Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du er kjempeflink med røykeslutten din!! Hva planlegger du får ettårs-jubileumet? ;)

Jeg tror jeg vil ta en proffesjonell tannbleking! Har alltid hatt lyst på hvitere tenner, men som røyker er det jo penger ut vinduet siden man bare misfarger dem på nytt:)

Eventuelt ta meg råd til en ferie til varmere strøk, jeg skutta vel i november en gang, så da er det jo perfekt å komme seg vekk fra norge!

Ah, nå fikk du meg til å dagdrømme!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

60 minutter på ergometersykkel gjennomført!

Belønning: 2 av Cafe Cookies med mørk sjokolade, hvit sjokolade og melkesjokolade. Var seriøst vanskelig å ikke hive i seg hele pakka på en gang som en hamster.

Har brukt resten av den regntunge dagen på å lese Hunger Games og se tv hos pappa. Kos.

• 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Glemmer hele tida å loggføre ting i denne treningsdagboka, har begynt med caloriecounter/myfitnesspal igjen og logger der i steden.

Driver på jevnt og trutt. I dag var det 45 minutter hoppetau på agendaen, men midtveis innså jeg at jeg fikk samme pulseffekt av å stå forran pcen og jogge på stedet hvil.

Har oppdaget en app i spotify som gir deg sangtekstene til låter, synkronisert med musikken.

Det er genialt.

Stod derfor og jogga forran macen mens jeg sang med til scooter ("the holy cow!") og følte eg relativt dust, men med gjennomsnittspuls på 170 må jeg si det var ganske effektiv og gøy trening.

Er sur fordi jeg ikke får bestilt den buksa jeg vil ha til norge.

Hudson shipper ikke til Norge, og underleverandører/nettbutikker som fører merket har ikke akkurat den buksa.

Kjøpte en mx fighter-vibrator i stedet. :tronderbart:

Liker den nye, sunne livsstilen min. Kostholdet mitt er sykt ensidig for tida, spiser det samme til frokost, lunsj og kvelds hver dag, mest av vane. Passer på å variere middagene, og alt er sunt - men det er litt ensidig.

• 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hjemme fra sykkelferie i danmark. Det ble MYE øl og godteri, men veide opp for det ved å sykle relativt mye.

Dessuten var jeg flink til å moderere mengdene.

Har begynt med prosjekt "godteri-og-sukkerfri-måned" hvor alle produkter ed tilsatt hvitt sukker ikke er lov. Godteri, brus og ferdigprodukter og ferdigboller og sånn.

Det er vanskelig, jeg glemmer meg hele tida blandt folk! Men det går greit hjemme, her har jeg jo sukkererstatinger i fleng. :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg og samboeren har også godteri-fri måned :) Reglene våre er null godteri, men en brus og en is i helga er lov. Det er tross alt sommer. Ellers er det mye bær og frukt som erstatning :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg og samboeren har også godteri-fri måned :) Reglene våre er null godteri, men en brus og en is i helga er lov. Det er tross alt sommer. Ellers er det mye bær og frukt som erstatning :)

Jeg vil se hvor avhengig kroppen min er av sukker, så vet ikke om jeg vil "mate den" eng ang i uka.. Kan jo prøve å lage sukkerfri is av fun light stevia :)

Lykke til med godterifri måned! Dette skal vi klare :D

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

SVETT!

50 minutter utejogg, i denne varmen, var kanskje ikke den beste ideen. Men jeg hadde masse nergi som måtte ut!

Dessuten hadde jeg spist opp kalorikvota mi for dagen, men siden jeg trente har jeg 500 ekstra kosekalorier jeg kan bruke til å spise hvaa jeg vil!

Skal lage hummus. Definitivt.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Har prøvd meg på Jillians 30 day´s shred i dag, og er ikke så voldsomt imponert.

Jeg syntes det var tungt, men ikke så tungt som alle hyler om. Synes dessuten øvelsene var litt.. kjedelige.

Har bestemt meg for at jillian ikke var noe for meg, holder meg heller til mitt eget treningsprogram.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Trente styrke i dag igjen, elsker hvor fort kroppen min forandrer seg. Fordi jeg har så lite fett på armene, synes musklene ETTER TO ØKTER. De var usynlige for to dager siden, nå man man se dem..

Det er jo bare visuelt, musklene er jo ikke sterke i det hele tatt enda.. Men det er et lite kick å se hvor kjapt man kan forandre kroppen sin bare man vil.

Har gått igang igjen med to dager styrke, to dager kardio. Varierer kardioen for tida, er lei av jogging. Har begynt å gjøre litt aerobic og mongodans, og i tilegg planlegger jeg å fylle en sekk med tunge ting og ta den med på en powerwalk.

:D

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Styrketrening i dag igjen! Woho! :D Har som sagt to forskjellige sett, og dette settet var mye tyngre, med masse core-øvelser som planken og sideplanke og faens oldemor. Svett nå, gitt.

