Gå til innhold

Nei betyr ikke alltid nei


Adonis

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig betyr ikke alltid 'nei' et 'nei'. Av og til betyr det de tingene du beskriver, Adonis, av og til betyr det at mer makt, mer tvang og mer tau :nigo:

Det som skiller en voldtektsmann fra de gode gjensidige sexopplevelsene - som tross alt begynte som et 'nei' - er evnen til å lese kroppsspråk.

Vel, et nei bør alltid tolkes som et nei med mindre noe annet er avtalt.

Og alkohol gjør som kjent at evnen til å lese kroppsspråk blir kraftig svekket. Når man i tillegg er sammen med en person man ikke kjenner fra før, er ikke alltid tolkning så lett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er ganske stor forskjell på en jente som sier nei etter at hun har lagt seg naken i sengen din, og en jente som skriker nei mens hun blir dratt etter håret inn på et rom eller inn i en busk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil frem til?

Denne daten din sa først nei - dere hadde ikke sex.

Neste gang hadde dere sex, av en eller annen grunn sa hun ikke da nei eller dyttet deg bort. Fint og flott for dere.

Jeg har vært i samme situasjon men med et annet utgangspunkt;

Blabla,jeg+bestekamerat(dårligste idè ever), for mye alkohol for end`te gang - sov over som så mange ganger før, flørtet hemingsløst begge to - etterhvert som plaggene gikk av og tafsingen økte skjønte jeg at:

1. "vi er ikke kompatible på selve sexen som vi er på kyssingen og vennskapet" 2. "dette var ikke like stas som jeg innbilte meg for 7 øl siden - du tafser da noe så jævlig"

Han tenkte: "jippi, jeg får meg et ligg- her gjelds det å gjennomføre før hun rekker å ombestemmer seg"

Jeg sa nei 3 ganger, og endte med å dytte fyren vekk - han hørte godt hva jeg sa, men var hakket mer desperat enn meg og tenkte at "hun ombestemmer seg sikkert". Noe som ikke skjedde. Uansett, ingen vonde følelser - jeg følte det bare som halvstusselig for hans del å ikke ta et nei for et nei umiddelbart.

Han trodde jo helt inntil de tre nei`ene at jeg var uberklar - tolket sikkert min etterhvert passive og høflig unnvikende holdning som "ristende av begjær".

Mener du da at i slike tilfeller burde kvinnen bare gjennomføre av plikt og mannen fortsette uten samtykke - fordi man fortjener det?

Eller? Jeg skjønner ikke hva du vil frem til, helt ærlig - utover en legitimering av voldtekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp derfor man må ta en skjønnsvurdering på det i hvert enkelt tilfelle. Normalt er det veldig åpenbart om jenta faktisk mener det eller ikke.

Det er mulig, men det er da nok av voldtektsanmeldelser etter "date rape" til at man skjønner at det tydeligvis ikke er åpenbart for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg ser at det i diverse diskusjoner rundt voldtekt og seksuelle overgrep stadig trekkes fram av kvinner at "nei betyr nei, ingen unnskyldninger" (ol.).

Jeg vil hevde at dere selv vet at dette ikke stemmer. Kan dere med hånden på hjertet påstå at dere aldri har hatt med en fyr hjem som måtte "jobbe litt ekstra" før dere ga dere henn til han?

Kan dere virkelig, med hånden på hjertet, påstå at dere aldri har sagt "nei" når dere egentlig mente "ikke enda, men snart"?

Noen ganger betyr "nei" faktisk "nei".

Andre ganger betyr "nei" (eller annen avvisende oppførsel med kroppspråk)- "kyss meg litt mer på halsen, lek litt mer med puppene mine, stryk meg litt mer på innsiden av lårene først. jeg har ikke helt bestemt meg om jeg er kåt nok til å pule deg eller ikke enda".

