Gå til innhold

mens vi venter på kjærlighetsbarnet...


silja

Anbefalte innlegg

Gratulerer med spire i magen. :blomst:

Det var litt av en julepresang. :nisse:

Håper resten av svangerskapet forløper uten større problemer, og at kvalmen forsvinner om ikke så lenge. :kvalm:

Hilsen fra

Zianta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Silja!

For en nydelig førjulsgave dere fikk da!

Gratulerer så myyyye! :)

Hvordan gikk det hos legen idag da? Får du tidligere UL?

Håper alt sto bra til med både deg og nurket- og at du snart blir kvitt kvalmen.. Høres ut som noe herk!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK Zianta og Diddl!

Var hos legen idag ja, og glemte selvfølgelig å spørre om mange av de spørsmålene som jeg hadde tenkt å spørre om... ja ja :lol:

Han var så koselig, gratulerte og synes det var gøy han også. Fikk med meg noen småbker hjem som mannen min og jeg kunne lese på. Terminen er satt til 25august, men han delte min tvil om at det nødvenigvis ikke var riktig -så han spurte meg om jeg kunne tenke meg en tidlig UL -og gjett om jeg ble glad da :D Får time iløpet av uka tror jeg, han skulle ringe meg -så det blir spennende. Vi gleder oss så til det, og håper de muligens kan se kjønnet... Fikk ikke hørt hjertelyden idag, da det 'kanskje' er for tidlig, derfor ville han vente til nestegang, dvs om 2mnd. Men skal til jordmor om ca 1mnd -får nok høre fosterlyd da tenker jeg :wink:

Kvalmen er noe værre nå, er sulten støtt, så godt med mat men plutselig får jeg ikke i meg mer -og føler for å spy... :kvalm: det gjorde jeg forresten idag :-?

Legen tipset om små hyppige måltider, og mamma ber meg spise kjeks -det beholder man som regel. Tipset om farris+eplejuice er også genialt for meg. Ingefærtablettene hjelper lite tror jeg... Det som frister mest med frukt og grønt -det er deilig, da kan jeg småspise med bedre samvittighet :lol: Banan har jeg med meg i veska hele dagen, må spise en banan feks rett før jeg blir kvalm -det hjelper meg gjennom dagen. Men så ligger jeg og sover noen timer da jeg kommer hjem også -er jo så trøtt :ler: Akkurat idag merker jeg litt hodeverk også -og jeg som hadde tenkt å ikke kjenne noe til den i svangerskapet :(

*nei nå, nok "syting"*

Vi diskuterer navn dagen lang... får nok aldri bestemt oss, det er jammen meg ikke lett nå når det plutselig er aktuelt... (forslag mottas :ler2: )

--Jeg må forresten hjelpe legen å huske på at jeg skal ta ny toxoplasmoseprøve i uke 34--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen dere!

Det er jammen meg lenge siden jeg var her sist ser jeg nå :oops: :roll: :oops: På tide med en liten oppdatering/forklaring tenker jeg :wink:

Jeg gikk i god tro en stund, omtrent fram til uke 10 eller noe om at jeg var blandt de heldige som slapp greit unna. så langt hadde jeg "bare" vært usigelig trett, hatt oppblåst og treg mage og noe kvalm. Hadde spydd noe, men alt dette var til å leve med, og var jo bare gode tegn på at ting var som det skulle. Men så slo det jammen til for fullt... Uke etter uke har jeg vært i så dårlig form nå, spyr hele dagen (tidligere var det værst for meg med kvalme om kvelden), problemer med å få i meg frokosten -klarer jeg det kommer den nesten alltid opp igjen. (Men har erfart at knekkebrød og buljong er en fin ting... buljong fordi det er saltrikt og kompenserer med salttapet samt at en får i seg væske og næring). Men oppi det hele har det vært godt å vite at kvalme og oppkast er et godt tegn da det skyldes produksjon av progestoron som dannes for å hindre abort. Gjett om dette var godt å tenke på mens en hang over dosetet :ler:

Videre har jeg hatt lavt blodtrykk og dermed veldig svimmel, noe jeg synes er ubehagelig. i tillegg har jeg hatt problemer med ryggen og hoftene noe som jordmor mener er begynnelsen på bekkenløsning -så jeg må være meget forsiktig fortiden i håp om at det ikke skal videre utvikle seg... *vil ikke ha det*

Nå er saken den at jeg er blitt syk oppi det hele. Er tett, øreverk, hodepine, snørrete, feber og sår hals. Bare jeg hoster er det nok til at jeg brekker meg og ksater opp. Ikke noe stas nei.

