Gå til innhold

Kitsch og godklumpen


Kitsch

Anbefalte innlegg

Begynner litt på nytt med nytt utseende :)

Greit å få begynt litt på nytt.

Igår var vi på seksukerkontroll med pjokken og jammen har han vokst.

Fra 4090 gram til 5,5 kg og fra 55 cm til 59 cm. Stor gutt med matvett :nigo:

Begynner å se/høre antydninger til latter så gleder meg til jeg får høre den herlige lyden for første gang! Han er så glad i å være med å prate og forrige dagen satt jeg å snakket med mamma mens jeg ga han kveldsflasken sin. Da prøvde han å være med på samtalen, men det var litt vanskelig når han hadde flaske i kjeften :fnise:

Han slekter på mamman sin ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg gjerne følge med om jeg får lov. :sjenert: Synes det er så koselig å lese om folk som har små babyer. Merker jeg savner litt tilbake til den tiden. :rodmer:

Stor og fin gutt du har forresten. Jenta mi var nesten like tung, 5,3. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med om jeg får lov. :sjenert: Synes det er så koselig å lese om folk som har små babyer. Merker jeg savner litt tilbake til den tiden. :rodmer:

Stor og fin gutt du har forresten. Jenta mi var nesten like tung, 5,3. :jepp:

Velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kom min far på besøk og skal feire jul med oss. Blir koselig, er jo så lenge siden vi feiret jul sammen. Han er jo så stolt over sitt første barnebarn :)

Inatt sov O godt og klarte å sovne av seg selv etter første nattamming. Det pleier han ikke å gjøre så det var deilig. Ikke trengte han mme i tillegg heller så kanskje det har begynt å gå seg til. Han spiser ca hver tredje time om natten uten mme, men sålenge han sovner igjen etterpå er jo det helt greit. Sliter litt med å holde meg våken da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føger så klart med! :)

Stor og god gutt du har! :) Riktignok mindre enn pluggen min, men uansett :nigo:

Hehe, ja under nattammingen så sitter jeg der og svimer :fnise: Av og til er jeg så trøtt at jeg sliter med å løfte han opp når han skal rapes :fnise:

Men når pleier han å ville opp om morgenen? Her har nitiden blitt en trend ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammeslumring kjenner jeg godt til. :fnise: Jeg sovna faktisk en gang og merka at armene mine begynte å bli slappe. :overrasket: Heldigvis gikk det bra. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her jeg.

Hjelpes han er stor! C var 5,8kg og 59 cm ved 2 månederskontrollen hun. :sjenert: Store babyer vi har. :jepp:

Velkommen videre :)

Ja, de har matvett :rodmer:

Føger så klart med! :)

Stor og god gutt du har! :) Riktignok mindre enn pluggen min, men uansett :nigo:

Hehe, ja under nattammingen så sitter jeg der og svimer :fnise: Av og til er jeg så trøtt at jeg sliter med å løfte han opp når han skal rapes :fnise:

Men når pleier han å ville opp om morgenen? Her har nitiden blitt en trend ser det ut til.

Velkommen videre :)

Ja, gutten din tar jammen min igjen :fnise:

Det er litt forskjellig når han vil opp egentlig, men han sover som regel lenge. Nå ligger han fortsatt og sover faktisk.

Som oftest er det i ti-tiden vi står opp. Skifter på han og slikt og så sover han som regel enda mer på stuen i grinden sin.

Ammeslumring kjenner jeg godt til. :fnise: Jeg sovna faktisk en gang og merka at armene mine begynte å bli slappe. :overrasket: Heldigvis gikk det bra. :sjenert:

Hehe, bra det gikk bra da :)

-----------

Nå har vi hatt et par gode netter her. Han er litt sutrete før han legger seg så sovner ikke før i tolv,ett-tiden, men sover lenge på morgenen da. Eneste er at han skal ha mat nesten hver andre time og det er jo litt slitsomt. Han hadde litt vondt i magen igår så var litt sutrete på dagen og, men ikke noe som ble slitsomt. Fikk prompet til den store gullmedaljen på kvelden så da var alt bra :fnise:

Idag skal jeg pynte juletreet og pynte huset til jul. Er så koselig :) Er alltid jeg som pynter for det er ingen andre som gidder :fnise: Er helt greit for meg!

Poden har fått for uvane å bæsje bare pittelitt på håndkle når jeg har tatt av han bleien. Er bare snakk om sekunder før en ny bleie kommer på, men han ser sitt snitt med en gang muligheten er der og griser til håndkle for meg. Tullingen!

Alle sier hvor mye man må vaske når man har barn, men skjønte det faktisk ikke før jeg fikk barn selv. Vaskemaskin er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOOD JUUUL!!!

Da fant jeg boken din og kan følge deg videre!

