Gå til innhold

Ned minst 5 kg på under 2 uker!


solstråle;)

Anbefalte innlegg

Jeg skal på syden ferie om 10 dager og skulle gått ned noen kilo, helst 5-6 kilo. Jeg er ikke veldig overvektig, er stort sett slank, men skulle gått ned litt for å kunne føle meg bra i bikini. Jeg trener regelmessig og spiser sunt stort sett. godteri kun i helgene med litt vin.

Det jeg trenger er effektive tips om er hva jeg kan gjøre som er mere drastisk?

Drikkekurer, osv??

Er der noen kan anbefale noe som setter fart på forbrenningen???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest döderlein

Hm, hadde vel vært mye enklere å tenke på dette før? :) Er ikke bra for kroppen å gå ned så mye over kort tid, og det er mye større sjanse for å gå rett opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har prøvd i par mnd med ekstra trening,og sunn mat, men nå er jeg litt desperat kan man si :sjenert: Har lest litt om drikke diett men vil ikke ødelegge forbrenningen heller.. Kanskje jeg skal spise bare chili :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk mat skal øke forbrenningen :) Små måltider regelmessig er best for kroppen forbrenningsmessig sett :) Ellers er det vel bare å legge seg i hardtrening, tung stryketrening frem mot du skal dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk mat skal øke forbrenningen :) Små måltider regelmessig er best for kroppen forbrenningsmessig sett :) Ellers er det vel bare å legge seg i hardtrening, tung stryketrening frem mot du skal dra :)

Ja bli nok masse trening, riskaker og bananer fremover :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gå ned 5 KG på 2 uker så må du ha en kaloriunderskudd pr uke på 17500 som vil si 2500 kalorier pr dag. 1 Kg fett tilsvarer ca 7000 kalorier. En normal dame forbrenner ca 2000 kalorier dagen bare med å gjøre normale dagligdagse ting. Så hvis du spiser 1000 kalorier pr dag (noe som er utrolig lite)så har du et underskudd på 1000 pr dag uten å gjøre noe som helst. Det vil si at du må forbrenne 1500 kalorier pr dag med trening, noe som er alt for mye trening for så lite mat. Kroppen vil gå i sjokk.

Det som kan fungere er den "berømte" 13 dagers stoffskiftekuren. Du vil gå opp igjen etterpå men den er grei hvis man må fort ned 5 KG. Har gått på den 2 ganger og har gått ned ca 5 KG hver gang uten noe form for trening. Link

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja bli nok masse trening, riskaker og bananer fremover :)

Er bananer så lurt da? Er mye kalorier i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo.. Jeg gikk ned 5 kilo på en uke..

Det var jo såklart bare mye vann og sånn men om du trener imenst så går jo det sikkert bra :)

3 kopper grønn te om dagen hjelper forbrenningen og blåbær :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gå ned 5 KG på 2 uker så må du ha en kaloriunderskudd pr uke på 17500 som vil si 2500 kalorier pr dag. 1 Kg fett tilsvarer ca 7000 kalorier. En normal dame forbrenner ca 2000 kalorier dagen bare med å gjøre normale dagligdagse ting. Så hvis du spiser 1000 kalorier pr dag (noe som er utrolig lite)så har du et underskudd på 1000 pr dag uten å gjøre noe som helst. Det vil si at du må forbrenne 1500 kalorier pr dag med trening, noe som er alt for mye trening for så lite mat. Kroppen vil gå i sjokk.

Det som kan fungere er den "berømte" 13 dagers stoffskiftekuren. Du vil gå opp igjen etterpå men den er grei hvis man må fort ned 5 KG. Har gått på den 2 ganger og har gått ned ca 5 KG hver gang uten noe form for trening. Link

Takk, kanskje jeg prøver det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk mat øker neppe forbrenningen mer enn en halv kcal i døgnet eller noe slikt.

Hopp på en LCHF-variant à la PSMF, så mister du fett, glykogen og vann nok til at blir sånn sirkus 5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk mat øker neppe forbrenningen mer enn en halv kcal i døgnet eller noe slikt.

Hopp på en LCHF-variant à la PSMF, så mister du fett, glykogen og vann nok til at blir sånn sirkus 5kg.

Hva vil det si? :forvirret: hva kan jeg spise og slik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Det "farlige" med slike dietter, er jo at man vil se ut som en oppblåst ballong dersom man spiser "normalt" når man endelig er på ferie. Mitt råd er at du fortsetter med vanlig sunt kosthold frem til du drar, at du kanskje trener litt ekstra hardt, legger inn noen intervalløkter, og at du nyter ferien din uansett hvor mange kilo ekstra du har. Og til neste gang - begynn litt før ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en 3 dagers kur som jeg virkelig skal prøve :) Den er enkel å grei å er verdt et forsøk. I løpet av disse 3 dagene skal du kunne gå ned 3-5 kg. Du kan gå på den flere ganger til ønsket vekt er nådd, 3 dager på og 3 dager av. Spennende;)

Dag 1

Frokost:

1/2 grapefukt

1 skive ristet loff

2 ts peanøtt smør

Lunsj:

1 skive magert pålegg

1 skive ristet brød

Middag:

2 skiver magert kjøtt

1 kopp bønner

1 kopp rødbetter

Dag 2.

