Gå til innhold

Henter du før bhg stenger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

ALLTID!!!!!!!

Det skulle bare mangle..........har bare hendt en gang at vi kom fem min for seint men da var det en bilulykke i en tunell i byen og trafikken sto bom fast!!! Da ble de fleste ungene hentet for seint!!!!

Hadde vært kjempeflau om jeg ikke fikk hentet gutten min i tide!

Klems Charmina

.........som er utrolig imponert over de som jobber i barnehagen!

De gjør en fabelaktig god jobb!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klems Charmina

.........som er utrolig imponert over de som jobber i barnehagen!

De gjør en fabelaktig god jobb!!!! :lol:

Si det til dem!

Det setter de sikkert pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å sende unger i barnehagen selv om man er hjemme..

Jeg er sykemeldt nå, og sender 5-åringen min stort sett i bhg hver dag selv om jeg er hjemme.

Vi tar oss god tid om morgenen, leverer sånn i 10-tiden og henter i 15-tiden, og tar en og annen fridag hjemme (en eller to dager i uka).

Det jeg skulle si, er at det er ikke nødvendigvis for min egen del at jeg sender han dit, men han har det faktisk morsommere der ofte enn hjemme, han har jo vennene sine der, de er ute og leker og aker og herjer, og det kan han jo ikke her hjemme med meg.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for å bruke barnehagen selv om jeg er hjemme, men jeg håper da inderlig ikke personalet i bhg syns jeg er teit som gjør det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror vi ikke heller :)

Her er det vel snakk om de som skal ha "valuta" for pengene sine og dermed ha barna i barnehagen alle dager i året det er åpent fra de åpner til de stenger.

Vi har mange hjemmeværende husmødre som har barna i barnehagen hele tiden. Noen av dem kommer faktisk i jula og er de eneste som kommer, resten tar fri. Det synes faktisk jeg er litt drøyt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i barnehage og vi gir bot til foreldre som ikke henter i tide.Der er det 50,- per påbegynte kvarter. Egentlig er det ikke så mye for reglemanget vårt sier at vi til en hvær tid SKAL være 2 voksne i barnehagen så lenge det er barn der. De som jobber deler boten seg imellom.

Vi har ikke hatt så hatt så veldig mange situasjoner der vi har måttet gi bot,men det er alltid en unge som blir henta på det tidspunktet foreldre og barn SKAL være ute av barnehagen.

Men hos oss fungerer bot-ordningen bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndhever dere denne botregelen da?

Sier dere det til foreldrene at nå er klokka 2 minutt over stengetid så nå får du med deg en bot på 50 kr. samtidig?

Hvordan reagerer foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående det å sende unger i barnehagen selv om man er hjemme..

Jeg er sykemeldt nå, og sender 5-åringen min stort sett i bhg hver dag selv om jeg er hjemme.

Vi tar oss god tid om morgenen, leverer sånn i 10-tiden og henter i 15-tiden, og tar en og annen fridag hjemme (en eller to dager i uka).

Det jeg skulle si, er at det er ikke nødvendigvis for min egen del at jeg sender han dit, men han har det faktisk morsommere der ofte enn hjemme, han har jo vennene sine der, de er ute og leker og aker og herjer, og det kan han jo ikke her hjemme med meg.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for å bruke barnehagen selv om jeg er hjemme, men jeg håper da inderlig ikke personalet i bhg syns jeg er teit som gjør det :roll:

Slik som du beskriver det her så er det jo helt ok- og det er neppe du som er i våre tanker når vi snakker om hjemmeværende og barn som er hele dager i barnehagen :wink: :D

men de finnes desverre de som aldri har ungene hjemme annet enn når de er syke - og da kommer de helst med de dagen etter - og så ender det med at vi må ringe utpå dagen når de er dårlige igjen .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sint jeg når jeg hører om alle perfekte foreldre som dømmer andre foreldre og sier at det er jo bare å slutte litt før osv osv for barna er faktisk verdt det.

DETTE ER MIN HVERDAG:

Jeg står opp hver morgen kl. 0400 og sykler hjemmefra en halvtime senere for å rekke bussen som går kl 0606 en mil herfra. Det finnes ikke arbeidsplasser i bygda der jeg bor så jeg må inn til byen.

