Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik


Gjest GGCavendMD

Anbefalte innlegg

Har svart flere ganger at det er en langsiktig strategisk handling da krigen har et langtidsperspektiv. Man kan ikke holde på med personlige fornærmelser om at pappaen min er sterkere enn din. Han måtte ta de som representerte fienden uavhengig av om de personlig hver og en hadde gjort ham noe. Har Afghanistan generelt gjort oss i Norge noe? Annet enn trusler? For ABB er det trusler han hører, om alle som skal slippes inn her.

Skulle vi vente med å angripe Afghanistan til noe hadde skjedd? Er det ikke greit å ha kontrollen? Være føre var?

USA fikk jo sin oppvåkning. De ville ikke ta samme sjanse med Irak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bustenskjold

Nå siktet jeg til katten, og de stadig påminnelsene om at jeg skal gjenta ordene.

Skjønte det, men måtte bare... :gjeiper:

ABB har hele pakken. Mulig jeg er kresen, men for meg er dette et reelt problem og en stor frustrasjon.

Og igjen, han er en barnemorder som kommer til å råtne i fengsel eller bli skutt om han noengang ender opp som en fri mann.

Han er simpelthen ikke verdig følelsene eller begjæret deres.

Du gjør deg virkelig en stor tjeneste ved å bli kvitt de tankene du har om ham og finne deg et ordentlig mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Har svart flere ganger at det er en langsiktig strategisk handling da krigen har et langtidsperspektiv. Man kan ikke holde på med personlige fornærmelser om at pappaen min er sterkere enn din. Han måtte ta de som representerte fienden uavhengig av om de personlig hver og en hadde gjort ham noe. Har Afghanistan generelt gjort oss i Norge noe? Annet enn trusler? For ABB er det trusler han hører, om alle som skal slippes inn her.

Skulle vi vente med å angripe Afghanistan til noe hadde skjedd? Er det ikke greit å ha kontrollen? Være føre var?

USA fikk jo sin oppvåkning. De ville ikke ta samme sjanse med Irak.

Vær så snill... Ikke omtal en galings syke gjerninger som en krig.

Og sammenligningen med Afghanistan holder ikke mål.

Norge er og blir et demokrati, det er folket selv (dessverre) som har valgt inn på stortinget de politikerne som er ansvarlige for den galskapen de siste års innvandringspolitikk har vært.

Da er jo hver bidige Ap- eller SV-velger et legitimt mål for Bleikfis. Eller i det minste de som er under 18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faktisk enig med ham! Fantastisk.

Du er groupien til en massebarnemorder. En veltrent mann, væpnet til tennene, gikk rundt omkring og skjøt barn etter barn - selv om de tagg for livet sitt, selv om de var der gjennom en uskyldig tredjepart.

Dette mennesket du støtter, så fullstendig uskyldige barn rett i øynene, rettet våpenet mot dem, trakk inn avtrekkeren slik at et prosjektil slukket livets lys i kroppene deres. Og du er enig i at dette var en forsvarlig handling som følge av hans imaginære krig!

Jeg trodde i utgangspunktet fortsatther var den mest freakye av dere, grunnet hennes manglende evne til empati (som lett kan forklares gjennom hjernens evne til å se hva den vil se og ignorere det som motstrider ens ønske) - men du tar faktisk galskapen til et helt nytt nivå.

Du er seksuelt tiltrukket og prinsipielt enig i en barnemorder. En massemorder. En kaujon og en terrorist.

Det er ikke rart du ikke klarer å uttrykke de sanne ordene rundt tilfellet ditt, jeg ville heller ikke klart å leve med meg selv om jeg hadde følt det slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig ikke enig! Hvor mange ganger skal jeg si dette??? Jeg debatterer utfra hans ståsted. Selvsagt er handlingene grusomme, det er da INGEN som synes dette er positivt?? Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å ikke sette seg inn i at jeg prøver å diskutere og forstå dette, jeg MENER ikke nødvendigvis det jeg skriver. Dette er virkelig sjokkerende. Så manglende innsikt fra en voksen mann. Er det mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine ordvalg, din ordlyd, ditt forsvar og dine rasjonaliseringer har hatt en utvikling gjennom tråden. Fra å opplyse folk om ABBs ståsted og meninger, til forsvar av hans ståsted og meninger til delaksepter.