Frokost:

1 skive ristet brød

1 hardkokt egg

1/2 banan

Lunsj:

1 skive lett gulost

5 salte kjeks

1 eple

Midag:

2 pølser

1 kopp broccoli

1/2 kopp gulerøtter

1/2 banan

1 kopp vanilje is

Dag 3

Frokost:

1 hardkokt egg

5 salte kjeks

1 eple

Lunsj:

1 skive lett gulost

1 eple

5 salte kjeks

Middag:

1 kopp kylling

1 kopp blomkål

1/2 honningmelon

1/2 kopp vanilje is

Også må man drikke 3 l vann om dagen..veldig viktig..man kan også drikke kaffe/te uten sukker til måltidene..

også skal man helst ikke spise etter kl 1800

Jeg skal informere dere hvordan det går. Begynner i morgen tidlig :)

Noenn fler som vil kaste seg på å prøve sammen?? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller bare kuttet ut alle karbohydrater(unntatt frukt, grønt, bær) og spist fett og proteiner.

Da vil du gå ned i vekt.

Lag deg smoothie og spis nøtter ved siden av(valnøtter, mandler osv osv )

Lag deg salater og wokker og spis fisk, sjømat ved siden av. Fisk er veldig slankende! Husk å helle på litt olje og litt frø eller kjerner, sunt og bra fett. Eller spis avokado ved siden av.

Husk å drikke vann hver dag til alle måltider, det virker også slankende da kroppen trenger vann for å bli kvitt avfallasstoff, og prosessene i kroppen grå fortere.

Poenget med å kutte ut karbohydratene og heller spise fett og protein, er at fett og protein metter og gir deg et stabilt blodsukker. Da vil man holde seg mett lenger og man blir ikke så fort sulten, og man må ikke hele tiden gå å småspise fordi man blir sulten igjen.

Når man spiser karbohydrater(tenker ikke på grønt, frukt, bær) får man et ustabilt blodsukker som gjør at man blir fort sulten og må spise mye og oftere.

Endret av meridian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Eller så kan du blåse i de jævlig kiloene, og heller konsentrere deg om å ha en fin ferie! Faren med å ta en ekstrem-diett rett før ferien er at man ender opp kjempesliten på ferie, og kan også få en sterkere reaksjon på alkohol enn ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en 3 dagers kur som jeg virkelig skal prøve :) Den er enkel å grei å er verdt et forsøk. I løpet av disse 3 dagene skal du kunne gå ned 3-5 kg. Du kan gå på den flere ganger til ønsket vekt er nådd, 3 dager på og 3 dager av. Spennende;)

Dag 1

Frokost:

1/2 grapefukt

1 skive ristet loff

2 ts peanøtt smør

Lunsj:

1 skive magert pålegg

1 skive ristet brød

Middag:

2 skiver magert kjøtt

1 kopp bønner

1 kopp rødbetter

Dag 2.

Frokost:

1 skive ristet brød

1 hardkokt egg

1/2 banan

Lunsj:

1 skive lett gulost

5 salte kjeks

1 eple

Midag:

2 pølser

1 kopp broccoli

1/2 kopp gulerøtter

1/2 banan

1 kopp vanilje is

Dag 3

Frokost:

1 hardkokt egg

5 salte kjeks

1 eple

Lunsj:

1 skive lett gulost

1 eple

5 salte kjeks

Middag:

1 kopp kylling

1 kopp blomkål

1/2 honningmelon

1/2 kopp vanilje is

Også må man drikke 3 l vann om dagen..veldig viktig..man kan også drikke kaffe/te uten sukker til måltidene..

også skal man helst ikke spise etter kl 1800

Jeg skal informere dere hvordan det går. Begynner i morgen tidlig :)

Noenn fler som vil kaste seg på å prøve sammen?? :)

Den fungerer IKKE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har funnet en 3 dagers kur som jeg virkelig skal prøve :) Den er enkel å grei å er verdt et forsøk. I løpet av disse 3 dagene skal du kunne gå ned 3-5 kg. Du kan gå på den flere ganger til ønsket vekt er nådd, 3 dager på og 3 dager av. Spennende;)

Dag 1

Frokost:

1/2 grapefukt

1 skive ristet loff

2 ts peanøtt smør

Lunsj:

1 skive magert pålegg

1 skive ristet brød

Middag:

2 skiver magert kjøtt

1 kopp bønner

1 kopp rødbetter

Dag 2.

Frokost:

1 skive ristet brød

1 hardkokt egg

1/2 banan

Lunsj:

1 skive lett gulost

5 salte kjeks

1 eple

Midag:

2 pølser

1 kopp broccoli

1/2 kopp gulerøtter

1/2 banan

1 kopp vanilje is

Dag 3

Frokost:

1 hardkokt egg

5 salte kjeks

1 eple

Lunsj:

1 skive lett gulost

1 eple

5 salte kjeks

Middag:

1 kopp kylling

1 kopp blomkål

1/2 honningmelon

1/2 kopp vanilje is

Også må man drikke 3 l vann om dagen..veldig viktig..man kan også drikke kaffe/te uten sukker til måltidene..

også skal man helst ikke spise etter kl 1800

Jeg skal informere dere hvordan det går. Begynner i morgen tidlig :)

Noenn fler som vil kaste seg på å prøve sammen?? :)

Her er det jo masse mel, sukker og raske karbs. En "diett" som binder vann og raske karbs som vil få blodsukkeret ditt til å svinge som en full jojo. Himmel!

Jente: Spis proteiner fra egg og hvitt kjøtt. Få i deg sunt fett fra solsikkeolje, mandler og avocado. Spist Ryvita knekkebrød med magert kjøttpålegg, masse grønnsaker og drikk kun vann.

Vil du få bort fettet, så jogg rolige 3-5 kilometer annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå ned 5 kg i fettvekt på ti dager. To kanskje, men det vil være knallhardt. (Nå forutsetter jeg at du er noenlunde innen normal vekt.)

Å miste vannvekt gjør deg ikke bedre rustet for ferie. Hva er målet, et bestemt tall på vekta eller en topp ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...