Gå til innhold

Hvor høy er du og hvor mye veier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er så rart med dere som vil det 3-5kg. Det er vel ikke noe som viser? Dersom noen ønsker å gå ned 10-20-30 kg så er det jo forståelig, men er det serøst forskjell om man veier 65kg eller 69kg?

Ja forresten selv er jeg 179cm og veier 67 +/-2 kg, varierer litt. Ønsker ikke å gå verken opp eller ned vekt:)

Jeg er en av de som har lagt på meg 4-5 kg i løpet av det siste halve året, og selv om det ikke gjør meg overvekt, så ser JEG kiloene ja.

Jeg ser det på klærne mine, de passer stort sett fremdeles, men ser annerledes ut. Fordi de 4-5 kgene har lagt seg på steder jeg tidligere var veldig smal.

Når jeg var på min idealvekt kunne jeg lett variere +- 2 kg jeg og, men når jeg så går opp 4-5, så ligger jeg likevel over.

det kommer gjerne an på hvorfor man går opp. Jeg gikk fra å kunne trene 16 timer i uka, til å måtte legge helt om treningsopplegg pga en treningsrelatert skade og dermed nå "bare" kunne trene aktivt ca 5-6 timer i uka. Det er 10 timer mindre trening per uke, det gir også endel timer mer med hvile. Ergo: mindre muskler + mer fett= "bare" 4-5 kg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har lagt på meg 4-5 kg i løpet av det siste halve året, og selv om det ikke gjør meg overvekt, så ser JEG kiloene ja.

Jeg ser det på klærne mine, de passer stort sett fremdeles, men ser annerledes ut. Fordi de 4-5 kgene har lagt seg på steder jeg tidligere var veldig smal.

Når jeg var på min idealvekt kunne jeg lett variere +- 2 kg jeg og, men når jeg så går opp 4-5, så ligger jeg likevel over.

det kommer gjerne an på hvorfor man går opp. Jeg gikk fra å kunne trene 16 timer i uka, til å måtte legge helt om treningsopplegg pga en treningsrelatert skade og dermed nå "bare" kunne trene aktivt ca 5-6 timer i uka. Det er 10 timer mindre trening per uke, det gir også endel timer mer med hvile. Ergo: mindre muskler + mer fett= "bare" 4-5 kg synes.

Ok, jeg tror deg. Kanskje jeg ikke hadde likt så godt selv å legge på mg 5 kg mer enn min "øvre idealvekt"... Mest fordi jeg tror at hos meg hadde det vært et tegn på usunn livsstil. Poenget mitt var egentlig at mange blir veldig opptatt av de få kiloene, når de ofte ikke trenger å kvitt de. Lever et greit sunt liv, ser ok ut, men alltid er misfornøyd med de kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tror deg. Kanskje jeg ikke hadde likt så godt selv å legge på mg 5 kg mer enn min "øvre idealvekt"... Mest fordi jeg tror at hos meg hadde det vært et tegn på usunn livsstil. Poenget mitt var egentlig at mange blir veldig opptatt av de få kiloene, når de ofte ikke trenger å kvitt de. Lever et greit sunt liv, ser ok ut, men alltid er misfornøyd med de kiloene.

ikke sant? og jeg er helt enig, det er mange som bare henger seg opp i kg, som overhode ikke trenger det.

Men jeg prøver å trøste meg med at så lenge jeg spiser sunt, trener det jeg kan uten å irritere skade mer, så får jeg kanskje leve med at jeg vil veie mer en når jeg trente 10 timer mer i uka. (og DET er ikke nødvendigvis sunt det heller) ;) (å trene det samme 16 timer i uka mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

173 og 52 kilo. Bryr meg fint lite om vekten. Trener regelmessig, spiser sunt og er frisk og rask med perfekt balanse mellom muskler og fett :biggrin:

Hvor mye tar du i benkpress ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye tar du i benkpress ?

Hva har det med saken å gjøre?

*ikke at jeg trener vekter; synes det er kjedelig*

Men klatrer temmelig lett opp klatrevegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

Gjest Krampus

Er 172 og veier 65 på sommeren og nærmere 70 på vinteren. Syns det er rimelig helt perfekt. Pleide å veie 48 og var helt skranglete. Heller litt for mye enn litt for lite på kroppen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Merricat skrev:

Er 172 og veier 65 på sommeren og nærmere 70 på vinteren. Syns det er rimelig helt perfekt. Pleide å veie 48 og var helt skranglete. Heller litt for mye enn litt for lite på kroppen min. 

Veldig enig, heller litt for mye enn litt for lite. Og muskler veier mer enn fett, så har mye å si med sammensetningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...