Cata Skrevet 18. oktober 2011 #1 Del Skrevet 18. oktober 2011 Skal man nå absolutt bruke en kortform skriftlig, så bruk nå for svingende "nach" siden det er kortet ned fra nachspiel, som i det minste ER et ord. "Nash" ser jo bare dumt ut. ...og før noen påpeker det så ER det idiotisk å irritere seg sånn over et ord som ikke en gang er feilstavet norsk, men jeg får altså småspader av å se den skriveformen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 18. oktober 2011 #2 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hehe ja, eller enda verre, fikk sms fra venninne som lurte på om jeg planla "næsj" senere.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonora8 Skrevet 18. oktober 2011 #3 Del Skrevet 18. oktober 2011 Naaaaaaaaaaaaaaash Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hehe ja, eller enda verre, fikk sms fra venninne som lurte på om jeg planla "næsj" senere.. OK, den var verre. *skal slutte å irritere meg, skal slutte å irritere meg skal..... , nei, får det ikke til helt enda, kjenner jeg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 18. oktober 2011 #5 Del Skrevet 18. oktober 2011 Skjønte ikke overskriften før jeg leste førsteinnlegget. "Nash" sa meg ingenting. Heter da nach! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #6 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jen inviterer alle KG kvinner på nash hos meg til helgen (og karer, men helst kvinner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 18. oktober 2011 #7 Del Skrevet 18. oktober 2011 Har også et par på kontaktlisten som ofte sender meldinger klokken halv tre lørdags natt og lurer på om jeg er med på "narsh". Nei, for faen, jeg stikker heller på nach. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilia L Skrevet 18. oktober 2011 #8 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jen inviterer alle KG kvinner på nash hos meg til helgen (og karer, men helst kvinner). He he. Den var jo litt søt. Og, ja småirriterer meg over det jeg også. Er så gammel at jeg sier nachspiel, og ikke nach heller. Iallfall ikke nash eller næsj. Men så der det noe med dette språket som hele tiden er i utvikling, da. Så kanskje jeg bare skal la være å irritere meg, og heller la utviklingen styre. Kom forresten på at jeg brukte et ord som preppy i et innlegg her for en stund tilbake (tror det var i en tråd om drømmemannen). Så jeg kaster muligens elefanter i glasshus når jeg nå småirriterer meg over nasj, nash og næsh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #9 Del Skrevet 18. oktober 2011 He he. Den var jo litt søt. Og, ja småirriterer meg over det jeg også. Er så gammel at jeg sier nachspiel, og ikke nach heller. Iallfall ikke nash eller næsj. Men så der det noe med dette språket som hele tiden er i utvikling, da. Så kanskje jeg bare skal la være å irritere meg, og heller la utviklingen styre. Kom forresten på at jeg brukte et ord som preppy i et innlegg her for en stund tilbake (tror det var i en tråd om drømmemannen). Så jeg kaster muligens elefanter i glasshus når jeg nå småirriterer meg over nasj, nash og næsh. Jupp, jeg er både søt, kjekk, rask og sterk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #10 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ja det heter nach!! Irritert!! For noen år siden, om man skrev med ordliste på Nokiatelefonen og bommet litt, så fikk jeg ofte meldinger om jeg var med på "narrespel", hehe. Men det ordet er fjernet fra Nokia sine ordlister nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 18. oktober 2011 Kom forresten på at jeg brukte et ord som preppy i et innlegg her for en stund tilbake (tror det var i en tråd om drømmemannen). Så jeg kaster muligens elefanter i glasshus når jeg nå småirriterer meg over nasj, nash og næsh. Var det DEG????? Jeg krangla i den tråden også. *sporer av sin egen tråd og står vel i fare for å bli delt fra seg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilia L Skrevet 18. oktober 2011 #12 Del Skrevet 18. oktober 2011 Var det DEG????? Jeg krangla i den tråden også. *sporer av sin egen tråd og står vel i fare for å bli delt fra seg selv* Jepp! Husker det var noen sinte damer der, ja. Noen illsinte med rødt hår også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #13 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jen inviterer alle KG kvinner på nash hos meg til helgen (og karer, men helst kvinner). Hvem er Jen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 18. oktober 2011 #14 Del Skrevet 18. oktober 2011 Kom forresten på at jeg brukte et ord som preppy i et innlegg her for en stund tilbake (tror det var i en tråd om drømmemannen). Så jeg kaster muligens elefanter i glasshus når jeg nå småirriterer meg over nasj, nash og næsh. Jeg brukte også ordet preppy i den tråden så vidt jeg kan huske, men det kan da ikke sidestilles med "nash" og andre feilskrevne forkortelser av order nachspiel? Preppy er jo et ordentlig ord på engelsk, slik som nachspiel er et ordentlig ord på tysk, mens "nash" er en feilskriving av nach(spiel). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 18. oktober 2011 #15 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg sier etterfest jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #16 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvem er Jen? Jeg skulle det stå, min leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nordavind Skrevet 18. oktober 2011 #17 Del Skrevet 18. oktober 2011 Eehhh kan noen forklare hva næsj-nash-nasj egentlig betyr? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilia L Skrevet 18. oktober 2011 #18 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg brukte også ordet preppy i den tråden så vidt jeg kan huske, men det kan da ikke sidestilles med "nash" og andre feilskrevne forkortelser av order nachspiel? Preppy er jo et ordentlig ord på engelsk, slik som nachspiel er et ordentlig ord på tysk, mens "nash" er en feilskriving av nach(spiel). Sant. Nei, det kan vel ikke sidestilles. Men det jeg ville frem til er at språket er i utvikling, både ved bruk av engelske ord, og ord på andre språk. Og at importerte ord etterhvert blir mer fornorsket skriftlig (om det er riktig ord å bruke). Som f.eks. pøbb, Slik kan også nachspiel etterhvert bli til nasj. Eller næsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #19 Del Skrevet 18. oktober 2011 Men hva synest om "vors" da? For vorspiel. Jeg inviterer dere alle til vors forresten ; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 18. oktober 2011 #20 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Er ikke Nashville der alle spiller inn bluesmusikken sin da? Jeg hater nachspiel. Ikke ordet, men ideen. Den som fant på at det er lurt å drikke ren (dyr) sprit når man allerede er ganske full og trøtt burde fått seg en "trøkk 16". Når vi er inne på norsk-tysk språk. Det heter vorspiel før man skal ut, og nachspiel etter man har vært ute. Heter da selve utgåingen, eller festen "spiel"? I såfall foretrekker jeg vorspiel som blir til spiel uten at man går ut. Eller spiel der man går ut tidlig før alle andre som har vorspiel kommer til byen. Endret 18. oktober 2011 av Supraspinatus 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå