Gå til innhold

Kitsch og godklumpen


Kitsch

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare, bare å være babymamma. Ja, det er fantastisk, men det kan også være fantastisk slitsomt. Jeg syns du er flink! Det er en fulltidsjobb som varer hele døgnet, og som aldri slutter.

Manko på søvn er ikke bra:( Jeg kjenner selv at de dagene hvor jeg har fått sovet ordentlig, og blitt mer uthvilt, er de dagene hvor jeg er en bedre mamma, om du skjønner? Søvn er virkelig alfa-omega for en småbarnsmamma.

Jeg håper virkelig det snur litt snart for deg, sånn at du får sovet litt du og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde å legge han så jeg kunne få meg litt søvn, men det ville han ikke så da blir det ikke soving på meg. Han har vist fortsatt vondt i magen stakkar. Skjønner ikke helt hva det kan komme av for har ikke spist noe nytt.

Du skal ikke prøve kiropraktor/manuellterapeut, da? Kan jo være han har låsninger. De kan i så fall også være årsake til at han sover så dårlig på natten. Kan rett og slett være at han har det så ubehagelig at han kun roer seg når han får ligge sammen med deg? :klo: Er verdt et forsøk i alle fall? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare, bare å være babymamma. Ja, det er fantastisk, men det kan også være fantastisk slitsomt. Jeg syns du er flink! Det er en fulltidsjobb som varer hele døgnet, og som aldri slutter.

Manko på søvn er ikke bra:( Jeg kjenner selv at de dagene hvor jeg har fått sovet ordentlig, og blitt mer uthvilt, er de dagene hvor jeg er en bedre mamma, om du skjønner? Søvn er virkelig alfa-omega for en småbarnsmamma.

Jeg håper virkelig det snur litt snart for deg, sånn at du får sovet litt du og :klemmer:

Ja, det er virkelig en fulltidsjobb.

Skjønner ikke hva det er med han for virker som han er livredd for å sove. Har ikke vært sånn før, så han er nok litt døgnforvirret eller noe etter at han var dårlig.

Du skal ikke prøve kiropraktor/manuellterapeut, da? Kan jo være han har låsninger. De kan i så fall også være årsake til at han sover så dårlig på natten. Kan rett og slett være at han har det så ubehagelig at han kun roer seg når han får ligge sammen med deg? :klo: Er verdt et forsøk i alle fall? :)

Han er bedre nå, er bare litt døgnforvirret tror jeg. Får se etter helgen. Har det ikke bedret seg da får jeg revurdere det :) Virker ikke som han har det vondt nå lenger.

-----------

Nå er mamma på tur med hunden og tok med seg O. Fikk sovet en time mens hun passet han og det var skjønt! Er fortsatt veldig trøtt så håper trilleturen funker. Er så deilig at hun kan hjelpe meg litt. Driver å leter etter leilighet nå og selv om det blir deilig å flytte for oss selv, blir det litt skummelt å bli helt alene med han. Får ikke noe avlastning lenger da, men må klare meg på egenhånd før eller siden. Krysser fingrene for at denne natten blir litt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sniker i natten... Ikke mye soving her heller. Bra start før ungen i hele tatt er ute..!

Huff, magevondt er et slitsomt mysterie:( Må håpe dere får sove godt snart begge to <3

Lykke til med besøket..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye søvn i natt heller,men i morges tok mamma han i bæresjalet mens hun gjorde husarbeid og da sloknet han endelig. Har sovet nesten uavbrutt siden det. Har nesten spist i søvne stakkar. Han var jo helt uttafor fordi han ikke klarte å finne roen nok til å sovne. Fikk så vondt av han,men nå ser det ut til å ordne seg. Håper vi alle får en bra natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Ikke mye søvn i natt heller,men i morges tok mamma han i bæresjalet mens hun gjorde husarbeid og da sloknet han endelig. Har sovet nesten uavbrutt siden det. Har nesten spist i søvne stakkar. Han var jo helt uttafor fordi han ikke klarte å finne roen nok til å sovne. Fikk så vondt av han,men nå ser det ut til å ordne seg. Håper vi alle får en bra natt!

:klemmer: Får vondt av å lese dette jeg. :klemmer: Det er virkeligen ikke godt for O, spesielt når han blir så sliten. Det er magevondt, sant? Håper virkelig dere får en god natt i natt hvertfall, kanskje denne luren gir han sjansen til å finne roen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Får vondt av å lese dette jeg. :klemmer: Det er virkeligen ikke godt for O, spesielt når han blir så sliten. Det er magevondt, sant? Håper virkelig dere får en god natt i natt hvertfall, kanskje denne luren gir han sjansen til å finne roen.

:klemmer:

Han har ikke vondt i magen nå lenger heldigvis, varte "bare" i to dager. Men det gjorde han så sliten og overtrøtt at han ikke klarte å sovne så han hadde ikke noe bra stakkar. Nå har han sovet siden halv åtte i morges, med noen matpauser og bleieskift innimellom. Håper på en bra natt nå og ser lyst ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Han har ikke vondt i magen nå lenger heldigvis, varte "bare" i to dager. Men det gjorde han så sliten og overtrøtt at han ikke klarte å sovne så han hadde ikke noe bra stakkar. Nå har han sovet siden halv åtte i morges, med noen matpauser og bleieskift innimellom. Håper på en bra natt nå og ser lyst ut :)

Det er godt å høre, at det ser lyst ut! :jepp: Håper for deres skyld at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt bedre, men etter at han våkner for første nattmåltid er det så vanskelig å få han til å sovne igjen. Inatt tisset han alle veier når jeg skulle skifte bleie i mørket så da måtte vi inn på badet og skifte alt. Sovnet ordentlig igjen i femtiden, men da hadde jeg han i sengen for han våkner med en gang jeg legger han i sin seng :sukk:

Får gi det noen dager og se om det kommer seg.

