Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik


Gjest GGCavendMD

Anbefalte innlegg

Gjest Bustenskjold

Det er mange som mener han skulle blitt skutt. Men Norge har vist seg som en stor nasjon ved faktisk å gi ham en rettferdig rettssak og følge prinsippene sine. Det står det respekt av. Så selve rettssystemet i seg selv er meget imponerende.

Det som er skummelt er mannen i gata som har mindre god utdannelse og kun mener han skal skytes, likvideres, tortureres, steinet ja you name it, det meste er kommet opp.

Det blir total skivebom å skulle gjøre forskjell på folk på denne måten, tror du ikke noen har blitt mobbet/plaget/trakassert av noen AUFere opp gjennom tiden? Kanskje dette påvirket livet deres så sterkt at de tok sitt liv/vurderte å ta sitt liv/trenger psykiatriske konsultasjoner stadig vekk? Har ikke det ødelagt for mange av den personens venner, foreldre, omganskrets?

Forskjellen her blir omfanget, men er det nødvendigvis så fryktelig mye verre å gjøre noe slikt enn å drive med psykisk terror, mobbing, trakassering, vold som ikke fører til drap? Det er jo biter av det samme, manglende empati, sympati, medmenneskelighet. Hvor går grensen til hva som er grusomt? Er det ved hvor mange han har drept? Er det noe mer moralsk riktig å kun ta livet av et menneske?

Det er jo mye mer morbid med folk som slakter ned et tilfeldig offer uten mål og mening, og krafser i kjøttet og blodet til dette mennesket. Det er nå iallefall langt mer uforståelig.

Du generaliserer... Jeg tror neppe ønsket om å se Bleikfis bli likvidert er typisk for "mannen i gata med mindre god utdannelse"

Dessuten, har ikke menneskene med mindre god utdannelse rett til å uttale seg?

Må man være godt utdannet for å ha verdifulle meninger?

Det utspillet synes jeg var forferdelig respektløst av deg.

Så følger du på med at det blir totalt skvivebom å forskjellsbehandle folk?

Hva vet du forresten om utdannelsen til de som har svart i tråden her?

Jeg håper inderlig du er voksen nok til å innse at her var det du som skjøt skivebom.

Selvfølgelig har også AUFere mobbet og gjort noen menneskers liv sure.

Men det ansvaret kan du tilegge medlemmer i Unge Høyre, FpU, Unge Venstre, KrfU osv i tillegg...

Det er fortsatt ikke legitimt å skyte de.

Selvfølgelig er det grusomt at en menneske drives til selvmord.

Bleikfis gjorde imidlertid noe langt verre enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan uttale seg, men det skinner igjennom at man mangler en slags overlegenhet i form av at man er så primitiv, man har ikke lært seg om samfunnet og dets spilleregler og godtar dette i stedet for å høres ut som en urstammeleder som skal drepe sine fiender.

Dersom mannnen i gata skulle hatt innflytelse hadde vel jurister, psykiatere og hele retts,skole og utdanningssystemet vårt vært overflødig? Skal man ha innflytelse må man ha jobbet for å fortjene det. Da har man også mest bakgrunn og genuin interesse for å gjøre en god jobb som tjener alle best mulig.

Poenget var at det ikke var slik at AUFere var uskyldige og snille mennesker som aldri hadde gjort noen noe vondt, så kom den store stygge ulven og slaktet dem i kaldt blod. Alle mennesker har vel gjort ting som ikke er særlig ålreit mot andre. Det samme gjelder for de du nevner, FpU, Unge Høyre osv.

Er det så mye verre å skyte noen enn å drive dem til randen av det de kan klare, få dem til å føle at de ikke ønsker å leve, og faktisk ønske seg selv død? Det er en lang og vond prosess frem til et slikt valg. Jeg hadde heller foretrukket å ha et godt liv jeg var fornøyd og lykkelig i, og så slukket noen lyset, enn i årevis å bli psykisk brutt ned av et annet menneske slik at jeg til slutt ikke evnet å se lyspunkter i dagen. At livet ble så mørkt at jeg ga opp alt av fremtid, håp og drømmer, fordi et annet menneske dro meg ned i et svart hull jeg ikke kom opp av.