I dag er det fest på gang, blir et deilig avbrekk fra hverdagen. Gleder meg skikkelig. Det er et stykke å gå begge veier (ca tre kvarter opp, en halvtime ned) så da er det plutselig ikke så ille at jeg skal drikke masse flytende kalorier likevel :P

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kveldsjogg i dag, var kos! Litt smårart å jogge i bakgater emd fulle folk susende rundt, men fuck that shit, det var digg.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

MHHHH ingenting er som en awsome middag etter en styrketreningsøkt! :D

Tikka masala med quotn, wok og ris.

Sukkerfri måned går maks bra. På lørdag tok jeg en rute med cadbury toffee, som Dragen hadde med fra wales. Har lite søtsug, i grunn!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hjemme fra en langhelg på festival.

Sukkerfri måned-opplegget sprakk allerede på toget til festivalen, og da innså jeg at å leve sukkerfritt på festival blir ALT for vanskelig. Så jeg valgte å gå i kalorioverskudd og sukkeroverskudd hele festivalen, for både å kunne ha mer energi, og kunne spise masse supergod mat.

På festival ble det mye "trening" i form av gåturer (slottsfjell er.. på toppen av et fjell) samt dansing på konsert og masse masse gåing. Gjør regne med at jeg har like god form som sist, selv om jeg har trent mindre.

Alt i alt fornøyd. Begynner å leve sukkerfritt igjen fra i dag :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

FY FAEN

Gikk til det lokale massør-skjønnhets-stedet som aldri har skuffet meg før. Sa at jeg ville ha øyenbrynene formet og nappet, men ikke tatt noe av tykkelsen. Jeg ville bare ha en mykere form.

Endte opp med to SYLTYNNE streker. Null form, null tykkelse. Fy faen, jeg er så irritert. Det kommer til å ta evigheter å gro ut ordentlig. hfioghrioghigr

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

60 minutter kardio i dag. Kos!

I morra får jeg dumbbelsene mine, gleder me g til å løfte litt pysevekt :D

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Rensa akkurat sluken i dusjen. Der har ingen vaert på flere år, det er jeg sikker på. Så sykt kvalmt. Brrr.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Styrketrening i dag morges, fått håndvekter og pusler rundt med dem. Synes de er morsomst å bruke til kardiotrening egentlig.

Har vaert på supersosialiseringsdag i dag, ble litt for mye usunn mat, men det var jo en spesiell anledning. (seriøst; hver dag er en spesiell anledning. jeg blir sprø.)

dagen var jo kjempekoselig da!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Styrke i dag og, med strikk. Gøy!

Det er skikkelig supert vær i dag, og vennegjengen har planer om å strikke på stranda etterhvert. I mellomtida må jeg tørke støv av gulv og ta oppvask, for det ser virkelig helt bomba ut her. Så sola må vente :/

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Styrketrening i dag, hovedsaklig armer, med innslag av rygg og mage. Hadde en laaang stretching-session etterpå. Etter at jeg satt på dreadsa igjen blir nakken og ryggen mye stivere pga mye ekstra vekt på hodet, så må nok sette av ekstra tid til å tøye fremover.

Sukkerfri måned har gått helt til helvete, fikk abstinenser etter festival, og har vel fått i meg litt sukker hver dag siden da.

Noen dager med større mengder enn andre, på grunn av sosialt press. Vennene mine har forståelse for at jeg driver med sukkerfri måned, men jeg tror de føler det blir litt for ekstremt. Så jeg må liksom argumentere for det HVER GANG jeg ikke spiser sjokolade, men de gjør det.

"Det er jo ikke farlig med litt da"

"Det er jo sommer da"

"Det er jo fint vær da"

"Det er jo bare bra å unne seg noe godt innimellom da"

"Det er jo lørdag/søndag/fredag da"

"Du spiser jo fruktsukker da"

"Du burde heller vente til høsten da"

Så hver gang jeg ikke spiser sukker må jeg liksom forklare at helga er tre dager i uka, og hvis det er fint vær på mandag og tirsdag, og ikke farlig med litt på onsdag, da sitter jeg igjen med kun EN sukkerfri dag i uka.. Men det virker som de ikke ser det helt sånn. Så jeg har i grunn bare gitt opp, og spiser heller fornuftige mengder. ´Spiser alltid mindre enn jeg var vant til, og koser meg heller med hver bit. Men er allikevel litt skuffa. Lover å gjøre det bedre til høsten.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg syns de vennene dine ikke har forståelse når de hele tiden kommer med sånne små stikk som gjør at du må forsvare deg selv ;) Jo, det er farlig med litt, hva så om det er sommer, hva så om det er fint vær? Jeg hører det samme fra mamma når jeg skal ha henne med på trening. "Det er så fint vær i dag, jeg vil være ute" - ja da trener vi ute da, ingen unnskyldninger her!

Jeg tror man lett blir påvirket av venner. Jeg sier litt "screw you, my body" hvis vennene mine klager, men det har de ikke gjort enda, de ble imponert over ingen-godter-måneden min. Og de har ikke spurt eller mast. Utrolig fint gjort av de, men ikke normalt tror jeg :P

Men som jeg sa, kanskje null sukker er litt ambisiøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...