Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 11. september 2012 #621 Del Skrevet 11. september 2012 Tusen takk for tipset! Skal skaffe meg en time der,da! Jeg studerer faglærerutdanning i drama:) Er kjempe koselig! I dag har jeg nesten ikke sittet ned. Har jobbet med en framføring vi skal ha i morgen. Kan bli ganske interessant, for å si det sånn:) Så i tillegg til å ha jobbet med det, har jeg lagt sammen klær, strøket massse klær og laget middag. Så nå ligger jeg i sengen å ser på Modern Family. Elsker den serien!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 11. september 2012 #622 Del Skrevet 11. september 2012 Få legen til å sende deg henvendelse til elvebredden gyno. Her i byen. Tror de er flinke der. Vet du kanskje hvor mye det koster? Sto at man ikke trengte henvisning, men man måtte betale en høyere egenandel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. september 2012 #623 Del Skrevet 12. september 2012 Vet du kanskje hvor mye det koster? Sto at man ikke trengte henvisning, men man måtte betale en høyere egenandel Er litt usikker på det. Du må nesten ringe og spør, eller stikke innom om du går forbi. Det er det gule huset på venstre side når du går over Lundsbroa fra byen mot Lund/Uia På Lund sia av broa vel og merke Var der på tidlig UL, men da hadde jeg henvisning så betalte ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. september 2012 #624 Del Skrevet 12. september 2012 Når jeg fikk henvisning til GY så er privat, så betalte jeg 300 eller noe trur jeg det var. Det var med innvendig UL... Kjekt å se deg tilbake igjen, å at du trives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 12. september 2012 #625 Del Skrevet 12. september 2012 Er litt usikker på det. Du må nesten ringe og spør, eller stikke innom om du går forbi. Det er det gule huset på venstre side når du går over Lundsbroa fra byen mot Lund/Uia På Lund sia av broa vel og merke Var der på tidlig UL, men da hadde jeg henvisning så betalte ingenting Jeg bestilte time i dag, faktisk! Fikk time 8.oktober! Men det kostet 900, da.. MEN! Jeg slipper å gå fra lege til gyno. Må jo betale legen også. Men nå håper jeg bare det blir verdt det. Sambo synes det i allefall:) Så nå får vi se da, om jeg må proppe i meg mer pergotime, eller om jeg kan på lapraskopi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. september 2012 #626 Del Skrevet 12. september 2012 Så bra. Var ikke den værste vente tia heller da Vi skulle egentlig til utredning pga barnløshet i år. Legen sendte henvisning i Januar og jeg fikk time i oktober på et sted :gjeiper: Kriminelt lenge.. Fikk ny time 1. juni på elvebredden, men fortsatt lenge å vente.. Og plutselig ordna jo ting seg av seg selv.. Merkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 12. september 2012 #627 Del Skrevet 12. september 2012 Så bra. Var ikke den værste vente tia heller da Vi skulle egentlig til utredning pga barnløshet i år. Legen sendte henvisning i Januar og jeg fikk time i oktober på et sted :gjeiper: Kriminelt lenge.. Fikk ny time 1. juni på elvebredden, men fortsatt lenge å vente.. Og plutselig ordna jo ting seg av seg selv.. Merkelig Åå...Herre.. det var litt av en ventetid! Ja, ting har en merkelig måte å ordne seg på __________________________________________________________________ I dag kom forresten TR, 10 dager for sent! Må begynne på metforminen igjen Fremføringen i dag gikk forresten veldig bra! Det var litt småskummelt, da... For det var en del sang og sånn Men det var gøy å se de andre bidragene! Spent på hva som skjer i morgen, da! Nye utfordringer er gøy! Elsker å ikke måtte sitte stille ved en pult hver dag. Eneste dagen vi har teori er på fredager i et par timer. Og så er det mer leking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 13. september 2012 #628 Del Skrevet 13. september 2012 Hehe, hørtes ut som et morsomt studium, deilig at det er mye aktivitet og "alternativ" læring da, godt å slippe å bare sitte fordypet i bøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 24. september 2012 #629 Del Skrevet 24. september 2012 Hvordan går det her Adeline? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 1. oktober 2012 #630 Del Skrevet 1. oktober 2012 Heisann! Jo, det går vel bra tenker jeg.. Ny uke og trøtt i trynet. Godt at det er studiedag i dag. Denne uken skal vi ut i praksis på en teaterskole læreren har satt opp som et tilbud for barn nå i høstferien. Det blir interessant! Så jeg er nødt til å finne litt materiale vi kan jobbe med der.. Også skal vi i tillegg skrive en oppgave de dagene vi ikke er på praksis.. Og jeg skjønte absolutt ingenting av det oppgaven gikk ut på. Men jeg skal prøve helt til jeg klarer det. Som om det ikke er nok med å finne materiale til teaterskole og begynne på oppgaven, må jeg sette meg ned med teoriboken og lese i dag også. PUH!! Ellers nærmer det seg 8.oktober hvor jeg skal til gyno! Jeg håper virkelig det er noe hun kan hjelpe meg med. For snart skal jeg på pergo igjen... I følge kalendrenen min skal jeg egentlig ha eggløsning på torsdag. Men jeg har ikke kjent noe aktivitet der nede siden juni.. 4 mnd siden altså.. Så noe sier meg at pergo faktisk ikke funker.. Legen sa at jeg skulle vente 6 mnd til jeg skulle få lapraskopi. Men....jeg ser bare virkelig ikke poenget med å stappe i seg hormoner når det ikke hjelper. O`frustrasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 4. oktober 2012 #631 Del Skrevet 4. oktober 2012 God morgen:) I dag skal vi ut i praksis på en teaterskole for barn mellom 6-10 år. Jeg er ganske trøtt i dag, selvom jeg la meg før klokken ble 23:00, men skal klare det alikevell=) Det blir artig å se hvordan vi klarer dette, da vi har jobbet med opplegget vårt i 1 uke i forveien. Jeg leste noe fint i går til oppgaven vi har skrevet: "Læreren kan bestemme hva elevene skal jobbe med, men ikke hvordan". Synes det var en fin rettningslinje til praksisuken,jeg:) Vel, nå må jeg tussle til bussen som skal kjøre meg til Søgne! Shallabais!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. oktober 2012 #632 Del Skrevet 4. oktober 2012 Håper du hadde en koselig dag i Søgne Ikke lenge til du skal til elveklinikken nå. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 4. oktober 2012 #633 Del Skrevet 4. oktober 2012 Blir spennende å høre hva de bestemmer seg for å gjøre. De kan da virkelig ikke mene du skal vente 6 mnd når det ikke funker?? Hva skal det være godt med? Kan de ikke bare gjøre det med en gang? Det er ikke til å bli klok på dette her Håper ellers det går bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 4. oktober 2012 #634 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hoi! Her har jeg ikke skrevet på en stund (men jeg har fulgt med altså ). Høres ut som et spennende studie, er jo herlig når det er mye praktisk arbeid, lek og moro Lykke til hos gyn, og lykke til videre med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. oktober 2012 #635 Del Skrevet 15. oktober 2012 God kveld, kvinner Nå har jeg et løfte om å skrive her inne oftere! Beklager for min mangel på tilstedeværelse! Tiden går så fort her nede, at det virker som jeg har gått på skolen i flere måneder! Men det jo bare gått noen uker eller noe Det vi holder på med nå, er forresten ganske komplisert men interessant. Jeg har bare lært meg å ikke tenke. Bare gjøre. Det er i allefall det som går igjen hos læreren vår:) Var jo hos gynekologen forrige uke! Tok innvendig UL og så at eggene ikke var store nok for å løsne. Så hun tok meg av både metformin og pergotime, og satt meg på Letrozol. Det er visst egentlig et medikament for kvinner som har hatt brystkreft, men det er også eggløsningsstimmulerende, som skal fremme/ bedre eggløsningen. Så den begynner jeg på i over i morgen og videre til dag 7 i syklusen. Så er det på`an igjen med blodprøver og innvendig UL. Så får vi bare se. Rett og slett. Håper ikke på noe som helst i grunn. Selvfølgelig et positivt resultat, men hadde jeg veddet på det, hadde jeg nok gått konkurs ganske kjapt Nå må jeg sette i bollene i ovnen (haha) I kveld er det skillingsboller og kaffikos med min elskede kjæreste mannemann! Jeg