Å late som noe annet er viss-vass. Kvinner og menn kommuniserer ikke bare verbalt, men også gjennom kroppspråk. Det er fullt mulig at en kvinne kan si en ting der hun ligger i sengen, men at hennes kroppsspråk avslører at hun rister av kåthet. Og faktum er at mange kvinner setter pris på en mann som er litt dominant i senga og tar kontroll. Skal han be henne signere en kontrakt på at sexen er frivillig før han tar sjansen på å harve over henne? Skal han be spørre henne "Får jeg muntlig samtykke til å penetrere deg?" ? Spontanitet er en viktig del av sex, og skulle menn virkelig gitt seg med en gang en kvinne viste noen tegn på å holde igjen - er det ikke bare mange menn som ville følt seg lite tilfredstillt, men også svært mange kvinner! De fleste kvinner er programmert til å holde igjen litt før sex, å få mannen til å måtte jobbe litt for det.

Jeg kan dra inn et egenopplevd eksempel. Jeg var for en del år siden medlem av en datingside og fikk en melding av ei søt jente som lurte på om vi skulle henge sammen. Ikke noen introduksjon eller vandring i grøten, hun ville treffe meg. Jeg var ganske busy akkurat da så vi utvekslet først msn-adresser og chattet. Noe av det første hun gjør er å sende meg nakenbilder av seg selv. Vi avtaler å møtes noen uker senere. Vi møtes på en cafe, har en hyggelig prat og stikker deretter hjem til meg. Hun tar av seg klærene og legger seg i sengen min. Vi råkliner og kjenner på hverandres kropp. Jeg prøver så å ta av henne trusa og da sier hun "NEI, JEG VIL BARE KYSSE". Vi visste selvsagt begge at dette bare var tull. Hun tok kontakt med meg og spurte om et møte, hun sendte meg nakenbilder, hun ble med meg hjem og la seg naken i sengen min, hun lå der og skalv av kåthet. But this is the game we play. Vi fortsatte å kysse og neste gang jeg prøvde meg var det ikke nei i hennes munn. Vi hadde fantastisk sex og tilbragte resten av dagen sammen.

Voldtekt er en jævlig ting. Voldtektsmenn er avskum. Dette tror jeg alle kan enes om. Det samme gjelder for seksuelt krenkende atferd.

Men når det er sagt vil jeg si at mange kvinner på dette forumet er hyklere når det påstår at "nei alltid betyr nei". Dere vet inderlig godt at det ikke stemmer.

Nei betyr alltid nei. De som gir seg, gir etter for press og mas fra en som ikke gir seg selv om han har hørt nei flere ganger. Usikre jenter vil til slutt gi etter. Utrolig trist for da ender de opp med å ha sex uten å egentlig ville det selv.

Endret av BettyBoop28
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt nei til en gutt jeg har tatt med hjem el blitt med hjem. Jeg har tatt de med hjem for å få et ligg og hvorfor i all verden skulle jeg da si nei? Jeg har jo lyst på sex med dem og da viser jeg det.

Når det er sagt så har jeg også hatt gutter med hjem for å sove, en gang hele 3 stk. Faktisk finnes det greie gutter som ikke voldtar jenta så raskt de er alene med henne.

Og jeg må også få med at jeg ofte sier "nei", men mener "ja" her hjemme med kjæresten min. Men det er fordi jeg liker rollespill der jeg blir tvungen til sex. Dette er også fordi han kjenner meg og jeg kjenner ham. Jeg ville aldri utøvd slike rollespill med noen som ikke kjente meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor ta sjansen egentlig?

Hvis ei dame sier nei, så stopp da. Så får hun heller si at hun ikke mente det, og dere kan fortsette.

Hvis ei jente sier nei, hvorfor forsetter du?

Her tror jeg du må forstå at det kan være forskjell på et nei og et nei. Det nei en jente uttaler hvis hun ikke vil - eller hvis hun i et avtalt rollespill skal være uvillig og bli tatt med makt - fortoner seg ganske annerledes enn et nei av typen "Nei, jeg tror ikke dette er så lurt!" eller "Vi burdre egentlig ikke gjøre dette..." Det Adonis har rett i er at man som mann ikke uten videre gir opp ved et nei av den sistnevnte typen.

