Gå til innhold

You tube film viser Anders Behring Breivik som fester vilt i FrPs lokaler.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

om frp hadde vist hva abb planla trur du virkelig ikke de ville gjort noe med det da?

du bebreider frp for hva abb gjorde, om han ordføreren fra ap som er annmeldt for overgrep blir funnet skyldig, vi du da sette stolteberg i samme båt siden de to var mye sammen?

en jeg festet mye med i min ungdom blir funnet skyldig i drap, er det da min skyld siden jeg kjente han for ca 10 år iden, men ikke har pratet med han etter det? burde jeg da ha sett hva han ville gjøre?

synes dette blir for dummt, om du skall ta noen for dette burde du vel ta frimurerne og da, han var et aktivt medlem 22/7, om han var medlem andre steder må du virkelig hive deg over de også, eller er det bare for og sverte frp du gjør dette?

Du har gått glipp av poenget. Massemorderen og terroristen delte partiets ideologi og har fått næring til innvandrerhatet sitt. Sammenligningen din er totalt irrelavant da det ikke er noe som tilsier at AP eller Frimurerlosjen indirekte eller direkte støtter slike personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har gått glipp av poenget. Massemorderen og terroristen delte partiets ideologi og har fått næring til innvandrerhatet sitt. Sammenligningen din er totalt irrelavant da det ikke er noe som tilsier at AP eller Frimurerlosjen indirekte eller direkte støtter slike personer.

og du mener da at frp har støttet opp om abb? at de har hjulpet han til og bli slik ved at han , i følge deg, vanket med toppen i frp?

rart da at ikke flere, som faktisk har brukt mye mere tid i frp og hatt mere kontakt med toppene i partiet, også har plaffet løs på folk.

og prøve å få dette over på frp eller andre partier, grupper osv er bare patetisk. dette var noe abb gjorde av fri vilje og noen han prata med for ti år siden kal ikke ha skyld for dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB var en aktiv FrP politiker med en rekke verv over lang tid. Det er faktum selv om FrP ikke ønsker å snakke om det.

Dersom FrP er villige til å legge frem sannheten om ABBs engasjementer i sin fulle bredde vil de unngå mer debatt om dette. Men så lenge strategien er å dekke over, feie under deppe og innrømme minst mulig så må de faktisk godta at temaet debatteres.

Valget ligger hos FrP. Åpenhet eller mistenkeliggjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du prøver å komme fram til egentlig? At FRP er et terroristpari, fordi han var med der? Isåfall må du være den dummeste personen som noen gang har lagt tråd her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB var en aktiv FrP politiker med en rekke verv over lang tid. Det er faktum selv om FrP ikke ønsker å snakke om det.

Dersom FrP er villige til å legge frem sannheten om ABBs engasjementer i sin fulle bredde vil de unngå mer debatt om dette. Men så lenge strategien er å dekke over, feie under deppe og innrømme minst mulig så må de faktisk godta at temaet debatteres.

Valget ligger hos FrP. Åpenhet eller mistenkeliggjøring.

Hei du. Gjerne les innlegget mitt og vedleggene jeg la ved tidligere i tråden. FRP har på ingen måte unngått temaet at Breivik faktisk var medlem der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damen med korsett og magen hengene utenfor. Ærlig talt, klarer ikke FRPere å kle seg? Er hun deltidsprosituert?

Dæ'e for faen sånn vi fæste hær i Norge! :kjefte:

Seriøst, for noen holdninger. Hun kler seg sexy og utfordrende. QQ?

Og hvorfor så lubbe, kjenner ikke FRPere til matpyramiden?

Bare deilig! Flæsk...:sjarmor:

Hvorfor har de så stygg sofa i lokalet, har de stjålet den fra en Fretexcontainer?

Unge folk som lever hjemmefra?

De røyker INNE, noe som ikke er tillat.

Det er lov å røyke inne i privathjem, men ikke inne på offentlig sted.

Hvis man hører skikkelig nøye etter på musikken og hylingen er det noen som roper "SATAN LEVER". Ikke at det er overraskende, vi snakker tross alt om FRP.

Satanbespottelse? Satan frigjør oss jo fra den der kontrolfriken!

Seriøst, få i Norge er spesielt kristne...

Uansett, når man treffer fremmede så treffer man på litt av hvert...drapsmenn, kvinnelige barnemishandlere, voldtektsforbrytere, ekstremister, muslimer (haha) og tannleger, nothing new here, move along :filer:

PS/ Bering var en kristen. Alstå, en fremmedreligiøs mann. FrP-assosiasjonen er litt drøy ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Gjerne les innlegget mitt og vedleggene jeg la ved tidligere i tråden. FRP har på ingen måte unngått temaet at Breivik faktisk var medlem der.

