Miah Skrevet 20. juni 2015 Forfatter #41 Skrevet 20. juni 2015 (endret) Hudpleier vil aldri kunne fjerne årsaken til kviser, men det er lurt å dra innom dit og få klemt ut det verste av en proff som sørger for at du ikke får arr, frem til du får time til hudlege. Roaccutane/isotretinoin sies å være det beste og det best dokumenterte mot kviser - men, det krever mye og du bør ikke starte med dette nå i løpet av sommeren. Vent til etter sommerferien/tidlig høst og be om en kur.Anonymous poster hash: 02527...8f9 Tror du glemte å lese det siste innlegget mitt. Jeg har vært hos hudlege, og fikk ikke begynne på iso. Han var ganske klar i talen sin og mente huden min "ikke var så ille", noe jeg synes er helt sykt siden fastlegen min (som er veldig usympatisk) ikke hadde noe problem med å si hvor ille huden min ser ut. Har vært én gang hos hudpleier, hadde en dårlig erfaring, men tenker å forsøke igjen nå snart med en utklemming. Har nylig begynt med et vitamin-a serum som visstnok skal hjelpe spesielt for komedoner, men vi får se med det da. Endret 20. juni 2015 av Miah
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #42 Skrevet 20. juni 2015 Tror du glemte å lese det siste innlegget mitt. Jeg har vært hos hudlege, og fikk ikke begynne på iso. Han var ganske klar i talen sin og mente huden min "ikke var så ille", noe jeg synes er helt sykt siden fastlegen min (som er veldig usympatisk) ikke hadde noe problem med å si hvor ille huden min ser ut. Har vært én gang hos hudpleier, hadde en dårlig erfaring, men tenker å forsøke igjen nå snart med en utklemming. Har nylig begynt med et vitamin-a serum som visstnok skal hjelpe spesielt for komedoner, men vi får se med det da. Var dette privat hudlege ? Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 02527...8f9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #43 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har slitt siden ungdomsskolen, og er nå 36 Anonymous poster hash: 2c640...064
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #44 Skrevet 21. juni 2015 Skjønner godt hvordan du har det ts og det er jo helt jævlig! Ikke bare sliter jeg med kviser i ansiktet (mest rundt munnen) men på ryggen og. Kviser og hvite nupper. Det er verst nå på sommeren. Hater det Jeg føler jeg har prøvd alt, men ingenting funker. Nå skal jeg til hudlege til høsten. Må bare smøre meg med tålmodighet og holde ut med dette helvete! Anonymous poster hash: c87c7...d02
Miah Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #45 Skrevet 21. juni 2015 Var dette privat hudlege ? Hvor i landet bor du?Anonymous poster hash: 02527...8f9 Tror ikke han var privat, fikk henvisning fra fastlegen min. Bor i Bergen.
Miah Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #46 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har slitt siden ungdomsskolen, og er nå 36 Anonymous poster hash: 2c640...064 Tror jeg vil ende opp på samme måte... Har en eldre søster som er 38, og hun sliter fortsatt.
Flua Skrevet 21. juni 2015 #47 Skrevet 21. juni 2015 (endret) Jeg har dyp respekt for dere som sliter, og tenker at lege/hudpleier kan være veien å gå....når det er sagt, jeg har sønn som har slitt voldsomt med acne. Etter ca 2 år med denne metoden her; http://www.theoilcleansingmethod.com/, er han nå nesten helt fin. (Edit: han har vært fin i 2 år, ikke blitt det nå! Han ble fin etter kun noen uker, og glemmer an det, så kommer det tilbake) Så forskjell etter 2-3 ganger. Billig, enkelt, ikke tidkrevende. Ligger også noen gode videoer på Youtube. Castoroil=lakserolje. Begynn med svak løsning, øk heller på. Endret 21. juni 2015 av Flua
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #48 Skrevet 24. juni 2015 Var det Tore Morken du gikk til? Han på Berstadhuset(Illums Bolighus)? Han har jeg VELDIG dårlig erfaring med iallfall, og ville i så fall fått en second opinion. Anonymous poster hash: 1d5f2...f39
Million Skrevet 24. juni 2015 #49 Skrevet 24. juni 2015 (endret) "Komedoner" er et uttrykk jeg aldri har hørt før. Må være noe lokalt der du bor :PMen regner med at du mener kviser? Det er iallefall det jeg svarer utifra her: Uansett, uren hud kommer ofte innenfra og kan skyldes forskjellige bakterier. Ofte spiller det liten rolle hva man prøver å rense med på overflaten, kvisene popper opp fra dypet likevel. Først av alt; bestill deg time hos fastlegen din. Han/hun kan skrive resept til deg på Tetracyclin Arco. Disse tar man to ganger daglig. Etter noen få uker vil du sannsynligvis se enorme resultater. Det er også kommet en spesiell krem på markedet som heter Epiduo, spesielt for mennesker med problemer med uren hud. Fås reseptfritt på apoteket! Legen din vil sannsynligvis anbefale den i sammen med Tetracyclin. Da får du "hjelp" både utenfra og innenfra. Jeg har en sønn på 15 år som bruker Tetracyclin. Siden han var 13 var han ille plaget av store, bulende kviser som lagde svære kratere i ansiktet hans, stakkars gutt. Etter et år med disse problemene, der rens av huden ikke gjorde den minste forandring, gikk vi til legen og fikk Tetracyclin da han var 14. Etter to uker på dette, forsvant kvisene. I dag er han helt kvisefri, og har gått ned fra 2 til 1 pille Tetracyclin i døgnet. Det holder kvisene borte. På en reise nylig slurvet han med å ta den pillen i en uke, og da kom de første par kvisene tilbake... så dette er noe som må tas kontinuerlig. Tetracyclin kan ikke tas sammen med melk. Jeg så et tv-program om de to produktene, og hvor god hjelp tenåringene hadde fått av de. Det var sånn jeg fikk vite om produktene, og satte hjulene i gang for å hjelpe min hardt kviserammede tenåring. Han er helt fin i huden i dag, men har naturligvis noen litt skjemmende arr fra kviser han hadde før vi begynte med medisinen. De vil forhåpentligvis blekne med alderen. Endret 24. juni 2015 av Million
Miah Skrevet 24. juni 2015 Forfatter #50 Skrevet 24. juni 2015 "Komedoner" er et uttrykk jeg aldri har hørt før. Må være noe lokalt der du bor :PMen regner med at du mener kviser? Takk for svar, men komedoner er ikke et lokalt uttrykk her jeg bor. Om du søker på Google ser du det står mye om det. Jeg har egentlig ikke kviser lenger, kun disse hvite komedonene (altså hudormer), i tillegg til noen svarte. De hvite komedonene kommer aldri opp til overflaten, men blir liggende under huden. Om en klemmer, kan det gjerne komme noe ut, men da blir de veldig fort betente. Du har sikkert sett mange med hvite komedoner, huden ser fort litt "ruglete" ut, spesielt i direkte sollys.
