Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Beste: skjærefjøl og gode kniver

Verste: "artig" julehilsen på e-post med sjefene som danset i nisse- og alvedrakt. 

Anonymkode: 74f85...876

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste: en liten marsipangris

Verste: "Siden du har mer enn 50 plusstimer, så slettes de overskytende ved nyttår. Vennlig hilsen Kjipesen kommune."  

Ja, jeg jobber i kommunen. Marsipangrisen hadde avdelingsleder kjøpt av egen lomme. 

Anonymkode: e1d60...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt påstå at jeg har fått noen direkte dårlige julepresanger fra jobben, men en av de jeg verdsetter mest enda, var fra når jeg jobbet i en liten bedrift, hvor vi var 5 ansatte tilsammen. Vi hadde endelig begynt å stable oss litt på beina etter en lang periode hvor det hadde gått dårlig, og han hadde laget personlige julekort til hver enkelt. Klippet og limt, pluss skrevet personlige julehilsner til hver enkelt. 

Han feirer ikke jul selv (er ikke kristen, og kommer ikke fra et kristent land opprinnelig) Så det gjorde at det var ekstra koselig å fint å få. 

Ellers har jeg fått en slags care-pacage fra jobben jeg har nå. Forskjellige typer kjeks, handlenett, sjokolader, og en mobilholder fra jobben i fjor. Mange ansatte, forventet ikke  å få noe i det hele tatt. Så var bare kos å få noe sånt som man kan ha i skapet når man er fysen, eller får uventet besøk. Skal sies at selv om det går både opp og ned for bedriften, alt ettersom hvilken kjøpekraft folk har, så er de flinke med både fester for hele huset 2 ganger i året, og 2 avdelingsfester/samlinger betalt av jobb pr år, så har egentlig veldig lite å klage på når det kommer til denne arbeidsgiveren. De er veldig flinke til å skape godt samhold og legge opp til at vi skal ha det bra når vi er på jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: i en å samme gave  fra tidligere arbeidsplass, 12 dyre flotte vinglass, dyr god vin og en kokebok som to sjefene mine hadde laget.

Værste 1:en bag med logo.. hadde vært greit om det bare var firmalogoen, men firmaet skulle bytte kjede så på baggen stod det begge navn xxx/xxx så bare utrolig teite ut! Jeg brukte baggen til flytting og den ble kastet etterpå!

 2:Kaffe sett med navn og logo, satt det bare igjen på jobb..

 

Anonymkode: b2ab1...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber kommunalt, så vi er stort sett fornøyd med å få noe i det hele tatt. Går stort sett i melkehjerter, marsipangris, mokkabønner eller en flaske eplemost. Helt greit, men ikke noe  det er verdt å rangere som best eller verst. 

Anonymkode: 6cb1f...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er alt med firmalogo. Logo på pizzasett, lysestaker, jakker osv.

Beste er penger på konto 😁 Sjefen vil ha cash selv så da får jeg det også.

 

 

Anonymkode: c9e4c...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste må være fra tidligere arbeidsplass hvor vi fikk ullpledd i god kvalitet, sekk, marsipan, hjemmelaget saft etterfulgt av god julemiddag. Julefeiring på jobb med andre ord. Godt minne! I tillegg hadde vi adventskalender. Nåværende arbeidsplass har enklere standard. I fjor fikk vi en kinobillett hver. Ble glad for det også

Anonymkode: ed2a6...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en julekule der sjefen hadde tatt seg tid til å skrive tre positive adjektiver som passet hver person. Disse trakk vi som julekalender, og leste opp i lunsjen. Veldig koselig!

Anonymkode: d0d88...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kommunen, får ikke noe hvis du ikke jobber julekvelden, men jobber du julekvelden er du så heldig at du får en liten sjokolade. 

Anonymkode: 57f61...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: boken «Brev til en minister» av Ansgar Gabrielsen. En buff i et syntetisk og dårlig kvalitetstid med sykehus logo på. Beste: 1/2 dag fri før jul. Jobber i helsevesenet, julegavene er ikke mye å skryte av, skulle ønske de gav verdien av gaven til en ideell organisasjon i stedet for å gi bort skapfyll.

Anonymkode: 700a7...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes firmajulegaver er en uting. En sløsefest uten like. Utrolig mye unyttig som gis bort og som folk ikke har bruk for, men bare samler seg opp i skuffer og skap. Verre enn black friday. 
 

Jeg synes derfor det er best når arbeidsgiver gir til et veldedig formål. 

