Gå til innhold

Graviditetstest - når teste?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor lenge etter forventet mensdag kan man teste om man er gravid eller ei? Bør man vente noen dager eller kan man teste med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kan teste med en gang. Men hvis du har tålmodighet til det er det best å vente til et par dager over, for da er sjansen for å få tydelig positivt større!

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si at klinisksett er det sånn at man kan teste fra den dag man venter mens..men hcg nivået hos unge kvinner og førstegangs fødene er somme tider ikke høyt nok til at det slår ut på slike hjemme tester.

da jeg ventet den første tok jeg to hjemmetester som begge viste negativ (iløpet av 2-3 uker)etter en mnd ca på overtid gikk jeg til legen...og der testa jeg positivt,ikke negativt ment men bare så du skal vite at du kan være gravid selv om du tester negativt ved førte test.

vet om et par andre så opplevde det samme når de var gravid.

lykke yil med prøvinga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik, at unge og "førstegangsprøvende" ofte har for lavt HCG-nivå i begynnelsen??

Det beroligger meg litt iallefall, er enemlig snart en uke på overtid 8noe jeg sjelden er), men har testet negativt x2. Tok siste pillen 31.okt etter ca 1/2års bruk -og tenkte pga den korte tdsbruken at jeg ikke komemr til å bruke lang tid på å komme i "gjenge" igjen *(legen trodde heller ikke det).

Men nå på dag 33, er jeg alt beg å lure -mensen viser ingen teng på å være i komminga.... *sukk*

-skal teste på nytt tirs morgen dersom ingenting har skjedd-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silja: Syklusen din kan være krøllete i opptil ett år etter p-pilleslutt...

Jeg har lest i en eller annen artikkel at kort bruk av p-piller gjerne har gir mer krøll enn langvarig bruk av p-piller. Husker dog ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...