Gå til innhold

Mistet sexlyst..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Velger å være anonym her. Jeg har vært i et fast forhold i to år, og sexlivet er veldig bra. Vi er begge 17 år. Men tingen er at de siste ukene, har jeg mistet sexlysten! Jeg gidder liksom ikke, syns det er stress, og er ofte alt for sliten... men tingen er at jeg vil ha sex, jeg bare "orker" ikke... Ender ofte opp med å ha sex allikevel, selv om jeg egentlig ikke orker, og når vi først kommer igang er det helt supert. Men jeg sliter med å bli kåt også... jeg blir liksom ikke kåt før han er inni meg... Det er ikke noe gale med typen, tenner på han men sliter med selve kåthetsdelen. Har prøvd å kjøpe diverse greier fra kondomeriet, fint undertøy og sånt, men er samme greien, føler meg for sliten og sånt.

Hva kan dette være - jeg er jo bare 17 år?? Jeg går på p-sprøyten, men har gått på den i over et år og har aldri opplevd at nedsatt sexlyst før nå i det siste... Hva kan være grunnen? Hele perioden jeg har vært sexuelt aktiv har jeg vært kjempeglad i sex og vil helst ha sex hele tiden. Men de siste ukene har det bare endret seg totalt!

HVA kan det være og HVA kan jeg gjøre?? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben :fnise:

Neida, sånn er det innimellom. Min erfaring er at sexlysten avtar og øker i perioder. I begynnelsen er det nytt og spennende, også er det ikke såå spennende lenger. For meg hjelper det å ta en liten pause, så man rekker å få lyst igjen.

Lykke til ;)

Skrevet

Takk for svar!! Men jeg er så redd for at det ikke skal komme tilbake :tristbla: Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Skrevet

Det kommer nok tilbake :-) Har du vært ekstra stresset eller sliten i det siste, f.eks i forbindelse med skole/jobb? Det gir ofte nedsatt sexlyst... Eller noe annet som har stresset/plaget deg... Ville ikke bekymret meg med det første, men om det går en stund ville jeg nok undersøkt det nærmere. Det kan være mye - hormonforandringer, stress, lite energi, perioder med dårlig kosthold/lite trening... Det går nok fint :-)

Skrevet

Den kommer nok tibake :) Jeg gikk i nesten ett år uten sexlyst, og jeg har vanligvis litt for mye sexlyst.. men den kom tilbake med en gang jeg sluttet å stresse meg det. :)

Skrevet

Jeg og kjæresten min sliter med det samme, er ikke lett. Vet det er klisjé å si at dere burde prøve leker/skuespill/leketøy/osv.. Men vet du hva, det funker faktisk! Jeg er kjempekåt hele tiden pga kjæresten min frister meg til enhver tid.

Respekter hverandre!

Skrevet

Jeg har vært veldig stresset i det siste, pga skole og jobb.. Så det kan altså være stresset som gjør det? Vet ikke hvordan jeg skal klare å stresse mindre, har så mye å gjøre til enhver tid.. men får håpe det går over da.

Kanskje jeg skal prøve det Laurentius nevner, har dere noen tips?

Skrevet

Velger å være anonym her. Jeg har vært i et fast forhold i to år, og sexlivet er veldig bra. Vi er begge 17 år. Men tingen er at de siste ukene, har jeg mistet sexlysten! Jeg gidder liksom ikke, syns det er stress, og er ofte alt for sliten... men tingen er at jeg vil ha sex, jeg bare "orker" ikke... Ender ofte opp med å ha sex allikevel, selv om jeg egentlig ikke orker, og når vi først kommer igang er det helt supert. Men jeg sliter med å bli kåt også... jeg blir liksom ikke kåt før han er inni meg... Det er ikke noe gale med typen, tenner på han men sliter med selve kåthetsdelen. Har prøvd å kjøpe diverse greier fra kondomeriet, fint undertøy og sånt, men er samme greien, føler meg for sliten og sånt.

Hva kan dette være - jeg er jo bare 17 år?? Jeg går på p-sprøyten, men har gått på den i over et år og har aldri opplevd at nedsatt sexlyst før nå i det siste... Hva kan være grunnen? Hele perioden jeg har vært sexuelt aktiv har jeg vært kjempeglad i sex og vil helst ha sex hele tiden. Men de siste ukene har det bare endret seg totalt!

HVA kan det være og HVA kan jeg gjøre?? :tristbla:

Hormon prevensjon er verken sunt eller bra for sexlysten. De er skumle. Bi virkningene kommer så snikende og langsomt at man knapt merker det. Man tror det skal være " sånn " forde bivirkninger kommer langsomt og over tid. Jeg er sikker på om du sluttet med hormonprevensjon, og valgte enten gummi eller lærte deg å bruke et pessar i stede, så ville du fått tilbake sexlysten, og t.o.m lettere oppnådd orgasmer. Som sagt , fra du slutter på p-sprøyten, vil det ta mange mange mnd før kroppen og hormonnivået kommer tilbake i normaltilstand. Og sexlysten. Du kan ikke forvente å merke resultater på noen få dager. Det tar lang tid å få " svineriet " ut av kroppen. Og det tar lang tid for kroppen å begynne selv å produsere hormoner tilbake til normalnivået.

Kvinner som går på hormonell prevensjon. Blir som menn med manglende testosteron...

Synd kvinner skal betale prisen for prevensjon.Med og rett og slett ødelegge egen sexlyst og t.o.m egen glede av sex...Når menn faktisk kan bruke gummi.

Pessar er også et fantastisk bra prevensjonsmiddel. Som er 100 % fri for bivirkninger.

Det kan virke litt vanskelig å få til å bruke et pessar. Men det er bare til man blir vant med det. Så er det enkelt å bruke det.

I LOVE MY PESSAR = GOOD SEX ALWAYS : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...