Gå til innhold

Hva er egentlig kjennetegn på en psykopat?

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

detaljstyring av deg!

ellers så signerer jeg mange av de punktene nevnt ovenfor. Du kan få låne han jeg kjenner for å få visshet i hva det er.

Hun har sikkert sin egen, etter som hun spør...

Skrevet

Men stemmer det at psykopater/narssesister er mennsker som ser veldig bra ut? En venninne av meg ble rundlurt av en psykopat og samme ble en bekjent av meg. Begge disse fyrene var ekstremt attraktive og så veldig bra ut for å si det sånn.

En broren min kjenner ble også rundlurt av en smellvakker dame som var psykopat.

Kanskje et teit spørsmål, men er dette bare tilfeldig at de alle 3 var veldig attraktive og vakkre mennesker?

Skrevet

Men stemmer det at psykopater/narssesister er mennsker som ser veldig bra ut? En venninne av meg ble rundlurt av en psykopat og samme ble en bekjent av meg. Begge disse fyrene var ekstremt attraktive og så veldig bra ut for å si det sånn.

En broren min kjenner ble også rundlurt av en smellvakker dame som var psykopat.

Kanskje et teit spørsmål, men er dette bare tilfeldig at de alle 3 var veldig attraktive og vakkre mennesker?

Dette stemmer! Eksen min var og er en nydelig mann, og du vil ikke tro de tingene han gjorde mot meg. Beskrivelsene som er gjengitt av andre i denne tråden stemmer også skremmende bra. Spesielt den punktlisten til AnonymBruker kl 17:12 er veldig treffende og korrekt.

Jeg anbefaler alle å lese denne:

http://www.sfm.no/Serier/Psykopatiserie/Psykopatiserie-del-10.htm

Skrevet

Man blir vel ikke akkurat psykopat av å være pen... kjenner til et par eksemplarer jeg også, både pene og lite pene. Det er det morsomme. Et utseende som de fleste kanskje ville oppfatte som mindre pent, ser ikke ut til å legge noen demper på oppfatningen av seg selv som uovertruffen...

Gjest Sunshine23
Skrevet

Man trenger ikke å være modellpen for å være en psykopat, men psykopater er jo veldig sjamerende da. Så om de er pene eller mindre pene, har vel ikke så mye å si.

Skrevet

Fantastisk mye generaliseringer og såkalte egne erfaringer med psykopater.

Alle mennesker har psykopatiske trekk, poenget er bare at de som får diagnosen psykopat har de i en ekstrem grad.

Skrevet

Magefølelsen er din beste støtte. Kjenn nøye etter hvilken følelse du får når du er sammen med et menneske. Føler du glede og at du får energi så er du antagelig i en bra relasjon. Er det motsatt bør du tenke deg om.

Føler du deg forvirret så sørg for å få tid for deg selv.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Kontrollerende først og fremst. Har alltid rett. Vil at alle skal ha samme virkelighetsoppfattelse som seg selg, hvis ikke er de en trussel og må latterligjøres eller fryses vekk. liker ikke familien eller vennene dine. Tviler på din verdi som selvstendig tenkende følende person. Vil gjerne være en som redder deg fra andre mennesker som han mener er ute etter å gjøre deg vondt. Skaper slik et avhengighetsforhold. Gir deg dårlig selvtillitt og samvittighet. Vrir og vender på det du sier.

En psykopat kan ha noen av disse trekkene. Og de kan være godt kamuflerte. Men hvis han har noen... ALARM!

AnonymBruker
Skrevet

Når mannen er utro og mener det er din feil, og du er tilbøyelig til å tro dette, så er har han ekstreme psykopatiske trekk :gjeiper:

Gjest Gjestfrid
Skrevet

En psykopat er i besittelse av flere sider og han velger lynne etter eget velforgodtbefinnende... Det var så godt å være med han at jeg tenkte at "den vanvittige gode dragningen" var nesten for god til å være sann.(Kjennetegn) Han var så god til å få meg på limpinnen at jeg fremdeles "tar meg i" å tenke godt om han.(Kjennetegn) Så var det baksidens medalje... Den voldsomme utarmende detaljstyringen av meg som tiltok mere og mere , og hvis jeg ikke responderte slik han mente og visste best trettet han meg ut med overbevisende argumentasjon,selvmedlidenhet,utfrysning og sinne om hverandre. "Målte meg" og ville til enhver tid vite hva jeg tenkte slik at han kunne ha kontroll på mine tanker fra A til Å og hvis jeg ikke responderte slik han ønsket ble det sutring og tenners gnissel helt til jeg utmattet ga etter. At jeg måtte lære meg å stole på han ble kompromissløst.Jeg klarte å sette foten ned da det kom så langt at han ville gjøre seg til administrerende direktør i mitt liv. Han ble avslørt som en golddigger og hadde en forkjærlighet for eldre velstående damer. (les bl.a meg)Selv eide han ikke nåla i taket.Det kommer for langt å komme innpå konkret hva han gjorde men han gikk i strupen på meg og ville styre mine viktigste økonomiske anliggender som en helt selvfølgelig greie.Truslene , da han forsto at han mistet meg for godt er et eget kapittel for seg. Grove trusler mot meg og mine tok ingen ende. Og da fikk familien hans versjon ,om slemme meg som plaget han.Han talte med to tunger alt etter hva som gavnet han. Jeg er overbevist om at det finnes ulike utgaver av det vi på folkemunne kaller psykopaten men at de har en fellesnevner tror jeg på. Jeg har kjent psykopatiens runddans på kroppen i lengre tid, rømt og blitt fanget inn igjen i hans favntak et femtitallsganger , lært å gjenkjenne hans raskt skiftende tilbøyeligheter for å få meg tilbake.Føler jeg idag besitter endel kunnskap som har formet meg som menneske idet jeg i den endelige flukteen tok i bruk en styrke jeg aldri har trodd jeg var i besittelse av. En honnør skal han ha... Iblant kan jeg jeg ta meg i å rosemale tiden vi hadde sammen, men så klyper jeg meg i armen for å minne meg om det er jo nå jeg jo fri , at det finnes bedre menn for meg der ute , uten en mørk bakside.I lettelsen over å kjenne på hva jeg har unnsluppet av lidelse og elendighet verdsetter jeg idag de små tingene på en bedre måte en før om det så bare dreier seg om å lukte på en liten blomst, " Det psykiske fangenskapets favntak" formet meg faktisk og gjorde meg til et takknemligere menneske enn det som var tilfelle før.En rikdom som overgår alt mitt materielle. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...