Gå til innhold

Regler for antall legemidler som er lov å kjøpe i butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ha nå iallefall respekt for de som står bak kassen og sier nei, uansett hvor teit man synes det er. Det er norsk lovgivning som regulerer dette, og en for en ansatt som bryter dette reglementet så er det godt nok som oppsigelsesgrunn. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å gi en person en pakke ibux til seg selv og en som kona kunne ha på jobben, rent praktisk.. Men jeg ville ikke ofret jobben min for noe så "lite".

Har bannet over å ikke få kjøpt både ibux til meg og til moren min som sitter i bilen, men jeg ville aldri bedt den bak kassa ofre jobben for meg, da kan vi heller dele en pakke i to:P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke hvordan de skal få stoppet meg i å bruke nesespray. Det eneste de gjør er at jeg må gå i litt flere butikker siden jeg liker å ha ting på lager. Hadde blitt gal om det samme gjaldt for vaskemidler, skyllemiddel og alle sånne ting siden jeg pleier å kjøpe 5-10 når jeg først gjør det..

Også irriterende hvis man skal på lang reise siden de ikke har samme type legemidler i andre land.

Handler vel litt om at vi som ansatte i butikk ikke vil være ansvarlige for ditt overforbruk. Vi gjør det vi kan for at legemidler ikke skal havne på avveie og mere er det ikke å gjøre. Dessuten er vi ikke kvalifisert til å selge sterkere legemidler fordi ingen av oss har gjennomgått noen form for kurs og/eller utdanning, hvorfor skal vi da kunne selge i store kvanta? Er det så ille, så er det faktisk bare å ringe legen sin å få han til å skrive ut en resept til deg som du kan gå på apoteket å hente. Koster deg 1min i telefon for å få smertestillende for 3 år om du skulle trenge det. Slapp av, alle skal få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Du kan kjøpe 1paracet, 1 ibux, og nesespray. Dette skal gå bra.

I kasseinstruks står det at det er lov å selge en av hver, men ikke to av samme type.

Edit: Det er heller ikke tillatt å selge 2xparacet eller 2xibux til samme kunde, samme dag.

Noen forstår det slik: En kunde per gang; per dag. La oss si hvis det er en søt familie som kommer, et par, eller datter som skal kjøpe til seg og andre i familien; er ikke dette tillatt. :)

Endret av anonym2233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Handler vel litt om at vi som ansatte i butikk ikke vil være ansvarlige for ditt overforbruk. Vi gjør det vi kan for at legemidler ikke skal havne på avveie og mere er det ikke å gjøre. Dessuten er vi ikke kvalifisert til å selge sterkere legemidler fordi ingen av oss har gjennomgått noen form for kurs og/eller utdanning, hvorfor skal vi da kunne selge i store kvanta? Er det så ille, så er det faktisk bare å ringe legen sin å få han til å skrive ut en resept til deg som du kan gå på apoteket å hente. Koster deg 1min i telefon for å få smertestillende for 3 år om du skulle trenge det. Slapp av, alle skal få.

Enig i det du sier She_Leiva: Butikken selger kun noen fååå typer av smertestillende. Hvorfor skal kundene klage over dette? Det er derfor det finnes Apotek.

Samme gjelder om kunden spør butikkansatte bruken til de smertestillende. Spør heller de som er faglært(apotekere,legen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Handler vel litt om at vi som ansatte i butikk ikke vil være ansvarlige for ditt overforbruk. Vi gjør det vi kan for at legemidler ikke skal havne på avveie og mere er det ikke å gjøre. Dessuten er vi ikke kvalifisert til å selge sterkere legemidler fordi ingen av oss har gjennomgått noen form for kurs og/eller utdanning, hvorfor skal vi da kunne selge i store kvanta? Er det så ille, så er det faktisk bare å ringe legen sin å få han til å skrive ut en resept til deg som du kan gå på apoteket å hente. Koster deg 1min i telefon for å få smertestillende for 3 år om du skulle trenge det. Slapp av, alle skal få.

Smertestillende har jeg på resept så det kjøper jeg ikke, men nesespray kan man vel ikke få resept på? Det var det jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...