Gå til innhold

hva er din verste julaften opplevelse?


xante

Anbefalte innlegg

Vi fikk vite at tvillingene jeg bar på ikke lengre var i live på julaften i fjor. Kommer aldri til å glemme det, og julaften blir nok ikke det samme igjen :tristbla:

:klem: Håper du har mange nære og kjære rundt deg på julaften i år. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har stort sett bare opplevd vonde juletider helt fra jeg var liten (er tjue nå). Jeg gruet meg til jul helt fra jeg var liten pga. at mamma og pappa drakk seg fulle fra lille juleaften til første nyttårsdag. Pappa brukte som regel å slå mamma når han var full. Og en gang stakk mamma pappa med en stor kjøkkenkniv på selveste juleaften.

Jeg brukte som regel å gjemme meg på rommet mitt, men av og til så kom pappa inn på rommet mitt og begynte å true meg med "juling" osv. helt uten grunn.

Jeg har ikke hatt kontakt med mamma og pappa etter jeg ble 18. Dette pga. at pappa ikke ville ha noe med meg å gjøre pga. at jeg ville studere markedsføring, noe han ikke likte pga. at han ville at jeg skulle bli en "arbeidskar".

Så jeg har ikke feiret jul med noen de siste to årene. På selve juleaften når alle andre spiser julemiddag og åpner gaver, bruker jeg å gå meg en tur for å se på all den fine julepynten som er rundt hus og lignende. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Har stort sett bare opplevd vonde juletider helt fra jeg var liten (er tjue nå). Jeg gruet meg til jul helt fra jeg var liten pga. at mamma og pappa drakk seg fulle fra lille juleaften til første nyttårsdag. Pappa brukte som regel å slå mamma når han var full. Og en gang stakk mamma pappa med en stor kjøkkenkniv på selveste juleaften.

Jeg brukte som regel å gjemme meg på rommet mitt, men av og til så kom pappa inn på rommet mitt og begynte å true meg med "juling" osv. helt uten grunn.

Jeg har ikke hatt kontakt med mamma og pappa etter jeg ble 18. Dette pga. at pappa ikke ville ha noe med meg å gjøre pga. at jeg ville studere markedsføring, noe han ikke likte pga. at han ville at jeg skulle bli en "arbeidskar".

Så jeg har ikke feiret jul med noen de siste to årene. På selve juleaften når alle andre spiser julemiddag og åpner gaver, bruker jeg å gå meg en tur for å se på all den fine julepynten som er rundt hus og lignende. :)

Så trist å lese :tristbla:

Tror det er viktig å tenke på at mange barn gruer seg til jul fordi foreldrene drikker for mye.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Min verste jul var det året jeg var nyseparert fra mannen min og ble alene med to små barn. Samtidig var moren min kreftsyk. Det ble siste julekvelden med henne, så det var egentlig ikke så kjekt året etter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vi fikk vite at tvillingene jeg bar på ikke lengre var i live på julaften i fjor. Kommer aldri til å glemme det, og julaften blir nok ikke det samme igjen :tristbla:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året huset til bestemor og bestefar brant på julaften mens vi satt der og åpnet pakker. Var 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er glad for at vi aldri har hatt tradisjon med alkohol på julaften.. Ikke vil jeg ha det heller i fremtiden.

En KJEMPE :klemmer: til alle som har hatt jula ødelagt av alkohol.

(ps. Er ikke avholds på noen måte, men klarer man ikke å drikke uten å bli full, burde man ligge unna i visse tilfeller)

Endret av FruN
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde min verste jul da jeg va ca 10 år gammel. Mamma drakk seg full og sov hele jula på sofaen, mens pappa satt å så på tv. De hadde kranglet i lengere tid, og begge hadde kjøpt samme gave til meg. Så da hadde jeg to likedanne. Jeg satt alene på barnerommet mitt å åpnet pakkene mine. Jeg husker jeg gråt meg i søvn den natten. Aldri at jeg skal la mine barn oppleve noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett bare opplevd vonde juletider helt fra jeg var liten (er tjue nå). Jeg gruet meg til jul helt fra jeg var liten pga. at mamma og pappa drakk seg fulle fra lille juleaften til første nyttårsdag. Pappa brukte som regel å slå mamma når han var full. Og en gang stakk mamma pappa med en stor kjøkkenkniv på selveste juleaften.

Jeg brukte som regel å gjemme meg på rommet mitt, men av og til så kom pappa inn på rommet mitt og begynte å true meg med "juling" osv. helt uten grunn.

Jeg har ikke hatt kontakt med mamma og pappa etter jeg ble 18. Dette pga. at pappa ikke ville ha noe med meg å gjøre pga. at jeg ville studere markedsføring, noe han ikke likte pga. at han ville at jeg skulle bli en "arbeidskar".

Så jeg har ikke feiret jul med noen de siste to årene. På selve juleaften når alle andre spiser julemiddag og åpner gaver, bruker jeg å gå meg en tur for å se på all den fine julepynten som er rundt hus og lignende. :)

Så trist å lese alle disse historiene. En STOR klem til alle sammen! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at jeg er heldig.

En god juleklem til alle dere som har opplevd så triste juler, det er noen ingen skulle oppleve.

:heks:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine barndoms juler husker jeg som voldelige, preget av trusler, fysiske og psykiske overgrep, krangling og furting. Jeg begynte ikke å like jul før jeg ble voksen og kunne feire for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste julaften opplevelse skjedde når jeg var ti ellve år.Broren min og meg var sjuke, vi krangla, det snødde noe vilt gjestene våre kunne ikke komme.

Min MEGET relgiøse mor stod overgitt i døråpning og sa " Man skulle tro Jesus var DØD idag istedenfor født"

Jeg erter henne med at dette er mitt eneste barndomsminne.

Tja, er jo tradisjon med hyling, skriking, kjefting og drikking her i huset, men jeg tror lite slår å bli tvunget til å stå å skrubbe søppeldunken(Ja! SØPPELDUNKEN) på julaften mens de andre spiste ribbe:P I alle fall for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var dødssyk av kreft. Trenger jeg å utbrodera at å se han bli hentet av ambulansen under julemiddagen er noe jeg vil glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del merkelige julefeiringer. Men noe av det verste var når min herlige hest, som jeg hadde hatt i over 10 år, ble nødslaktet pga sykdom 2 uker før jul. Til jul fikk jeg hesteutstyr, og det i tillegg fra ei som visste at han var død. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere, gråt i timesvis hele julekvelden, valgte i tillegg å være alene. Gråt fordi jeg savnet vennen min, gråt fordi en venninne hadde vært så tankeløs, gråt for det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...