Det høres absolutt best ut med alternativ 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen forsvarer du handlingene og setter fokuset på at motparten kanskje gjorde noe som er nesten like ille.

Du klarer fortsatt ikke innrømme det for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Hvor går grensen til hva som er grusomt? Er det ved hvor mange han har drept? Er det noe mer moralsk riktig å kun ta livet av et menneske?

Å drepe et annet menneske er alltid grusomt. Men noen omstendigheter er verre enn andre.

Jeg vil imidlertid påstå at det til en viss grad kan nærme seg formildende omstendigheter dersom drapsmannen faktisk blir dårlig av det han har gjort.

Drap i selvforsvar kan til en viss grad forsvares. Jeg vil nødig komme opp i en situasjon hvor jeg kanskje må begå et drap for å beskytte en kvinne jeg elsker, men jeg håper ærlig talt at jeg ville vært i stand til det....

Det er uansett noe helt annet enn å skyte 60-70 barn og unge med kaldt blod..

Det er jo mye mer morbid med folk som slakter ned et tilfeldig offer uten mål og mening, og krafser i kjøttet og blodet til dette mennesket. Det er nå iallefall langt mer uforståelig.

Enn å drepe unger på en politisk sommerleir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen sammenligning, men jeg skulle frem til at alle mennesker har gode og mindre gode sider. Dette er på forskjellige nivåer, og at dere mener man skal ta fra ham absolutt alt av positive egenskaper viser vel hvor smålige dere er. Selvsagt har ikke folk flest mye til overs for en slik karakter, men man må da kunne se nyanser. Er alt svart hviit for dere?

ABB hadde gode og mindre gode sider. AUFere hadde gode og mindre gode sider. Dere fremstiller det som dette er godt mot ondt. En slags hellig krig. Dere evner ikke å nyansere bildet, se hvorfor han kan ha tenkt som han kan ha gjort og om AUFere faktisk også kan ha skapt frustrasjon og redsel hos andre, og da tenker jeg mer på politikken enn evt. mobbing.

Når jeg har hørt taler, er det ikke vært satt fokus på å stoppe masseinnvandringen. Mer "ta i mot med åpne armer" og inviter til kaffe og te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke at det er godt mot vondt. Poenget er at uansett hvilken urett som falt ham, så gav det ham ingen unnskyldning til å myrde 77 mennesker - hvor halvparten var barn - i kaldt blod. Hovedsaklig uskyldige mennesker, som ikke hadde noe med uretten som var ham voldt.

Det er som å si at fordi en jente såret meg, så skal jeg ha lov til å skade alle jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KSM: biter meg merke i det at din nedlatende og respektløse beskrivelse av den lavt utdannede mannen i gata, egentlig passer godt på flere områder hos han syke mannen du er så betatt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mer bastante uttalelser enn spørrende.

Du har flere uttalelser som forsvarer hans handlinger, enn uttalelser som fordømmer dem. Du har utelukket uttalelser som forsvarer hans handlinger i en liten grad, ingen som fullstendig fordømmer dem.

Og jo, din drømmemann er en mann som har drept barn ned i fjortenårs-alderen med kaldt blod. Kaldt blod defineres som en handling gjort med vilje og uten medfølelse. Tenk hvordan han gikk fra kropp til kropp og skjøt dem enda en gang. Ungdommer og barn, med kroppen allerede lemlestet, øynene fulle av tårer og redsel, blodet gurglende i halsen mens de bad for sine liv. Like fullt rettet han våpenet mot dem og trakk av.

Dette er din drømmemann. En barnemorder. En feiging. En terrorist. En massemorder. Et ressurssvakt individ. Et menneske full av illusjoner. Et fullstendig sinnssykt menneske.

Din drømmemann. Mannen du er seksuelt tiltrukket av. Mannen du tilegner flust av positive egenskaper. Mannen du identifiserer deg med. Mannen du forsvarer. Mannen du sakte men sikkert framstår som enig med.

Barnemorder.

Drømmemann.

Massemorder.

Drømmemann.

Terrorist.

Drømmemann.

Gal.