Legen har egentlig villet sykemelde meg, men jeg er i en jobbsituasjon fortiden som ikke lar dette gjøres så lett. Men heldigvis er jobben grei mot meg og sjefene veldig hensynsfulle!

Ellers har vi vært på ultralyd og sett den lille bevege seg inni der :) Det var spesielt å være med på, godt å få en bekreftelse på at der virklelig er noen inni magen :roll: Den lille lå så fint hele tiden slik at vi fikk se den odt, og fikk et fint bilde med oss hjem. Kjønnet villle den fortsatt bevare hemmelig for oss, men vi håper å få vite neste gang -kan nesten ikke vente, det er så moro!!!!1 (skal på ny ul i beg av april)

Vi har så smått begynt å tenke på innkjøp av vogn, og forelpig er det teutonia som frister mest. Men det kan jo virkelig forandre seg innen sommeren :)

Er forresten i uke 14 nå, og magen synes godt for oss den. synes det nesten er litt rart også, for har litt ekstra på magen fra før og da skulle man tro det tok lengre tid før den syntes... Forleløpig synes jeg ikke det er så stas å vise den fram, og sikkert fordi jeg føler den ikke skal være så tydelig enda... :oops: Noenganger kan vi kjenne at magen er helt stram der livmora er. Har ellers ikke lagt på meg noe enda, heller gått ned noen kilo -men det gjør ikke noe, har litt å tære på jeg :ler:

å være hos jordmor for førstegang var så koselig, jeg liker henne kjempegodt og kunne vært der i timesvis tror jeg! Så moro med noen som er så interessert og synes det nesten er like stas som meg selv.

Mannen min er forresten verdens beste mener jeg -alt det han gjør for meg, og det uten et sukk! Og tålmodig er han også jammen med... Og leser masse og lærer noe nytt hele tiden. Nåe jeg ser ham med venners babyer får det meg til å smelte helt, han kler så godt å være pappa -gelde meg :hjerter::hoppe:

Jeg håper og tror det ikke tar like lenge før jeg er innom her igjen, er jo så fint å få delt tankene sine litt!

(ellers vet jo de fleste rundt oss dette nå, og alle er oppriktig glade på våres vegne -mamma klarer ikke la være å kjøpe små nydelige plagg feks, og kommer ofte med blomster og andre ting, svigermor har alle planene klare og venner kommer med bøker og andre ting vi kan låne. Men hadde en episode med en veldig god venninne som ikke sa noe da vi fortalte det i et venneselskap, hun bare snudde seg vekk og tidde helt still... Det var ikke noe morsomt, Je tenker da at kanskje de sliter, og føler det leit. Synes det var litt trfist jeg. Skulle så ønske hun ville dele dette med oss....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg er stadig på KG, men jammen meg lite flink til å bruke dagboka mi...

Sliter forts med kvalme og oppkast, men heldigvis ikke så ille som før -håper jo snart på å slippe den! Noen "trøster" meg og sier: kan jo være du blir gående slik hele tiden, mange som gjør det.. Men det har jeg ikke planer om -ikke tro på det heller!!!

Har ikke lagt på meg noe, kun tapt et par kilo, men er stolt av magen min -synes jo mener mannen og jeg, men vet ikke hvor enige andre er ;) Den blir også hardere og hardere for hver dag, og jeg føler meg mer vel, ikke bare "tjukk". Kikket litt på mammaklær, men håpløst å kjøpe enda, er jo så altfor stort :ler: Men finnes så mye fint i "vanlige" butikker, så kjøper meg litt jeg regner med å kunne bruke en stund... Men litt misunlig på venninne mine som hadde "kjempemager" i uke 14 så alle kunne se det.. Og jeg sitter meh med en antyding i uke 17 :roll:

Om et par uker skal vi på ul igjen -gleder oss så!!!!!

