Gå til innhold

Har blitt rød og kjempetørr rundt øynene


Gjest Vena Cava

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava

Ja dere ser overskriften...

jeg vet ikke helt hva det kommer av. kan det ha noe med vinterluften å gjøre?

Det er uansett veldig rødt på øyelokkene, og under øynene. Ser nesten ut som en pandabjørn.

I tillegg så svir det så inn i H****** når jeg skal fjerne sminke med en serviett, eller når jeg smører på fuktighetskrem. Og fukrighet må de ha, for det har begynt å flasse litt også. (Bruker en krem uten parfyme som heter Neutral. Kjøpt på Rimi.)

Det blir bare værre og værre for hevr dag nesten. Og jo mer fuktighet jeg smører på jo mer svir det. Er nesten som at sminke ikke dekker det heller. Og sminke må jeg jo ha over, kan virkelig ikke gå rundt og vise meg for folk slik som dette. =p

Vet ikke hva jeg skal gjøre altså.

Bare vente på at det går over av seg selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper nok ikkje med sminken oppå, du bør finne ein annen krem om den ikkje hjelper (de på apotek kan nok hjelpe med å finne ein), det kan være du trenger salve (kortison?) også. Stikk innom eit apotek og hør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp hatt akkurat det samme problemet som deg, så ut som en pandabjørn med to røde området rundt øynene :fnise:

Svidde gjorde det også, også var jeg så tørr og rød og sår og skrukkete ... :tristbla:

Du må ikke smøre fuktighetskrem på, for det bare svir og gjør alt værre.

Jeg smurte på eksemsalve, og jeg brukte Elecon! Den anbefaler jeg! Det er kjempeviktig at du smører forsiktig rundt øynene, for det er farlig å få det innpå øye, og du må smøre et tynt lag!

Det svir litt når du tar det på, men så gir det seg fort. Jeg ble helt fin igjen iløpet av et par dager. Jeg smurte morgen og kveld(før jeg la meg).

Så kan du smøre fuktighetskrem utenpå, men lurt å vente litt pga Eleconen skal trekke inn i huden.

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med veldig irritert hud rundt øynene (og andre plasser) om vinteren.

Akkurat det samme som deg, svidde bare mer og mer enn hva jeg smørte på.

Jeg gikk på apoteket og kjøpte en øyekrem fra Aco, på en liten rosa tube. Etter å ha smørt den rundt øynene morgen og kveld (unngår å smøre fuktighetskremen til ansiktet der jeg smører øyekremen). Etter dette er det nesten helt vekke!

Jeg har også smørt en eksemkrem rundt, Locoid (om jeg ikke tar feil) Fungerte dette også, men liker best øyekremen (får i tillegg mye jevnere hudtone rundt øynene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermovat 0,05% eksemkrem er også veldig bra. Jeg har samme problem som deg nå, er veldig tørr rundt øynene og det klør så jævli, har blitt veldig sår rundt leppene også. Jeg bruker nå denne kremen (startet idag), og den har hjulpet veldig med rundt leppene og øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Jeg er også plaget med veldig irritert hud rundt øynene (og andre plasser) om vinteren.

Akkurat det samme som deg, svidde bare mer og mer enn hva jeg smørte på.

Jeg gikk på apoteket og kjøpte en øyekrem fra Aco, på en liten rosa tube. Etter å ha smørt den rundt øynene morgen og kveld (unngår å smøre fuktighetskremen til ansiktet der jeg smører øyekremen). Etter dette er det nesten helt vekke!

Jeg har også smørt en eksemkrem rundt, Locoid (om jeg ikke tar feil) Fungerte dette også, men liker best øyekremen (får i tillegg mye jevnere hudtone rundt øynene!)

er det denne?:

http://www.apotek1.no/produkter/aco-face-plus-eye-cream-15ml-937350p

hvor lang tid tok det før huden var normal igjen sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det samme, + at jeg var hoven i tillegg. Eyekremen Harmonie fra Decleor roet det ned med en gang. Apoteket har jeg ingen tillit til. De kan medisiner, ikke hudpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres dette ut som betennelse/allergi. Om du vil ha det vekk kjapt kan du gå til lege og få en salvegreie med antibiotika som du smører på. Husker ikke hva den heter. Du må for all del ikke bruke sminke på det nå, det er helt tullete.

Kast hudkremen, mascaraen og annen sminke som du har nært til øyet (foundation, concealer, pudder osv) og kjøp nytt. Vask alt av sminkeredskaper (koster, svampers osv) GODT. Har du kjøpt deg nye smykker/ringer i det siste bør du vurdere å ta det av og se om det blir bedre.

Men for all del; ingen sminke eller sminkefjerning nå før det blir bedre, kvitt deg med gammel sminke og vask utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

For meg høres dette ut som betennelse/allergi. Om du vil ha det vekk kjapt kan du gå til lege og få en salvegreie med antibiotika som du smører på. Husker ikke hva den heter. Du må for all del ikke bruke sminke på det nå, det er helt tullete.

Kast hudkremen, mascaraen og annen sminke som du har nært til øyet (foundation, concealer, pudder osv) og kjøp nytt. Vask alt av sminkeredskaper (koster, svampers osv) GODT. Har du kjøpt deg nye smykker/ringer i det siste bør du vurdere å ta det av og se om det blir bedre.

Men for all del; ingen sminke eller sminkefjerning nå før det blir bedre, kvitt deg med gammel sminke og vask utstyr.

det kan være det du sier, men tror jeg stikker innom apoteket før jeg går til lege.

det kan jo være at det ikke er så ille. forhåpentligvis er det ikke det.

men takk for tipset ditt uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hei dere.

Vet at dette er et gammelt innlegg. Men håper på svar fordet :)

Jeg har selv dette problemet og det er ikke første gang for jeg har hatt det. Første gangen gikk det over av seg selv etter noen dager.. 

Men nå har jeg fått det igjen og ikke nok med det så er det enda være nå enn det det har vært før. Begynte først rundt øye både oppe og nede, men ikke nok med det så har det spred seg ned over kinnet mitt og begynt under underleppa. 

Har holdt på sånn her siden rett før påske og nå er jeg lei av å måtte sitte med en fuktig kald klut for å holde hevelsen nede. Ser jo ut som om jeg har fått real juling!! 

Men som sagt nå er jeg lei av den fuktige kalde kluten så nå er det legen neste! Jeg kommer nok til å skrive her inne igjen når jeg finner ut hva det er 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...