AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #1 Del Skrevet 1. november 2011 Dere som kan flere språk like godt, eller har et annet morsmål enn norsk - hvilket språk tenker dere på? Jeg har egentlig indisk som morsmål, men jeg kan norsk mye bedre. Så jeg tenker på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sakka Skrevet 1. november 2011 #2 Del Skrevet 1. november 2011 Kva betyr flerekulturelle for deg? Eg kjem frå andre land men er ikkje det nei. Ein kan ikkje vere fleirekulturelle.... Eg tenkjer på spansk men sønen min seir at han tenkjer på spansk heime og på norsk ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 1. november 2011 #3 Del Skrevet 1. november 2011 hmm.. vanskelig det. jeg spurte min lærer som kommer fra england hvilket språk han tenkte. da sa han at det var forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Del Skrevet 1. november 2011 Kva betyr flerekulturelle for deg? Eg kjem frå andre land men er ikkje det nei. Ein kan ikkje vere fleirekulturelle.... Eg tenkjer på spansk men sønen min seir at han tenkjer på spansk heime og på norsk ute. Ordet "flerkulturell" var kanskje litt upresist i denne sammenheng. Flerspråkelig er kanskje bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 1. november 2011 #5 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg er ikke "flerkulturell" kanskje men har engelsk kjæreste jeg snakker kun engelsk med hjemme. Så jeg tenker stort sett bare på engelsk, selvom vi bor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 2. november 2011 #6 Del Skrevet 2. november 2011 Spansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullskje Skrevet 2. november 2011 #7 Del Skrevet 2. november 2011 Norsk, jeg er opprinnelig iransk, men bodd i norge siden jeg var 11 år så det er det eneste naturlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 2. november 2011 #8 Del Skrevet 2. november 2011 Har bodd i Norge hele livet, og tenker nok oftest på norsk. Men mange, mange ganger om dagen, og ofte i drømmene mine, går tankene på engelsk, fransk, spansk, svensk, dansk og tysk, litt sånn alt etter situasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daxi Skrevet 2. november 2011 #9 Del Skrevet 2. november 2011 ble født i Norge og når jeg var liten tenkte jeg kun på norsk. Jeg bodde veldig lenge ute og hadde glemt norsk nesten helt og tenkte kun på spansk. Nå som jeg er tilbake har det kommet tilbake å tenke på norsk, men tenker mest på spansk tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palle Skrevet 2. november 2011 #10 Del Skrevet 2. november 2011 Har bodd i Norge hele livet, og tenker nok oftest på norsk. Men mange, mange ganger om dagen, og ofte i drømmene mine, går tankene på engelsk, fransk, spansk, svensk, dansk og tysk, litt sånn alt etter situasjonen... jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 2. november 2011 #11 Del Skrevet 2. november 2011 Det varierer veldig for min del - stort sett tenker jeg på norsk, men det skjer at enkelte dager så tenker jeg bare på spansk. Og så når jeg skal snakke med noen så blir det spansknorsk, eller omvendt, litt språk krøll blir det noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sakka Skrevet 2. november 2011 #12 Del Skrevet 2. november 2011 Da er me berre spansktenkjerar her :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #13 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg er norsk, men bodde en periode i utlandet. Etter en stund tenkte jeg ganske ofte på engelsk. Føler det er mest naturlig å tenke på det språket man snakker, slik at når jeg f eks er på jobb med engelskspråklige tenker jeg en god del på engelsk, mens når jeg er hjemme for meg selv, eller med norsk kjæreste, slår jeg over til norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 4. november 2011 #14 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg tenker på norsk, spansk og engelsk. Noen ganger alt på en gang! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 5. november 2011 #15 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg er norsk, men bodde en periode i utlandet. Etter en stund tenkte jeg ganske ofte på engelsk. Føler det er mest naturlig å tenke på det språket man snakker, slik at når jeg f eks er på jobb med engelskspråklige tenker jeg en god del på engelsk, mens når jeg er hjemme for meg selv, eller med norsk kjæreste, slår jeg over til norsk. Ja, sånn er det for meg hvertfall. Jeg er norsk, men bor i England. Tenker på Engelsk når jeg er med de engelske vennene mine, men på norsk når jeg for eksempel sitter her på KG eller snakker med norske venner på Skype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #16 Del Skrevet 5. november 2011 Bor i England og for tiden tenker jeg på engelsk. Når jeg er i Norge tenker jeg på norsk. Det er veldig slitsomt å skulle tenke på norsk mens en må snakke og skrive engelsk. Slitsomt å hele tiden bytte mellom to språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uten filter Skrevet 5. november 2011 #17 Del Skrevet 5. november 2011 Det går stort sett i engelsk her. Om jeg er så dum at jeg leser bøker på norsk sitter jeg og oversetter i hodet mitt mens jeg leser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. november 2011 #18 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg er norsk og på ingen måte flerkulturell, men har i ganske stor grad engelsk som arbeidsspråk. De siste årene har jeg merket at i perioder der det foregår mye på jobb og jeg må bruke engelsk store deler av dagen, så ender jeg gjerne med å tenke engelsk også etter at jeg er kommet hjem om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 5. november 2011 #19 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg er norsk, men jeg tenker veldig ofte på svensk(sikkert fordi jeg synes det språket er nydelig, og helt siden jeg var liten ønsket jeg alltid at jeg var svensk:p). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. november 2011 #20 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg tenker på forskjellige språk, men ser at det har en sammenheng med vilket språk jeg bruker. Altså, er jeg i en periode der jeg bruker engelsk meste, så tenker jeg også på engelsk. Det samme med norsk, tysk og tegnspråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå