Gå til innhold

Hvor høy er du og hvor mye veier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er relativt stor motstander av lavkarbo selv (har også en greie mot gruppetimer, men den har jeg holdt for meg selv her inne).

:klemmer::duskedame:

Jeg også! Etter min mening er det lite effektivt, vanskelig å holde styr på om øvelsene blir gjort riktig av alle sammen og blir brukt som et spis-hva-du-vil-for-du-har-jo-trent-argument. Men det er jo bare min mening... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det er jo bedre at folk som ikke digger å trene bare dropper gruppetimene og går tilbake til sofaen egentlig, for å drive med sånne teite gruppetimer er jo bare tull.

Pass på å lær alle som har gått fra sofaslitere til å være på treningssenteret 3-4 dager i uka, at siden de bare er på gruppetimer, kunne de like godt latt det være.

*ironi, om noen var i tvil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 166 og veier ca 65. Jeg trener styrke og kondis, prøver å bli sterk og sprek :) Jeg har et slags mål om 60 kg, men jeg er mer interessert i hvordan kroppen ser ut enn hva vekta sier. Jeg begynner å få litt muskler nå, og det er GØY! :nigo: Det her skal man vel ikke si i Norge, janteloven og alt det der, men alt i alt syns jeg kroppen min er fin, jeg :jepp:

Jeg tror du gjør det bra ...nå må du bare ikke gå i samme fella som resten av idiotene her til lands og fokusere på hva tall som vekta viser istedenfor hvordan man ser ut i speilet. Det aner meg at du forstår det allerede men bare sier det jeg ...det gjør faktisk ingenting om du går opp noen kilo til så lenge fettprosenten minker totalt sett.

Husk det er tunge tunge vekter som gjelder, ikke janteloven eller de rosa gruppetimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer::duskedame:

Jeg også! Etter min mening er det lite effektivt, vanskelig å holde styr på om øvelsene blir gjort riktig av alle sammen og blir brukt som et spis-hva-du-vil-for-du-har-jo-trent-argument. Men det er jo bare min mening... :sjenert:

:klemmer: Kunne ikke vært mer enig! :nigo:

Mye lettere å kontrollere treningen og øvelsene, og ikke minst hvordan man ønsker å forme kroppen ved egentrening :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det er jo bedre at folk som ikke digger å trene bare dropper gruppetimene og går tilbake til sofaen egentlig, for å drive med sånne teite gruppetimer er jo bare tull.

Det jeg mente var at når en instruktør skal holde styr på mange mennesker og hvordan de utfører øvelser, og alle skal gjøre øvelser i et fast bestemt tempo i stedet for et tempo man bestemmer selv, blir det lett å gjøre feil. For eksempel vil det virke veldig demotiverende å skade knærne for noen som endelig har klart å begynne å trene, og dermed må ta en lang pause.

I tillegg blir trening markedsført forskjellig til kvinner og menn, kvinner får høre at de får en oppstrammet kropp av å løfte en kilo femti ganger, og de blir redde for å få store mannemuskler av styrketrening som virker mye bedre. De ender opp med å trene lite effektive timer fordi de har fått høre at det er best for kvinner. Resultatene de kunne fått av tung styrketrening ville vært kjempemotiverende, men det får de aldri oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mente var at når en instruktør skal holde styr på mange mennesker og hvordan de utfører øvelser, og alle skal gjøre øvelser i et fast bestemt tempo i stedet for et tempo man bestemmer selv, blir det lett å gjøre feil. For eksempel vil det virke veldig demotiverende å skade knærne for noen som endelig har klart å begynne å trene, og dermed må ta en lang pause.

I tillegg blir trening markedsført forskjellig til kvinner og menn, kvinner får høre at de får en oppstrammet kropp av å løfte en kilo femti ganger, og de blir redde for å få store mannemuskler av styrketrening som virker mye bedre. De ender opp med å trene lite effektive timer fordi de har fått høre at det er best for kvinner. Resultatene de kunne fått av tung styrketrening ville vært kjempemotiverende, men det får de aldri oppleve.

Jeg har selv jobbet som danseinstruktør i flere år, og også prøvd meg som zumbainstruktør, og jeg kan ikke se at det ikke er effekt av å delta på dansetimer. De aller fleste klarer å regulere energien sin slik at de blir så svette de selv vil, og passer på at de ikke tar i så de skader seg unødvendig.

Det jeg også ser, er at timer/klasser som dans, zumba, bokseklasser, dansetimer på treningssentere etc etc, trekker til seg mange brukere som IKKE har lyst til å drive med tung styrketrening på egenhånd. Ofte fordi de ikke har motivasjon til det rett og slett.

Mange av de som kommer på timer, ihvertfall de "typiske" timene dere anti-gruppetimemennesker tenker på, er faktisk folk som IKKE ville vært på treningssenteret i første omgang, dersom det ikke var en eller annen time der som faktisk fikk fram noe muntert i treningen. DET teller.

At man ville fått BEDRE resultat av tung styrketrening er sant, men det hjelper ikke for de som synes det er helt pyton å drive med det.

Det finnes også faktisk gruppetimer med styrketrening, du har harde boksetimer (ikke fitness-boksing, men padwork og jobbing med vekter) som stort sett fylles av mannfolk, gjerne de som har bokset fra før, du har endel gammeldagse "sirkeltreningstimer", Bootcamps, etc. Der det varieres mellom kondis og styrketrening, mange av dem som er der har aldri sett på seg selv som rosa, og mange av dem er menn som også trener ellers.

Det dummeste jeg ser er når selverklærte treningsfantaster driver og disser treningsformer de selv ikke gidder, og helliggjør det de selv driver med, som om det er det eneste riktige, for alle!