Holder på å lete etter leilighet, men det er virkelig ikke lett å finne noe her i Bergen. Er så lite leiligheter og så mange andre som også leter så kan ta litt tid før jeg finner noe. Må jo ha litt plass og det er dyrt å leie! Håper jeg finner noe bra snart for jeg begynner å bli veldig klar for å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på.. Skifter du bleie om natten, når det bare er tissebleie? Har hørt at man ikke skal skifte bleie om natten, dersom barnet ikke har bæsjet, for det avbryter søvnen veldig, og da blir det vanskeligere å sovne igjen, pluss at det blir en slags "alarm" for barnet, dersom det er blitt vandt til å skiftes på etter de har tisset på natten. Bare et lite tips, dersom du ikke visste det? Vi skifter kun bleie rett før vi legger oss, og med en gang vi våkner. Med mindre det er bæsjebleie, men det har bare skjedd en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på.. Skifter du bleie om natten, når det bare er tissebleie? Har hørt at man ikke skal skifte bleie om natten, dersom barnet ikke har bæsjet, for det avbryter søvnen veldig, og da blir det vanskeligere å sovne igjen, pluss at det blir en slags "alarm" for barnet, dersom det er blitt vandt til å skiftes på etter de har tisset på natten. Bare et lite tips, dersom du ikke visste det? Vi skifter kun bleie rett før vi legger oss, og med en gang vi våkner. Med mindre det er bæsjebleie, men det har bare skjedd en gang.

Nei, jeg skifter også bare om det er bæsjebleie. Men her er det som regel alltid bæsj i bleien. Spiser hver andre til tredje time (også om natten), og da kommer bæsjen også så ofte. Kjipt å måtte skifte bleie om natten for jeg vil ikke vekke han, men det må jo skiftes for å unngå at han skal bli sår. Hadde vært veldig greit om han ikke bæsjet og spiste så ofte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bæsjet han også ved hvert måltid før, så måtte skifte på han to til tre ganger per natt, men det har gitt seg. Nå tisser han kun om natten. Får håpe det gir seg for din del også snart. Tror det er noe som vil bli "naturlig" for kroppen hans etter hvert, altså ikke bæsje om naten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bæsjet han også ved hvert måltid før, så måtte skifte på han to til tre ganger per natt, men det har gitt seg. Nå tisser han kun om natten. Får håpe det gir seg for din del også snart. Tror det er noe som vil bli "naturlig" for kroppen hans etter hvert, altså ikke bæsje om naten.

Det håper jeg virkelig :) Hadde vært fint om han snart begynner å sove litt lenger om gangen og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig :) Hadde vært fint om han snart begynner å sove litt lenger om gangen og :jepp:

Ja ikke sant :) Går veldig opp og ned her da..I natt så har vi ammet fire ganger!! Det har faktisk aldri skjedd før..Det vanlige er to ganger per natt. For eksempel klokken to og klokken seks. :) Så du kan tro jeg ikke var så veldig fornøyd i natt :fnise: Men er kanskje litt bortskjemt på akkurat det der da, for det høres jo ut som om du har det mye mer slitsomt enn fire nattamminger på 20-30 min hver.

Nei som jeg har sagt, det blir nok bra å nå tre-månedersalderen :jepp: I alle fall om man skal tro på alle som kaller det for en magisk alder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok :) S har bæsjet en gang i uken helt fra hun var nyfødt hun. Men det kan jo hende at han begynner å bæsje litt sjeldnere etterhvert :) Naboen min sin baby bæsjet 10 ganger i døgnet, men nå er det annenhver dag (3 mnd), så det kan jo snu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :) Går veldig opp og ned her da..I natt så har vi ammet fire ganger!! Det har faktisk aldri skjedd før..Det vanlige er to ganger per natt. For eksempel klokken to og klokken seks. :) Så du kan tro jeg ikke var så veldig fornøyd i natt :fnise: Men er kanskje litt bortskjemt på akkurat det der da, for det høres jo ut som om du har det mye mer slitsomt enn fire nattamminger på 20-30 min hver.

Nei som jeg har sagt, det blir nok bra å nå tre-månedersalderen :jepp: I alle fall om man skal tro på alle som kaller det for en magisk alder. :)

I det siste har jeg slitt veldig med å få han til å sove etter først ammingen, selv om jeg ikke skifter bleie. Håper det snur.

Håper ting blir bedre etter tre mnd :jepp:

Ok :) S har bæsjet en gang i uken helt fra hun var nyfødt hun. Men det kan jo hende at han begynner å bæsje litt sjeldnere etterhvert :) Naboen min sin baby bæsjet 10 ganger i døgnet, men nå er det annenhver dag (3 mnd), så det kan jo snu:)

Jøss! 10 ganger var da voldsomt! Forhåpentligvis snur det her og :)

-------------

Idag skal jeg på to visninger så håper jeg får en av de. Blir litt deilig å få flyttet for meg selv, selv om det er litt kjipt å ikke ha noen som kan hjelpe meg når jeg trenger det. Men mamma bor jo ikke så langt unna :)

Idag er pjokken to måneder! Goingen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...