Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det må være en av de beste oppsummeringene jeg har lest på lenge, takk Ego.

Lagrer den der til senere diskusjoner. =p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere barnløse er 100% bekvem med det, hvorfor drive å argumentere og forsvare sånn?

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere barnløse er 100% bekvem med det, hvorfor drive å argumentere og forsvare sånn?

Fordi så altfor mange rundt oss aldri slutter med mas og forkynnelse

• Liker 4
Skrevet

Ego hadde en ganske grei liste med grunner, så lenge slike fordommer eksisterer så er det all grunn til å fortsette å argumentere for barnløshet.

Selv, så syntes jeg det å få barn er fantasiløst. Du må da kunne finne på noe bedre å gjøre kl 5 om dagen enn å kjøre guttungen til fotballtrening?

• Liker 2
Skrevet

For å få dere med barn til å forstå at det finnes andre ting i livet som man også kan glede seg over. Poenget er vel å løfte frem ulike opplevelser av et godt liv, ikke nødvendigvis å rakke ned på andre. Jeg tror de fleste, enten de har barn eller ikke, ønsker forståelse fra verden rundt. Du er heldig som har barn. Men mange med barn greier ikke å åpne opp og se at det finnes andre eksempler på gode liv også. Sier ikke at det gjelder deg, men tror det er derfor at vi som ikke har barn fremhever de andre kvalitetene. Slik at dere også kan se flere sider ved livet. Jeg har som sagt ikke barn selv, og skjønner godt at dere elsker barna deres og har det godt med dem, men vil gjerne ha forståelse for at lykke ikke er bare det.

• Liker 3
Skrevet

Vent å se til gubben er utro, et av barna blir alvorlig syk, et annet dør i en bilulykke der du er sjåfør. Du blir invalid i høyre arm. Du mister jobben. Du går på trygd, du må gi fra deg boligen og flytte på en bøttekott på værste kant av byen osv...

MYE kan skje, slutt å bedøm andre for at livene deres har tatt vendinger som de selv ikke har fortjent.

Din ignorante, selvhøytidelige ....!

Signerer denne! Livet mitt ble så totalt snudd på hodet av å få barn. Det er ingen som på forhånd vet hvordan de vil takle å f.eks. aldri få sove mer enn 4 timer sammenhengende på 3 år, men bli vekket HVER ENESTE FORBANNA NATT av en høylydt grinete unge som vil ha noe å drikke på grunn av munntørrhet fordi h*n sover med åpen munn, og ungen i en alder av 3 år ennå ikke klarer å strekke ut armen for å ta koppen som står på nattbordet, men insisterer på at mamma må komme og servere den. Når ungen endelig begynner å ta koppen selv begynner den å komme opp i senga di midt på natta og sover så urolig at du selv ikke har sjans til å sove. Du bærer ungen tilbake i egen seng hver natt men den kommer bare tilbake igjen noen timer senere, fordi den insisterer på å sove OPPÅ DEG. En unge som etter 3 år i barnehage stadig får hysteriske anfall og lager de utriveligste scenene med grining, hyling, klamring og riving i mammas klær ved levering om morgenen, enda h*n faktisk trives godt der. En unge som for faen aldri gjør som h*n får beskjed om, men yter motstand i alt som skal gjøres, fra spising til børsting av tenner, til rydding og påkledning. Selv etter utallige samtaler (barnet er fire nå) om hvorfor h*n må høre etter og at mamma blir veldig sint om h*n ikke hører etter, gir ungen stadig fullstendig faen i alt jeg sier med mindre jeg brøler. Jeg kan gjenta den samme tydelige beskjeden med hyggelig stemme 5 ganger uten reaksjon fra ungens side. ..og jeg VET at h*n har hørt meg, fordi h*n møter blikket mitt, men gidder altså ikke bry seg, ALDRI. ..og jeg er så jævlig lei av å ha det tyngende ansvaret for den lille trollungen. Gid jeg hadde tid til å løpe av meg frustrasjonene!

Dere som har lettvindte unger, og deler "byrden" av disse med en mann, dere aner bare ikke! Når folk som uttrykker glede over å ha barn sier at barna har medfødte, og svært forskjellige personligheter, da er dere sikkert enige, men når jeg klager over at ungen min er et troll, da er det sikkert jeg som har skapt personligheten dens, i all min udugelighet. Ikke sant? For hver gang jeg ser en av dere rakke ned på folk som angrer på å ha fått barn, håper jeg litt mer på at livene deres også går til helvete en dag. Mannen kan når som helst dø av sykdom eller ulykke, eller han kan flytte til elskerinna og gi faen i ungene. Du selv kan også når som helst bli kronisk syk eller invalidiserende skadd og havne på uføretrygd. Evt ungen kan knekke nakken i en sykkel- eller alpinulykke. Alle dere "vellykkede" fjols vil takle alt sånt med et smil?! Sånne ting skjer jo ikke om man bare er flink til å planlegge livet sitt... :krangle:

• Liker 4
Skrevet

For å få dere med barn til å forstå at det finnes andre ting i livet som man også kan glede seg over. Poenget er vel å løfte frem ulike opplevelser av et godt liv, ikke nødvendigvis å rakke ned på andre. Jeg tror de fleste, enten de har barn eller ikke, ønsker forståelse fra verden rundt. Du er heldig som har barn. Men mange med barn greier ikke å åpne opp og se at det finnes andre eksempler på gode liv også. Sier ikke at det gjelder deg, men tror det er derfor at vi som ikke har barn fremhever de andre kvalitetene. Slik at dere også kan se flere sider ved livet. Jeg har som sagt ikke barn selv, og skjønner godt at dere elsker barna deres og har det godt med dem, men vil gjerne ha forståelse for at lykke ikke er bare det.