Kombinert med en like fantastisk manglende evne til å ta ansvar som ABB sitter jeg igjen med konklusjonen: du er så tapt i forelskelsen, at du utvikler deg til å være enig med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustenskjold

Jeg er selvfølgelig ikke enig! Hvor mange ganger skal jeg si dette??? Jeg debatterer utfra hans ståsted. Selvsagt er handlingene grusomme, det er da INGEN som synes dette er positivt?? Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å ikke sette seg inn i at jeg prøver å diskutere og forstå dette, jeg MENER ikke nødvendigvis det jeg skriver. Dette er virkelig sjokkerende. Så manglende innsikt fra en voksen mann. Er det mulig.

Jeg synes da det virker som du er veldig så enig med ham :

Jeg vil ha en MANN med erfaringer, styrke og samtidig et intellekt og politiske meninger. Dette er så godt som umulig å finne.

Jeg sliter også slik med venner, finne noen som matcher meg, og slik har jeg hatt det både før og etter "forandringen" utseendemessig.

Det er mulig disse mennene finnes, men det er iallefall ingen i min omgangskrets, og jeg har gått på flere skoler, vært innen flere idretts/fritidsmiljøer og møtt en del venners venner/familie og jeg kan ikke si noen har interessert meg, eller hatt et "potensial" som mine preferanser kunne bygges på. Noen kan ha like meninger, men f.eks være små og spedbygde, og litt redde for å diskutere. Andre kan være mer tiltrekkende, men helt motsatt politisk og interesser. ABB har hele pakken. Mulig jeg er kresen, men for meg er dette et reelt problem og en stor frustrasjon.

Om du leter etter intellekt hos Behring Bleikfis, er jeg redd jeg har større sjanser for å finne kvinnen i mitt liv på en homsechat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig ikke enig! Hvor mange ganger skal jeg si dette??? Jeg debatterer utfra hans ståsted. Selvsagt er handlingene grusomme, det er da INGEN som synes dette er positivt?? Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å ikke sette seg inn i at jeg prøver å diskutere og forstå dette, jeg MENER ikke nødvendigvis det jeg skriver. Dette er virkelig sjokkerende. Så manglende innsikt fra en voksen mann. Er det mulig.

debatterer utfra hans ståsted? eller det ståstedet du tror han hadde gjennom ting du har lest/hørt i media. hva med å legge bort den der tolkinga som har vært gjennom x antall andre personer før du gjorde din tolking av hans ståsted, og heller skrive det du faktisk mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det har kommet tydelig frem i mine innlegg at jeg tar sterk avstand fra handlingene. Jeg ønsker genuint å forstå hva som har forårsaket denne utviklingen hos ham, og synes han også har trekk som er sympatiske/tiltrekkende uten at det under noen som helst omstendighet kan forsvare det som har skjedd.

Samtidig så kan man forstå bakgrunnen for desperasjonen etter forandring utfra politikken i dag. Enkelte er virkelig redde for hva fremtiden vil bringe.

Dette vil ikke si at man støtter handlingen selvom det kan på en side virke forståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Jeg mener det har kommet tydelig frem i mine innlegg at jeg tar sterk avstand fra handlingene.

Uenig.

Om så hadde du ikke funnet ham tiltrekkende. Uansett hva som ligger i barndommen hans, er og blir han en barnemassemorder.

Det kan ikke forsvares, ei heller krigføringen og metodene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Samtidig så kan man forstå bakgrunnen for desperasjonen etter forandring utfra politikken i dag. Enkelte er virkelig redde for hva fremtiden vil bringe.

Hvilket igjen viser at mannen er dum/feig.

En ny politisk kurs for å endre innvandringspolitikken må komme snarest.

Om Bleikfis så hadde utradert hele AUF, er det fremdeles de med makt som sitter igjen (Stoltenberg, Støre osv)

Ikke viktig nok for ham?

Det er bullshit. Han var for feig, derfor valgte han Utøya og forsvarsløse barn og ungdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Skal man forstå må man se på ting fra flere vinkler. Det er sannsynligvis noen som anser det slik, og støtter ham på disse punktene ved disse vinklingene. Og er det virkelig så rart, sykt og uforståelige at man er redd for sin kultur og sin videre slekt?

Over 10 %, er det ikke nærmere 20 som bestemmer seg inne i valgavlukket hvem de skal stemme på, da er det ikke rart det siste som har vært i media og fått mest sympati blir fremelsket og stemt på. Er dette positivt for samfunnet? Er det ikke bedre om de hadde gjort seg noen refleksjoner, fra begge sider, før de gjorde seg opp sin helt egen mening?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det har kommet tydelig frem i mine innlegg at jeg tar sterk avstand fra handlingene.

Også uenig.

Du forsvarer dem faktisk, personlig, gang på gang i løpet av tråden. Ikke slik han forstår det, men forklaringer du tilegner ham. Forklaringer du kommer med. Forsvar som du kommer med.

