Gå til innhold

Hvor raskt etter unnfangelse er det mulig å merke at man er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For mitt vedkommende - dersom jeg er gravid - har unnfangelsen nødvendigvis skjedd for litt over en uke siden.

Er småkvalm og har murringer i magen. Kan jeg være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Noen merker det etter noen dager, andre etter en uke eller fler.

Ta en test om én til tre uker og du vil få svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For over 80-90% er første symptom på graviditet uteblitt menstruasjon. Symptomer som kvalme etc. kommer normalt fra uke 6. Mange av de som mener de hadde tidlige symptomer har bare følt litt ekstra på kroppen i og med at de er prøvere, og går rundt og håper at de er gravide. Produksjonen av HCG er for lav før uteblitt menstruasjon til å kunne kjennes på kroppen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid og ikm er på søndag ;-) Har mensen vondt i magen og uvell, mye svimmel og kvalm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva ikm er :sjenert:

Fant denne, og den sier at man faktisk KAN merke det allerede fra uke 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Vet ikke hva ikm er :sjenert:

Fant denne, og den sier at man faktisk KAN merke det allerede fra uke 1.

Fra uke 1 kan du I HVERT FALL ikke merke det, for da er du jo ikke engang gravid..!

IKM er forøvrig ikke kommende mens, altså det tidpunktet du forventer mensen (men håper at den ikke kommer, hvis du er prøver ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra uke 1 kan du I HVERT FALL ikke merke det, for da er du jo ikke engang gravid..!

IKM er forøvrig ikke kommende mens, altså det tidpunktet du forventer mensen (men håper at den ikke kommer, hvis du er prøver ;) )

Altså - jeg mente en uke etter unnfangelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket absolutt ingenting før 2-3 uker etter IKM/ ikke kommet mens.

Da begynte jeg å bli trøtt på dagen, og opp og ned i humøret, tok lett til tårene.

At noen kan kjenne fysisk at de er gravide like etter befruktning, er for meg en gåte.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gravid en gang før, og merket symptomene. Har ikm på søndag, og var hos legen og tok test i går å den var positiv : ) så håper dette kommer til å gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangane eg har blitt gravid (mista tidleg den eine gangen), har eg kjent eit litt kraftig stikk i livmorområdet nøyaktig 5 dagar etter eggløysinga. Er nesten 100% sikker på at det eg kjenner, er når egget festar seg i livmora.

Men det betyr ikkje at eg garantert blir gravid, om eg kjenner eit stikk 5 dagar etter eggløysing. Har nemlig kjent det samme ca 3 gangar til i løpet av tida som prøvar, men då har eg altså ikkje blitt gravid. Det eg trur har skjedd då, er at egget har blitt befrukta, og har prøvd å festa seg, uten at det har gått. I 90% av prøveperiodane mine har eg ikkje kjent noko stikk verken 5 dagar etter eggløysinga, eller nokon andre dagar - og då har eg berre visst at eg ikkje har vore gravid, noko som også har stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangane eg har blitt gravid (mista tidleg den eine gangen), har eg kjent eit litt kraftig stikk i livmorområdet nøyaktig 5 dagar etter eggløysinga. Er nesten 100% sikker på at det eg kjenner, er når egget festar seg i livmora.

Men det betyr ikkje at eg garantert blir gravid, om eg kjenner eit stikk 5 dagar etter eggløysing. Har nemlig kjent det samme ca 3 gangar til i løpet av tida som prøvar, men då har eg altså ikkje blitt gravid. Det eg trur har skjedd då, er at egget har blitt befrukta, og har prøvd å festa seg, uten at det har gått. I 90% av prøveperiodane mine har eg ikkje kjent noko stikk verken 5 dagar etter eggløysinga, eller nokon andre dagar - og då har eg berre visst at eg ikkje har vore gravid, noko som også har stemt.

Fikk du mensen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var IKKE prøvede, men veldig uforsiktig. Fikk symptomer ca en uke etter befruktning. Skjedde "merkelige" ting med kroppen min, jeg googlet det og det var symptomer på graviditet.. Gikk i en uke og turte ikke ta en test. Tok en test to uker etter befruktning og jeg var gravid gitt! Så jeg viste det tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det på kroppen, at noe var annerledes. Med en gang, selv negativ prøve. Hadde murringer i magen noen dager etter befruktning. ømme pupper. Oppblåst svimmel. Positiv prøve i uke seks. Negativ fredags kveld, positiv lørdag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Jeg hadde ømme pupper en uke før ikm (mye verre enn jeg har noen gang hatt før mens), og 3-4 dager før ikm økte apetitten. Det, og oppblåstheten i magen var eneste symptomene jeg hadde frem til 7.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen sekunder. hvis du er skikkelig stille og ligger helt i ro.så hører du sædcella svømme og fester seg. lyden er som en smukk som blir dratt ut av munnen til en baby om den faller av.så da må du prøve igjen. helt til du hører den lyden. liten lyd av homer simpson som raper. da er det i boks....

helt utrolig:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de såkalte symptomene på at man er gravid (like etter befruktning), som økt appetitt og oppblåsthet, kan jo være tilfeldige svingninger. Noen dager har man jo bedre appetitt. Og oppblåst kan man jo kjenne seg pga at man har spist noe.

Den som leter, skal finne. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange av de såkalte symptomene på at man er gravid (like etter befruktning), som økt appetitt og oppblåsthet, kan jo være tilfeldige svingninger. Noen dager har man jo bedre appetitt. Og oppblåst kan man jo kjenne seg pga at man har spist noe.

Den som leter, skal finne. ;)

dumt sagt må jeg si.. Vi alle kjenner vår egen kropp. Er du sulten en time etter måltid og ellers kan vente opp til tre. Er du så oppblåst at magen nesten gjør vondt helt uten grunn av mat eller annet så ringer det vel en bjelle. Vet ikke om du har vært gravid jeg men dette er ikke snakk om en normal oppblåst mage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merka ingenting, men testa positivt 6 dager etter unnfangelsen, 10 dager før IKM.

Skulle egentlig ta en EL-test for å se om det var synd at mannen skulle reise bort på jobb. Den var positiv, og fordi jeg var nysgjerrig tok jeg mange graviditetstester også, alle positive. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket det en uke etter befruktning alle tre gangene (en endte med SA). Mine symptomer har vært blodtrykksfall og fryktelig vonde pupper. Har hatt en lett influensafølelse i kroppen, slapp og trøtt. Kvalmen har kommet i uke 5-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merka ingenting, men testa positivt 6 dager etter unnfangelsen, 10 dager før IKM.

Skulle egentlig ta en EL-test for å se om det var synd at mannen skulle reise bort på jobb. Den var positiv, og fordi jeg var nysgjerrig tok jeg mange graviditetstester også, alle positive. ;)

Siden du testet så tidlig fikk du mens? Eller går du gravid enda :-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...