Gå til innhold

Er du medlem på et treningssenter?


Gjest Wei Wei

  

119 stemmer

  1. 1. ER du medler

    • Ja, og trener ofte
      85
    • Ja, men er vel støttemedlem
      10
    • Nei, men vil gjerne om det ble billigere
      9
    • Nei, liker å trene på egenhånd
      9
    • Koseligere med TV om kveldene =)
      6


Anbefalte innlegg

Gjest fireflies

Jeg trener på Actic (tidligere Nautilus) i Oslo. Det koster 340kr i mnd tror jeg. Husker ikke helt eksakt, fordi jeg har avtalegiro. Fornøyd med treningsenteret og prisen i hvertfall :jepp: Ser ingen grunn til å betale dobbelt så mye for å trene på Elexia, når det er akkurat de samme apparatene. Dessuten har de både svømmehall, badstue og masse forskjellige gruppetimer man kan melde seg på. Kjempe bra tilbud til en veldig grei pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Betaler rundt 450 i måneden. Og trener 4-6 ganger i uka. Det blir sikkert rundt 20 kroner per økt i snitt, så ja jeg synes det er verdt det.

Jeg er såppas heldig at jeg har et veldig billig alternativ, nemlig studentidretten som koster 1000 kroner per år. Men jeg valgte altså 3t, som har en mer sats/elixia-liknende modell. Grunnen til dette var at da jeg begynte var jeg svæært uerfaren, og ønsket meg mye gruppetimer, slik at jeg kom meg litt i gang, for å heller avansere til egentrening senere. I tillegg var nærhet til sentrene viktig. Nå er bindingstiden min over, og jeg vurderte å slutte til fordel for det billigste alternativet, men jeg trives så godt, og er litt redd for å ødelegge de gode vanene med å bytte til noe nytt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det er for dyrt. Hadde jeg trent 4-7 ganger i uken kunne jeg vurdert det, men for meg vil det være 2 ganger i uka toppen! Vet det finnes billigere treningssenter, men da jeg hovedsaklig er interessert i saltimer er ikke det særlig aktuelt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er medlem av et lokalt senter. Støttemedlem. Men i perioder er jeg aktiv og da trener jeg 1-2 ganger i uken. Koster meg ca. 350 kroner i måneden.

Og jeg hadde faktisk tenkt å bli litt aktivt medlem igjen denne uka ;) . På tide å få rumpa ut av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Trener på sats, betaler ca 500 kroner i måneden. Jeg kunne trent andre steder billigere, men jeg har omtrent 2 minutter å gå til trening. Sparer transportkostnader, og det er lettere å komme seg på trening selv om man egentlig ikke har så lyst.

Liker også at de har bra utvalg av gruppetimer, gratis bruk av treningsveiledning, mange apparater og god plass. Og hyggelige ansatte=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svømmer i Sentralbadet i Bergen og har kjøpt årskort for 3000 spenn. Syns det er den aller beste treningsformen for hele kroppen. Når svømmehallen er stengt om sommeren, er det basseng og badeplass på Nordnes i sentrum inkludert i prisen. Er man glad i å svømme er det et digg alternativ til treningssenterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener på et lokalt sted for 2900 i året som er studentpris.

Greie lokaler og noen gruppetimer eg liker.

Den store aktøren her tar 590 kr pr mnd og det synes eg er hårreisende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler bare 450 kr på Elixia. Startet for flere år siden. Da hadde de studentrabatt. Selv om jeg ikke studerere lenger så går ikke prisen noe særlig oppover. Gikk opp 30 kr sist og da hadde det stått på stede hvil i flere år.

Er du student så sjekk om de har studentrabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Betaler vel ca 300, på et av disse sentrene som er åpne 24/7 og ikke har timer. Jeg har aldri gått på timer uansett, så det er helt perfekt å spare penger på at det mangler. Det ble også valgt pga beliggenhet, dørstokkmila må være kortest mulig.