Du er fortsatt tiltrukket av en barnemorder og en terrorist. Du er fortsatt tiltrukket av en person som har myrdet fullstendig uskyldige mennesker - med kaldt blod. Du forsvarer ham, du forklarer ham, du tilegner han egenskaper du ikke har noe forbehold om å gjøre - og intet av dette vil du innrømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustenskjold

er det virkelig så rart, sykt og uforståelige at man er redd for sin kultur og sin videre slekt?

Nei. Men jeg er mer redd over å se at unge kvinner som har hele livet foran seg blir betatt av en barnedrapsmann.

Er det ikke bedre om de hadde gjort seg noen refleksjoner, fra begge sider, før de gjorde seg opp sin helt egen mening?

Selvfølgelig. Men da vil du vel heller ikke KUN ha svar fra andre kvinner som også blir kåte på en barnedrapsmann i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da innrømmet det. Men jeg innrømmer ikke at jeg forsvarer handlingene, det er ikke noe å innrømme, for det er helt fullstendig galt. Jeg er heller ikke enig i at det var fullstendig i kaldt blod, det var ikke med den hensikten å være ondskapsfull. Det er det dere skriver som er farlig, å avskrive folk uten å forstå grunnlaget. Hvordan kan man da endre fremtiden?

Det er uhorvelig mange ganger jeg i teksten har skrevet kan det tenkes at, kan det være mulig at.. etc. Altså en spørrende tilnærming. Ikke en bastant tilnærming av at slik er det. Men jeg mener man skal gi folk en sjanse og også se på positive egenskaper, ingen har bare negative sider eller bare positive, og det er ikke til å nekte at han var en av oss, gjorde seg ikke bemerket og så gikk det fullstendig galt på et punkt i livet.

Har jeg ikke skrevet gjennom hele tråden at han er syk og trenger hjelp? Skal man da nekte et sykt menneske den verdigheten ved faktisk å tillegge ham i det minste noen gode egenskaper? Det er jo ganske smålig å skulle ta fra han absolutt alt, til tross for handlingene. Skulle vi ikke vise kjærlighet og aksept da? Eller gjelder dette bare de gruppene vi selv mener fortjener det? Det må gjelde alle eller ingen, ellers er jeg tilbake der jeg begynte, med at talen er helt overflødig og tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

Det er jo ganske smålig å skulle ta fra han absolutt alt, til tross for handlingene. Skulle vi ikke vise kjærlighet og aksept da? Eller gjelder dette bare de gruppene vi selv mener fortjener det? Det må gjelde alle eller ingen, ellers er jeg tilbake der jeg begynte, med at talen er helt overflødig og tom.

Han tok livet fra 77 mennesker, mange av dem bare barn..

Han tok et elsket menneske vekk fra 77 familier...

Hvor mange kjærester, ektefeller og barn som ble sittende igjen uten en far eller mor vites vel ikke?

Han tok fra tusenvis av mennesker noen de var glad i!

Nei, det er ikke smålig å ta fra ham alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Men jeg er mer redd over å se at unge kvinner som har hele livet foran seg blir betatt av en barnedrapsmann.

Selvfølgelig. Men da vil du vel heller ikke KUN ha svar fra andre kvinner som også blir kåte på en barnedrapsmann i denne tråden?

Selvfølgelig ikke. Jeg har da skrevet hele tiden at jeg er åpen for all slags kritikk og tilbakemeldinger, så lenge det ikke blir ren usaklig personhets. Og denne tråden har faktisk vist at jeg ikke er så gal som folk skal ha det til. Det er hvertfall 10 personer som har skrevet at de føler en tiltrekning, uten at mange videre har utdypet dette. De har skrevet dette som anonyme, fordi de er redde for å bli dømt, da dette er tabu. Jeg ønsket en ordentlig debatt om dette, da jeg vet det er flere som ikke tør å si dette. Hvorfor skal man la det være tabu? Gir man ham ikke da en større makt enn han fortjener?

Er det ikke nettopp tegn på at vi ikke er syke, at vi ønsker å vite hvorfor, lære oss selv bedre å kjenne og faktisk innrømmer dette fremfor å skuffe det unna og tro det blir bedre? Det er jo verre å gå rundt med slike tanker uten å få noe motspill. Hadde vi vært syke hadde vi vel heller prøvd å benekte det for oss selv, evt. kun gå rundt og drømt og ikke våge å skrive noe i frykt for å bli stemplet som gal og syk. Folk har vist veldig liten forståelse for det som er annerledes. Eller egentlig ikke annerledes, for hva vet vi vel om hva folk egentlig tenker uten at de står for det? Jeg tror ikke dette er så fryktelig uvanlig, han har jo fått brev, og også at dette er et kjent fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som mener han skulle blitt skutt. Men Norge har vist seg som en stor nasjon ved faktisk å gi ham en rettferdig rettssak og følge prinsippene sine. Det står det respekt av. Så selve rettssystemet i seg selv er meget imponerende.