LOVER å komme tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 15. oktober 2012 #636 Del Skrevet 15. oktober 2012 Så koseligt å høre fra deg igjen! Det hørres ut som du trives på skulen Godt at du var hos GY da, å at hun såg at det ikke hjalp me pergo å de, å satte deg på en ny type medisin Håper det blir fortgang i sakene nå Blir hvertfall spennende å se når du skal tilbake Jeg fikk skikkelig lyst på skillingsboller nå Det er bare å sende med express ett eller annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 15. oktober 2012 #637 Del Skrevet 15. oktober 2012 Så bra at gynekologen har funnet ut enda mer om hva som kan by på problemer for dere! Du skal se det løser seg snart nå, så fort du er godt i gang med den riktige behandlingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. oktober 2012 #638 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ja, jeg håper det røsker i eggstokkene mine denne mnd, for å si det sånn Bollene var dødsgode! Og om det ikke var nok med det, hadde gubben min kjøpt julebrus også! Men den var ikke som den jeg er vant til da. Denne kommer fra CB bryggeri. Og den var ikke rød.. sånn som lerum, hansa og .....den andre.. Men godt og koselig var det i allefall! Nå sitter jeg i sofaen og ser på "New Girl". En serie jeg akkurat fikk nyss om! Kaffen er i koppen og snusen skader heller ikke. Så akkurat NÅ er jeg ekstremt fornøyd Og jeg må nesten være ærlig. Jeg håper faktisk virkelig at det skjer noe med den nye medisinen. Jeg har tenkt litt på dette med skole og sånn.. at om vi ikke hadde fortsatt å prøve selvom jeg har begynt på studie, er jeg faktisk 26-27 før jeg er ferdig. Og jeg mener ikke å være frekk når jeg skriver dette, men jeg vil veldig gjerne ha mitt førstefødte barn FØR den tid. Og det kan jo også hende at det blir vanskeligere når jeg er eldre. Så selvom en del av meg gjerne skule tatt studiet uforstyrret, føler jeg at jeg ikke kan sette alt på pause heller. Og hvis det skulle klaffe og alt det der, er sansyneligheten for at vi flytter tilbake til Bergen stor. For familie er jo litt greit å ha rundt seg da. .. MEN vi tar det som det kommer! Det som skjer det skjer. Dette var litt rotete og knotete tanker fra en meg i kveld Kjenner bare nå mens jeg skriver her, at jeg gleder meg. Enkelt og greit, gleder meg til jeg får en positiv test. Når enn det måtte skje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 16. oktober 2012 #639 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jah... Det var en kort skoledag for min del. 2 timer? Jeg brøt sammen. Beina mine klarte ikke holde meg lenger og jeg skalv. Vi jobbet 5 og 5 med noe som heter kinestetisk respons. Da vår gruppe skulle prøve oss, holdt jeg ut i kanskje 2 minutter før jeg løp ut. Gikk aldri inn igjen. Følte det ble for dumt. Føler meg dårlig og svak som ikke gikk inn. Og nå går det mange tanker rundt i hodet mitt. En del av mer orker faktisk ikke mer av den tunge psykiske jobben..og en annen del av meg.. det er vel egentlig ikke en motpart her. Den andre halvdelen sier bare at jeg er et svakt menneske. Jeg vet ikke hvorfor dette skjedde. Har ingen begrunnelse. Men det jeg vet nå, er at jeg kanskje skal søke meg inn på et annet felt innen læreryrket. Men hva skal jeg si til familien? Akkurat her og nå kjennes bare alt dette studie har med seg så tungt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. oktober 2012 #640 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei Adeline Jeg vet ikke hva fagene dine er, eller hvor tungt det må være, men kanskje det å selv kunne oppleve på kroppen hvordan det er, gjør deg til en bedre student/utdannet? Må du si noenting til familien? De har vel heller ingenting å gjøre med hva du velger? Kanskje gi deg selv et par dager, snakk med læreren din. Kanskje din reaksjon er mer normal i undervisningen enn du tror? Kanskje du ser om en liten stund, at reaksjonen din var verdt det? Jeg skjønner at ting er tungt, og at du har mye tanker for tiden - ta vare på deg selv!! Stooor stoor klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå