Jump to content
Guest Anuket

Sutretråd for studenter!

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg er masterstudent som er på siste semester, og jeg greier ikke motivere meg til en siste innspurt. Jeg har alle rede fått utsatt maks semester, så jeg MÅ gjøre meg ferdig. Jeg skal greie det, men jeg må jo jobbe hjemme istedenfor lesesal og det kommer med problemer (som en selskapssyk hund) , i tillegg har jeg ikke tilgang til bibliotek lenger. Veileder hintet til at vi kanskje får litt ekstra tid på å levere, men det er ikke bekreftet. Hun sa bare at hun trodde det, men det er ikke hun som bestemmer. :sukk: 

Anonymkode: 4174d...817

Fortsetter under...

AnonymBruker

For meg hjelper det med frister. Hvis du begynner på innleveringsdato og setter av tid bakover til korrektur, trykk(gjør man det fortsatt), kildelistekontroll, skrive diskusjonen etc så oppdager du fort at du nok ikke har så mye tid til rådighet. Det hjalp meg og min motivasjon da jeg skrev master.

Pluss ha faste arbeidstider.

Avtal feks en dato om kort tid hvor du skal legge frem det siste du har gjort for noen andre.

Anonymkode: 0868b...f18

AnonymBruker

Har en oppgave som skal være levert i løpet av morgendagen. Krav til lengde er fem sider. Føler meg helt fortapt, har kun skrevet et avsnitt. Jeg HATER HATER HATER britisk litteratur!! 

Anonymkode: c93c8...75c

AnonymBruker

Mikroøkonomi er fæle greier 😫

Anonymkode: bc714...0b7

AnonymBruker

Angrer så mye på at jeg dro på utveksling dette semesteret, nå virker det som jeg bare får avlagt 10 studiepoeng jeg (heldigvis) hadde meldt meg opp til på UiO. Dyrt og bortkastet. Virker ikke som det er noe tilrettelegging å få nå.

Anonymkode: 8e0c2...506

AnonymBruker
På 23.3.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er masterstudent som er på siste semester, og jeg greier ikke motivere meg til en siste innspurt. Jeg har alle rede fått utsatt maks semester, så jeg MÅ gjøre meg ferdig. Jeg skal greie det, men jeg må jo jobbe hjemme istedenfor lesesal og det kommer med problemer (som en selskapssyk hund) , i tillegg har jeg ikke tilgang til bibliotek lenger. Veileder hintet til at vi kanskje får litt ekstra tid på å levere, men det er ikke bekreftet. Hun sa bare at hun trodde det, men det er ikke hun som bestemmer. :sukk: 

Nå begynte jeg seriøst å lure på om det var jeg som hadde skrevet dette :overrasket: Har også fått maks utsettelser, sliter med motivasjonen nå i innspurten og sitter hjemme med selskapssyk hund :overrasket: 

Anonymkode: 33bd2...4af

Annonse

AnonymBruker

🤬Fikk nettopp informasjon om at hengefaget mitt skifter eksamensdato til august, dette tilsier foreløpig at jeg ikke får fullført bacheloren min. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har betinget opptak til master og leiekontrakten min krever at jeg er student. Hvilken gjøk har bestemt seg for at coronaviruset kanskje er over i august og håper på oppmøteeksamen?! 

Anonymkode: 03896...1be

Ingaborga

Hadde god rutine forrige uke, denne uka har det gått i dass. Legger meg og sover kl 23, men kommer meg likevel ikke opp før kl 10 om morran. Spiser for lite, og all selvdisiplinen er borte, så jeg setter meg ned med øving, men gjør en deloppgave før jeg "skal bare". Prosjektet som skal inn (med karakter!) om ~ 3 uker har jeg ikke rørt enda, og det er en gruppeoppgave, men slik jeg kjenner de som kom på gruppa mi kommer ingenting til å skje før jeg tar initiativ til det.

Sommerjobben (som er utdanningsrelevant og spennende) henger i en tynn tråd, den er på et prosjekt som noen på universitetet mitt har, og jeg har fått beskjed om at universitetet mest sannsynlig tar avgjørelsen på om de kan ta inn folk til sommeren etter påske.

Er litt stresset for økonomien (det går, men kommer isåfall til å bruke sparepenger på leie og mat) dersom jeg ikke får beholde sommerjobben, og samtidig kom kjæresten nå og vil at vi skal bestille mat på hjemlevering for å unngå å dra på butikken. Det gir forsåvidt mening for hans økonomi (de jobber på anlegg, og så lenge han er frisk har han god inntekt. Blir han sykt mister han mye i form av diverse tillegg), men vi har fullstendig adskilt økonomi. Jeg klarer meg heldigvis på bare lånekassa til vanlig, så blir ikke sånn sett påvirket av korona, men måtte gi beskjed om at jeg ikke har råd til å kjøpe dyrere mat (den eneste matbutikken som tilbyr hjemkjøring hos oss som jeg har funnet er meny.. ). Han er på jobb nå, og alle vennene mine har dratt hjem til andre steder i landet, så er litt ensom og savner folk nå. Har 60 kr på konto, og vil ikke røre buffer eller sparekonto, så kan ikke rettferdiggjøre å gå på butikken bare for å møte folk heller (som uansett er en særdeles dårlig ide mtp korona). 

Lang klagepost, men det var godt å få det ut! 

AnonymBruker
On 3/26/2020 at 9:38 AM, AnonymBruker said:

🤬Fikk nettopp informasjon om at hengefaget mitt skifter eksamensdato til august, dette tilsier foreløpig at jeg ikke får fullført bacheloren min. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har betinget opptak til master og leiekontrakten min krever at jeg er student. Hvilken gjøk har bestemt seg for at coronaviruset kanskje er over i august og håper på oppmøteeksamen?! 

Anonymkode: 03896...1be

Snakk med de som har med opptaket til master. Så lenge eksamenen er i august så er det nok ikke et problem for dem. I tillegg er du jo student selv om eksamen er i august så der endrer vel ingenting seg? Men om de krever å se avlagte studiepoeng så forklar dem situasjonen. 

Anonymkode: 49003...b7b

HelenSk

Føler meg utrolig ensom og trist på hybelen akkurat nå. Er redd jeg alltid vil være ensom. Savner vennene mine. Savner å klemme mamma.

Savner bestefar som døde forrige måned. Vil bare snakke med ham og klemme ham én gang til. Høres sikkert rart ut, men jeg savner å sitte på dødsleiet og passe på ham. Stryke ham på armen og hviske ham i øret til livet ebbet ut. Se hverandre i øynene og være i vår egen boble.

Har følt meg tom i hele dag. Det hjalp litt å få ut dette og gråte en skvett.

AnonymBruker

Eksamen i dag🤓😬 Lykke til dere andre som også har 😁

Anonymkode: 5c062...019