Det som er skummelt er mannen i gata som har mindre god utdannelse og kun mener han skal skytes, likvideres, tortureres, steinet ja you name it, det meste er kommet opp.

Det blir total skivebom å skulle gjøre forskjell på folk på denne måten, tror du ikke noen har blitt mobbet/plaget/trakassert av noen AUFere opp gjennom tiden? Kanskje dette påvirket livet deres så sterkt at de tok sitt liv/vurderte å ta sitt liv/trenger psykiatriske konsultasjoner stadig vekk? Har ikke det ødelagt for mange av den personens venner, foreldre, omganskrets?

Forskjellen her blir omfanget, men er det nødvendigvis så fryktelig mye verre å gjøre noe slikt enn å drive med psykisk terror, mobbing, trakassering, vold som ikke fører til drap? Det er jo biter av det samme, manglende empati, sympati, medmenneskelighet. Hvor går grensen til hva som er grusomt? Er det ved hvor mange han har drept? Er det noe mer moralsk riktig å kun ta livet av et menneske?

Det er jo mye mer morbid med folk som slakter ned et tilfeldig offer uten mål og mening, og krafser i kjøttet og blodet til dette mennesket. Det er nå iallefall langt mer uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som mener han skulle blitt skutt. Men Norge har vist seg som en stor nasjon ved faktisk å gi ham en rettferdig rettssak og følge prinsippene sine. Det står det respekt av. Så selve rettssystemet i seg selv er meget imponerende.

Det som er skummelt er mannen i gata som har mindre god utdannelse og kun mener han skal skytes, likvideres, tortureres, steinet ja you name it, det meste er kommet opp.

Det blir total skivebom å skulle gjøre forskjell på folk på denne måten, tror du ikke noen har blitt mobbet/plaget/trakassert av noen AUFere opp gjennom tiden? Kanskje dette påvirket livet deres så sterkt at de tok sitt liv/vurderte å ta sitt liv/trenger psykiatriske konsultasjoner stadig vekk? Har ikke det ødelagt for mange av den personens venner, foreldre, omganskrets?

Forskjellen her blir omfanget, men er det nødvendigvis så fryktelig mye verre å gjøre noe slikt enn å drive med psykisk terror, mobbing, trakassering, vold som ikke fører til drap? Det er jo biter av det samme, manglende empati, sympati, medmenneskelighet. Hvor går grensen til hva som er grusomt? Er det ved hvor mange han har drept? Er det noe mer moralsk riktig å kun ta livet av et menneske?

Det er jo mye mer morbid med folk som slakter ned et tilfeldig offer uten mål og mening, og krafser i kjøttet og blodet til dette mennesket. Det er nå iallefall langt mer uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mer bastante uttalelser enn spørrende.

Du har flere uttalelser som forsvarer hans handlinger, enn uttalelser som fordømmer dem. Du har utelukket uttalelser som forsvarer hans handlinger i en liten grad, ingen som fullstendig fordømmer dem.

Og jo, din drømmemann er en mann som har drept barn ned i fjortenårs-alderen med kaldt blod. Kaldt blod defineres som en handling gjort med vilje og uten medfølelse. Tenk hvordan han gikk fra kropp til kropp og skjøt dem enda en gang. Ungdommer og barn, med kroppen allerede lemlestet, øynene fulle av tårer og redsel, blodet gurglende i halsen mens de bad for sine liv. Like fullt rettet han våpenet mot dem og trakk av.

Dette er din drømmemann. En barnemorder. En feiging. En terrorist. En massemorder. Et ressurssvakt individ. Et menneske full av illusjoner. Et fullstendig sinnssykt menneske.

Din drømmemann. Mannen du er seksuelt tiltrukket av. Mannen du tilegner flust av positive egenskaper. Mannen du identifiserer deg med. Mannen du forsvarer. Mannen du sakte men sikkert framstår som enig med.

Barnemorder.

Drømmemann.

Massemorder.

Drømmemann.

Terrorist.

Drømmemann.

Gal.

Drømmemann.

fortsatther hadde i det minste ballene til å innrømme det. Ballene til å innrømme hvordan hjernen snur seg vekk fra disse argumentene.

Du, KSM, holder fast i illusjonen din. Du, KSM, er i prinsippet intet bedre enn han selv er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...