Miah Skrevet 24. juni 2015 Forfatter #51 Skrevet 24. juni 2015 Var det Tore Morken du gikk til? Han på Berstadhuset(Illums Bolighus)? Han har jeg VELDIG dårlig erfaring med iallfall, og ville i så fall fått en second opinion. Anonymous poster hash: 1d5f2...f39 Ehm, ja, var faktisk han jeg var hos! Kan jeg be om en ny time på samme sted, men hos en annen lege? Eller må jeg få tak i en helt ny henvisning fra fastlegen min?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #52 Skrevet 24. juni 2015 "Komedoner" er et uttrykk jeg aldri har hørt før. Må være noe lokalt der du bor :PMen regner med at du mener kviser? Det er iallefall det jeg svarer utifra her: Uansett, uren hud kommer ofte innenfra og kan skyldes forskjellige bakterier. Ofte spiller det liten rolle hva man prøver å rense med på overflaten, kvisene popper opp fra dypet likevel. Først av alt; bestill deg time hos fastlegen din. Han/hun kan skrive resept til deg på Tetracyclin Arco. Disse tar man to ganger daglig. Etter noen få uker vil du sannsynligvis se enorme resultater. Det er også kommet en spesiell krem på markedet som heter Epiduo, spesielt for mennesker med problemer med uren hud. Fås reseptfritt på apoteket! Legen din vil sannsynligvis anbefale den i sammen med Tetracyclin. Da får du "hjelp" både utenfra og innenfra. Jeg har en sønn på 15 år som bruker Tetracyclin. Siden han var 13 var han ille plaget av store, bulende kviser som lagde svære kratere i ansiktet hans, stakkars gutt. Etter et år med disse problemene, der rens av huden ikke gjorde den minste forandring, gikk vi til legen og fikk Tetracyclin da han var 14. Etter to uker på dette, forsvant kvisene. I dag er han helt kvisefri, og har gått ned fra 2 til 1 pille Tetracyclin i døgnet. Det holder kvisene borte. På en reise nylig slurvet han med å ta den pillen i en uke, og da kom de første par kvisene tilbake... så dette er noe som må tas kontinuerlig. Tetracyclin kan ikke tas sammen med melk. Jeg så et tv-program om de to produktene, og hvor god hjelp tenåringene hadde fått av de. Det var sånn jeg fikk vite om produktene, og satte hjulene i gang for å hjelpe min hardt kviserammede tenåring. Han er helt fin i huden i dag, men har naturligvis noen litt skjemmende arr fra kviser han hadde før vi begynte med medisinen. De vil forhåpentligvis blekne med alderen. Komedoner er hudormer på fagspråkAnonymous poster hash: 97216...011 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #53 Skrevet 25. juni 2015 Komedoner er hudormer på fagspråkAnonymous poster hash: 97216...011 ^ Knis trodde at du skrev "på fransk" og i samme milisekund gikk altså "comédonujer" gjennom hodet mitt. Anonymous poster hash: 31d19...c72
Gjest Booker Skrevet 28. juni 2015 #54 Skrevet 28. juni 2015 Hva renser du huden med? Bruker du BHA og AHA? Hva slags produkter bruker du? Har du prøvd en peel? Her er ei som har hatt bra resultater med AHA på 10%:http://imgur.com/a/hEgF6 Linker for videre lesning: https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/1x1ubd/evaluating_your_current_routine_read_me_before/
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #55 Skrevet 28. juni 2015 Hva renser du huden med? Bruker du BHA og AHA? Hva slags produkter bruker du? Har du prøvd en peel? Her er ei som har hatt bra resultater med AHA på 10%:http://imgur.com/a/hEgF6 Linker for videre lesning: https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/1x1ubd/evaluating_your_current_routine_read_me_before/ Begynte for ca. 3 uker siden med en 8% AHA-toner, BHA 4%, retinol 2% og et vitamin-c serum på 20%. Det eneste jeg ikke bruker sammen av alt dette er vitamin-c og retinolen - de to bytter jeg på. Er klar over at jeg må nok vente i flere måneder før jeg kan se gode resultater (om de kommer). Fikk litt mer utbrudd i begynnelsen, men ikke mye. Akkurat nå føles bare huden min veldig "grov" ut, noe den ikke pleier å gjøre. Utenom alt dette bruker jeg produkter som gir nok fett til min tørre hud. AHA-toneren bruker mye av kraften sin på å få huden min ned til igjen til en mer normal pH etter rens, så har planer om å også kjøpe en vanlig AHA-behandling, og bytte mellom den og BHA-behandlingen. Anonymous poster hash: 00723...dcc
Miah Skrevet 28. juni 2015 Forfatter #56 Skrevet 28. juni 2015 *snip* Anonymous poster hash: 00723...dcc Var ikke meningen å bli anonym her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå