Gå til innhold

Når begynte du og kjæresten å feire jul sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge var du og kjæresten din sammen før dere feiret julen sammen?

Jeg og kjæresten min feiret jul sammen for første gang i fjor, med min familie. Han har en liten tradisjon der han bruker å feire sammen med hans foreldre og brødre annenhvert år, og han er derfor usikker på årets jul og hvor den blir feiret.

Vi er begge godt voksne, men ingen av oss har barn. Julen betyr vel kanskje mer for meg enn for han, men uten han betyr julen ingenting. Jeg mener nemlig at julen skal tilbringes med de man er glad i.

Jeg har ikke spurt han om ikke vi begge kan feire hos familien hans, for jeg mener at hvis han virkelig ønsker å feire julen med meg, så enten inviterer han meg eller så feirer han hos min familie.

Så hvordan er deres tradisjoner, og hvor lang tid gikk det før dere skapte de tradisjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottiplott

Vi har ganske sterke tradisjoner begge to, han er vant med huset fullt av folk og ståhei på julaften, mens jeg er vant med en rolig kveld med nærmeste familien. Vi har ikke feiret sammen ennå, men når vi får barn tenker jeg det er på tide.

Vi pleier å spise julefrokost/-lunsj hos mamma på formiddagen, før han drar til sin familie og kommer tilbake etter de er ferdige med gaver og slikt der, vanligvis i 22-23-tida. Så er vi hos mamma og spiser kaker og prater, og åpner gavene fra hverandre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen i oktober, og han feiret jul samme året vi ble sammen. Og han har feiret med oss siden. :)

(Faren hans feirer ikke jul og moren bor litt unna og blir som regel sørpe dritings og voldelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår første julen vår nå, og vi skal feire den hos faren hans. Jula betyr ingenting for meg, så blir med bare for å være nær han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 8 år feirer vi fortsatt hver for oss. Eg er med min familie, han er med sin familie og vi møtes igjen på slutten av dagen og koser oss fram til vi skal legge oss :) Fungerer greit, men det blir kanskje litt meir komplisert den dagen vi får unger. Eg har ikkje lyst til å feire med hans familie og han har ikkje lyst til å feire med min heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir tredje julen vi feirer sammen :) Vi har feiret sammen siden vi ble sammen. Vi er 20 og 22 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var vel sammen et halvt år før vi feiret jul. Familien hans inviterte meg dit så var der ifjor. Men vi skal bare være oss og hunden i år :)

Endret av otrivin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sterke tradisjoner vi også, og i år ønsker vi å feire jul sammen, da for første gang. Vi har vært sammen i over tre år og egentlig ville vi feire sammen i fjor, men det gikk ikke pga mine svigerforeldre. Blir spent på om vi får feiret sammen i år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen i slutten av desember (To år siden snart)I romjulen så da var jeg hos min familie og han hos sin. Det var helt naturlig for oss å feire jul sammen året etter. Vi har ganske like familier og tradisjoner og sist jul var vi hos min familie. Dette året blir hos hans. Men dette året kommer også min familie og ferier med hans! Så vi er en sammensveisa gjeng. Alle er vi veldig gla i julen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i 2 år før vi giftet oss som 26-åringer, og etter 4 år fikk vi vårt første barn. Så det var først når vi fikk det første barnet at vi begynte å feire julaften sammen.

Feirer annenhver jul hos mine og hans foreldre.

Kjenner flere som gjør det sånn som oss, og syns det er en fin ordning, men det er opp til hver enkelt hvordan de vil gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Begynner i år :) De andre julene har det vært sånn at han har vært et annet sted, eller jeg har vært et annet sted, men denne jula blir første jula vår sammen! Gleder meg forferdelig mye :)

Noen som har tips til hvilke tradisjoner jeg kan starte med? Har tenkt på disse til nå:

- Stå opp tidlig en morgen mens han sover og lage julefrokost med kakao, nystekte baguetter og godt pålegg.

- Har tenkt å legge godter i strømpen hans natt til julaften.

- Pynte huset til jul mens han er borte sånn at det er rødt og ordentlig koselig når han kommer hjem igjen.

... Noen fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Første året i år, passende da det er en baby på vei :fnise:

Hann og hans har ikke noe særlige tradisjoner, men jeg og mine har.

Feirer julen hos mine foreldre i år da det er lettest med en nyfødt.

Ble sammen sommeren i fjor, da hadde vi møttes et år før.

Til Survival: pratet med mannen om det i går!

Fortalte han at det hadde betydd mye for meg om han fikk karret seg opp rundt ni på julemorgen og sett tv med meg :sjenert:

Vi har alltid dratt og tent lys på graven til morfar, i år skal jeg høre om han vil være med, eller om han blir igjen med pappa og babyen hjemme hos de mens lillesøster og jeg drar med mamma.

Ellers går vi en tur ut alle sammen etter det er unnagjort, bikkja må ha luft!

Og så er faktisk faren til mannen min begravet ved kirken på hjemstedet mitt, og han har aldri vært der. Så i år skal vi lete etter den også.

Hjem igjen, gaver og mat osv.

Så avslutter vi kvelden hos oss selv. Med babyen :rodmer:

Om den har kommet til da...

Noen nye tradisjoner enda ser det dårlig ut med.

Men vi skal lage julegodteri sammen, og bestemte oss for å spise grøt til frokost mens vi ser på tv! Og drikker kakao.

Neste år er sønnen hans her, og da blir det en annen type feiring! Med julestrømpe +++ :)

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i 11 mnd når vi feiret jul sammen. Familien hans feirer ikke jul.

Var hos min far det første året, så feiret vi ikke sammen året etter, så i fjor var vi hos min mor og i år må jeg jobbe, så da blir det bare oss to.

Syns julen er den viktigste tiden å være sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært sammen et års tid, og flyttet sammen for et par måneder siden. I år skal vi holde julen hjemme hos oss med mine og hans foreldre. Blir ganske spennende siden foreldrene våre ikke har møttes så ofte ennå, men vi satser på god stemning og juleglede i heimen lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 julen etter vi ble sammen, men ikke med noens familie. Vi feiret alene, han er jo ikke kristen. Etter 3-4 år ble fatter'n med, og samboeren min var da hos sine foreldre.

Ellers har vi feiret med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sammen med eksen min i 2005, feiret sammen i 2007, da hadde vi nettopp blitt foreldre.

I år feirer jeg og sønnen min hos foreldrene mine, mens kjæresten feirer hos sine. Neste år kommer vi nok til å feire sammen, uvisst hvor, siden jeg da har "barnefri" som det så fint heter. Da har vi vært sammen i halvannet år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i fem år (samboere i tre av dem), og feirer jula hver for oss hos våre respektive familier. Er 26 og 27 år gamle. Familiene våre bor ca 3,5 t fra hverandre, så det er ikke aktuelt å møtes før eller etter selve feiringen.

Min mor er alene, og dersom jeg ikke er der må hun feire alene, noe som ikke er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Vi har vært sammen i mange år, men feirer fortsatt hver for oss. Orker ikke å stelle i stand så voldsomt her hjemme som svigermor gjør, og jeg har jo lyst til å være med min familie, akkurat som han har lyst til å være med sin. Vi ser hverandre de andre 364 dagene i året, så det går greit julaften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...