Men det betyr jo ikke at man bare peiser på og risikerer å voldta henne. Det siste er noe man eventuelt kan gjøre i en avtalt setting der hun har sagt fra på forhånd og der meningen er å lekevoldta henne. Det vi her snakker om er det ordløse spillet der hun kan ønske å bli forført og motstanden hennes overvunnet, det er med andre ord ikke på tale å ta henne med makt, det det handler om er å fortsette å forføre henne, møte øynene hennes, berøre henne. Og hvis signalene er rette kysse henne og la kroppen hennes svare. Og så merker man om hun også etter hvert har det travelt med å få av seg klærne. Har hun det, er det ikke så stor fare for at man begår en voldtekt. Selv om en del av spillet i den innledende fasen var at hun måtte overtales, ikke med ord, men med det ordløse spillet.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil frem til?

Denne daten din sa først nei - dere hadde ikke sex.

Neste gang hadde dere sex, av en eller annen grunn sa hun ikke da nei eller dyttet deg bort. Fint og flott for dere.

Nå har du misforstått. Dette skjedde på samme dag, faktisk med 10 minutters mellomrom. Hun gikk fra å si at hun bare ville kysse til å ri meg som en villmann på 10 minutter. "Nei"et var bare tull, og det skjønte vi begge.

Endret av Adonis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei betyr alltid nei. De som gir seg, gir etter for press og mas fra en som ikke gir seg selv om han har hørt nei flere ganger. Usikre jenter vil til slutt gi etter. Utrolig trist for da ender de opp med å ha sex uten å egentlig ville det selv.

Har du lest mer enn bare overskriften på tråden? Tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hender at en dame gir etter for mas.

Det er ikke det som tas opp i innlegget mitt.

Les det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det som tas opp i innlegget mitt.

Les det skikkelig.

Nei, i mitt hjerne gikk det ca sånn;

Øl 1: Hallo, bestekamerat. La oss snakke om øl&tull.

Øl 4: Hey...alt du sier er plutselig mye mer morsomt....

Øl 6: I den belysningen der er han egentlig litt kjekk..Eller? Ja. Vi sier det sånn.

Øl X antall: Være med hjem? Kjempegod idè. Er så langt å gå hjem uansett.

30 min etter drikkestopp: Jævlig klein belysning da, var ikke han just litt kjekk? Noe er galt med lyspæra.

1 time etter drikkestopp: Trusa av? Hm...ok. Vent. Årh. Slutt å tafse så på puppen, du har vel sett en før...Hey...vent litt.....ikke ta der da, vi er jo bare venner - v-e-n-t - dette blir kleint imorra og for resten av fremtiden.

Så åpner man munnen, sier nei, går hjem og angrer litt mens man bearbeider heftig fyllesyke.

Igjen, godt mulig det ble tolket til at jeg var superkåt. Noe man ikke alltid er, som man underveis innser av ulike grunner(man blir mer edru, fyren eller dama oppfører seg annerledes enn de gav inntrykk av et eller anna), ergo, man sier nei.

At du har pult ei som sa nei bare for å erte deg litt er ikke vårt problem. Jeg mener nei.

Endret av norah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner er programmert til å holde igjen litt før sex, å få mannen til å måtte jobbe litt for det.

Hvor tar du egentlig dette fra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adonis har så rett, så rett. Samtidig er det jo veldig synd om det går så langt at man tror ethvert "nei" kommer til å ende med "ja", og dermed forgriper seg på ei som virkelig mente "nei". Her er det flust av gråsoner, og det er ikke nødvendigvis lett å forstå hva kvinnen egentlig vil. Det er ikke alltid lett å skulle tolke hvordan mannen vil reagere på et avslag heller. Alkohol bidrar ofte til å gjøre det hele enda mer komplisert.

