Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

jeg har lagt dagbok :hoppe: men hvordan får jeg adressen opp ilag med signaturene mine?=) :popcorn:

Så gøy med dagbok!

Husker ikke hvordan jeg satte inn adressen til min, men tror det bare er å kopiere dagbokadressen, og endre signaturen i profilen din.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fant ut av det:) var ikke kjempe vanskelig, må bare ha tungen rett i munn :erter:

har vært hos legen idag, blitt sykemeldt ut året pga svangerskaps kvalme. har vært kvalm hele dagen siden sist mandag, og idag var første gang jeg ikke klarte og holde på frokosten. :kvalm:

veldig deilig og slippe å tenke på unnskyldninger på jobb hvorfor du er så kvalmen osv.. i et mannsdominert yrke så er det ikke lett å skjule slike ting:P de har spurt meg mer enn en gang:P

:bryllup: er nygift, kjøpte nettopp stasjonsvogn:P kan forstå at de blir mistenksomme:P

hvordan holdt/holder dere det skjult? skal ikke være lett altså:P

tror jeg har laget blogg istedenfor dagbok. eller er det det samme? ble litt forvirret her:P

edit: skrivefeil:)

Endret av Singing cow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det kommer flere hit :) Velkommen :blomst:

Jeg har vært hos lege, det meste er fint men har akutt

D-vitaminmangel. Utover det ble det mumlet noe om stoffskiftet hos meg også. Fikk beskjed om at det skulle følges med for det kunne utvikle seg. Men om det var høyt eller lavt, husker jeg ikke :eeeh: Og hva det innebærer aner jeg ikke...

Men fikk se hjertet som slo :rodmer: ble litt mer virkelig med en gang. Har liksom ikke greid å stole på at det faktisk er noe der inne. Hurra :strix:

Har plutselig begynt å tenke på julaften og alle luktene... Jeg brekker meg og kaster opp av de rareste ting. Lurer faktisk litt på hvordan den dagen blir. Ribbe, medisterkaker og -pølser, sauser og krydder, kaker og multekrem...det frister liksom ikke. Får ta med en pakke salte kjeks i veska :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt UL i dag i forbindelse med innleggelse for hyperemesis. Der fant legen to fostersekker, men den ene var (heldigvis) tom, trodde de i alle fall. Det er fælt å si heldigvis, men ser for meg at tre under 17 mnd kunne blitt vel hektisk. Skal ta ny UL om to uker for å se om det fremdeles ser tomt ut. I den andre fostersekken var det et nydelig lite bankende hjerte, og alt så fint ut i den grad man kan si det så tidlig. Ble satt tilbake en uke ift menstermin, så ny termin er 22.juli og jeg er 9 uker på vei i dag.

Nå ligger jeg med veneflon og får væske intravenøst, så håper det blir bedre nå. Blir her nok i helgen.

Ønsker dere andre en god helg med lite kvalme :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan holdt/holder dere det skjult? skal ikke være lett altså:P

tror jeg har laget blogg istedenfor dagbok. eller er det det samme? ble litt forvirret her:P

Vanskelig å holde det skjult ja.. Prøvde bare å ha gode unskyldninger på lager til å ikke drikke osv, og ellers unngå samtaler som handler om familie :fnise:

Du lagde blogg i stedet for dagbok ja. Prøvde å kommentere i bloggen din, men skjønte ikke stort av det :eeeh:

Har tatt UL i dag i forbindelse med innleggelse for hyperemesis. Der fant legen to fostersekker, men den ene var (heldigvis) tom, trodde de i alle fall. Det er fælt å si heldigvis, men ser for meg at tre under 17 mnd kunne blitt vel hektisk. Skal ta ny UL om to uker for å se om det fremdeles ser tomt ut. I den andre fostersekken var det et nydelig lite bankende hjerte, og alt så fint ut i den grad man kan si det så tidlig. Ble satt tilbake en uke ift menstermin, så ny termin er 22.juli og jeg er 9 uker på vei i dag.

Nå ligger jeg med veneflon og får væske intravenøst, så håper det blir bedre nå. Blir her nok i helgen.

Ønsker dere andre en god helg med lite kvalme :klemmer:

Huff, så kjedelig med innleggelse! Men får håpe det hjelper :kose: God bedring blåmor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens. :)

Gratulerer så mye til dere.

Jeg er 5 uker og tre dager på vei, og ifølge terminkalkisen så har jeg termin 8/14/2012.

Så langt så har jeg murrende smerter i magen, svak kvalme og irritabelt humør!

Vi har prøvd å få barn siden Mars, og nå hadde jeg faktisk begynt å be til kreftene fra oven om å bli gravid og plutselig satt spiren.

:fnise:

Det var fantastisk å endelig se de to strekene..Helt utrolig. Jeg bare gråt.. :)

Lilly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei lillevill- velkommen!

------------------------------

Hvordan går det med dere?

