Gå til innhold

Hvor høy er du og hvor mye veier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er 173 og veier 73 kg, ønsker å komme meg ned til 70 eller såvidt under, ELLER om jeg klarer å trene enda hardere slik at jeg får fettprosenten ned, holder vekta men får mer muskler. ;)

Nærmer meg 40 og synes det er godt å kjenne at jeg både har en funksjonabel og sprek kropp, og motivasjon til å jobbe videre med den til tross for mange rundt meg som sier at "det kommer med åra vettu, ikkeno å gjørra med det!" UNNSKYLDNINGER!!! :kjefte:

;)

Jeg kjenner jo at det blir vanskeligere og at jeg må trene hardere, men da får jeg heller gjøre det da!

Hehe, takk :)

Lavkarbo er tull og vås som ikke gjør noe godt for kroppen og fører til jojo-slanking. Her telles det kalorier og antall gram proteiner :) Godt å vite at man er på bølgelengde med noen her inne, da de fleste ser ut til å ty til gruppetimer og lavkarbo ;)

Går ikke selv på lavkarbo, men prøver å senke karbo-inntaket noe, rett og slett fordi karbohydrater skyter insulinet opp, insulin er betennelsesfremmende og jeg har en skade i ankelen som både lege og behandler har sagt ikke akkurat blir bedre av å hele tiden guffe insulinnivået mitt i taket.

Tror mange bruker lavkarbo/karboredusert unødvendig, og kanskje også usunt, men å si at lavkarbo er tull og vås, punktum.... synes jeg blir merkelig så lenge man faktisk ser syke mennesker bli kvitt alvorlige plager ved å legge om til nettop lavkarbo.

Til og med flere toppidrettsutøvere lever på det, men de smeller ikke over fra høykarbo til lavkarbo uten tilvenning.

Jeg er altså ingen for, eller imot, bare ser at for noen med noen plager (snakker da faktisk ikke om fedme), blir friske av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

153 cm høy og veier 45 kg. Relativt fornøyd, selv om familie mener jeg bør legge på meg et par kg. Litt beinete i overkroppen, så har ikke vondt av en kilo eller to til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

173 høy og ca 60 kg (ikke veid meg på et halvår, men klærne sitter omtrent likt nå som de gjorde da)

Er fornøyd med vekten, men skulle gjerne blitt litt sterkere. Er kun meg selv det står på :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 173 og veier 73 kg, ønsker å komme meg ned til 70 eller såvidt under, ELLER om jeg klarer å trene enda hardere slik at jeg får fettprosenten ned, holder vekta men får mer muskler. ;)

Nærmer meg 40 og synes det er godt å kjenne at jeg både har en funksjonabel og sprek kropp, og motivasjon til å jobbe videre med den til tross for mange rundt meg som sier at "det kommer med åra vettu, ikkeno å gjørra med det!" UNNSKYLDNINGER!!! :kjefte:

;)

Jeg kjenner jo at det blir vanskeligere og at jeg må trene hardere, men da får jeg heller gjøre det da!

Går ikke selv på lavkarbo, men prøver å senke karbo-inntaket noe, rett og slett fordi karbohydrater skyter insulinet opp, insulin er betennelsesfremmende og jeg har en skade i ankelen som både lege og behandler har sagt ikke akkurat blir bedre av å hele tiden guffe insulinnivået mitt i taket.

Tror mange bruker lavkarbo/karboredusert unødvendig, og kanskje også usunt, men å si at lavkarbo er tull og vås, punktum.... synes jeg blir merkelig så lenge man faktisk ser syke mennesker bli kvitt alvorlige plager ved å legge om til nettop lavkarbo.

Til og med flere toppidrettsutøvere lever på det, men de smeller ikke over fra høykarbo til lavkarbo uten tilvenning.

Jeg er altså ingen for, eller imot, bare ser at for noen med noen plager (snakker da faktisk ikke om fedme), blir friske av det.

Kan du nevne noen toppidrettsutøvere som sverger til lavkarbo? Bl.a. Marit Bjørgen sto jo frem på tv her om kvelden og snakket om hvor farlig nettopp lavkarbo er, spesielt for de som trener på toppnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du nevne noen toppidrettsutøvere som sverger til lavkarbo? Bl.a. Marit Bjørgen sto jo frem på tv her om kvelden og snakket om hvor farlig nettopp lavkarbo er, spesielt for de som trener på toppnivå.

fotballspillene på Strømsgodset og Odd Grenland har vært på dette i henholdsvis 4-6 år ifølge ernæringsrådgiver Kenn Hallstensen (Kilde: http://sprek.bt.no/sprek/--Ta-lavkarbo-mer-gradvis-11691.html)

"- Selv om det generelle kostholdet bør være et lavkarbohydrat-/høyfettkosthold, kan man gjøre spesielle tilpasninger i forbindelse med langvarige konkurranser. Foran kamper kan vi for eksempel av og til lade opp med karbohydrater kvelden i forveien og fyller på med det underveis og rett etterpå, sier Hallstensen."

Han har skrevet bok om det sammen med olympiske mesteren i skiskyting, Bjørn Ferry, som sverger til det.

Sondre Nordstad Moen er riktignok en ung friidrettsutøver i norge som har vunnet bronse på 5 000 meter under NM i Trondheim, og bronse i junior-NM på samme distanse, Ved Nordisk Mesterskap i terrengløp i København vant han gull på både 6 km og i lagkonkurransen, der han konkurrerte på lag med Sindre Burås og Henrik Ingebrigtsen. Han vant også gull ved samme konkurranse året før.

Den 28. juli 2010 deltok han i sitt første EM i friidrett, i Barcelona. Her løp han på 29.19,63 på 10 000 meter, og fikk med det en 14. plass.

Ved U23-EM i friidrett 2011 i Ostrava vant han gull på 10.000 meter, med tiden 28.41,66. Utsagn fra hans trener: "Bak seg har han en vinter med mye terskeltrening og mindre sykdom enn han har vært gjennom før. Han håper å kunne sette pers på «alt» i løpet av sesongen. Allerede er halvmaratondebuten unnagjort på 1.04

Evertsen og Norstads kosthold er inspirert av Dag Viljen Poleszynski, men de ser ikke svart/hvitt på det."

Det var de jeg hadde lest om fra før, og har ikke lett etter flere.

Jeg sverger som sagt ikke til lavkarbo selv, og skal ikke påstå noe om at det er det som er best for alle. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal fortelle folk som går på det, og som blir friske fra div, eller som altså klarer å trene og utøve idrett utover oss vanlige amatører, at det de driver med er tull og vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 166 og veier ca 65. Jeg trener styrke og kondis, prøver å bli sterk og sprek :) Jeg har et slags mål om 60 kg, men jeg er mer interessert i hvordan kroppen ser ut enn hva vekta sier. Jeg begynner å få litt muskler nå, og det er GØY! :nigo: Det her skal man vel ikke si i Norge, janteloven og alt det der, men alt i alt syns jeg kroppen min er fin, jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange sykt tynne folk det var her, da!

Jeg er 164cm og veier 63,5. Vil ned til 60, og jobber meg for tiden nedover. Starta på 68,5.

At folk som er høyere enn meg gjerne vil veie på midten av førtitallet syns jeg er helt hinsides all fornuft. Hvis jeg skulle gått ned tjue kilo hadde jeg mista alt som heter pupper og former og blitt forvandla til et beinrangel. Jeg er fornøyd nå, mye mer enn jeg var da jeg var over 68, i alle fall. Men tror det kommer litt med alderen også. Da jeg var 21 veide jeg rundt 56, men hadde ikke vett på å sette pris på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...