Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤


Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Gjest zeppelin

Hei!

Nå begynner altså jeg min nye dagbok her på "prøvere", fordi jeg er nettop det :fnise:

Jeg er 23 år (om 11 dager) og bor sammen med min beste halvdel i en koselig leilighet utenfor byen. Vi har vært sammen i 3 år og jeg har aldri følt meg bedre enn med han :rodmer:

Jeg jobber ca 70% og han har sitt siste år på BI og jobber ved siden av.

Så til noe litt mer interessant:

Vi hadde egentig planlagt å bli prøvere etter nyttår, men så, til min store glede, ble min beste venn gjennom 14 gravid nå nylig! Og vi har helt siden vi var liten om hvor gøy det hadde vært om begge ble gravid samtidig, hehe.

Så da hoppet vi på, da! :fnise:

Jeg har ikke så mye peilig på disse kodene dere har her inne, utenom at TR betyr tante rød :fnise: Som jeg forresten fikk for 2 dager siden!

Betyr det da at jeg er frrruuuktbar neste uke? hmmm :lete:

Åh, som jeg gleder meg! Jeg føler meg klar både fysisk og psykisk, om det går an å si... jeg er for lengst ferdig med å være ung og "dum" og vil mer enn gjerne bare bevege meg videre her i livet! Min kjære er vel litt mer tilbakeholden, kan du si.. men han er jo med på det han også :gjeiper: Så tenker vel at entusiasmen hans kommer snikende på den også :)

Vel! Da er det bare å krysse fingrene, ønske de som vil følge med Velkommen, og prøve å oppdatere så ofte jeg bare kan!!

:goodbye:

Endret av Adeline*Jouvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest zeppelin

Nå er det snart natta her! Hoppet i høyet tidligere i kveld da min kjære sa at det var en fulltreffer. Meeen.. Trokke det:p er lov til å håpe da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Arg... Denne syklusen.. Liker ikke å være detaljert, men her kommer det. Jeg har hatt et veldig langt opphold fra forrige TR til denne. Så jeg mistet litt kontroll over tiden, kan man si.

På torsdag fikk jeg mørk brun utflod og i begynnelsen rent blod. Etter det har det bare vært det mørke. Trodde jeg var ferdig i dag, men så kom det enda litt rent blod. Så nå vet jeg ikke. TR kommer på ganske kort vissit har jeg merket meg. Forige gang tror jeg det bare var 2-3 dager.. Hm..

Så nå har jeg i allefall begynt å notere meg når TR kommer slik at jeg sånn ca vet når vi har best sjans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hurra, prøverdagbok! :hoppe: (haha, jeg er sååå gira og er ikke prøver enda selv. men håper jeg får lov å følge dere likevel, siden jeg håper å bli prøver selv om under et år :) )

jeg troor det er sånn at man har EL (eggløsning altså, jeg har terpet på forkortelsene, jess sir!) ca. to uker før mensen. Altså ca. midt i mellom to perioder. Også har jeg fått med meg at det er fint å ha :sengekos: ca annenhver dag rundt EL for størst sannsynlighet for å bli gravid :) (jeg får med meg mye rart når jeg leser prøverdagbøker!).

Men sikkert lurt å få en oversikt over TR og være avslappet i starten :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Hurra, prøverdagbok! :hoppe: (haha, jeg er sååå gira og er ikke prøver enda selv. men håper jeg får lov å følge dere likevel, siden jeg håper å bli prøver selv om under et år :) )

jeg troor det er sånn at man har EL (eggløsning altså, jeg har terpet på forkortelsene, jess sir!) ca. to uker før mensen. Altså ca. midt i mellom to perioder. Også har jeg fått med meg at det er fint å ha :sengekos: ca annenhver dag rundt EL for størst sannsynlighet for å bli gravid :) (jeg får med meg mye rart når jeg leser prøverdagbøker!).

Men sikkert lurt å få en oversikt over TR og være avslappet i starten :) Lykke til!

