Gå til innhold

Kvinner


Steinar40

Anbefalte innlegg

Siden den andre tråden er stengt, så vil jeg bare slenge inn min egen teori her om hvorfor enkelte mennesker ikke klarer å forstå at nei betyr nei; dårlig oppdragelse.

Det er ikke andre, jevnaldrende kvinner som pleier å si nei og så gi etter når man maser lenge nok. Det er foreldre, og spesielt fedre. Så møter du en gutt som ikke gir seg når du sier "nei" igjen og igjen, så skyld på faren hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv.

Hva kommer dette av egentlig?

Indre usikkerhet? Liten viljestyrke? For mye styrt av følelser og/eller dårlig samvittighet?

Det er faktisk veldig plagsomt. Det er nemlig umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier.

Hadde skreve eit kjempelangt innlegg om noen hendelser jeg har hatt. Men slettet det.

Så kortversjonen her.

Min erfaring er at det kan virke som kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv. Men ei kvinne vet alltid kva hun vil. Hun vil bare at mannen skal finne ut kva hun vil og hennes verdi. Og overtale henne med sjarm og humor. Å gi noe gratis og for lett tror jeg gjør noe med hennes selvfølelse og selv verdi.

Dei har jo brukt masse penger og energi på å se flotte ut. Jeg tar eit nei for eit nei og gir opp. Men har opplevd damer ombestemmer seg uten at jeg har gjort eit fnugg. Faktisk gått min vei. + jeg har og blitt "straffet" fordi jeg godtok nei og med nei mener jeg og bitch shield som jeg ikke kom igjennom eller ga meg alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skreve eit kjempelangt innlegg om noen hendelser jeg har hatt. Men slettet det.

Så kortversjonen her.

Min erfaring er at det kan virke som kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv. Men ei kvinne vet alltid kva hun vil. Hun vil bare at mannen skal finne ut kva hun vil og hennes verdi. Og overtale henne med sjarm og humor. Å gi noe gratis og for lett tror jeg gjør noe med hennes selvfølelse og selv verdi.

Dei har jo brukt masse penger og energi på å se flotte ut. Jeg tar eit nei for eit nei og gir opp. Men har opplevd damer ombestemmer seg uten at jeg har gjort eit fnugg. Faktisk gått min vei. + jeg har og blitt "straffet" fordi jeg godtok nei og med nei mener jeg og bitch shield som jeg ikke kom igjennom eller ga meg alt for tidlig.

Dumt at du sletta det. Men kortversjonen er jo grei nok :)

Ellers vil jeg bare kommentere det du sier om at kvinner ønsker at mannen skal finne ut kva hun vil og hennes verdi. Og overtale henne med sjarm og humor.

Jeg føler nemlig at det blir helt feil å tenke sånn. For hvordan skal jeg kunne vite hva hun vil og hvilken verdi hun har for meg hvis HUN ikke kan/vil vise meg det? Jeg er ikke synsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Ei dame som holder deg på gress ved å aldri direkte avslå sånn at hun kan loppe deg for penger høres ut som en dame som har bestemt seg for lenge siden spør du meg.

Når det er sagt så er det mange vinglefitter i verden, har vært borti min andel menn som er det, og det er egentlig ikke spesielt merkelig at de finnes. Er det snakk om vanskelige valg så er det mange som foretrekker å ikke velge, kan man få i pose og sekk så velger de ikke bort en av delene. Vil partneren bli veldig seriøs så kan de vite godt innerst inne at dette vil de absolutt ikke selv, og forsvinner da partneren så kjenner de innerst inne at man ikke ville det heller. Voila, en vinglefitte - som sier både ja og nei, som skyver deg fra seg og suger deg inn alt etter situasjonen. Hot and cold, elementær tenåringskunnskap som Katy fuckin Perry synger om. Ikke det største mysteriet i verden.