Jeg får ikke trent så mye som jeg hadde hatt lyst til, kanskje 1-2 ganger i snitt en vanlig uke. Er kalenderen ganske åpen eller jeg har en hvit helg så kan det fort bli 4ggr, men det kan enda fortere bli 0 ganger siden dette sjeldent skjer :fnise:

Er altså periodevis støttemedlem, i desember ser jeg f.eks. ikke spesielt mange åpninger i kalenderen for trening - er jo ikke hjemme engang halvparten av måneden. Men jeg synes det er verdt det å ha et treningssenter å gå til de gangene jeg kan og vil, så da får det heller bli dyrt per gang i perioder. Hadde jeg ikke vært medlem så hadde jeg aldri trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på lokalt crossfit-senter. Betaler ca 700kr i måneden og er fornøyd med det. Trente på et større senter før for rundt 500-lappen, men der fikk jeg ikke samme oppfølging for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

Har veldig lyst til å bli medlem på et treningssenter, men har ingen som ligger beleilig til. For jeg ser jo det at om jeg må kjøre et par mil for å komme meg på treningssenteret, så kan det bli vanskelig å komme seg dit...

Men så fort jeg finner et jeg liker som ligger i nærheten (gjerne slik at jeg kan svinge innom før eller etter jobb) så melder jeg meg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp treningssentre. Selv om jeg er kjempeglad i gruppetimer, elsker aerobic og step, men det er for dyrt. Jeg gidder ikke den bindingstiden, reiser så mye så det er bortkasta penger. Dessuten kan det gå en måned hvor jeg ikke er der, fordi jeg passer 2 hunder og får mer enn nok trening av å mosjonere de.

Nei, jeg overtok zumba dvd'ene til en venninne, tenkte det kom til å brukes et par ganger, men jammen bruker jeg de ganske ofte, sammen med yoga video, og jeg er flink til å jogge også (ehm hvertfall sommer halvåret) :sjenert: Ble ganske overrasket over meg selv, jeg greide jo faktiske å trene på egenhånd :jepp:

Men savner noen ganger gruppetimer med venninner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

(Her skulle det stått eit sitat om at det er rimlegare å trene på Elixia om ein møter opp sjølv, men eg knota med siteringa. Gidd ikkje fikse...)

Om ein ikkje reknar med timeprisen for å faktisk få vite kva det kostar. Eg gjekk inn på Elixia med eitt spørsmål til dei: kva kostar det i månaden å trene he? Men det var ikkje så lett å svare på, nei, i alle fall ikkje utan at vi sette oss ned og såg på behova mine, at eg fekk meg ein rundtur på senteret, og så kunne vi diskutere pris. Då eg gjentok spørsmålet gjentok dama heile karusellen, her måtte eg få eit heilt jævla personleg opplegg. Eg sto der med ryggsekk og to bæreposer og skulle berre ha eit tal. Eg sa til slutt at eg heller ville trene i den timen dei ville prate med meg for at eg skulle få ein pris av dei, og så gjekk eg. Eg veit framleis ikkje kor mykje det ville kosta, eg er medlem på SATS no.

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg trener på Spenst, betaler 550,- i mnd. Trener jevnlig, og synes det er vedt det. Får trent det jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler bare 450 kr på Elixia. Startet for flere år siden. Da hadde de studentrabatt. Selv om jeg ikke studerere lenger så går ikke prisen noe særlig oppover. Gikk opp 30 kr sist og da hadde det stått på stede hvil i flere år.

Er du student så sjekk om de har studentrabatt.

Fant ut at ordinært medlemsskap koster 620 kr. Er vel derfor jeg tviholder på medlemsskapet mitt. Periodevis støttemedlem. Nå trener jeg 3 ganger i uka. Liker det at det er gruppetimer av ymse slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest scorpius

Jeg trener på sats, selv om jeg synes det er alt for dyrt. Ja, ja - det gjør ihvertfall

slik at jeg trener så ofte jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på ELIXIA i Oslo, men trener 5 ganger i uka, så da syns jeg det er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verdt det. Jeg trener på treningssenteret omtrent hver dag, så jeg synes jeg får mye ut av pengene. Jeg betaler vel noe rund 450 pr mnd eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...