Gå til innhold

hva er din verste julaften opplevelse?


xante

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det vel i gang igjen, jeg kjenner jeg mister rett og slett julefølelsen av å være hjemme. Hadde det vært opp til meg hadde jeg jobbet til og med i går og ikke dukket opp her før middagstid på kvelden. Mor som stresser rundt, begynner å klage på alt og alle, ikke får vi hjelpe til heller for alt gjøres feil uansett. Så begynner kjeftingen om at ingen klarer noen ting osv osv. Jeg forstår at hun er sliten, vi er kun oss 5 i denne familien, vi har kun hverandre. Men jeg blir rett og slett gretten av å komme hjem, fordi slik er det hvert år frem til middagen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jula samboer stakk og jeg var høygravid. Fikk av foreldrene vite to dager før julaften at han hadde reist for å feire jul med den nye dama og hennes familie. Var visst ikke noe jeg hadde noen grunn til å bli lei meg for, måtte jo få gjøre som han ville så de...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jula samboer stakk og jeg var høygravid. Fikk av foreldrene vite to dager før julaften at han hadde reist for å feire jul med den nye dama og hennes familie. Var visst ikke noe jeg hadde noen grunn til å bli lei meg for, måtte jo få gjøre som han ville så de...

Fy fader, for en asshole!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tristeste men samtidig kanskje mest verdsatte jul var det året jeg var 10 år. Min kjære storebror hadde ligget på sykehus hele høsten, men hadde fått komme hjem til jul. Det var utrolig fælt å se ham så syk, han var så veldig slapp, men samtidig har jeg fine minner fra den dagen. Han døde på sykehus 3 måneder senere. Hvert år har vi et bilde fra den julaftenen hvor han sitter og smiler med oss ved bordet, stående på plassen hans ved bordet.

Ellers vil jeg bare si at jeg sender noen ekstra varme tanker til alle dere der ute som har opplevd/opplever vonde julefeiringer i forbindelse med alkohol og rus. Jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være, og priser meg lykkelig for at noe slikt aldri har vært tilfelle i mitt hjem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Badedrakt

Huff, så trist å lese. Vil gi en :klemmer: til alle dere.

Husker en som ikke var koselig. Stefaren min ble fullstendig drita, og han og moren min kjefta hverandre huden full! begge endte opp i tårer og krangla fra kveld til morgen. selv lå jeg og gråt og fikk ikke sove.

Samme kveld fikk jeg vite at kjæresten min hadde løyet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste julaften opplevelse skjedde når jeg var ti ellve år.Broren min og meg var sjuke, vi krangla, det snødde noe vilt gjestene våre kunne ikke komme.

Min MEGET relgiøse mor stod overgitt i døråpning og sa " Man skulle tro Jesus var DØD idag istedenfor født"

Jeg erter henne med at dette er mitt eneste barndomsminne.

Da jeg satt på kafe julaften til de stengte,og jeg måtte gå hjem.Der satt min mann og ventet.

Jeg fikk vite om morgenen at han hadde vært utro,vi lot som ingenting da vi dro på middag.

2.juledag stakk han av til henne,etter å ha ringt henne hele 1.juledag.

Fortsatt et minne som dukker opp hver jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Da jeg ble brutalt dumpet av eksen. Husker ikke om det var lillejulaften eller om det faktisk var på julaften. Den jula var i hvert fall FÆL. Hadde null matlyst og gråt meg igjennom hele julen. Jeg var 16 år. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Romjula 2011 kunne fint vert litt annerledes. Vi fikk et ublidt besøk av Dagmar. Etter å ha stukket av med strømmen vår tok hun seg småbrutalt inn ytterdøra. Det gikk heldigvis bra, men det satte jo en liten skrekk i oss. Vi satt da værfast i tre døgn pga strømbrudd. Heldigvis har vi mulighet for vedfyring, og litt tilfeldig hadde vi noe å fyre med.