Det som er mystisk er at det finnes slike som deg som henger med på vinglingen i e-v-i-g-h-e-t-e-r. Det er svakt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dame som holder deg på gress ved å aldri direkte avslå sånn at hun kan loppe deg for penger høres ut som en dame som har bestemt seg for lenge siden spør du meg.

Når det er sagt så er det mange vinglefitter i verden, har vært borti min andel menn som er det, og det er egentlig ikke spesielt merkelig at de finnes. Er det snakk om vanskelige valg så er det mange som foretrekker å ikke velge, kan man få i pose og sekk så velger de ikke bort en av delene. Vil partneren bli veldig seriøs så kan de vite godt innerst inne at dette vil de absolutt ikke selv, og forsvinner da partneren så kjenner de innerst inne at man ikke ville det heller. Voila, en vinglefitte - som sier både ja og nei, som skyver deg fra seg og suger deg inn alt etter situasjonen. Hot and cold, elementær tenåringskunnskap som Katy fuckin Perry synger om. Ikke det største mysteriet i verden.

Det som er mystisk er at det finnes slike som deg som henger med på vinglingen i e-v-i-g-h-e-t-e-r. Det er svakt.

Hva som er et mysterium eller ikke, det har en klar sammenheng med hvordan man fungerer selv.

En person som selv syns det er helt greit å utnytte andre, vil selvfølgelig ikke syns at dette er noe mysterium. Derimot kan sikkert et slikt individ syns det er et mysterium at en annen ikke kan forstå det.

Og omvendt vil en person som ikke utnytter andre, syns det er et mysterium at andre kan holde på sånn.

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei dame som holder deg på gress ved å aldri direkte avslå sånn at hun kan loppe deg for penger høres ut som en dame som har bestemt seg for lenge siden spør du meg.

Når det er sagt så er det mange vinglefitter i verden, har vært borti min andel menn som er det, og det er egentlig ikke spesielt merkelig at de finnes. Er det snakk om vanskelige valg så er det mange som foretrekker å ikke velge, kan man få i pose og sekk så velger de ikke bort en av delene. Vil partneren bli veldig seriøs så kan de vite godt innerst inne at dette vil de absolutt ikke selv, og forsvinner da partneren så kjenner de innerst inne at man ikke ville det heller. Voila, en vinglefitte - som sier både ja og nei, som skyver deg fra seg og suger deg inn alt etter situasjonen. Hot and cold, elementær tenåringskunnskap som Katy fuckin Perry synger om. Ikke det største mysteriet i verden.

Det som er mystisk er at det finnes slike som deg som henger med på vinglingen i e-v-i-g-h-e-t-e-r. Det er svakt.

Det er ikke plusser nok i verden av og til - åh dette var godt sagt det!!! *bøyer seg i støvet* :pls:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ses den er steike artig...er litt relatert da ville jeg tru.

"Cause i think that i might have a chance" LOL

Ja, den var jaggu artig! :ler:

Han har skjønt hvordan verden fungerer hehe

Jeg har sagt det et par ganger ved tidligere anledninger; at det er ingen tvil om at det er mannfolks idiotiske oppførsel som lager alle de bortskjemte "bitchene" i denne verden. Dessverre.

På samme måte som at kvinner lager alle de mannlige horebukkene.

Derfor kan det være smart å tenke igjennom egen oppførsel først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kvinner er ikke svake mennesker. Kvinner kan stå for valg, ta valg og være reflekterte.

Joda, det finnes alltid unntak.

Men det er jaggu lenge siden jeg har sett ett av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Hva som er et mysterium eller ikke, det har en klar sammenheng med hvordan man fungerer selv.

En person som selv syns det er helt greit å utnytte andre, vil selvfølgelig ikke syns at dette er noe mysterium. Derimot kan sikkert et slikt individ syns det er et mysterium at en annen ikke kan forstå det.

Og omvendt vil en person som ikke utnytter andre, syns det er et mysterium at andre kan holde på sånn.

Ikke sant?

Og noen av oss har en evne til å sette seg inn i eller lese andres tankegang, motivasjoner og handlingsmønstre selv om det ikke sammenfaller med sin egen snevre lille verden..