Jeg arbeider fra 0700 til 1545 ( oprinnelig arbeidstid fra 0700 1500) fordi det ikke går noen buss hjem før klokken 1600. Jeg tar meg derfor fri noen timer før på fredag for å ta 2 bussen hjem.

Barnehagen stenger kl 1630, men siden bussen min ikke er der før klokken 1619 og at jeg har ett stykke å gå fra bussholdeplassen er kl ca 1625 før jwg ankommer barnehagen.

Vi har derfor søkt kommunen om utvidet åpningstid med 10 minutter 4 dager i uken og har fått dette innvilget. Har dessuten en avtale med de ansatte at de hjelper meg med å kle på ett av barna ( har to gutter på 2 og 3 år )

Så i følge dere er jeg en dårlig mor fordi mine barn alltid blir hentet sist og at jeg alltid kommer for "sent"

Barna blir levert klokken 0715 hver morgen 4 dager i uken.

På min kortdag er barna i bhg fra 0700 - 1530 selv om bussen min er fremme 1435 får ikke vi noen buss før 1619 og det tar oss 1 1/2 time å gå hjem.

Så derfor spør jeg:

Er det bedre å la dagene være som de er slik at vi har penger til mat og bleier eller skal jeg korte ned på min arbeidsdag slik at vi ikke har råd til disse tingene????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel meningen at det som har blitt sagt her er om foreldre som har bedre utgangspunkt enn deg :)

Noen må dessverre jobbe som deg, mens andre er hjemmeværende eller har kortere dager - og det er de jeg snakker om her.

Så ikke ta det personlig for du sliter nok nok som det er med å få alt til å gå rundt hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avonlea, det er nok ikke slike som deg det siktes til her.

Der hvor jeg har jobbet med barn har ingen en slik jobbhverdag, for de fleste har bil og det er mye bedre transportmuligheter. Vi vet også hva de fleste foreldrene jobber med, og de barna som blir hentet sist har i de tilfellene jeg kjenner til alltid foreldre som jobber i staten med fleksitid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avonlea, for din egen del og ikke minst for dine barns del bør du snarest finne en annen løsning, ellers vil du bli fullstendig utkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føler at jeg er en av dem dere barnehageansatte her prøver å gi dårlig samvittighet. Jeg er ikke av dem som henter etter stengetid, men kommer som regel ikke før 10-15 min før. Er allene 24/7 med to små barn. Har vært heldig og fått barnehageplass til begge, men i ulike barnhager med en km mellom. Leverer første ca. 7:50 og er ferdig med levering 8:15. På jobb til ca. 9. Reiser fra jobben 15:20, og er ferdig med henting i siste barnehage ca. 16:20 (har åpningstid til 16:30). Jeg er ofte blandt de siste som henter i barnehagen. Kunne godt tenkt meg mer tid sammen med barna, men da blir det ikke mye å leve av. Vi får da nyte de timene som blir igjen om kveldene. Blir irritert på flere som moraliserer her, kanskje i flere tilfeller uten å kjenne bakgrunnen til dem en kritiserer godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen til foreldrene i den barnehagen man jobber i kjenner man. Jeg moraliserer ikke over de her inne, men snakker ut i fra min erfaring gjennom ti år i barnehage.

Det er mange som ikke har mulighet til å gjøre ting annerledes, men det er også mange som har mulighet til å hente før. Og så lenge barnehagen er åpen til kl. 16.30 er det ingen som sier at barna skal hentes før det. Det er de som stadig kommer for seint som er det vi snakker om her.

Barnehagen skal låse sine dører kl. 16.30 og da er det ikke nok at foreldrene klarer å "hoppe" innenfor dørstokken kl. 16.30.

Hvordan ville du likt at jeg troppet opp på din arbeidsplass for å spørre om noe akkurat i det du var i ferd med å gå for dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Komme forsent? Det vitner om liten respekt for de ansatte. Burde vert strengere dags"bøter". Skulle vert pliktig til å betale taxi for de ansatte.

Greit at det kan oppstå noe, men man ringer da og gir beskjed.

Slike folk skulle få skriftlig advarsel fra komune eller hvem som driver barnehagen. Der de blir opplyst om at de vil miste plassen om de ikke respekterer de ansattes arb.tid og fritid. Får være måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uken jeg jobber tidlig blir hun hentet ca. ti minutter før stengetid, og da som oftest som en av de aller siste.

