Gå til innhold

Ting jeg skulle ønske jeg hadde visst da jeg var 20


Kelsier

Anbefalte innlegg

Det er mange kloke kvinner inne på KG, med masser av livserfaring og gode råd, og det er mange blundere som kunne vært unngått om vi 20åringer bare hadde visst litt bedre.

Så kom igjen! Del med oss!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke få barn med den første og beste du ser??

Ikke vet jeg, er ikke langt ifra 20 selv...! :)

Endret av luri
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tvihold på en kjærlighet som ikke er riktig lenger, bare fordi du er redd for å være alene. :sukk:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tvihold på en kjærlighet som ikke er riktig lenger, bare fordi du er redd for å være alene. :sukk:

Uff.. Er akkurat det jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ekteskap ikke betyr at man har valgt hverandre for resten av livet. At det for enkelte bare er et papir.

At jeg burde spare penger, det kunne faktisk vært ganske nyttig.

At jeg burde ta vare på studievennene mine. Etter studiene flytter man hvert til vårt og så plutselig sitter man der og savner dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Fullfør ei utdanning. Gjer du det har du ein eksamen og eit fag i ryggen, uansett. Du kan alltids bytte beite og prøve nye ting, men du kan alltid gå tilbake til det du ein gong tok eksamen i.

Og våg å kaste deg på dei utfordringane du blir satt overfor. Sei ja, sjølv om du eigentleg ikkje trur du er flink nok. Du lærer undervegs, berre du får sjansen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg burde tatt en utdannelse og blitt lærer (er litt for glad i fri og ferie).

At jeg burde truffet kjæresten jeg har nå allerede da.

At jeg burde spart penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg burde tatt utdannelse før jeg fikk barn.

Jeg burde ha reist og opplevd litt mer før jeg etablerte meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg absolutt skulle vist da jeg var 20 år er at boligprisene skulel stige så mye, og hvor mye det av den grunn hadde lønnet seg å investere i bolig den gang.

Da jeg var 20 år i 1992 kostet en romslig 3-roms 300.000 kroner. Nå 20 år senere selges samme leilighet for 2,5 millioner kroner. I stedet for å svi av samme sum penger på bil hadde jeg i dag vært millionær, i stedet for å ha millionlån.

Det er surt det!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet st det ikke er tilfellet for alle, men jeg ville faktisk ikke vært tabbene mine foruten! Jeg har lært en masse - både om verden og meg selv, og jeg ville nok ikke vært den samme uten. Jeg har jo forsåvidt ikke gjort de store, alvorlige tabbene.Jeg var alt for lenge sammen med en fyr som var grundig feil for meg. Jeg holdt ut litt for lenge i en jobb som ikke var bra for meg. Brukte litt tid og noen bommerter på å lære å stå på egne bein. Og så videre.

Sånt kan nok alle ha godt av å gå igjennom. Og man blir vel aldri ferdig utlært. Nå er jeg 28, og har sikkert en haug med tabber foran meg ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg burde vel ha vore litt meir kritisk til kven eg fekk barn med.

Og tatt utdanning før eg fekk barna.

Eg tykkjer det er fantastisk å bli eldre, føler eg har fått utruleg mykje livserfaring frå eg var 20 og fram til no, og den ville eg ikkje ha vore forutan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- at samlivskurs kan være en grei startpakke den dagen man bestemmer seg for å satse

- at samlivskurs for nybakte foreldre kan være en flott barselsgave

- at sammenhengen mellom teori og virkelighet kan sprike mye på de fleste områder i livet

- at kunnskap om relasjonsdannelse og kommunikasjon er gull verdt

- at alle jeg kjenner også går i grøfter

Den viktigste erkjennelsen har vært at livet ikke beveger seg langs en rettlinjet akse. Livet tar vendinger man ikke kunne forutse og man reagerer kanskje annerledes enn man hadde trodd at man skulle gjøre.

Livet er for komplekst til at man kan putte det inn i bokser. Det kan virke trygt med kategorier og bokser, og da trenger man ikke bevege seg. Blir man stående på stedet hvil med fastlåste kategorier, er man ferdig.

Ordene "aldri" og "alltid" bør brukes med varsomhet.

Barn er levende vesener som ikke har lest masse bøker om barneoppdragelse.

Endret av Havbris
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At jeg skulle vært mer målrettet med utdannelse. Utdannelse før barn.

At jeg skulle turd å satset på eiendom

Viktigheten av å holde på venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kroppen din er på topp akkurat nå og om 20 år igjen vil du se tilbake på den nydelige kroppen du hadde og ikke forstå hvordan du ikke kunne være så fornøyd med noe så fantastisk som du engang hadde.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre å angre på ting man har gjort enn ting man ikke har gjort! Verden går ikke under ved å være litt vill og gal noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...