Gå til innhold

Fotballfrue tråden


Gjest Bobler

Anbefalte innlegg

hvorfor bryr alle seg om fotballfrue? Dere er vel klar over at hvor mer oppmerksomhet dere gir jo flere lesere får hun?

Ja, nå er det på tide å hetse meg litt i stedet! :jepp:

Men for øvrig er det jo ikke sånn at folk i denne tråden er ute etter å få henne til å slutte. Da mister de jo underholdninga si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christine says:

November 27, 2011 at 13:31

Det lurer jeg også på.. hva skal dere gjøre ift barnehage og barnebusdager?

Reply

Fotballfrue says:

November 27, 2011 at 13:54

Barnet vårt kommer til å ha et LCHF kosthold :)

- C

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp i kommentarfeltet der ei spurt henne om hvilke butikker hun kunne få tak i fashiontape (sånn som holder stropper og kjoler osv på plass) siden hun ikke rakk å bestille ifra internettet og vår alles fotballfrue svarer: Coverbrands leverer kjapt.

Hun har sammarbeid med dem, så hun får vel ikke lov å svare noe annet....

Heldigvis kom noen jenta til unnsetning og tipset om både cubus, lindex osv. Men hun kan vel ikke anbefale de butikkene for da får hun vel ikke provisjon av salget siden hun har reklamert for den tapen før... loool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine says:

November 27, 2011 at 13:31

Det lurer jeg også på.. hva skal dere gjøre ift barnehage og barnebusdager?

Reply

Fotballfrue says:

November 27, 2011 at 13:54

Barnet vårt kommer til å ha et LCHF kosthold :)

- C

Stakkars unge...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine says:

November 27, 2011 at 13:31

Det lurer jeg også på.. hva skal dere gjøre ift barnehage og barnebusdager?

Reply

Fotballfrue says:

November 27, 2011 at 13:54

Barnet vårt kommer til å ha et LCHF kosthold :)

- C

:hakeslepp: Den ungen er dømt til å bli mobba. Det vil h*n vel uansett bli når klassekamerater finner ut hvem foreldrene er ved ett kjapt søk på google også..

Er lavkarbo i det hele tatt bra for barn?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp: Den ungen er dømt til å bli mobba. Det vil h*n vel uansett bli når klassekamerater finner ut hvem foreldrene er ved ett kjapt søk på google også..

Er lavkarbo i det hele tatt bra for barn?!

Barn har ikke vondt av å spise lavkarbo. De EKSTREME variantene derimot, de er ikke bra for noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine says:

November 27, 2011 at 13:31

Det lurer jeg også på.. hva skal dere gjøre ift barnehage og barnebusdager?

Reply

Fotballfrue says:

November 27, 2011 at 13:54

Barnet vårt kommer til å ha et LCHF kosthold :)

- C

stakkars ungen som må sitte der med lavkarboknekkebrødet sitt med ett eller anna merkelig pålegg, når det eneste den vil ha er brødskive med leverpostei/skinkeost som de andre ungene.

Vi har en gutt i barnehagen som er muslim og ikke får spise bl.a leverpostei. Men jeg lover, det er det eneste han vil ha på brødskiva, bare fordi alle andre har det :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skal frua gjøre om ungen har vært i bursdag og spist masse kaker og pizza? Sende h*n to-tre runder rundt sognsvann?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Det må jo være en utfordring for barnet å ha et anstrengt forhold til mat allerede som barn. Tenker spesielt på hvordan andre vil se på dette barnet, og hvordan barnet vil se på seg selv når det aldri kan spise det samme som de andre barna i barnehagen eller på skolen.. Må jo være frustrerende?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har ikke vondt av å spise lavkarbo. De EKSTREME variantene derimot, de er ikke bra for noen.

Hvordan vet du at barn ikke "har vondt av" å spise lavkarbo og at det er greit at barn i vekst og utvikling lever på en LCHF diett? Kan du linke til en kilde til en troverdig ekspert som mener at LCHF er et greit kosthold for barn i vekst og utvikling?

Jeg tenker FF og mannen får gjøre som de vil i fht sine eventuelle barn (jeg regner med at de som alle andre i såfall vil få tips og råd på helsestasjonen, og per i dag har de uansett ikke barn, så hele greia blir veldig hypotetisk), men stusser på at noen her inne, med en så stor skråsikkerhet kan si på et åpent nettforum at LCHF er greit kosthold for barn, og jeg håper du kan dokumentere dette, det er tross alt mange unge, usikre, og ikke minst lettpåvirkelige mødre som leser på dette forumet.

Endret av Kosemose
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de skal dytte de samme forvrengte kroppsbildene sine på den ungen, så syns jeg faen meg synd på'n. Ikke fordi det å være sunn og slank er en dårlig ting, men tenk å leve med det presset om å være syltynn for at faren din synes jenter som Beyonce er smellfeit. Selv om Caroline er spinkel, er det ikke sikkert at barnet blir det. Barnet kan være født med helsemessige problemer som gjør det vanskelig å være i aktivitet, eller må gå på medisiner som gjør at en legger mye på seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være en utfordring for barnet å ha et anstrengt forhold til mat allerede som barn. Tenker spesielt på hvordan andre vil se på dette barnet, og hvordan barnet vil se på seg selv når det aldri kan spise det samme som de andre barna i barnehagen eller på skolen.. Må jo være frustrerende?

Aldri spise det samme? Lavkarbobrød eller knekkebrød med leverpostei, ost og skinke, kremost, paprika og agurg osv. Er det så uvanlig? Et barn er mer aktiv og vil fint kunne spise en frukt om dagen, selv om det er mer gunstig med grønnsaker.