Når jeg jobber sent, henter pappaen alt mellom tre og halv fem, alt etter når han "gidder".

Jeg har ikke dårlig samvittighet for at hun ofte er en av de siste som blir hentet. Da har hun tid å være alene med den voksne og det liker hun så godt. Jeg betaler til halv fem, da kan jeg være ute av barnehagen halv fem.

Ikke så mange kunder hos oss som bryr seg om at butikken stenger et visst klokkeslett. De skal allikevel handle ferdig, prøve klærne, osv. Det blir jo av de fleste sett på som helt ok, men det blir overtid for de som jobber i butikken det også. (Bare en liten tanke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er greit at det blir overtid for deg som jobber i butikk, men ikke alle som jobber i barnehage som får noe overtidsbetaling for å stå over stengetid med barna.

Og dessuten handler det om å respektere de ansattes arbeidstid og fritid. Mange har faktisk et liv utenom jobben sin.

Og det handler om å ta vare på sitt eget barn!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at det blir overtid for deg som jobber i butikk, men ikke alle som jobber i barnehage som får noe overtidsbetaling for å stå over stengetid med barna.

Og dessuten handler det om å respektere de ansattes arbeidstid og fritid. Mange har faktisk et liv utenom jobben sin.

Og det handler om å ta vare på sitt eget barn!!!!!!

Folk tar da vare på sitt eget barn selv om man er noen minutter for sene.

Og grunnen til at man er sen kan være mange. Biltrøbbel, kø, masse trafikk, for sen buss osv osv.

Også når man har lang vei fra jobb til barnehage. Og jeg tror at folk går så de kan hente barna før stengetid.

Hadde barna våre gått i barnehage så måtte min samboer ha gått fra jobben 40-60 minutter før "stengetid" på jobben sin. Det hadde resultert i at han hadde fått masse minustimer, selv om barnehagen ikke ligger så langt unna jobben hans. Men der må barna være hentet senest kl 16:20.

Men nå slipper jo vi det problemet der da. Hvis folk ikke kommer tidsnok av enkelte grunner, så er det vel vanlig høflighet å ringe barnehagen og fortelle at man blir forsinket pga det og det.

Men det eksempelet med moren som var hjemme hele dagen og ikke kom å hentet rett før stengetid/kom for sent hver dag, det er for dumt altså.......

Men som sagt, så har ikke jeg barna i barnehage, så jeg vet ikke så mye om det. Men jeg har de i park og jeg har kommet for sent noen ganger.

Der skal man også bli belastet med en liten sum, men det har aldri skjedd.

Men selv om jeg er hjemmeværende og har barna mine i park, så betyr ikke det at jeg ikke tar vare på barna mine. Det blir litt for dumt når folk sier sånne ting.

Også når det gjelder barnehage. Den dag i dag så må de fleste ha to inntekter for å få ting til å gå rundt og det krever barnehage hvis de har barn. Enklere blir ikke det faktisk.

Var jo ikke det dette handlet om, men likevel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er greit at det blir overtid for deg som jobber i butikk, men ikke alle som jobber i barnehage som får noe overtidsbetaling for å stå over stengetid med barna.

Og dessuten handler det om å respektere de ansattes arbeidstid og fritid. Mange har faktisk et liv utenom jobben sin.

Og det handler om å ta vare på sitt eget barn!!!!!!

Jeg får ikke overtidsbetaling - det er mitt ansvar å få folk ut av treningssenteret til tiden. Jeg har kun betalt til kl. 21, og er ikke folk ute og jeg har fått låst til da - vel så er det på min egen fritid...

Jeg henter alltid i tide. Men hvorfor ha respekt for tiden til de ansatte i vår barnehage når de samme er de som alltid står i dusjen når jeg stenger kl. 21?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir rett og slett for dumt å svare på slikt. Hvis alle hadde respektert hverandres arbeidstider sp hadde alt gått bra. Og det viktigste er å ta vare på sitt eget barn. Og det er de samme som stadig er for sene. Og det er ikke DERE jeg snakker om, men min egen erfaring med egne foreldre der hvor jeg har jobbet.

Det må da kunne gå an å være konstruktive her og ikke hele tiden komme i forsvarsposisjon.

Man skal respektere åpnings- og stengetider, uansett om det er barnehage, butikk eller treningssenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...