Vet ikke hva jeg hadde gjort uten mannen, han er full av omsorg! Trenger det jeg :wink: Ikke klarer jeg å lage middag heller, er så takknemlig han tar seg av det nå :)

Ellers konsenterer tankene mine seg stort sett om vogn og annet utsyr for tiden... Er på nytt blitt forvirret med en ny vogn i tankene, - har falt litt for Basson kombivogn (como). Vi får se - er glad vi har masse av tid til hjelp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, leste litt i dagboka di. håper du blir friskere igjen og etter hvert bare kan nyte tiden til familien blir en riktig familie! :-)

:)

Hilsner fra Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk iingvild :)

Jeg lurer så på om det jeg kjenner er begevgelser fra den lille eller ei... :klø: Har kjent på noe en stund, har hørt sammenligligninger med en boble som sprekker -kjenner ikke det helt igjen, men er som om det "bobler" liksom :roll: Kan kjenne det flere ganger etter hverandre, og tror ikke det er tarmbevegelser ol. Andre ganger er det som "kiling" på innsiden, eller rett og slett som om man har "leermus". Gleder meg til den dagen jeg med sikkerhet vet :hoppe: (Er i uke 17 nå, derfor har jeg ikke helt trodd på hva jeg har kjent før, følt det vært for tidlig liksom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har kjent liv ja!!! Jeg hadde samme følelse i uke17, litt likt sugerør som blåser bobler... Er det ikke fantastisk?

:D

Håper formen er bra, og lykke til på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare litt babysyk igjen når jeg leser i dagboken din Silja. Først av alt må jeg jo bare gratulere deg med llille spire :) og så må jeg si at sannsynligvis er det liv du kjenner for sånn kjente jeg også. Etterhvert gikk det over til småpirking ;) Ønsker deg lykke til videre og sørge for å holde oss oppdatert!

Følger med jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::danse::hoppe:

Men da velger jeg å tro på det jeg da, Rioja og Sessa - og takk for hilsen :-)

Har vært hos legen igjen, og fikk høre fosterlyden denne gang :hjerter: Var så moro å høre, fikk mer morsfølelse da enn å se den lille på ul egentlig, nå hørte jeg den jo - virkelig tegn på liv og rart at det er noen inni der ;) Hjertefrekvensen var 150, så ifølge statestikken tegner vel det på jente da :ler: (legen var påpasselig med å si jeg ikke måtte ta det som for "god fisk" - men en artig ting alikevel da..) Legen var fantastisk denne gangen, tok seg god tid og var så på lag og fornøyd, gledet seg virkelig med meg! så moro når det er slik :)

Men det viser seg at jeg ikke har antistoffer mot røde hunder, så må ta vaksine rett etter fødsel *må huske å ta med papirer på det til sykehuset, tviler jeg husker på å minne om det etter fødsel også :roll: * Det samme gjaldt min søster, rart dette, at oss søskene ikke eier antistoffer mot det lengre, kanskje det har noe at vi er lite motakellige for vaksinen elller noe???? :klø:

Begynner å trives i mammabukser (arvet etter søster, finner ikke selv i butikkene...), godt med de som går over magen -selv om magen min enda er svært så liten :wink: Rart med det likevel, får når jeg går med mammaklær, synes magen mye bedre - er vel laget litt slik, magen kommer mer i fokus på en måte, liker jo det da :)

Men mannen er litt frustrert forts han... stakkar... Han er så snill så snill mot meg, men jeg har liksom ikke det samme behovet for nærhet lengre (helt ulikt meg) og han er bar gått helt i motsatt retning! Ikke lett å "samkjøre" alltid.. Vi trøster oss med at det blir nok bedre :roll: Omsorgen hans for meg er iallefall STOR og jeg er så gald i ham - han er virklig uunværelig i disse dager :enig_animasjon:

Men nå, nå skal jeg lage is (yndlingsisen til mannen - må jo glede ham litt jeg òg :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er så flott å høre hjertelyd og kjenne bevegelse! :hjerter:

Veldig praktisk at du kan arve mammabukser siden du ikke finner i butikkene. Det er mye bedre å ha bukser som ikke slutter midt på magen. Selv for oss uten kjempemage enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Tiny -det er utrolig nok fantastisk med slike bukser selv for oss med forelpøig ikke så store mager ;)

MEN, er litt lei meg idag.. Har opplevd de siste dagene at folk stadig kommenterer "Kan jo ikke se det på deg jo", og sånt i den duren.. Hadde aldri trodd det skulle gå så innpå meg, men det gjør det virklig. Særlig fordi jeg selv og mannen legger så godt merke til den voksende magen (som bare plutselig for oss strutta en kveld :roll: ), og da er det så kipt når andre ikke ser det samme som oss! Og så at de må kommentere det på den måten da... *sukk* En kollega av meg skal ha to-tre uker før meg, og hadde akkurat hørt nyheten om meg og gratulerte med å si "ja, for det er deg?? Trodde først det,men kunne ikke se noe mage så tenkte det måtte være noen andre... siden du er over 4mnd på vei altså..." DA ble jeg lei meg da -det sier HUN som er lengre på evi enn meg og me mindre mage!!!!!