Det er jo deres mening. Vi som har barn, og er fornøyd med det, syns livet hadde vært meningløst uten. folk er forskjellige heldigvis så vi kommer jo aldri til å bli enige uansett. Jeg har aldri sagt at jeg syns det er noe galt med de som velger å ikke få barn, syns det er bra dere innser at det ikke er noe for dere så "sparer" dere et barn for det.

Skrevet

Lurer på hva mennene på kg mener??? bare kvinner svarer..

Skrevet

Fordi så altfor mange rundt oss aldri slutter med mas og forkynnelse

Så ikke gidd å bry dere om det da vel.

Skrevet

Så ikke gidd å bry dere om det da vel.

Eller de som maser kan ta seg sammen og slutte med det. Mye bedre idé!

• Liker 5
Skrevet

Eller de som maser kan ta seg sammen og slutte med det. Mye bedre idé!

Det må du si til de det gjelder.

Skrevet

Det er jo deres mening. Vi som har barn, og er fornøyd med det, syns livet hadde vært meningløst uten. folk er forskjellige heldigvis så vi kommer jo aldri til å bli enige uansett. Jeg har aldri sagt at jeg syns det er noe galt med de som velger å ikke få barn, syns det er bra dere innser at det ikke er noe for dere så "sparer" dere et barn for det.

Nå synes jeg du virker umoden, og er mer opptatt av å kritisere enn å ta inn over deg at livet er mangfoldig. Da kan jeg jo svare frekt tilbake, at det er ikke sikkert at dine barn har det så godt med ei mor som ikke greier å se flere sider av en sak. Så kan man jo spørre seg på nytt hvem det er som er opptatt av å forsvare her..?

Les gjerne innlegget mitt på nytt, og hvis du finner noe kritikk rettet mot det at du valgte å få barn, så har du jammen irritable øyne.

• Liker 7
Skrevet

)

Kort konklusjon basert på denne og andre tråder:

1. Dersom du ikke ønsker barn er du:

a. Egoist

b. Et mislykket eksemplar av en kvinne

c. Såpass ung at du 'ikke vet bedre'

2. De som ikke ønsker barn burde få likevel, fordi:

a. Et liv uten barn er et liv uten mening

b. Å få barn er det mest fantastiske noen kan oppleve

c. Ingen angrer på at de fikk barn, bare at de ikke fikk

3. Om du tar abort fordi du ikke ønsker barn er du:

a. Egoist

b. Ansvarsløs og burde være mer nøye med prevensjon

c. Feig/umoden/egoist som burde skjønne at det ikke finnes noe

'perfekt' tidspunkt for å få barn og dermed bare kaste seg

ut i det

4. Om du så får barn - og angrer - da er du:

a. Et grusomt menneske

b. Uskikket som forelder og burde aldri fått barn (!!)

c. Håpløs/umoden/egoist etc.

Har jeg glemt noe?

Heeerlig :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå synes jeg du virker umoden, og er mer opptatt av å kritisere enn å ta inn over deg at livet er mangfoldig. Da kan jeg jo svare frekt tilbake, at det er ikke sikkert at dine barn har det så godt med ei mor som ikke greier å se flere sider av en sak. Så kan man jo spørre seg på nytt hvem det er som er opptatt av å forsvare her..?

Les gjerne innlegget mitt på nytt, og hvis du finner noe kritikk rettet mot det at du valgte å få barn, så har du jammen irritable øyne.

Herregud, jeg sier bare at for MEG er livet bedre med barn. Handler ikke om å se flere sider av en sak, jeg ser MIN side av saken, og respekterer de som ikke vil ha barn. Sa jo istad at jeg syns det er helt greit å ikke få barn. Hva som gjør livet ditt bra må jo du velge selv, jeg driter igrunn i det.

Endret av Nuppa_
Skrevet

Hvis du synes at ditt liv ville vært meningsløst uten barn, så har du mangel på fantasi og det å ta tak i eget liv. Synd for deg. Kanskje greit du fikk barn da, så har noe noe å holde på med? Håper barna har det bra.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det å få barn gjorde hele livet mitt komplett, og det er det beste som har skjedd meg. Det som derimot ikke var så fantastisk, og som gjorde livet som småbarnsfamilie et stress uten like, var at den en gang så ivrige mannen ikke var så god far og mann som han utga seg for å være.

Så det å få barn ødela forholdet og gjorde livet mitt surt, men det var ikke ungen men pappaen...

Skrevet

Hvis du synes at ditt liv ville vært meningsløst uten barn, så har du mangel på fantasi og det å ta tak i eget liv. Synd for deg. Kanskje greit du fikk barn da, så har noe noe å holde på med? Håper barna har det bra.

Så det er feil å mene at barna tilfører livet mitt mening? Jeg syns det å føde et barn og oppdra det er ganske meningsfylt. Jeg lurer på hva du som barnløs gjør som er så jævla meningsfylt?

Det handler ikke om mangel på fantasi å syns at et barn er den beste meningen med livet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og hvorfor i helvete skulle ikke barna mine har det bra? Det at jeg syns at de gjorde livet mitt meningsfylt betyr vel at jeg går igjennom ild og vann for at de skal ha det bra!

Endret av Nuppa_
Skrevet

Og hvorfor i helvete skulle ikke barna mine har det bra? Det at jeg syns at de gjorde livet mitt meningsfylt betyr vel at jeg går igjennom ild og vann for at de skal ha det bra!

Flott!

Skrevet

Flott!

Du slenger jo rundt deg med påstander uten å ha peiling på hva du snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...