Man bør nok være langt mer varsom i en ONS-setting. Det er tross alt alltid lov til å ombestemme seg (at det kan oppleves som kjipt er en annen sak). Selvsagt er det forskjell på "Nei :fnise:" og "Nei :grine: ", men hva med alle de forskjellige nyansene mellom disse to ytterpunktene? Hva med kroppsspåket? Hva om mannen har mørk og kraftig stemme og høres truende ut, uten å mene det? Hva om kvinnen snakker som Linni Meister, og oppfattes som søt og flørtende når hun egentlig forsøker å være verbalt tydelig på at hun ikke vil?

Jeg mener at kvinner har et ansvar for å formidle hva de faktisk vil, men det å skrike til en fremmed mann sitter nok langt inne for mange. Noen er veldig klare på hva de vil, mens andre ikke tør å heve stemmen i frykt for at mannen skal bli sint. En mann som er for pågående etter å ha tolket "nei-et" feil, kan i verste fall føre til en kvinne som går med på sex, fordi hun tror alternativet er at han tar henne med vold. Derfor må også mannen ta ansvar for å forsikre seg om at hun virkelig vil dette - at han ikke tolker signalene feil.

Vi snakker ikke kontrakt med underskrift, men det koster jo lite å spørre om kvinnen er klar for mer. Det går an å ordlegge seg både sexy og romantisk, så det trenger slettes ikke ødelegge stemningen. Ved å være hensynsfull, gjør man det lettere for kvinnen å formidle hva hun egentlig vil. Det er ikke kriminelt å mase, men det er forskjell på å godsnakke med ei som har sagt nei, og på å gnikke klitorisen hennes. Både menn og kvinner har et ansvar her.

Det som ikke hjelper er å late som om slike ting ikke skjer. Det er tross alt veldig greit å være obs på hvor fort gjort det er å feiltolke eller misforstå hverandre. Det er utelukkende positivt dersom menn slipper straff for (utilsiktet) overgrep, og kvinner slipper å bli utsatt for (utilsiktet) overgrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror menn skal være veldig forsiktig med å begynne å tolke kvinner utover hva de selv sier. En ting er kroppspråk og "lek", rollespill og denslags, men hvis en jente sier klart og tydelig nei til sex er det ikke noe som gir oss rett i å fortsette å prøve oss. Du har et poeng i at noen jenter sier nei og likevel gir uttrykk for at de likevel har lyst til å fortsette, men du skal være VELDIG sikker på at du har tolket det rett før du gjør noe videre.

Jeg har også opplevd flere jenter som liker å "erte" og late som det ikke blir noe mer, og det er vel og bra det, men jeg ville aldri gått videre uten at jeg var HELT sikker på at hun har like lyst som meg til å gjennomføre noe. Er du usikker er det bedre å la være enn å gjøre noe som kan føles ukomfortabelt eller rett og slett galt for henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

For min del betyr nei ALLTID nei, og jeg tror ikke vennene mine driver og sier nei hvis de egentlig mener ja. Min oppfatning er at dersom fyren er klar for penetrering og jenta vil, men ikke er klar enda så sier hun bare "vent litt", eller "la oss gjøre ditt og datt først" eller noe lignende. Det har skjedd et par ganger at jeg har sagt nei og at gutten bare fortsetter å prøve. Det er ikke noe trivelig. Dersom du ikke kjenner ham særlig godt, kan dette være en skremmende situasjon for jenter. Dessverre tror jeg mange gutter lider av denne misoppfatningen Adonis tydeligvis har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Vel, et nei bør alltid tolkes som et nei med mindre noe annet er avtalt.

Og alkohol gjør som kjent at evnen til å lese kroppsspråk blir kraftig svekket. Når man i tillegg er sammen med en person man ikke kjenner fra før, er ikke alltid tolkning så lett.

Selvfølgelig. For å kunne gjenkjenne kroppsspråk ordentlig, er man egentlig nødt til å kjenne vedkommede - ellers er det alltid et lite sjansespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...