Gå til innhold

Ting jeg skulle ønske jeg hadde visst da jeg var 20


Kelsier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Ikke kast bort pengene på alkohol, de kommer faktisk til nytte senere...

- Nikotin er en UTING!!! dyrt, skadelig og vanskelig å slutte med.

- Sex med så mange som mulig gjør deg ikke bedre likt, snarere tvert imot.

- Ta vare på ekte vennskap.

- Gjør leksene, les til prøven, pugg til eksamen, det har MYE og si videre.

Tja, listen er kansje lengre, men det var dette jeg kom på i farten!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

I stedet for å slå seg til ro med en person... bruk årene som ung til å nyte livet , prøve nye ting , møte nye folk og være sammen med flere enn bare en person.

Anonym poster: 337d6e181f0b96648da823657db09937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg er også ganske ung fortsatt, men:

* Ikke undervurder hvor alvorlig en psykisk lidelse er.

* Ikke gjør en big deal ut av bagateller, og ødelegge viktige relasjoner med mennesker du kommer til å savne i fremtiden.

* Si ja oftere enn nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske jeg hadde spart penger, smilt mer og bekymret meg mindre!

Det ordner seg som regel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært mer forberedt på at livet aldri stabiliserer seg over lengre tid. Det skjer alltid noe som snur opp ned på alt uansett hvor mye jeg holder på drømmen om kontroll og forutsigbarhet. Og at jeg bare kan stole på meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ikke vær så jævla fornuftig

- Ikke ta de riktige valgene hele tiden

- Ikke spar så jævlig mye penger, men bruk mer penger på ting som er gøy

- Ikke vær så opptatt av kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg hadde en flott kropp og kunne spart meg all misnøyen

At jeg er en likandes person

At folk flest blir glad når jeg tar kontakt

At jeg er verdifull

Anonym poster: 652ff5a3cbaca0e808a44e4d3700ed98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke alle familier fungerer som de skal og at det er helt ok å bryte ut og si farvel.

At livet byr på mange oppturer og nedturer som er en gave til deg. gjør ditt beste ut av det.

At det er greit å droppe ut av en skole når du føler skolen gir deg null og niks, og elendige karakterer.

At det er greit å velge sin egen vei, og at ikke alle er enige med deg om ditt liv. Men det er tross alt ditt liv.

At det å bli mamma ikke er gull og grønne skoger. Det følger alltid med ett ansvar du gjerne ikke ønsker.

At det aldri er for sent å forandre på ting i livet ditt.

Anonym poster: 289cd9fa53ed09139dd9e87ec4a58b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg 20 år da...

Å være åpen om vekta og å slite med selvtilliten gjør at i 99% av samtalene on emnene, kommer folk med lange innrømmelser om at de også sliter med det samme. Det holder at en person senker den perfekte fasaden for at andre kan føle at de slipper og være perfekte.

Mange andre syns også verden vi lever i er helt syyk. Det er viktig for å bevare mental helse å tro på at folk flest ønsker bedringer i samfunnet.

Budsjett. Å skriv opp alt man bruker penger på på i en månedstid gir virkelig Aha opplevelser. Vil du ikke heller bruke pengene dine på en ferietur til Brasil enn 2 kaffe latter hver dag?

Skole. Tenk først og fremst på hva slags jobber studiet kan føre til. F. eks begynte jeg på bachelor i statsvitenskap, men gjorde det om til til årsstudium og sluttet. Å jobbe som saksbehandler i det offentlige er lite fristende de neste 40 årene.

Trening. Vi lever i en verden hvor tankene kverner og kverner, de er virkelig deilig å komme seg bort en time i ny og ne og kunne komme seg vekk fra sitt eget hode.

Kutt ut negative mennesker som prøver å trykke deg ned. De som er spesielt farlige er de som kommer med små stikk hele tiden. De bryter deg ned så sakte at du ikke er bevisst over det.

Anonym poster: 2a098f5eb24dac7ecec014d76d2e4eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tips fra en 23-åring ;) Kan jo muligens også komme godt med?

- Å bli 20 år eller eldre betyr IKKE at man nå har vært på sitt peneste. De aller fleste vokser på seg mer skjønnhet og gjør mindre stiltabber også etterhvert

- Ta vare på den unge og fine kroppen din. Det er ikke kult å ta seg selv i å skule sjalu på "unge og pene" 19åringer som går forbi allerede som 23 åring

- Ta med matpakke på universitetet/ skolen/ jobben! Og lag middag hjemme. Dyre baguetter o.l. i kantina hver dag er IKKE verdt det. Spar pengene til noe annet

- Belønne deg selv etter innleveringer og eksamen. Jeg lover deg at pengene du har spart i kantina føles mye mer verdt som en fin veske, en god middag og bykveld med venner eller en skikkelig jentekveld med snask og kos etter endt eksamen :)

- Husk hva Mamma sa om at godteri kun er til for lørdager, og drit totalt i dette gjennom eksamenstid og travle perioder ;)

- Ingen trenger å forandre seg for å passe inn med "alle andre". Du finner deg selv og din omgangskrets etterhvert der du kan være så A4 eller sær som du bare vil :)

- Slapp mer av. Ikke slit deg ut! Pass på at du selv har det godt og gjør deg selv fornøyd med deg og ditt

Anonym poster: 445621e09b9fc878aff3e6c27bfbc0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Husk hva Mamma sa om at godteri kun er til for lørdager, og drit totalt i dette gjennom eksamenstid og travle perioder ;)

Anonym poster: 445621e09b9fc878aff3e6c27bfbc0e1

.... eller når man er syk!!! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...