Ja, vi skal gå inn i 2013 og være sunne, flotte og aktive mennesker, som har god samvittighet for 2012. Og neste nyttår SKAL JEG SPISE PINNEKJØTT OG MASSE SNOP. Noe jeg ikke gjør i år :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Vil ned 10 kg før sommeren! Uhyyyyyre spent på om jeg klarer det :ler: Jeg skal ha siste "frotse"dag i morgen. Fra mandag begynner et nytt kostholds-og treningsregime i Virrehuset! Dvs, finne tilbake til rutiner etc fra før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg er med! :)

Begynte tidligere i 2011, men gikk på en smell sist i desember med både stress av eksamener og diverse. Så nå begynner jeg på'an igjen. Offisiell dag jeg starter på er 04.01.2012, fordi det er da det passer best. Wiiiiih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Ingen tvil om at jeg skal bli den rypa til sommeren.

Veier svimlende 104,1 kg. Har med andre ord mye å gå ned i vekt. Men jeg tar en dag av gangen. Jeg setter meg kortsiktige mål, og tenker at mine nye vaner er noe jeg skal klare å leve med resten av livet.

Er bitter for at jeg har spist så mye, og blitt så fæl. Allikevel gidder jeg ikke å deppe over det. Det er nå det gjelder.

Syns det blir deilig å spise sunnere og renere mat, og ikke bare junk. Brus med sukker skal kun drikkes på lørdager (hvis jeg absolutt "må").

Gleder meg skikkelig til i morgen. Stikker på Elixia for å trene. :hoppendeglad:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...