Herlig at han er så flink om natten og litt komasviming blir det en stund :)

Ønsker deg og gogutten en fantastisk julefeiring <3

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Bæsjing på håndkle er en klassiker. A ser alltid sitt snitt til å gjøre det akkurat når jeg har tatt shampoo i håret. Da ligger hun naken på baderomsgolvet og spreller. :gjeiper:

Håper dere hadde en kjempekoselig julaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hu her fiser gjerne en liten stund, og da snakker jeg bare om fjert som lukter. Jeg venter en liten stund før jeg skifter gjerne, sånn at hun får tømt seg ordentlig... Skal sies at hun ikke alltid tømmer seg før etter bleia er av og jeg gjør meg klar til å putte på den nye bleien. Så ligger hun der, etter å ha bæsjet på håndkle (eller det kalles egentlig hydrofilbleie det vi bruker) og smiler. Det er greit at jeg får et smil tilbake altså, gjør det litt greiere da. :fnise:

Håper du har hatt en god jul så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge igjen eit spor her, sånn eg får deg på mine innlegg :)

Kjenner til det der med bæsjing på handdukane, M gjorde det myyykje dei første vekene, men har roa seg litt no :gjeiper: Men prompe gjer han gjerne :fnise:

Håper du har hatt ei fin julefeiring hittil, og at nyttårsfeiringa også blir fin! :)

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så lite jeg har vært her i julen. Får komme sterkere tilbake :)

Godt nytt år til alle sammen! Håper dere har hatt en fin jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg vist en liten KG-pause :sjenert:

Har ikke hatt mye tid i det siste så da har det ikke blitt så mye tid her inne.

Har nettop hatt to døgn med en unge med vondt i magen. Han har hatt mageknip før, men ikke som dette. Er så fælt å se han slik og vi har ikke fått mye søvn, men nå virker det som han begynner å bli bedre. Ligger å bæsjer som bare det ved siden av meg nå :fnise:

Har sikkert byttet over ti bæsjebleier det siste døgnet! Mye fælt som skal ut tydeligvis.

Nå er det bare fem dager til han er to mnd! Tiden går så fort! Idag er han åtte uker :hoppe:

Merker virkelig utviklingen nå :jepp: Han babler mye mer nå og lager fler og fler nye bablelyder. Han elsker oppmerksomhet og babler i vei. Prøver til og med å prate mens han spiser :fnise: Funker ikke så bra.

Også klarer han å holde hodet oppe veldig lenge når han ligger på magen. Flinke gutten :rodmer:

Skriver mer etterpå, nå må han ha ny bleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig og leit når de små har vondt :(:klemmer:

Men godt det ser ut til å gi seg. Det er bra når all dritten kommer ut. Bokstavelig talt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den magevpndten ja...Den er så utrolig slitsom, for alle parter. Vi får jammen håpe det er som de sier, at ved tre måneder skjer det noe magisk, og at magevondt blir et tilbakelagt kapittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig og leit når de små har vondt :(:klemmer:

Men godt det ser ut til å gi seg. Det er bra når all dritten kommer ut. Bokstavelig talt :fnise:

Ja, man føler seg så hjelpesløs. Er heldigvis ikke veldig plaget med det.

Den magevpndten ja...Den er så utrolig slitsom, for alle parter. Vi får jammen håpe det er som de sier, at ved tre måneder skjer det noe magisk, og at magevondt blir et tilbakelagt kapittel.

Han har heldigvis ikke ofte vondt i magen, men er ikke noe moro når det står på nei.

--------

Har ikke fått sove ordentlig på tre netter! :sovne:

Er så trøtt! De første to nettene ble det lite søvn fordi han hadde vondt i magen, men i natt ville han bare ikke sove og ville ha mat konstant. Var faktisk den verste natten for har bare sovet en halvtime et par ganger nå på morgenen og da måtte han ligge inntil meg. Nå ligger han å ser på tv. Skulle prøve å få gjort endel idag, men orker ingenting.

Håper det snur snart for jeg er redd hele leggerutinene skal skli helt ut. Føler jeg må snart begynne å få inn litt rutine, så godt man klarer med en så liten unge. Han er så grei om dagen, men så er det så ofte at det blir slit om natten. Ikke at han skriker noe særlig, han bare vil ikke sove før seint på natten. Er så slitsomt.

Imorgen kommer bf sine foreldre på besøk for å se gutten igjen og jeg håper bare jeg har fått litt mer søvn, ellers kommer jeg til å slite med å klare å være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut :klemmer:

Jeg har vel egentlig gitt opp å prøve å få inn rutiner allerede. Har bestemt meg for å vente en måned før jeg prøver på det. :)

Håper den kommende natten blir myyye bedre. :) Hvis han er fornøyd med å ligge å plundre for seg selv på dagen, så får du prøve å sove litt da. Du våkner jo dersom han blir missfornøyd eller vil ha mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut :klemmer:

Jeg har vel egentlig gitt opp å prøve å få inn rutiner allerede. Har bestemt meg for å vente en måned før jeg prøver på det. :)

Håper den kommende natten blir myyye bedre. :) Hvis han er fornøyd med å ligge å plundre for seg selv på dagen, så får du prøve å sove litt da. Du våkner jo dersom han blir missfornøyd eller vil ha mat.

Prøvde å legge han så jeg kunne få meg litt søvn, men det ville han ikke så da blir det ikke soving på meg. Han har vist fortsatt vondt i magen stakkar. Skjønner ikke helt hva det kan komme av for har ikke spist noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...