Drømmemann.

fortsatther hadde i det minste ballene til å innrømme det. Ballene til å innrømme hvordan hjernen snur seg vekk fra disse argumentene.

Du, KSM, holder fast i illusjonen din. Du, KSM, er i prinsippet intet bedre enn han selv er.

Synes du det? KSM kommer med uttalelser fra Breiviks synspunkt, det har jeg også gjort flere ganger, og dere stadig nevner hvor forferdelige meninger jeg har. Jeg ville ikke tro at det var nødvendig å ved hvert innlegg legge til "fra hans ståsted". En skikkelig debatt foregår ikke fra en side konstant, men litt fra hvert synspunkt.

Det er ikke til å nekte på at drømmemannen er nettopp denne mannen, denne morderen. Men det er ikke på grunn av at han er drapsmann. Det ser ikke ut til at du klarer å sette seg inn i det. Han har langt flere egenskaper enn evnen til å drepe.

Og den siste setningen din er vel til å le av. Hun er ikke bedre enn ham selv? For å ha noen like meninger med ham? For å klare å forstå hans synspunkt og forsøke å berette den videre til dere? Da vil jeg heller si at det er du som ikke er riktig god, Katten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Man kan uttale seg, men det skinner igjennom at man mangler en slags overlegenhet i form av at man er så primitiv, man har ikke lært seg om samfunnet og dets spilleregler

Unnskyld, men dette blir for dumt.

Du trenger ikke høy utdannelse for å forstå samfunnet og spillereglene, det er grunnskolepensum.

Men siden du nevner det : "det skinner igjennom at du mangler en slags overlegenhet i form av at du er så primitiv, du har ikke lært deg om samfunnet og dets spilleregler"

Eller skal du dra et par doktorgrader opp av ermet nå?

og godtar dette i stedet for å høres ut som en urstammeleder som skal drepe sine fiender.

Mmm... Akkurat som Behring Bleikfis..

Dersom mannnen i gata skulle hatt innflytelse hadde vel jurister, psykiatere og hele retts,skole og utdanningssystemet vårt vært overflødig? Skal man ha innflytelse må man ha jobbet for å fortjene det. Da har man også mest bakgrunn og genuin interesse for å gjøre en god jobb som tjener alle best mulig.

Mannen i gata har innflytelse. Det kalles stemmerett.

Og ikke vær redd for at psykiaterne skal få lite å gjøre.

Så lenge det finnes kvinner som blir kåte på Behring Bleikfis står de ikke uten jobb.

Forøvrig må du slutte å prate tull..

Du som er så opptatt av samfunnet, hvordan tror du det ville utartet seg om alle skulle ha høy utdannelse?

Vi ville hatt en masse "drittjobber" som vi måtte importere enda flere innvandrere for å utføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke vær redd for at psykiaterne skal få lite å gjøre.

Så lenge det finnes kvinner som blir kåte på Behring Bleikfis står de ikke uten jobb.

Forøvrig må du slutte å prate tull..

Du som er så opptatt av samfunnet, hvordan tror du det ville utartet seg om alle skulle ha høy utdannelse?

Vi ville hatt en masse "drittjobber" som vi måtte importere enda flere innvandrere for å utføre..

Nok et forsøk på knebling og sykeliggjøring. Det er vel dette alt styret om Breiviks diagnose går på, at alle med tilnærmet hans meninger, er dermed sagt syke?

Disse "drittjobbene" er det forøvrig mange unge og studenter som har lyst på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Disse "drittjobbene" er det forøvrig mange unge og studenter som har lyst på.

Heltidsstillinger som ikke er bra nok fordi alle skal ha "høy utdannelse for å være verdt noe i samfunnet"?

Er du ung (under 18) eller student stopper dette seg selv.

Enten i form av Arbeidsmiljøloven (for de under 18) eller at studentene ikke har tid til annet enn kveldsjobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustenskjold

Nok et forsøk på knebling og sykeliggjøring. Det er vel dette alt styret om Breiviks diagnose går på, at alle med tilnærmet hans meninger, er dermed sagt syke?

På ingen måte.