Det ble mye soving den romjula for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være mens jeg gikk høygravid og tilbragte julaften hos min xsvigermor. Hun var rimelig bedugget og er ganske ekkel i fylla. Jeg var superhormonell og knakk helt sammen da hun fant ut at hun skulle vekke vesla inne magen. Hun syntes det var helt greit å komme bort og nærmest bokse løs for å få liv. (xen min har som regel forsvart henne i ett og alt, men her ble hun satt til veggs etterpå heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har to hendelser som jeg kan huske. Den ene er egentlig ikke så fæl da men men.

1. Husker ikke hvor gammel jeg var, men kanskje rundt 4-6 år gammel. Jeg hadde overnattet hos kusinen min fra lillejulaften til julaften. Mamma hadde pakket ned to kjoler, den jeg ville bruke som jeg likte og var komfortabel i den fikk jeg ikke lov til å bruke. Jeg måtte bruke den som var stygg, ekkel og ukomfortabel.

2. 22 desember er en dato jeg kommer til å huske i mange år fremover. Det var den dagen jeg tok piercing i navlen og møtte på to overgripere. Den ene før jeg tok piercingen, den andre etterpå. Det første overgrepet var litt tilfeldig, mens når jeg møtte han andre så var det et systematisk manipulering i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Har to hendelser som jeg kan huske. Den ene er egentlig ikke så fæl da men men.

1. Husker ikke hvor gammel jeg var, men kanskje rundt 4-6 år gammel. Jeg hadde overnattet hos kusinen min fra lillejulaften til julaften. Mamma hadde pakket ned to kjoler, den jeg ville bruke som jeg likte og var komfortabel i den fikk jeg ikke lov til å bruke. Jeg måtte bruke den som var stygg, ekkel og ukomfortabel.

2. 22 desember er en dato jeg kommer til å huske i mange år fremover. Det var den dagen jeg tok piercing i navlen og møtte på to overgripere. Den ene før jeg tok piercingen, den andre etterpå. Det første overgrepet var litt tilfeldig, mens når jeg møtte han andre så var det et systematisk manipulering i lengre tid.

Hva slags overgrep da, håpe ikke du ble voldtatt på vei både til og fra piercing-sjappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en gammel tråd, men jeg ser at den er kommet tilbake som aktuell. For meg er alle barndsoms juler traumatiske , bortsett fra julen da jeg fylte 15, det vil si 1985. Det var vel den verste.

Min mor var dritafull fra morgenen av, det samme var pappa. Og middagen ble aldri laget. alt var bare kaos, det var jeg vant til, men når jeg da senere på kvelden må ringe 911 pga at mamma tok tablettoverdose, pappa datt igjennom ruta og skjærte seg i halve ansiktet.

Ved den tiden bodde vi i USA, og jeg husker at han ene ambulansemedarbeideren ristet på hodet, spurte om jeg hadde noen å være hos.

Det hadde jeg ikke, så jeg tilbringte resten av kvelden i mørket med levende lys og koste meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen da mamma var dødssyk av kreft.

Hun var verdens snilleste og klokeste mamma.

Vi er 4 søsken, men mine 2 søstre bor et stykke unna (ikke lengre enn 2 timers kjøring for hun ene, og 45 min. flytur for hun andre. Mamma ønsket at alle skulle komme. Som den forsiktige hun var, sa hun det ikke rett ut, men nok til at alle burde forstå. De kom ikke.

Bare broren min og jeg var der. Men han hadde nylig fått ny dame og skulle hjem til henne og hennes foreldre etterhvert. Han satt og så på klokka og var stresset hele tiden, kastet i seg maten og satt i telefonen mye av tiden. Pakkene ble gjort unna i en fei p.g.a at han skulle dra, og han var ikke tilstede i det hele tatt.

Pappa var alkoholiker, og selv om han var edru, var han urolig og nok sugen på en dram. Jeg så mamma var så uendelig trist i øynene sine.. Det var helt forferdelig å se. Hadde vondt langt inni hjerterota. Hun prøvde å smile, men jeg kunne se at det kostet henne mye.

Jeg kommer aldri til å glemme denne julen. Den siste julen min elskede mamma hadde før hun døde bare 50 år gammel noen uker senere. Mamman min.. Jeg savner deg slik enda..

<3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...