Gå til innhold

Ting jeg skulle ønske jeg hadde visst da jeg var 20


Kelsier

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest CrazyCatlady

-At man ikke skal bli i et dårlig forhold bare fordi man ikke tror man skal greie å finne seg noen ny kjæreste.

-At det ikke er flaut å oppsøke hjelp når man sliter.

-At alt ikke trenger å være så jævla perfekt alltid.

-At man skal ha troen på seg selv,tro at man er god nok.

-At noen ganger må man bare ta en sjanse,man oppnår ikke noe ved å være altfor forsiktig.

-At noen ganger er det rett og slett sånn at man må ta ting i sitt eget tempo.Hva "alle andre" gjør er likegyldig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

-At man ikke skal bli i et dårlig forhold bare fordi man ikke tror man skal greie å finne seg noen ny kjæreste.

-At det ikke er flaut å oppsøke hjelp når man sliter.

-At alt ikke trenger å være så jævla perfekt alltid.

-At man skal ha troen på seg selv,tro at man er god nok.

-At noen ganger må man bare ta en sjanse,man oppnår ikke noe ved å være altfor forsiktig.

-At noen ganger er det rett og slett sånn at man må ta ting i sitt eget tempo.Hva "alle andre" gjør er likegyldig.

Denne gav meg litt håp i livet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-At man ikke skal bli i et dårlig forhold bare fordi man ikke tror man skal greie å finne seg noen ny kjæreste.

-At det ikke er flaut å oppsøke hjelp når man sliter.

-At alt ikke trenger å være så jævla perfekt alltid.

-At man skal ha troen på seg selv,tro at man er god nok.

-At noen ganger må man bare ta en sjanse,man oppnår ikke noe ved å være altfor forsiktig.

-At noen ganger er det rett og slett sånn at man må ta ting i sitt eget tempo.Hva "alle andre" gjør er likegyldig.

Denne gav meg litt håp i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært mer kynisk til mennesker helt fra starten av. Å innse at verden er et kynisk og overfladisk sted ville spart en for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

At selv om man kan knulle seg til gode karakterer i et fag betyr ikke det at man gjør seg selv en tjeneste. Eksamen kommer og der kan ikke musa hjelpe deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- at ikke alt som føles bra der og da er bra i lengden

- at det å være seg selv lønner seg mer enn det å prøve å være en annen

- at det tar litt tid å finne ut hvem man egentlig er innerst inne, og at det kan være lurt å ta den tiden

- at selv de beste festene er sjeldent verdt det i lengden

- at uansvarlig oppførsel alltid får konsekvenser på et eller annet tidspunkt

- at det meste er mulig, bare man jobber hardt nok

- at man ikke burde ta ting for gitt og at man burde være takknemlig for det man har

I det store og hele tenker jeg at det viktige er å lære noe. Kanskje litt simpelt å si, men synes det er så utrolig viktig å kunne se situasjonene og erfaringene man har og faktisk lære noe - lære noe om verden, seg selv og hvordan man kan håndtere ting. Lære å se ting i lit større sammenheng og lengre perspektiv, lære hvordan man kan takle motgang. Lære hvordan å samle bitene og gå videre.

Det kommer nemlig til å skje noe helt forferdelig en eller annen gang - enten det er svik fra noen man kjenner, ulykkelig kjærlighet, noen som dør, eller hva det skulle være - livet er ikke bare positivt og ting går ikke alltid bra. Det viktige er å vite at man kan takle det. At det går over etter hvert, uansett. Så lenge man har et mål og mening med livet er det ingenting som kan ødelegge deg fullstendig.

Samtidig, man burde ikke prøve å være tøffest mulig hele tiden - gjør man seg selv så tøff at ingenting noen sinne betyr noe, da går man glipp av veldig mye.

Tok litt tid for meg å skjønne det, og en stund var jeg nok selv flinkest å prøve å ødelegge meg selv, men lærte heldigvis etter hvert.. Usikker om dette er noe alle må gå gjennom selv, men tenker at det hadde vært greit å vite at det går an, og at det å være tøffest mulig ikke er den eneste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke trenger å "leve seg fordervet" i 20-årene, fordi LIVET ender ved fylte 30. Det gjør det altså ikke. :lur:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg måtte det vært at selv om du er moden og føler deg voksen, skal du fortsatt vokse mye og ting forandrer seg.

Måten jeg så verden på som moden, etablert 20-åring som var overbevist om at hun hadde funnet mannen i sitt liv var en helt annen enn da jeg ikke orket tanken på en dag til i forholdet to år etter.. Den ferdig utiklede 20-åringen hadde forandret seg til en 22-åring med helt andre mål og tanker her i livet (og godt var det :D)

Endret av must
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grønnblomst

- At feil du har gjort, og vonde opplevelser man har hatt faktisk har gjort deg til den du er i dag. Man lærer av det og kan ta standpunkt som man kanskje ikke kunne ha stått for med sikkerhet i dag, om man ikke hadde erfart ting.

- At fortiden er noe du ikke kan gjøre noe med. Du kan bare lære av den, og jobbe med deg selv fremover.

- At alle har noe de sliter med, uanset hvem de er. Alle har motgang, men det er forskjellig hvordan man takler det.

- At den beste plassen å starte hvis du vil endre noe, ofte er å starte med deg selv.

Endret av Grønnblomst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* At man ikke er usåbar, og derfor skaffer seg en uføreforsikring.

* Ikke prioriter noen om de ikke prioriterer deg

* Ikke gjør ting du ikke vil for å bli likt... Folk vil like/mislike deg uansett hva du gjør eller ikke gjør for dem

* Det er ikke farlig å ta en konflikt med hverken venner eller kjæreste

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke tvihold på et forhold som gjør deg ulykkelig. Vær mer selektiv ved valg av venner, og ta vare på de som bryr seg om deg. Spar penger og husk all kjærlighetssorg går over :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jeg skulle ha lyttet mer til hjertet mitt ... fordi det aldri har tatt feil, uansett hvor logisk, fornuftig, analytisk, kritisk jeg har prøvd å være.

2) At jeg skulle vært modigere, og ikke strevd så hardt for at ingen skulle si noe negativt om meg.

3) At jeg mye oftere skulle fortalt de rundt meg hvor mye jeg setter pris på dem og hvor uendelig glad jeg er i dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere skulle vært litt mer kritiske til hvem dere fikk barn med.. hvordan vet man sånt? Vi har det bra, har vært sammen en stund og han er en bra mann. Skal man da la vær og få barn "tilfelle"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...