Jeg er selv tilhenger av å få bremset den ikke-vestlige innvandringen, men det handler mer om at vi ser mer og mer at de har en kultur som ikke er forenlig med vår egen.

Jeg vil ikke ha moskeer i Norge, ei heller at muslimer skal få spesialbehandling i frykt for rasiststempelet..

Meningene til Bleikfis kan jeg nok alltids akseptere, men det er verre med gjerningene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte.

Jeg er selv tilhenger av å få bremset den ikke-vestlige innvandringen, men det handler mer om at vi ser mer og mer at de har en kultur som ikke er forenlig med vår egen.

Jeg vil ikke ha moskeer i Norge, ei heller at muslimer skal få spesialbehandling i frykt for rasiststempelet..

Meningene til Bleikfis kan jeg nok alltids akseptere, men det er verre med gjerningene..

Og hva er det med KSMs gjerninger som er syke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal ha en viss bakgrunnskunnsakap for å kunne påvirke samfunnet. Ikke nødvendigvis utdannelse, men å sette seg inn i ting, og dette gjør faktisk de med utdannelse best, da de er vant til å lese og sette seg inn i ting og vet hvordan de skal se saker fra forskjellige synspunkter og utvise kritikk. Jeg tror også mange stemmer Ap av gammel vane og fordi arbeiderfamiliene ofte fører tradisjoner videre, og det blir jo naturlig å stemme Ap dersom man er en gjennomsnittlig arbeider. Ap har gjort mye bra for Norge, men det er ikke det det en gang var. Og fra det å sette seg inn i endringene fra år til år tror jeg et fåtall gjør. Dessuten tror jeg ikke veldig mange er klar over sin egen politiske innstilling.

Det er jo en grunn til at man er mer engasjert og opptatt av politikk i hjem med mye utdannelse. Innvandrere bruker ikke sin stemmerett i høy grad.

Å hevde man er like ille fordi meningene er tilsvarende like er rimelig grovt. Tenk hvor mange meninger folk har som de aldri utfører fordi de kontrollerer seg. Hvor mange tror du ikke er pedofile, som har våte drømmer om babyer og barnehagebarn uten at de noengang utsetter sine fantasier for dagslys? Tenk hvor mange fedre som drømmer om å voldta sitt eget barn. Sykt, men sant. Er disse like ille som de som faktisk påvirker og skader et barn gjennom handlingen? Det er det samme for deg om konen din blir drept eller om noen tenker at de har lyst til å drepe henne?

Mange ressurssterke ungdommer som ikke får jobb kunne tatt disse jobbene. For øvrig er jeg enig i at man må ha folk fra alle samfunnsklasser for at samfunnet skal gå rundt. Men å sette seg inn i ting før man bruker sin stemmerett er ikke så dumt. Et par timer kan man vel ofre både for samfunnets beste og fordi det kan være greit å lære litt selv og engasjere seg litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du det? KSM kommer med uttalelser fra Breiviks synspunkt, det har jeg også gjort flere ganger, og dere stadig nevner hvor forferdelige meninger jeg har. Jeg ville ikke tro at det var nødvendig å ved hvert innlegg legge til "fra hans ståsted". En skikkelig debatt foregår ikke fra en side konstant, men litt fra hvert synspunkt.

dere kommer ikke med breiviks synspunkter, dere kommer deres egne synspunkter om hva dere tror breiviks synspunkter er. så egentlig ganske bortkastet å dra inn hans ståsted greia, da det egentlig like gjerne kunne stått "fantasi fra mitt hode"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Innvandrere bruker ikke sin stemmerett i høy grad.

"Etter at et flertall av representantene som ble valgt inn i Arbeiderpartiets bystyregruppe i Oslo har minoritetsbakgrunn, ønsker Ap-topper i hovedstaden å endre loven valgloven ved å gi velgerne mindre innflytelse over hvem som blir valgt."

http://politisk.tv2.no/nyheter/ap-star-alene-om-forslag-mot-innvandrerkupp/

Tydeligvis høy nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg påstått at KSMs gjerninger er syke?

Du konstateter jo med at hun er syk, og dermed bortforklarer at meninger ikke kan være syke, men handlinger. Hvor er KSMs handlinger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...