Et barn vil aldri bli nektet å spise kake og snop i en bursdag, men det er ikke noe farlig om h*n får lavkarbovarianter av kaker og godter hjemme?

Et barn har ikke vondt av å spise de helfete variantene av melkeprodukter i stedet for de lette. Ei heller å ikke spise sukker.

At et barn har et anstrengt forhold til mat er på ingen måte knyttet til et lavkarbokosthold! En mamma som er opptatt av å telle kalorier og se seg selv i speilet, og som klager over at hun er feit, vil lage et dårlig kroppsbilde for barnet, og det skjer like gjerne på Grete Roede som på LCHF. Mer sannsynlig på Grete Roede, ettersom det er vanligst fortsatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at barn ikke "har vondt av" å spise lavkarbo og at det er greit at barn i vekst og utvikling lever på en LCHF diett? Kan du linke til en kilde til en troverdig ekspert som mener at LCHF er et greit kosthold for barn i vekst og utvikling?

Jeg tenker FF og mannen får gjøre som de vil i fht sine eventuelle barn (jeg regner med at de som alle andre i såfall vil få tips og råd på helsestasjonen, og per i dag har de uansett ikke barn, så hele greia blir veldig hypotetisk), men stusser på at noen her inne, med en så stor skråsikkerhet kan si på et åpent nettforum at LCHF er greit kosthold for barn, og jeg håper du kan dokumentere dette, det er tross alt mange unge, usikre, og ikke minst lettpåvirkelige mødre som leser på dette forumet.

Lavkarbo er ikke bare LCHF. Se på innlegget over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri spise det samme? Lavkarbobrød eller knekkebrød med leverpostei, ost og skinke, kremost, paprika og agurg osv. Er det så uvanlig? Et barn er mer aktiv og vil fint kunne spise en frukt om dagen, selv om det er mer gunstig med grønnsaker.

Et barn vil aldri bli nektet å spise kake og snop i en bursdag, men det er ikke noe farlig om h*n får lavkarbovarianter av kaker og godter hjemme?

Et barn har ikke vondt av å spise de helfete variantene av melkeprodukter i stedet for de lette. Ei heller å ikke spise sukker.

At et barn har et anstrengt forhold til mat er på ingen måte knyttet til et lavkarbokosthold! En mamma som er opptatt av å telle kalorier og se seg selv i speilet, og som klager over at hun er feit, vil lage et dårlig kroppsbilde for barnet, og det skjer like gjerne på Grete Roede som på LCHF. Mer sannsynlig på Grete Roede, ettersom det er vanligst fortsatt.

Dette hørtes ut som FF selv...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som FF selv...

Er nok ikke det. Jeg er en mamma til 3, vi spiser alle karboREDUSERT, altså lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om de skal dytte de samme forvrengte kroppsbildene sine på den ungen, så syns jeg faen meg synd på'n. Ikke fordi det å være sunn og slank er en dårlig ting, men tenk å leve med det presset om å være syltynn for at faren din synes jenter som Beyonce er smellfeit. Selv om Caroline er spinkel, er det ikke sikkert at barnet blir det. Barnet kan være født med helsemessige problemer som gjør det vanskelig å være i aktivitet, eller må gå på medisiner som gjør at en legger mye på seg.

Det har ingenting med kosthold å gjøre. FF har et forvrengt bilde av kropp og helse, noe som KAN bli overført til barna uavhengig om hun teller kalorier eller karbohydrater!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med kosthold å gjøre. FF har et forvrengt bilde av kropp og helse, noe som KAN bli overført til barna uavhengig om hun teller kalorier eller karbohydrater!

Barn plukker opp ting. Nå vet jeg ikke hva Caroline veier, eller hvor høy hun er, men om hun står og ser seg i speilet og påstår at hun har lagt på seg, eller sier høyt så barnet hører det " Jeg spiste ett stykke kake og fikk ikke trent etterpå, det gav meg skikkelig angst! " , hva tror du barnet vil føle da? Jenter ned i 8-årsalderen ligger innlagt for spiseforstyrrelser, og barn burde ikke tenke på slikt i en så ung alder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn plukker opp ting. Nå vet jeg ikke hva Caroline veier, eller hvor høy hun er, men om hun står og ser seg i speilet og påstår at hun har lagt på seg, eller sier høyt så barnet hører det " Jeg spiste ett stykke kake og fikk ikke trent etterpå, det gav meg skikkelig angst! " , hva tror du barnet vil føle da? Jenter ned i 8-årsalderen ligger innlagt for spiseforstyrrelser, og barn burde ikke tenke på slikt i en så ung alder.

Helt enig! Men det har ingenting å si om det er kalorier eller karbohydrater hun teller! Barnet får like fullt et forvrengt kroppsbilde om mor er ekstrem på kaloritelling! Det er det jeg vil frem til. At en mor spiser lavkarbo er ikke synonymt med et forvrengt kroppsbilde, ei heller er en mor som teller kalorier synonymt med et sunt kosthold.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette med barn på ulike lavkarbodietter er en skremmende tanke, hovedsaklig av to grunner:

1. Dette hysteriet er såppass nytt, at vi ikke vet hvordan dette vil påvirke barn i vekst på sikt.

2. At barn skal tvinges til å leve som om de har alskens allergier og matintoleranser, og i tillegg læres til at man burde unngå ting som frukt (!), er bare så utrolig skummelt.

Jeg så en episode av puls på om diettforvirring, der de hadde besøkt en famile som levde på lavkarbo. Jo da, det gikk ok, syntes ungene. De savnet brødskive og lørdagsgodt, men kanskje mest frukt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...