Gjest missEva Skrevet 14. oktober 2011 #1 Del Skrevet 14. oktober 2011 Ble påkjørt av ei som ikke overhold vikeplikten sin i går. Hun kjørte bare ut på veien uten å se seg for og der kom jeg i 80 og ante fred og ingen fare på forkjørsvei. Vi sneiet bare såvidt, men har fått takstert skaden nå og den kom seg på 30 000. Bilen er en 97mod Mercedes 230 med listepris på 40 000. Hva er sjangsen for at den blir kondemnert? Er den større enn at den blir ordnet opp igjen? Jeg var på tur for å vise frem bilen til en eventuell kjøper og skal si jeg ble mildt sagt forbanna da hun kjørte i meg! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 16. oktober 2011 #2 Del Skrevet 16. oktober 2011 Sjansen er der med grei margin vil jeg tro. Samtidig ser jeg for meg at du vil få ca 30000 for den, om ikke takstfolket finner riper bulker andré småskader. For Hver feil og småskade trekkes det en sum fra hva dem mener er listepris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Del Skrevet 16. oktober 2011 Enten får du penger til å fikse skaden, eller så får du utbetalt penger for å dekke kondemnering. Uansett er det antakelig win-win når du uansett skal kvitte deg med bilen. Er det bare en liten skade kan du selge bilen til redusert pris, og da er det fort at du tjener penger på dette, med en såpass gammel bil. Ring motpartens forsikringsselskap og gi dem takst og kontonummeret ditt, og hør hvordan de vurderer det. (De gangene jeg har blitt påkjørt har jeg tatt takst hos forsikringsselskapet, og har fått pengene for skaden på konto kort tid etterpå.) Veiledende er det hvis skaden er 80% av bilens listepris det er aktuelt å kondemnere, men her kan man forsøke å argumentere med at bilen er verdt mer enn listepris, dersom den er i spesielt god stand/påkostet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest missEva Skrevet 18. oktober 2011 #4 Del Skrevet 18. oktober 2011 Okei! Var å snakket med Gjensidige, gjorde det klart at jeg gjerne ville ha pengene i stede for å få den fikset. Bilen er solgt nå, men nye eier syntes ikke skaden så så ille ut så han tror han kommer til å bare la den være og la meg beholde pengene for skaden. TRIVELIG FYR! Får se hva som skjer. Får vel svar snart. Enten denne uken eller neste uke. Er litt spent Uansett utfall så satser jeg på å sitte igjen med noen kroner til overs med mindre bilen blir satt inn på verksted og fikset da. Men siden verken jeg eller nye eier var så veldig interessert i det så rekner jeg med det blir penger ut av det, noe vi eventuelt deler på. Vinn - vinn-situasjon for oss begge egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Del Skrevet 18. oktober 2011 Kanskje greit å vite at det ikke heter takstert men taksert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest missEva Skrevet 27. oktober 2011 #6 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jajaja, småtterier. Jeg SIER takst og da blir det skrevet takts. Burde det vel kanskje hete taks også da, ikke takst...? :-P Forsikringsselskapet hadde selvsagt klart å rote bort sakdemeldingen min da! Er jo veldig typisk, det. Var å snakket med de i går og de kunne ikke finne den noen plasser. Den hadde heller ikke kommet frem til saksbehandler i Bergen. Ble en smule forbannet kan man si, men de sa de skulle få ordnet opp i dette og skulle ringe meg om de ikke kom frem til en løsning. Har ikke fått oppringing så rekner med saken er på tur til å bli løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kondemnert = bygget opp igjen (gjerne av forsikringsselskapet som kjøper opp bilen) Vraket = Aldri mer på veien igjen, levert til opphøgging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå