Gå til innhold

hva er din verste julaften opplevelse?


xante

Anbefalte innlegg

Trist med besteforeldrene dine altså, føler meg deg der... Men den følelsen av å feire bursdag som barn, og at ingen kommer, den er ille! Spesielt ille blir det når man må invitere naboer for å spise opp maten ... det toppet seg litt med den gaven fra bestefaren din, altså! :hug:

Det verste var vel egentlig at det var samme året. Har kommet over det, men mistet kontakten med bestefar etter det, mye pga samboeren hans. Unnskydningen deres for å ikke komme var at bestefar var skikkelig syk, men de hadde et større juleselskap dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos besteforeldrene mine på julaften, hvor vi diskuterte hvor vi skulle spise julemiddagen. Går inn i stua, der bestefar sover formiddagshvil og merker at noe er galt.

Noe mer husker jeg ikke før jeg ser min bestemor kysse bestefar på kinnet mens han puster ut for siste gang. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa var alkoholiker og tok det virkelig helt ut i julen. Det var alltid mye krangling. Et år hadde han slått søsteren min noen dager før jul, og søsknene mine og jeg snakket ikke med han på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen da mamma var dødssyk av kreft.

Hun var verdens snilleste og klokeste mamma.

Vi er 4 søsken, men mine 2 søstre bor et stykke unna (ikke lengre enn 2 timers kjøring for hun ene, og 45 min. flytur for hun andre. Mamma ønsket at alle skulle komme. Som den forsiktige hun var, sa hun det ikke rett ut, men nok til at alle burde forstå. De kom ikke.

Bare broren min og jeg var der. Men han hadde nylig fått ny dame og skulle hjem til henne og hennes foreldre etterhvert. Han satt og så på klokka og var stresset hele tiden, kastet i seg maten og satt i telefonen mye av tiden. Pakkene ble gjort unna i en fei p.g.a at han skulle dra, og han var ikke tilstede i det hele tatt.

Pappa var alkoholiker, og selv om han var edru, var han urolig og nok sugen på en dram. Jeg så mamma var så uendelig trist i øynene sine.. Det var helt forferdelig å se. Hadde vondt langt inni hjerterota. Hun prøvde å smile, men jeg kunne se at det kostet henne mye.

Jeg kommer aldri til å glemme denne julen. Den siste julen min elskede mamma hadde før hun døde bare 50 år gammel noen uker senere. Mamman min.. Jeg savner deg slik enda..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen da mamma var dødssyk av kreft.

Hun var verdens snilleste og klokeste mamma.

Vi er 4 søsken, men mine 2 søstre bor et stykke unna (ikke lengre enn 2 timers kjøring for hun ene, og 45 min. flytur for hun andre. Mamma ønsket at alle skulle komme. Som den forsiktige hun var, sa hun det ikke rett ut, men nok til at alle burde forstå. De kom ikke.

Bare broren min og jeg var der. Men han hadde nylig fått ny dame og skulle hjem til henne og hennes foreldre etterhvert. Han satt og så på klokka og var stresset hele tiden, kastet i seg maten og satt i telefonen mye av tiden. Pakkene ble gjort unna i en fei p.g.a at han skulle dra, og han var ikke tilstede i det hele tatt.

Pappa var alkoholiker, og selv om han var edru, var han urolig og nok sugen på en dram. Jeg så mamma var så uendelig trist i øynene sine.. Det var helt forferdelig å se. Hadde vondt langt inni hjerterota. Hun prøvde å smile, men jeg kunne se at det kostet henne mye.

Jeg kommer aldri til å glemme denne julen. Den siste julen min elskede mamma hadde før hun døde bare 50 år gammel noen uker senere. Mamman min.. Jeg savner deg slik enda..

Jeg fikk tårer i øynene da jeg leste dette. Det må gjøre så fryktelig vondt.. :klem:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

jeg tror denne julen kommer til å bli fryktelig. det var 17mai også. jeg kommer til å være alene med fri vilje, men det er jo ikke derfor det blir fælt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Julen da mamma var dødssyk av kreft.

Hun var verdens snilleste og klokeste mamma.

Vi er 4 søsken, men mine 2 søstre bor et stykke unna (ikke lengre enn 2 timers kjøring for hun ene, og 45 min. flytur for hun andre. Mamma ønsket at alle skulle komme. Som den forsiktige hun var, sa hun det ikke rett ut, men nok til at alle burde forstå. De kom ikke.

Bare broren min og jeg var der. Men han hadde nylig fått ny dame og skulle hjem til henne og hennes foreldre etterhvert. Han satt og så på klokka og var stresset hele tiden, kastet i seg maten og satt i telefonen mye av tiden. Pakkene ble gjort unna i en fei p.g.a at han skulle dra, og han var ikke tilstede i det hele tatt.

Pappa var alkoholiker, og selv om han var edru, var han urolig og nok sugen på en dram. Jeg så mamma var så uendelig trist i øynene sine.. Det var helt forferdelig å se. Hadde vondt langt inni hjerterota. Hun prøvde å smile, men jeg kunne se at det kostet henne mye.

Jeg kommer aldri til å glemme denne julen. Den siste julen min elskede mamma hadde før hun døde bare 50 år gammel noen uker senere. Mamman min.. Jeg savner deg slik enda..

hvorfor sa du ingenting til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg tror julaften blir fin i år, men jeg pakket opp alle julegavene i dag, den 19 desember klokka 4 på ettermiddagen, fordi jegflytter fra australia til Norge og må sortere hva som skal hjem og hva jeg kan gi videre osv.

Herregud, så jeg gråt der jeg stod midt på gulvet og åpna julegaver fra de nærmeste, uten NOEN rundt meg.

..Men på julaften er jeg hjemme med familien, uten gaver, men det blir det fineste på lenge..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen helt gale juler. Men husker jo godt følelsen av å være alene, den julen jeg var 19 år og au-pair i Paris. Hadde ikke mye julestemning da jeg var alene med ungene på julaften. Men "familien" min gjorde sitt beste, da jeg fikk servert norsk røykelaks til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i midten av 20-åra og mamma ville jeg skulle feire hjemme, m hennes sambo og hans barn og vår familie, min tante og mormor... Vi var ganske mange samlet. Årene før hadde jeg feiret med min far, eller med samboeren min.

Jeg fikk regelrett kjeft av hennes sambo da jeg spiste av godisen jeg selv hadde tatt med, fra bollen jeg fikk når jeg var barn, før middagen var servert. Mens hans sønnneddopet på soffaen å brukte julen på å kreve at alle andre stod på pinner for han.

Må være beleilig og bare komme til dekket bord å legge seg hvor som helst med huset fullt av gjester... MAKAN!

Mamma backet meg ikkeen gang når hennes sambo kjeftet på meg , det var det mest sårende. Etter det feiret jeg aldri jul hjemme lenger.

Hvem av dere rører ikke godis julaften før etter kl. 20.00??? OMG.

Min samboer er muslim og vi feirer så godt vi kan :rodmer: Jeg har så mange fine minner fra julen før jeg ble voksen, så vi skaper egene verdifule minner i fremtiden. Jeg lar ikke noen ødelegge julen min selv om jeg det året var i sjokk når min samboer hentet meg noen dager etterpå. Ikke lett å forklare hva som hadde skjedd... Han sa norske tvinger seg sammen og liksom skal ha det så hyggelig , så ender det på en sur note... I år er vi langt unna Norge :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "verste" julaften var da jeg var rundt 12-års alderen. Da jeg skulle legge meg om kvelden som jeg inn i tvangstanker om alle sultne barn i Afrika og barn i NOrge som ikke hadde det bra på julekvelden. Jeg ble fryktelig sentimental og tårene randt.

Mamma kom inn til meg for å si god natt og spurte hvorfor jeg gråt. Jeg syntes det var forferdelig flaut å ligge der og grine og ville ikke fortelle hvorfor. Mamma prøvde å fritte ut av meg hva det var. Om det var fordi jeg ikke hadde fått det jeg ønsket meg i julegave? Neida, det var jo ikke det. Egentlig tvert imot, men jeg syntes bare det var så flaut å si det. Til slutt sukket hun oppgitt og gitt ut. Hun tenkte vel sitt om at jeg var en bortskjemt snørrunge. Jeg lå vel og snufset og gråt halve natta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor sa du ingenting til dem?

Ok, det var en fryktelig unødvendig kommentar. Skal du prøve å få henne til å få skyldfølelse fordi hun ikke sa noe? Hjelpe meg, snakk om å være hjerteløs.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når pappa drakk seg så dritings at han sovnet under middagen. Da jeg vekte han for dessert, ble han så forbanna at han lappa til meg og låste meg ute i en time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Jula 2005, jeg og brødrene mine var hos pappa, og den eldste broren min fikk en tlf under julemiddagen. Det var mamma som ringte for å fortelle at de hadde vært med morfar på grava til mormor, og da de sto der segnet morfar om.

Så ble han hentet av ambulansen, og døde tidlig 1.juledag.

Trist, men nå ser jeg på det som romantisk. Julaften og han segner om på graven til sin døde hustru.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mamma var så uendelig trist i øynene sine.. Det var helt forferdelig å se. Hadde vondt langt inni hjerterota. Hun prøvde å smile, men jeg kunne se at det kostet henne mye.

Jeg kommer aldri til å glemme denne julen. Den siste julen min elskede mamma hadde før hun døde bare 50 år gammel noen uker senere. Mamman min.. Jeg savner deg slik enda..

:grine: :grine: :grine:

:klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt for mange dårlige juler, dessverre. Har en bror som nå har fått diagnosen paranoid schizofren, men vi i familien kjempet mot psykiatrien i ca ti år før han fikk hjelp. I mellomtiden har han vært ansvarlig for mye vold og krangling. Først de seinere år har jeg kunnet feiret jul uten en back up plan. Men i år må jeg ha det, for jeg tror han kommer hjem.

Jeg er veldig bitter på psykiatrien for de ti årene der jeg har sett mine foreldre, mine søsken og meg selv har blitt tatt som gissel og banket og sånn, uten at vi har blitt trodd. Han er meget intelligent.. Grovt overforenklet versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite at tvillingene jeg bar på ikke lengre var i live på julaften i fjor. Kommer aldri til å glemme det, og julaften blir nok ikke det samme igjen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer vel på 3 stk.

1) For 3 år siden feiret moren min jul med familien sin. De bor i et annet land. Vi kunne ha blitt med men vi valgte å bli hjemme. Julaften var veldig rar uten henne der. Tror ikke vi kommer til å feire jul på den måten igjen.

2) Fikk influensa på julaften. For 2 år siden. Lå sengeliggende i nesten 2 uker.

3) Noen kræsjet inn i bilen vår i fjor. På julaften. Bilen var helt ny. Kanskje bare hatt den i 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...