*litt overrasket over meg selv som tar så på vei -og ikke er bedre enn kollegaen min, fokuserte jo selv på hennes "lille & flate mage"...*

Ellers kjenner jeg spark så ofte nå, og det blur mer og mer spesielt -tar meg i å smile hver gang det skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg ikke har tittet i boka di før!!

Gratulerer med baby, ser du har både kjent liv og fått hørt hjertelyden alt! Var det ikke vidunderlig å høre?? Du skal nok ikke ta det som "god fisk" dette med gutte- og jentelyd. Hos meg varierte den fra 120-155 s/min!! Så fikk jeg jente da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, Pondusa -det er jo ubeskrivelig å høre hjertelyden :hjerter:

Skal ikke ta det for god fisk det med hjertelyden og kjønn, bare litt artig :roll: - kommer nok ikke til å gjøre det hvis vi får vite kjønnet på UL heller (vi har lyst til å få et pekepinn), redd for å stole blindt på det...

Apropos UL -så er den idag :-D Og vi gleder oss :hoppe:

Kommer nok tilbake med en liten rapposrt etterpå vil jeg tro :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Å så moro det var på UL idag :hoppe:

Og jordmora var bare så god! Tok seg tid til å forklare alt, hele tiden mens hun holdt på -fortalte hva hun kikket etter, hvorfor det var bra, hvorfor hun kikket etter det og det osv.

Det første jeg tenkte var at den var så stor -iallefall siden sist (in

uke 12), og kunne se med engang at det var et barn :rosasmil:

Vi var der ganske lenge og koste oss med alt vi så.

På slutten tok hun seg god tid til å kikke etter kjønnet, og hun viste oss og forklarte hvordan hun så det. Og det var som vi selv har trodd og følt - det er stor sjans for at det er en liten pike inni magen min :hjerter::hjertesmil::hjerter:

Vi gikk ut derfra med et eneste STORT glis begge to, og mannen hadde plutselig glemt at han grudde seg for blodprøvene vi var på vei for å ta pga mor&barn-undersøkelsen :ler:

(Vi måtte vente en god stund før vi kom inn, og det var fordi at paret før oss hadde måtte få inn en lege til å dobbelsjekke ultralyden, de kom ut rimelig fortvila - er så glad det ikke gjaldt oss... Vet jo at selv om alt ser bra ut nå, er en jo ikke 100% gradert, men godt å slippe ekstra bekymringer i siste halvdelen av svangerskapet iallefall..)

Nå nyter vi graviditeten som best, og tror nok det var meget spesielt for mannen å se den lille datteren hans bevege seg inni magen min - blitt litt mere virklig for han nå tror jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt stod bra til med hybelboeren din! :-) Og så viser det seg at det er ei lita prinsesse og da!! *smelt* :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

takk pondusa

- og påsken har vært så flott!

vi har nytt fine dager på fjellet og riktig fått farge begge to (merker jeg lettere får farge nå når jeg er gravid :ekstra kul: ) Det som litt værre er, er at kvalmen er tilbake, riktignok har den aldri forsvunnet helt, men nå er den der - ikke like ofte som før bare enda værre når den kommer.. med en kolosal hodepine, oppkast og kvalmebølger :sinna::kvalm::grine: og når "anfallene" (om jeg kan kalle det det) kommer, blir jeg så frustrert, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Nok om det

ellers er magen -endelig- blitt ganske så tydelig nå for folk flest. Er artig, for har truffet så mange i påska som ikke visste noe (noe jeg trodde de gjorde) og de har blitt så forskrekka når de ser magen :hoho:

jeg kjenner ikke så mye spark som før :klø: men lurer på om det er fordi jeg ikke kjenner like mye etter som jeg gjorde i starten.. Men tror den lille hadde hikke-syka en dag - var morsomt :ler:

jeg koser meg i det flotte været, og koser meg med graviditeten :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...