Jeg er ikke en vingler selv om det var dette du forsøkte å insinuere, jeg er det tvert motsatte - jeg er ute av døra med en gang jeg kjenner ferten av en vinglemann. Og jeg står for den avgjørelsen når vinglemannen prøver å få meg tilbake. Du innser ikke at du selv er den som sliter mest med å ta en avgjørelse her? Det hjelper ikke særlig å stille ultimatum når du ikke følger dem opp.

Man kan godt kalle noe merkelig og si "det skjønner jeg ikke" når det kræsjer med hvordan man selv ville ha valgt, samtidig er det ikke noenting merkelig med at folk er forskjellige. Man tjener mye på å forstå dette, å tro at alle handler ut fra samme motivasjoner som deg garanterer jo at du ikke forstår spesielt mye her i livet.

Og med innsikt i andre mennesker så kommer også talentet å unngå drittsekkene;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes alltid unntak.

Men det er jaggu lenge siden jeg har sett ett av dem!

Og på forrige side lurte du på hvor det var du skrev at alle kvinner er fæle...:roll:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen av oss har en evne til å sette seg inn i eller lese andres tankegang, motivasjoner og handlingsmønstre selv om det ikke sammenfaller med sin egen snevre lille verden..

Jeg er ikke en vingler selv om det var dette du forsøkte å insinuere, jeg er det tvert motsatte - jeg er ute av døra med en gang jeg kjenner ferten av en vinglemann. Og jeg står for den avgjørelsen når vinglemannen prøver å få meg tilbake. Du innser ikke at du selv er den som sliter mest med å ta en avgjørelse her? Det hjelper ikke særlig å stille ultimatum når du ikke følger dem opp.

Man kan godt kalle noe merkelig og si "det skjønner jeg ikke" når det kræsjer med hvordan man selv ville ha valgt, samtidig er det ikke noenting merkelig med at folk er forskjellige. Man tjener mye på å forstå dette, å tro at alle handler ut fra samme motivasjoner som deg garanterer jo at du ikke forstår spesielt mye her i livet.

Og med innsikt i andre mennesker så kommer også talentet å unngå drittsekkene;)

Du baserer deg på mønstergjenkjenning, og ikke på noen egentlig innsikt i andre mennesker.

Du gjenkjenner altså et mønster som du har opplevd tidligere i livet hos et eller flere individer, og agerer utifra det når det gjelder et helt annet individ. Erfaringsbasert læring.

Og det kan jo være oftere riktig enn feil. Selv om du egentlig bare sjanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og på forrige side lurte du på hvor det var du skrev at alle kvinner er fæle...:roll:

Kan du ikke lese? :kari:

Jeg skrev at det alltid finnes unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes alltid unntak.

Men det er jaggu lenge siden jeg har sett ett av dem!

Det syns jeg er rart, du som bruker hele din tid på Kvinneguiden, her er det massevis av sterke og reflekterte kvinner. Og noen svake og ureflekterte menn...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er rart, du som bruker hele din tid på Kvinneguiden, her er det massevis av sterke og reflekterte kvinner. Og noen svake og ureflekterte menn...

Kan jeg se noen her?

Og det er jaggu nok av ureflekterte vås som skrives her av visse kvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, beklager Steinar, jeg visste ikke at du var blind.

Du er ikke langt unna vås nå gitt :smoke: hehe

Heldigvis er jeg ikke blind *bank-i-bordet*

Men jeg kan allikevel ikke se noen her faktisk. Kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer dog å lese meg til at de fleste kvinnene her er svært reflekterte, oppegående og tydelige. Dersom du ikke klarer det, så syns jeg nesten litt synd på deg. Man kan se ting gjennom det skrevne ord, vet du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... det jeg synes går igjen med mye av det Steinar skriver er noen veldig bastante meninger...men så slenger han på "men det finnes seff unntak".. som en slags retrettmulighet...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...