All informasjon om ABBs tillitsverv i fremskrittspartiet har kommet fra andre kilder enn partiet selv. FrP har kun innrømmet det de har måttet og blånektet for alt annet.

Informasjon fra FrP har i perioder vært feil. For eksempel ble det lenge hevdet at ABB ikke hadde tillitsverv i partiet og at han ikke hadde noen sosial kontakt med andre medlemmer.

Jeg savner en redegjørelse fra FrP selv om ABB, ikke en redegjørelse fra alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæ'e for faen sånn vi fæste hær i Norge! :kjefte:

Seriøst, for noen holdninger. Hun kler seg sexy og utfordrende. QQ?

Bare deilig! Flæsk...:sjarmor:

Unge folk som lever hjemmefra?

Det er lov å røyke inne i privathjem, men ikke inne på offentlig sted.

Satanbespottelse? Satan frigjør oss jo fra den der kontrolfriken!

Seriøst, få i Norge er spesielt kristne...

Uansett, når man treffer fremmede så treffer man på litt av hvert...drapsmenn, kvinnelige barnemishandlere, voldtektsforbrytere, ekstremister, muslimer (haha) og tannleger, nothing new here, move along :filer:

PS/ Bering var en kristen. Alstå, en fremmedreligiøs mann. FrP-assosiasjonen er litt drøy ;)

Det var godt vi fikk klarhet i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en redegjørelse om hva Jens visste om romkameraten til Vågå-ordføreren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All informasjon om ABBs tillitsverv i fremskrittspartiet har kommet fra andre kilder enn partiet selv. FrP har kun innrømmet det de har måttet og blånektet for alt annet.

Informasjon fra FrP har i perioder vært feil. For eksempel ble det lenge hevdet at ABB ikke hadde tillitsverv i partiet og at han ikke hadde noen sosial kontakt med andre medlemmer.

Jeg savner en redegjørelse fra FrP selv om ABB, ikke en redegjørelse fra alle andre.

Da vil jeg anbefale deg denne linken, jeg tror den vil gi oppklaring i alle de ukorrekte påstandene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv Jensen uttalte til NRK 24. juli:

"Jeg synes det er avskyelig det som er skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd og Fremskrittspartiet. Det bør man holde seg for god til."

http://www.twitmunin.com/v/344096/avskyelig-mpeg/

Det lyser ikke akkurat selvinnsikt av hennes uttalelser og viser at partiet har store problemer med å innrømme de opplagte likhetene med frp og vedkommendes meninger. Der har vrangforestillingene fått spire og gro og det er på ingen måte tilfeldig at vedkommende sympatiserer med HAT-partiet. Frp har åpenbart vært en betydelig påvirkning og spilt en stor rolle for hvordan vedkommende har oppfattet verden. Det er såklart ikke eneste påvirkning, men en vesentlig, og det kan rett og slett ikke bortforklares.

Jensen undervurderer folk flest sin vurderingsevne med å "fordekke" dette.(det spiller ingen rolle at hun forsøker å bortforklare uttalelsene sine i etterkant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men dersom det var en gææren fyr fra AUF som hadde skutt en haug med FpU ungdommer ville det sannssynligvis vært Frps politikk sin feil da, også.

Å si at FRPs har noe skyld i dette blir som å si at en mann som er sint på kona si er like ille som en konemishandler. Det er en vill forskjell på å være kritisk til innvandring, og å drepe en haug med barn og unge. Om man ikke ser denne forskjellen er noe alvorlig galt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..men dersom det var en gææren fyr fra AUF som hadde skutt en haug med FpU ungdommer ville det sannssynligvis vært Frps politikk sin feil da, også.

Å si at FRPs har noe skyld i dette blir som å si at en mann som er sint på kona si er like ille som en konemishandler. Det er en vill forskjell på å være kritisk til innvandring, og å drepe en haug med barn og unge. Om man ikke ser denne forskjellen er noe alvorlig galt.

Dette er bare stråmannsargumentasjon. Og det bør du vite

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men dersom det var en gææren fyr fra AUF som hadde skutt en haug med FpU ungdommer ville det sannssynligvis vært Frps politikk sin feil da, også.

Å si at FRPs har noe skyld i dette blir som å si at en mann som er sint på kona si er like ille som en konemishandler. Det er en vill forskjell på å være kritisk til innvandring, og å drepe en haug med barn og unge. Om man ikke ser denne forskjellen er noe alvorlig galt.

Stakkars FRP, liksom. :ironi: Frp kan ikke være offeret hele tiden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jeg vite, mine argumenter er dårlige, mens du trenger ikke argumentere en gang, du.

(Før dere sier noe påpeker jeg at jeg ikke selv er FRPer, men jeg syntes mye av det som blir sagt er så tåpelig at det ikke bør stå umotsagt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det burde jeg vite, mine argumenter er dårlige, mens du trenger ikke argumentere en gang, du.