Jeg er lei-lei-lei av å være kvalm og kaste opp. Kaster opp morgen, før middag og på kvelden, i tillegg til at jeg må opp en del netter pga oppkast. Synes ikke det er spesielt glamorøst dette gravidelivet :sjenert:

Har et håp om at alt endrer seg rundt uke 12, er det ikke ca da det roer seg? :jepp: ca 3 uker igjen til de magiske 12 ukene :rodmer:

Hvordan er det å drikke Farris, Bris etc? Har helt mistet lysten på brus, men har altså fått dilla på Bris og Farris. Vet noen om det er fritt fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å merke en liten mage? Eller som har begynt å merkre litt vektoppgang?

Jeg har gått opp 3 kg, og regner med at det blir noen kilo ekstra i jula :fnise:

Ellers ingen gravidmage enda, bare buksene som strammer litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Jeg sitter her å prøver å jobbe, men offa meg jeg er så kvalm. :( Og bare i 6 uke...Tenk om det blir værre!! Og det blir det nok.. Har dere noen råd mot kvalme?

Selma: Jeg er bare i 6 uke ennå, så vekta er nok fortsatt der den var, men buksa strammer over magen....Fiser utrolig mye da, så det er vel luft. :P

I det siste så har jeg begynt å bekymre meg mye om MA og SA.

Jeg er så redd for at noe skal skje, og så leser jeg historier hvor folk har hatt SA langt etter 12 uke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevill, du må slutte å lese slike historier, det fører ikke noe godt med seg. :klem: Lettere sagt enn gjort, jeg vet ;) Nyt graviditeten, med kvalme og alt -det er det rådet jeg har fått av alt helsepersonell jeg har snakket med :)

Selma, jeg har vel kanskje gått opp 1 kg, men fikk beskjed av min mor i går at jeg hadde endret kropsformen litt. Jeg har en bitte liten hevelse over skambenet, resten er tarmer og diverse som er presset ut av posisjon :fnise:

Edit: iPhone skriver det den selv vil noen ganger.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 3 kg ca. Men ikke gått opp de siste ukene. En kollega kommenterte at jeg så slankere ut for noen dagen siden. Godt gjort, liksom :fnise:

Er ingen sylfide i utgangspunktet... Har lagt bort buksene mine for noen uker siden, strømpebukser og tights er redningen :gjeiper: Har merket en ørliten kul rett over skambeinet, resten er nok luft og trege tarmer :fise: Synes det er fryktelig ubehagelig med klemming/trykk på magen!

Legen min sa at de kiloene man legger på seg før uke 20 er de som er vanskelige å få bort etter fødsel. Vet ikke hvor sant det er. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg lagt på meg ca 2 kg, og er absolutt ikke tynn fra før :) Merker ikke så mye til noen mage enda, regner med det blir å vises sent pga mine ekstra kilo ;) Men merker en bitteliten hevelse rett over skambenet, den går nesten fra hoftekul til hoftekul :) Går ennå i mine vanlige bukser, men merker jeg må finne frem noen tights snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å de puppene!!! :( De svir faktisk nå. Jeg får vondt om jeg feks strammer musklene ned fra halsen til brystet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God jul :)

Forresten, noen som har råd til meg? Jeg er nå i 7 uke, og er kvalm med en gang jeg blir litt sulten..Merker liksom jeg må spise bare for å unngå å bli kvalm, og ikke når jeg er sulten. :( Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant akupressur armbånd mot kvalme samt noe jeg kan ta, ingefær feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul :)

Forresten, noen som har råd til meg? Jeg er nå i 7 uke, og er kvalm med en gang jeg blir litt sulten..Merker liksom jeg må spise bare for å unngå å bli kvalm, og ikke når jeg er sulten. :( Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant akupressur armbånd mot kvalme samt noe jeg kan ta, ingefær feks..

Hei!

Jeg vil først si at jeg var kvalm her i ca 2,5 uke. Fra uke 6. Jeg vet det er j*vli;)

Men ville si at det gikk over og er ikke på langt nær så ille lenger.. Så ikke tenk at dette mååå vare til uke 12 eller noe - for det kan snu like fort igjen!

Også, de armbåndende får du på apoteket, jeg er usikker på om jeg syntes det hjalp men det fikk hvertfall fokuset mitt litt vekk innimellom - så prøv!

Jeg drakk også ingefær te;)

Eller må du nok spise ja, det er bare slik det er og det er det beste for å ikkkke være kvalm - men det begrenser seg kanskje hva du har lyst på?

Dette spiste jeg:

Baguett/rundstykker med ost, salat og skinke. Appelsinjuice. MYE vann. Hadde med ferdigskrellet gulrot på jobb, 2-3 stk hver dag. Epler. Kiwi. Yoghurt og drikkeyoghurt. Druer!

Dette gikk det i hver dag denne perioden. Mye frukt og yoghurt, men det var det eneste jeg orket og jeg satt og spiste konstant! HEHE- men jeg la ikke på meg av dette, det ble jo ingen større måltider! Det er mitt tips hvertfall - ofte roet det seg i 12- 13 tiden hver dag når jeg da hadde spist en god stund og da fortsatte jeg med å drikke vann..

Spiser du ikke vil du ikke fungere i hverdagen når du er sånn kvalm - det fant jeg ut hvertfall! Jeg overlevde jobb (såvidt) hele perioden!

Masse god bedring til deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...