Hei, Boblebrus! Så vanvittig (!!!) koselig at du vil følge! :hoppendeglad: Nå ble jeg skikkelig glad, altså! Jeg vet det er lenge siden jeg har vært her inne, men jeg har faktisk savnet boblebrus, jeg :sjenert:

Ja, jeg har lest meg litt opp på dette også. Det er jo umulig å ikke gjøre det! hehe!

Det bobler i magen min og jeg gleder meg mer enn noen sinne!! :hoppe:

Endret av zeppelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

I går kom min elskede inn på soverommet hvor jeg lå og sa at jeg virket som mye mer lykkeligere enn vanlig, hehe.. og ja, jeg er nok det! :hjertesmil:

Ah.. i natt drømte jeg at Nazitene kom til Bergen for en prøveperiode. Så hadde de bygget en del konsentrasjonsleirer hvor meg og min nå gravide venninne hadde en prøveperiode. Jeg var så redd for at de skule tro vi var jødiske, eller noe sånn.. jeg har fregner, blå øyne og brunt hår og venninnen min har grønne øyne og blondt hår. :P

Og en dag etter "jobb" satt vi utenfor leiren på noen benker og snakket da nazistene begynte å skyte på oss!!! jeg våknet da vi løp opp i skogen som var uvanlig bratt! ÆSj.. ekkelt.

Og etterpå drømte jeg om Gilmore Girls..og at Sookie måtte stable varer på en butikk og at Jackson var kjempe sint på henne..

OG jo! Etter det igjen drømte jeg at jeg ble gravid, men fikk bwby FØR venninnen min. Så når hun skulle snart føde, var min ca 1 år. Det er bare rart...

Hvor kommer dette fra?? Hehe:sukk:

Vel, utenom litt psykotiske drømmer er dette siste dag i TR. Så nå er planen min å bare peise på, egentlig.. hehe.

Ah... det er så skummelt, men fantastisk! Jeg visste ikke at det var slik det føltes! :sol:

Jeg skal forresten til gynekolog den 29 for å sjekke om alt står bra til! Og det håper jeg det gjør. Men gynekolog er litt skummelt syns jeg.. tror jeg.. Men er det virkelig?

Forresten.. i følge en app jeg har, er min neste fruktbare periode 21.11- 26.11

EL finner sted 24.11

Får håpe det stemmer da!!

Endret av zeppelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zeppelin

God kveld i stuen!

Nå har jeg kommet hjem fra et koselig cafè-besøk med venninnen min som akkurat har blitt gravid:) kjempe koselig, var det!

Nå har jeg ryddet og satt på oppvasken! Deilig å få det unnagjort! Så nå er det middag på G! Satser på at min kjære skal lage den.. For wok er hans spesialitet, utenom spagetti carbonara:) nam nam!

Endret av zeppelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hihi, jeg ble skikkelig glad for at DU ble glad for at jeg ville følge! :ler: Er jo koselig å få følge med fra starten av :)

Siste dag med TR ja, da er det bare å sette i gang med prøveperioden! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med også. :)

Har du akkurat sluttet på hormonell prevansjon, eller har dere brukt kondom. Om du ikke har brukt hormonell prevansjon kan det gå fortere å bli gravid enn om du ikke har det. Om du akkurat har sluttet da. For det tar litt tid å få stabil syklus igjen, som regel. Og det blir vanskeligere å treffe blink. MEN bare kos dere de første månedene, ha sex jevnlig og test når du føler for det. :)

Ellers er noen av forkortelsene slik:

SA = Spontanabort.

MA= Missed Abortion (fosteret dør men det støtes ikke ut)

UL = Ultralyd

IKM =Ikke kommende mens (Den dagen du skal ha mens, men håper du ikke får den. :jepp: )

EL = Eggløsning

DPO = Dager etter eggløsning

Ellers anbefaler jeg deg å kjøpe alt av tester på Ebay, MYE billigere. :)

Disse Graviditetstestene har jeg brukt, og disse funker helt fint. Og det er så billig at man kan gå litt "nuts" i testinga.

Du får også kjøpt EL tester, men disse har jeg ikke prøvd. Men jeg har en haug av disse, som jeg skal prøve nå som vi er prøvere igjen og vi vil bli gravide NÅ, siden vi mistet.

Lykke til! Håper vi er gravide så fort som mulig! Helst i går :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Hei, Isadora!

Ah! Takk for forkortelsene! :D

Jeg sluttet på pillene for over ett år siden tror jeg... Er i allefall en god stund siden:) så håper det går fort!!

Jeg var inne på billigtester i går og kjøpte Gravitamin.. Folat er visst viktig når man både skal prøve og er gravid. Så da kastet jeg meg på den. Vurderte å kjøpe en test også.. Men gjorde det ikke alikevell.. Har blitt så lei av de negative at jeg tror ikke jeg kommer til å ta flere tester før jeg virkelig kjenner det på kroppen..

Ja, må bare peise på, begge to, hehe:)

EL kommer vel rundt 20-23. Så da vet jeg hva jeg hva jeg skal gjøre utenom å lese til matteeksamen;)

Nå er jeg på jobb, for øvrig! Har akkurat spist, men er fortsatt sulten og litt kvalm.. Også hjelper det ikke når jeg står over mat hele tiden:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

God kveld i stuen! :goodbye:

Nå har vi akkurat spist en deilig middag og jeg er mett! Dagens middag besto av sånn brede spaghetti-greier, kjøttdeigsaus, skinke og champ! Og selvfølgelig litt revet ost på toppen! Jeg ellllsker ost :rodmer:

Er ikke ost og meieriprodukter noe man må være litt forsiktig med når man er gravid? Eller er jeg litt på villspor? :fnise:

Prøvde å lese litt matte i dag når jeg kom hjem, men er så ukonsentrert. Har kommet til kapittel 3 av 5, som inneholder kjedelige ting som medianen, gjennomsnitt, relativ frekvens osv...Booooriiiing :filer:

Også har jeg 9 (!!!!!) :kjefte: dager igjen til eksamen!! Kjææææræe vene!!! :sjokk::overrasket::grine::ninja::sjokkert: Nå gikk det faktisk opp for meg hvor liten tid jeg har!!! Hjelpes.

Så..nå forandret mine planer seg fra sofa, kjæreste og tv- til å gjør så mye matte jeg bare kan på 2 timer i sengen.

....

....

....

....

....og selvsagt litt :sengekos:

Oyeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest zeppelin

Ellau! :goodbye:

Nå sitter jeg her etter en ganske så grei dag på jobb og minimalt med mattelesing. Klarer ikke så konsentrere meg helt.. Men er jo bare nødt til å lese som en helt snart. Siste dagen på jobb før eksamen er i morgen. Så før det må jeg bare leeeese!

Ah.. jeg gleder meg sånn tl dette marerittet er over!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Heisann!

Nå sitter jeg atter en gang i sofan og glor på tv! Klarer fortsatt ikke å konsentrere meg om matten.. Tenker å rydde og fikse litt her før jeg sitter meg ned og begynner ordentlig med matten.

Hat hatt litt smerter på høyre side av rygg og mage i dag. Skikkelig ubehagelig.. Håper ikke ryggen min svikter meg :/ for den trenger jeg mesteparten av tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hehe, kjenner meg igjen. Hjemmeeksamen neste uke fra mandag-torsdag og midt oppe i det på tirsdag er det skoleeksamen. Har jeg begynt å lese skikkelig? Neeei.. er noe herk dette eksamens-maset :klaske: Men snart er det overstått og julen står for tur! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Hehe, kjenner meg igjen. Hjemmeeksamen neste uke fra mandag-torsdag og midt oppe i det på tirsdag er det skoleeksamen. Har jeg begynt å lese skikkelig? Neeei.. er noe herk dette eksamens-maset :klaske: Men snart er det overstått og julen står for tur! :nisse:

Æææ!! Føler med deg!

Åh, så deilig det blir å bli ferdig da:) Da skal jeg jammen meg hoppe opp OG ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...