(Før dere sier noe påpeker jeg at jeg ikke selv er FRPer, men jeg syntes mye av det som blir sagt er så tåpelig at det ikke bør stå umotsagt)

Jeg har argumentert for hvorfor det er en klar forbindelse med FRP og vedkommende. Du kommer derimot med en merkelig sammenligning for å forsvare partiet. Offer-FRP.

Kom heller med rene ord enn å kontruere stråmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv Jensen uttalte til NRK 24. juli:

"Jeg synes det er avskyelig det som er skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd og Fremskrittspartiet. Det bør man holde seg for god til."

http://www.twitmunin.com/v/344096/avskyelig-mpeg/

Det lyser ikke akkurat selvinnsikt av hennes uttalelser og viser at partiet har store problemer med å innrømme de opplagte likhetene med frp og vedkommendes meninger. Der har vrangforestillingene fått spire og gro og det er på ingen måte tilfeldig at vedkommende sympatiserer med HAT-partiet. Frp har åpenbart vært en betydelig påvirkning og spilt en stor rolle for hvordan vedkommende har oppfattet verden. Det er såklart ikke eneste påvirkning, men en vesentlig, og det kan rett og slett ikke bortforklares.

Jensen undervurderer folk flest sin vurderingsevne med å "fordekke" dette.(det spiller ingen rolle at hun forsøker å bortforklare uttalelsene sine i etterkant)

Jeg er enig i at dette var en lite gjennomtenkt og dårlig utført uttalelse fra Siv Jensen. Hun var i sorg som resten av Norge men måtte også forsvare partiet sitt som partileder da hun ble konfrontert. Hun beklaget seg for uttalelsen like etterpå. Det er menneskelig å feile, så jeg synes ikke det er noe å reagere noe større på ettersom hun har unnskyldt seg.

Men hvordan mener du dette viser at de har problemer med å innrømme likhetene mellom FRPs meninger og Breiviks meninger? Breivik har forklart nøye hvorfor han misliker Islam og ikke-vestlig innvandring, hva som gjør at han hater Arbeiderpartiet og hvorfor han følte det var nødvendig med slike handlinger. Det har han klart å finne ut av helt selv uten "hjelp" fra FRP da de så absolutt ikke sitter med slike tanker. Han meldte seg inn i partiet på grunn av meningene sine, som han senere fant ut ikke var helt like med FRPs likevel. Da meldte han seg ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tråd.

At Breivik har sympatisert med FrP på et eller annet tidspunkt forut for den handlingen han begikk i sommer, hva har det med saken å gjøre? Det finnes kjeltringer med all slags forskjellig tilhørighet, de har også hatt et liv før de ble kriminelle. Like fullt er drapet, ranet eller hva det måtte være, deres eget ansvar. Sånn også med Breivik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette var en lite gjennomtenkt og dårlig utført uttalelse fra Siv Jensen. Hun var i sorg som resten av Norge men måtte også forsvare partiet sitt som partileder da hun ble konfrontert. Hun beklaget seg for uttalelsen like etterpå. Det er menneskelig å feile, så jeg synes ikke det er noe å reagere noe større på ettersom hun har unnskyldt seg.

Men hvordan mener du dette viser at de har problemer med å innrømme likhetene mellom FRPs meninger og Breiviks meninger? Breivik har forklart nøye hvorfor han misliker Islam og ikke-vestlig innvandring, hva som gjør at han hater Arbeiderpartiet og hvorfor han følte det var nødvendig med slike handlinger. Det har han klart å finne ut av helt selv uten "hjelp" fra FRP da de så absolutt ikke sitter med slike tanker. Han meldte seg inn i partiet på grunn av meningene sine, som han senere fant ut ikke var helt like med FRPs likevel. Da meldte han seg ut.

Som FRP-velger er det sikkert bekvemt å tenke dette, men det betyr ikke at det stemmer.

Jeg må bare spørre: vet du egentlig hva FRP mener om Islam, Ikke-vestlig-innvandring og AP? Hvis du vet dette, hvorfor tror du vekommende har funnet dette ut helt av seg selv, i et vakuum? FRp fremstiller nettopp Islam, ikke-vestlig-innvandring og AP som den største trusselen vi stakkars naive nordmenn må forstå. Det er i den sammenheng vedkommende har tatt saken i egne hender og gjort alvor i å møte denne såkalte trusselen med ekstremt brutale midler. Det er for ham en naturlig konsekvens som følge av Frp OG andre høyreekstreme innvandringsmotstanderes ressonement.

Derfor blir det en virkelighetsflukt å påstå at FRP ikke haar medvirket til hans handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...