Har dere tenkt på at for mange så må treningen i seg selv være motiverende? Ikke resultatet?

Jeg trener både timer, underviser, og er med på gruppetimer, det som er gjengse for meg er at jeg må kose meg MED treninga. At jeg blir slankere, fittere etc etc er ikke det som i lengden vil få meg til å trene. Det at jeg elsker trening, fordi jeg trener det jeg vil, når jeg vil, DET motiverer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Unnskyld, da, jeg ville ikke krangle. Jeg mente ikke å være så bastant. Dette med å få jenter inn i frivektavdelingen er noe jeg er engasjert i, for jeg syns det er trist at så mange ikke tør å gå dit, og så mange tror at hvis de begynner med styrketrening så vil de bli store. Det med å unngå skader er også noe jeg er veldig opptatt av, og jeg har brukt mye tid på å styrke knærne etter å ha ødelagt dem på gruppetimetrening for mange år siden. Jeg merker selv god effekt av styrketrening, og syns det er dumt at det er så guttedomene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Unnskyld, da, jeg ville ikke krangle. Jeg mente ikke å være så bastant. Dette med å få jenter inn i frivektavdelingen er noe jeg er engasjert i, for jeg syns det er trist at så mange ikke tør å gå dit, og så mange tror at hvis de begynner med styrketrening så vil de bli store. Det med å unngå skader er også noe jeg er veldig opptatt av, og jeg har brukt mye tid på å styrke knærne etter å ha ødelagt dem på gruppetimetrening for mange år siden. Jeg merker selv god effekt av styrketrening, og syns det er dumt at det er så guttedomene.

Er da ikke krangling, bare uenighet og to med sterke syn fra forskjellige kanter. ;)

Ja, mange jenter er redd for frivektrommet, jeg er faktisk en av dem som ikke føler meg komfortabel der!! Ikke fordi jeg er redd for store muskler, men fordi, som du sier, så er det så guttedominert at man faktisk blir veldig lagt merke til som jente der. (og mange sier "de ser deg ikke, de er så opptatt av seg selv"... feil!! jeg SER da at de ser!)

Det er synd ja, jeg tar heller med meg frivektene vekk fra rommet de hører til, og går i andre deler av lokalene og jobber styrke istedenfor. ;)

Man kan få skader uansett hvilken type idrett/sport/trening man går på, og det er tøfft å jobbe seg vekk fra uansett hvor man fikk det. Min erfaring er at skadene stort sett kommer jo mer erfaren man blir, når det kommer til gruppetimer ihvertfall. Blant dansere så er det gjerne dansere som har holdt på en stund, kanskje instruerer, konkurerer eller danser shows etc som får de seriøse skadene, fordi det rett og slett er de som oftest pusher seg lengst, også når de får vondt. Har hørt om lite zumba-skader enda, men det kan komme det og. ;)

Jeg ser mange av de som begynner med gruppetimer, som etterhvert prøver seg litt rundt ellers i treningssenteret også, kanskje tar noen PT-timer for å lære seg egentrening (det må jo læres det og, får å gjøre det riktig og unngå skader ;) )også trener selv før/etter gruppetimer. Men det var gruppetimene som fikk dem opp av sofaen og inn i treningsstudioet. Derfor er det trist når mange treningsglade disser denne typen trening, ikke ser verdien i det, for folk som faktisk ikke er som dem selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår frivekt fordi jeg er redd for å se teit ut (knebøy, benkpress og deadlift o.l spesielt). Av en eller annen grunn føler jeg meg ikke teit når jeg må følge bevegelsene i en maskin. Tørr å ta enkle bevegelser uten stang som arnold press og litt på tricepsen, men er redd for å legge på mye vekt i tilfelle det setter flyten ut av balanse og jeg gjør øvelsen feil.

Men jeg har angst da, så kanskje ikke akkurat aktuelt for alle kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår frivekt fordi jeg er redd for å se teit ut (knebøy, benkpress og deadlift o.l spesielt). Av en eller annen grunn føler jeg meg ikke teit når jeg må følge bevegelsene i en maskin. Tørr å ta enkle bevegelser uten stang som arnold press og litt på tricepsen, men er redd for å legge på mye vekt i tilfelle det setter flyten ut av balanse og jeg gjør øvelsen feil.

Men jeg har angst da, så kanskje ikke akkurat aktuelt for alle kvinner.

Dette er en av grunnene til at jeg kjører så hardt på å få flere damer inn i frivektsrommet. ALLE ser like "teite" ut under disse øvelsene, og på treningssenteret er det faktisk både normalt og påkrevd å bedrive slike øvelser.

Ja, jeg ser at guttene i frivektsrommet gløtter bortpå meg en gang i blandt (antakelig fordi jeg er den eneste der inne som ikke oser testosteron), men hva så? Jeg er der for å trene, og det får jeg som regel gjøre i fred. Har aldri opplevd at andre enn instruktører og folk jeg er på hils med har kommet bort og sagt elle rkommentert noe jeg driver med, og aldri i en negativ forstand.

Synes bare det er synd at så mange kvinner tyr til mindre effektiv trening fordi de ikke tør å blande seg med gutta på frivektsrommet. (skjønner at det kanskje er litt annerledes for deg jeg siterte, i og med at du har angst, men sitter med den oppfatning at mange kvinner generelt har mye av de samme tankene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

167/ 50

Har vært det i ca 20 år, så det er bare meg, hverken for lite eller for mye :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.90 og 32 kg.

Skulle ønske jeg var 1.75 og 69,2 kg.

32 kg? fordelt på 190 cm? er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...