Anonymkode: 02fd6...396

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Alle ansatte fikk velge mellom et utvalg flotte gaver. Jeg valgte et sett med baderomshåndklær fra et kjent merke. 
 

Verste: Kommer ikke på noe. Har vært mange år arbeidsgiver ikke har gitt gaver, men har ikke noen forventning om å få heller. 

Anonymkode: 7bd78...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste må være den gangen kun de som var fast ansatt fikk gaver (3 kartonger med masse god mat og diverse), og vi som hadde vært innleid fra byrå (vært på samme arbeidsplass i 2-3år) fikk oppgaven med å pakke ned gavene som de andre skulle få.

 

Anonymkode: c3315...9ed

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det verste må være den gangen kun de som var fast ansatt fikk gaver (3 kartonger med masse god mat og diverse), og vi som hadde vært innleid fra byrå (vært på samme arbeidsplass i 2-3år) fikk oppgaven med å pakke ned gavene som de andre skulle få.

 

Anonymkode: c3315...9ed

Så utrolig frekt og respektløst. Blir et tydelig skille mellom «oss og dem». Var vel mange som reagerte på det, får jeg håpe? 

Anonymkode: ed2a6...508

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fikk vi alltid noe plastikkgreier med logo på, det verste tror jeg var en slags matboks. Nå får vi ingen fysisk gave, men en nydelig julekonsert med band eller artist - til og med «kjendiser». 

Anonymkode: 5e5f2...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året jeg jobbet, hadde alle fått jakker. Også vikarene. Problemet var jo at svært få var fornøyd med størrelsen, så det ble et salig styr med å prøve og få dette på plass. Jeg fikk nå til slutt... Husker dere de «flotte» jakkene en del gikk rundt med på 90-tallet. Ruter med hvitt, grønt og rødt. Gremmes. 
 

Ellers fått matbokser, spekemat og annet som er helt ok. Eksmannen fikk deler til ett sett som ikke var i produksjon, og da han fikk sparken, ble det til at vi gav bort resten til noe i samme firma. 
 

Jobben har virkelig tatt seg opp i det siste, for vi får nydelig tapas enten til jul eller sommerferien. Nå skal de slå sammen to fylker, så det gjelder å tømme kassa. 😂😂😂😂. Betalt julebord med overnatting. 🤪

Anonymkode: 2c3fd...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.11.2019 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Dere som sier alkohol er en uting bare fordi dere ikke drikker det selv...

Greit nok arbeidsgiver kan gi noe annet, men flertallet drikker alkohol. 

Hvis jeg har gjester som ikke drikker alkohol så serverer jeg god alkoholfri drikke ved siden av som passer til maten (ikke brus). Er det slik at dere hjemme bestemmer at alle gjester må holde seg unna alkohol når dere inviterer? Mange liker et eller to glass med en vin som passer til maten. Spesielt i selskap. Det er jo bare å beholde slike alkohol-gaver som kan brukes til gjester i stedet for å bli sure og kaste. 

Anonymkode: ee12b...c0e

Ja. Vi serverer ikke alkohol hos oss, og ønsker heller ikke at gjester har med egen alkohol. De som ikke respekterer dette kan la være å komme.

Og nei, jeg blir ikke sur og kaster alkoholholdige gaver, jeg lar bare være å ta imot, så kan sjefen gjøre hva han/hun vil med den vinflaska.

Anonymkode: d221c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Min gjerrige arbeidsgiver som omsetter for millioner av euro i året ( skryter av det på hjemmesiden også) har ikke pleid å gi noe, men under lockdown så klinte de til som takk for innsatsen (privat helseforetak) med en reflex som man trer på seg som en jakke. Den står fortsatt i skapet på jobb. 
Vi fikk heller ikke lønnsforhøyelse det året, men vi hadde vi rekordomsetning og kjøpe titals nye klinikker. 
Gleder meg til den dagen jeg gir min oppsigelse. 

Anonymkode: 7e61f...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Beskjed om at vi ikke lenger får jobbe halve dager i romjula med full lønn, og at hele romjula gikk over til å være fulle ordinære arbeidsdager. 

Beste: Universalgavekort (fra en annen arbeidsgiver enn over. Der fikk vi aldri noe som helst) 

 

Anonymkode: 15e4e...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: jeg jobbet på g-sport for mange år tilbake, fikk da en skikkelig fin pulsklokke og et gavekort på kielferga.

 

Værste: fjorårets gave var en liten grå paraply med sykehusets logo og på esken stod det noe ala «takk for din fantastiske innsats i den tiden vi er i» ellernoe.. 

Anonymkode: 4c12c...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...